Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Het moment dat je partner niet wil maar jij wel


Engeltje schreef op 22-07-2024 om 19:56:

[..]

Dan zeker ja. Of eigenlijk: ik zou als partner dan niet verlangen dat mijn partner de rest van zijn leven seksloos zou moeten doorbrengen.

Dat betekent ook dat je de ander dan de vrijheid moet gunnen om een andere relatie te beginnen, als die ander seks alleen wil binnen de context van intimiteit en liefde.

Wanneer je niet meer van je partner houdt, dus je partner geen liefde en verbondenheid meer kan geven, is het wel zo eerlijk om eerst de relatie te verbreken voor je een andere begint. Als je je partner geen seks meer wil of kan geven, moet dat ook op tafel met als mogelijke consequentie dat de relatie daar eindigt. Iemand aan het lijntje houden is niet eerlijk, en iemand wijs maken dat wat hij wil (een lieffdevolle relatie waar seks een rol in speelt) niet redelijk is, is ook niet eerlijk.

Ik heb geen idee wat ertoe geleid heeft dat de partner van TO nu zo'n negatieve kijk heeft op mannen en hun veronderstelde onverzadigbare en onredelijke verlangen naar seks, maar het staat wel behoorlijk in de weg van het serieus nemen van de emoties van haar partner.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.