Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Het moment dat je partner niet wil maar jij wel

Hallo,

Wij zitten in onze relatie met een libidoverschil en dat maakt het misschien wat lastiger, maar ik kan mij voorstellen dat zelfs in relaties waar het wel goed loopt er af en toe momenten zijn waarop de een wil en de ander niet, en ik vroeg mij af hoe jullie daar dan mee om gaan.

Ik heb geprobeerd te googlen maar ik vind alleen lange termijnoplossingen, communicatie, therapie enz. Wat ik vooral wil weten is stel jullie zitten naast elkaar op de bank en de ene wil en de andere niet, hoe gaan jullie daar dan op dat moment mee om. Gebeurt er iets, gebeurt er niets, praten jullie er over of houden jullie het voor jezelf, masturbeert de partner die zin heeft, en zo ja is dat dan in het bijzijn van de partner, zondert die zich af, of is dat stiekem..?

De reden van mijn vraag is dat ik mij regelmatig in deze situatie bevind en ik niet goed weet hoe ik er mee om moet gaan. Ik denk dat iedereen het patroon wel herkent van een werkdag, thuiskomen, eten, huishouden, uurtje tv kijken en gaan slapen. Als ik overdag mijn vriendin gemist heb en we na alles die dag eindelijk een momentje samen hebben, dan is dat voor mij vaak aanleiding om wel wat meer te willen, maar zij is dan op en voor haar hoeft het niet. Ik kan al van een kilometer afstand zien dat er niks zal gebeuren dus ik begin er ook niet over, ga naast haar zitten en kijk mee naar dat tv programma dat me op dat moment eigenlijk niet interesseert. Als ik wel wat zou proberen of er wat van zou zeggen loopt het toch uit op gezucht en een discussie en dat is het zo vlak voor het slapengaan niet waard. Maar acteren alsof er niks aan de hand is vreet ook energie, en ik moet vaak heel veel moeite doen om niet chagrijnig te zijn tegen haar (want zij kan er natuurlijk niks aan doen maar het is niet fijn om zoiets weg te stoppen).

Hetzelfde doet zich ook voor op zondagochtend bijvoorbeeld. Ze slaapt dan graag uit maar door mijn ritme door de week ben ik meestal al vroeg wakker. Twee uur naast haar liggen maakt dan dingen los, maar zodra zij wakker is dan staat ze op om te ontbijten en de dingen te gaan doen die ze gepland had. En dan is het weer hetzelfde, doen alsof er niks aan de hand is.

Daarom vroeg ik mij af hoe dat bij jullie loopt op zo'n moment.


Soms als ik geen zin heb en man wel zet ik me eroverheen voor hem,  vooral  als ik merk dat we de laatste tijd weinig tijd voor elkaar hebben gemaakt.  Maar over het algemeen is er geen seks als ik geen zin heb ( ik zou het ook niet willen als hij geen zin heeft maar dat is echt bijna nooit). Ik ga hem dan ook niet aftrekken ofzo, kan hij ook zelf.  Als ik het tegen mijn zin die is het toch geen echte intimiteit.  Mijn man zou dat ook niet willen.  

Y123

Y123

18-07-2024 om 08:17 Topicstarter

Kimdekim schreef op 18-07-2024 om 08:11:

Soms als ik geen zin heb en man wel zet ik me eroverheen voor hem, vooral als ik merk dat we de laatste tijd weinig tijd voor elkaar hebben gemaakt. Maar over het algemeen is er geen seks als ik geen zin heb ( ik zou het ook niet willen als hij geen zin heeft maar dat is echt bijna nooit). Ik ga hem dan ook niet aftrekken ofzo, kan hij ook zelf. Als ik het tegen mijn zin die is het toch geen echte intimiteit. Mijn man zou dat ook niet willen.

Dus dan is het een beetje zoals bij ons, jij zegt nee, jullie gaan verder met de orde van de dag, en daarmee is de kous af? 

Jeetje dan doe je toch iets tegen de sleur?? Wij hebben bijna nooit s'avonds sex net voor het slapen, allebei moe dan , maar je kan toch een keertje na het eten haar verleiden ? mischien als je uit de sleur komt dat het helpt , maar vaak als ik dit soort topics lees loop ik ook niet warm van de manier waarop de man praat over sex , bij deze ook weer , dat melodramische , verbolgen zijn dat je vriendin uitslaapt je gezeur over tv programma's die je niet leuk vind , je in moeten houden om niet sagerijnig te doen ik zou daar al meteen op afknappen, en nee herken het gelukkig totaal niet 

Y123 schreef op 18-07-2024 om 08:17:

[..]

Dus dan is het een beetje zoals bij ons, jij zegt nee, jullie gaan verder met de orde van de dag, en daarmee is de kous af?

Brrrr ja als een van de 2 geen zin heeft is de kous af anders noemen ze het verkrachting  , je klinkt heel verbolgen

Y123

Y123

18-07-2024 om 08:51 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 18-07-2024 om 08:26:

Jeetje dan doe je toch iets tegen de sleur?? Wij hebben bijna nooit s'avonds sex net voor het slapen, allebei moe dan , maar je kan toch een keertje na het eten haar verleiden ? mischien als je uit de sleur komt dat het helpt , maar vaak als ik dit soort topics lees loop ik ook niet warm van de manier waarop de man praat over sex , bij deze ook weer , dat melodramische , verbolgen zijn dat je vriendin uitslaapt je gezeur over tv programma's die je niet leuk vind , je in moeten houden om niet sagerijnig te doen ik zou daar al meteen op afknappen, en nee herken het gelukkig totaal niet

Ik kan me niet voorstellen dat we seks zouden hebben terwijl de afwas nog staat of de vuilbak nog aan straat moet,  als er nog dingen te doen zijn dan is haar hoofd veel te vol om zich te ontspannen. 
En het is niet zo dat ik tv kijken met haar niet leuk vind, het is gewoon niet wat ik wil als ik met wat anders in mijn hoofd zit. Dat is toch op zich niet raar?

Anoniemvoornu schreef op 18-07-2024 om 08:33:

[..]

Brrrr ja als een van de 2 geen zin heeft is de kous af anders noemen ze het verkrachting , je klinkt heel verbolgen

Dat weet ik ook wel. Ik wil ook absoluut niks doen dat zij niet wil. Ik zit gewoon op dat moment ergens mee en ik kan er nergens mee naartoe. En een keertje prima, maar na een tijd stapelt het zich op en wordt het een frustratie. Dus ik zoek een betere manier om er mee om te gaan dan het proberen negeren (wat duidelijk niet werkt) en vraag mij af hoe anderen dat doen. 

Pfff je/jullie klinken erg vast geroest er zijn altijd dingen te doen,  je huis is toch geen dagtaak dan doe je toch gauw die vuilnisbak en duik je samen onder de douche en daarna de slaapkamer in. En als jullie het daar allemaal te druk voor hebben ligt daar mischien ook het probleem en is ze oprecht te moe

Je weet zo onderhand toch wel dat het niet werkt, 's avonds in dat uurtje moe op de bank? Als je de tv niet leuk vindt ga dan wat anders doen. Zo wordt het er ook niet gezelliger op natuurlijk. Het geheim van mijn vriend: hij is wat hij doet en heeft geen dubbele agenda 's. Het is het enige dat werkt, ook van mijn kant natuurlijk. Maar begin bij jezelf. 

Je klinkt als een kleuter die stampvoet als ie geen snoepje krijgt. Ga dan lekker zelf met je piemel spelen! Je kunt toch op een ander moment eens serieus met haar praten er over? Gaan jullie nog wel eens gezellig uit eten of zo iets? Doe je nog moeite om haar te verleiden? Neem je nog wel eens een bloemetje mee voor haar?

Vier dingen die me opvallen in je bericht : 
- Als jullie eindelijk een momentje samen hebben vertaal jij dat naar : eindelijk tijd voor seks.
- Je gaat op zondagmorgen twee uur wakker  naast haar liggen wachten tot zij wakker is, want misschien heb je dan kans op seks. 
- Je wordt chagrijnig als het niet komt tot seks. 
- Ik lees nergens dat jullie over jullie seksleven en intimiteit praten. 
De eerste drie punten leggen een behoorlijke druk op haar, het zal er voor zorgen dat ze seks als extra taak beschouwd en ze zal ontwijkend gedrag gaan vertonen. Ik begrijp je wel, maar het 
is echt killing voor een beetje leuke sfeer. 

Je vraagt tips voor het moment zelf :

- Niet gaan chagrijnen als ze niet wil. 
- Blijf niet in bed liggen wachten tot ze wakker is. Sta gewoon op als je wakker bent en ga je ding doen. 
- Beschouw niet elk vrij moment als een kans op seks, maar probeer diverse (nieuwe) dingen uit die je samen kunt doen. Ook dat is intimiteit. Samen sporten bijvoorbeeld bevorderd de zin in seks (sportschool, mountainbiken, wandklimmen, karten, hardlopen, schermen, dansen etc etc) denk breed. 
- Praat met elkaar, maar vooral : luister naar elkaar ! Welke minimale frequentie zou voor haar prima zijn en voor jou? Kies de middenweg. Maak afspraken. Klinkt allemaal wat geforceerd, maar je zit nu op een doodlopende weg. 

Y123

Y123

18-07-2024 om 09:15 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 18-07-2024 om 09:02:

Pfff je/jullie klinken erg vast geroest er zijn altijd dingen te doen, je huis is toch geen dagtaak dan doe je toch gauw die vuilnisbak en duik je samen onder de douche en daarna de slaapkamer in. En als jullie het daar allemaal te druk voor hebben ligt daar mischien ook het probleem en is ze oprecht te moe

Seks heeft voor ons beiden een andere prioriteit. Ik kan er alles voor laten vallen, bij haar mag er echt niks anders te doen zijn of ze kiest om dat eerst nog te doen.

Vroeger toen we nog niet samen woonden was dat minder omdat ze de tijd met mij meer had voorbehouden voor mij. Nu ben ik er in principe altijd dus kan het wel wachten.

EmmaT schreef op 18-07-2024 om 09:03:

Je weet zo onderhand toch wel dat het niet werkt, 's avonds in dat uurtje moe op de bank? Als je de tv niet leuk vindt ga dan wat anders doen. Zo wordt het er ook niet gezelliger op natuurlijk. Het geheim van mijn vriend: hij is wat hij doet en heeft geen dubbele agenda 's. Het is het enige dat werkt, ook van mijn kant natuurlijk. Maar begin bij jezelf.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met die dubbele agenda?

Y123 schreef op 18-07-2024 om 09:15:

[..]

Seks heeft voor ons beiden een andere prioriteit. Ik kan er alles voor laten vallen, bij haar mag er echt niks anders te doen zijn of ze kiest om dat eerst nog te doen.

Vroeger toen we nog niet samen woonden was dat minder omdat ze de tijd met mij meer had voorbehouden voor mij. Nu ben ik er in principe altijd dus kan het wel wachten.

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt met die dubbele agenda?

Dan zorg je toch dat er niets te doen meer is als je weet dat ze geil wordt van een opgeruimd huis? 

Dubbele agenda betekent in dit geval dat je net doet of je TV kijkt/geinteresseerd bent daar in, terwijl je eigenlijk alleen je kans op seks zit af te wachten.

Y123 schreef op 18-07-2024  

Ik begrijp niet wat je bedoelt met die dubbele agenda?

Dubbele agenda: doen alsof terwijl je eigenlijk iets anders wil. Dat voelt zij wel aan. En omgekeerd doet zij dat misschien ook wel. Tijd voor een open gesprek, zie de tips van Margaretha.

dus als je vriendin ligt te slapen heb jij 2 uur de tijd om de takenlijst weg te werken ipv je boos te maken in je nest

Anoniemvoornu schreef op 18-07-2024 om 09:27:

dus als je vriendin ligt te slapen heb jij 2 uur de tijd om de takenlijst weg te werken ipv je boos te maken in je nest

Nou, dan ben je de takenlijst aan het wegwerken in ruil voor seks (hoop je). Ik zou die takenlijst alleen maar wegwerken als ik zin had in de takenlijst. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.