Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Het moment dat je partner niet wil maar jij wel


ik vind het wat kort door de bocht om te suggereren dat de partner van TO wellicht dwangmatige trekjes heeft (omdat ze graag de boel aan kant wil hebben?) en zelfs dat ze wellicht helemaal niet van hem houdt. Alleen omdat ze geen zin heeft? Zelf vind ik seks behoorlijk overgewaardeerd en wordt het in mijn ogen veel te belangrijk gemaakt. Ik kan wel 5 dingen noemen die ik liever doe. Toch vind ik het fijn om op allerlei manieren met mijnman samen te zijn en dus ook intiem omdat hij seks heel fijn vind.  Ik vind het dus veel minder belangrijk. Prima toch ? Ik heb totaal niet het gevoel dat dat niet ok zou zijn. Het is niet zo dat als je geen zin hebt dat er dan iets mis met je is of met je relatie. Wel vind ik dat je over de verschillen in behoefte (op allerlei vlak) moet praten en compromissen moet sluiten. Daarom vind ik het wel naar voor TO dat zijn vrouw hierin zo moeilijk te bereiken is. 

Y123 schreef op 18-07-2024 om 14:12:

[..]

Ik ben mij ook bewust van dat verschil. Hebben we beiden trouwens ook over gesproken. Maar net dat (mannen kunnen zogenaamd altijd, bij vrouwen ligt het wat ingewikkelder) maakt dat zij het “voor het zeggen” heeft.

Hebben jullie echt afspraken over de frequentie? Want die zijn er bij ons niet echt, en dat lijkt me ook niet echt spontaan.

Dit kan echt prima werken. Ik ken een stel waarbij de man elke dag wel wil en de vrouw vrijwel nooit. Zij doen het daarom elke vrijdagavond. Mooi compromis. Als het ook nog spontaan moet verwacht je teveel. 

Y123

Y123

19-07-2024 om 05:53 Topicstarter

Margaretha2024 schreef op 18-07-2024 om 20:20:

ik vind het wat kort door de bocht om te suggereren dat de partner van TO wellicht dwangmatige trekjes heeft (omdat ze graag de boel aan kant wil hebben?) en zelfs dat ze wellicht helemaal niet van hem houdt. Alleen omdat ze geen zin heeft? Zelf vind ik seks behoorlijk overgewaardeerd en wordt het in mijn ogen veel te belangrijk gemaakt. Ik kan wel 5 dingen noemen die ik liever doe. Toch vind ik het fijn om op allerlei manieren met mijnman samen te zijn en dus ook intiem omdat hij seks heel fijn vind. Ik vind het dus veel minder belangrijk. Prima toch ? Ik heb totaal niet het gevoel dat dat niet ok zou zijn. Het is niet zo dat als je geen zin hebt dat er dan iets mis met je is of met je relatie. Wel vind ik dat je over de verschillen in behoefte (op allerlei vlak) moet praten en compromissen moet sluiten. Daarom vind ik het wel naar voor TO dat zijn vrouw hierin zo moeilijk te bereiken is.

Het is dat laatste inderdaad vooral. Ik vind mijn vriendin aantrekkelijk en heb graag seks met haar, en voor mij is dat iets positief, zelfs iets moois misschien. Als mijn vriendin dan met haar ogen rolt als ik haar vertel dat ik zin heb, of een knuffelsessie afbreekt “want anders krijg ik zin”, dan voelt het voor mij alsof dat moois voor haar ongewenst is. Ik mag een soort van enkel zin hebben als het haar uitkomt ofzo. Dat doet pijn. En ik krijg dat niet aan haar uitgelegd omdat ze tijdens die gesprekken steeds een voorgevormd beeld heeft van hoe de dingen zijn in plaats van dat ze naar me luistert.

SJSL schreef op 18-07-2024 om 20:22:

[..]

Dit kan echt prima werken. Ik ken een stel waarbij de man elke dag wel wil en de vrouw vrijwel nooit. Zij doen het daarom elke vrijdagavond. Mooi compromis. Als het ook nog spontaan moet verwacht je teveel.

Ik kan mij echt niets anders voorstellen dan dat ik dan elke vrijdagavond een droge woestijn zou aantreffen. 


Y123 schreef op 19-07-2024 om 05:53:

[..]

Het is dat laatste inderdaad vooral. Ik vind mijn vriendin aantrekkelijk en heb graag seks met haar, en voor mij is dat iets positief, zelfs iets moois misschien. Als mijn vriendin dan met haar ogen rolt als ik haar vertel dat ik zin heb, of een knuffelsessie afbreekt “want anders krijg ik zin”, dan voelt het voor mij alsof dat moois voor haar ongewenst is. Ik mag een soort van enkel zin hebben als het haar uitkomt ofzo. Dat doet pijn. En ik krijg dat niet aan haar uitgelegd omdat ze tijdens die gesprekken steeds een voorgevormd beeld heeft van hoe de dingen zijn in plaats van dat ze naar me luistert.

[..]

Ik kan mij echt niets anders voorstellen dan dat ik dan elke vrijdagavond een droge woestijn zou aantreffen.


Dan houd het op toch?ieder advies brand je af , je wilt niet veel en jullie zijn geen match , dus gun je vriendin ook beter dan een droge woestijn, je wist dat zij minder vaak zin heeft en gaat alsnog samenwonen

Y123 schreef op 19-07-2024 om 05:53:

[..]

Het is dat laatste inderdaad vooral. Ik vind mijn vriendin aantrekkelijk en heb graag seks met haar, en voor mij is dat iets positief, zelfs iets moois misschien. Als mijn vriendin dan met haar ogen rolt als ik haar vertel dat ik zin heb, of een knuffelsessie afbreekt “want anders krijg ik zin”, dan voelt het voor mij alsof dat moois voor haar ongewenst is. Ik mag een soort van enkel zin hebben als het haar uitkomt ofzo. Dat doet pijn. En ik krijg dat niet aan haar uitgelegd omdat ze tijdens die gesprekken steeds een voorgevormd beeld heeft van hoe de dingen zijn in plaats van dat ze naar me luistert.

[..]

Ik kan mij echt niets anders voorstellen dan dat ik dan elke vrijdagavond een droge woestijn zou aantreffen.


Het zou helpen als je (jullie) er niet zo’n waarde oordeel op zou(den) plakken, je benoemd je eigen gevoelens als zeer positief en haar gevoelens als zeer negatief. Voor haar geldt hetzelfde maar dan andersom. Jullie gevoelens en behoeften zijn wederzijds legitiem. Begin eens met te respecteren dat je er allebei anders in staat en als je samen wilt blijven probeer dan het midden te vinden. Dat is al door diverse mensen geadviseerd. 
Je laatste opmerking is behoorlijk respectloos. Net zo respectloos als de oogrol van je vriendin en haar bewering dat het ‘rupsje nooit genoeg’ is bij mannen. Begrijp je dat? Als je dergelijke opvattingen hebt over elkaar kun je echt beter stoppen met je relatie, want zo kom je gegarandeerd nergens. 

Y123 schreef op 19-07-2024 om 05:53:

[..]

Het is dat laatste inderdaad vooral. Ik vind mijn vriendin aantrekkelijk en heb graag seks met haar, en voor mij is dat iets positief, zelfs iets moois misschien. Als mijn vriendin dan met haar ogen rolt als ik haar vertel dat ik zin heb, of een knuffelsessie afbreekt “want anders krijg ik zin”, dan voelt het voor mij alsof dat moois voor haar ongewenst is. Ik mag een soort van enkel zin hebben als het haar uitkomt ofzo. Dat doet pijn. En ik krijg dat niet aan haar uitgelegd omdat ze tijdens die gesprekken steeds een voorgevormd beeld heeft van hoe de dingen zijn in plaats van dat ze naar me luistert.

[..]

Ik kan mij echt niets anders voorstellen dan dat ik dan elke vrijdagavond een droge woestijn zou aantreffen.


Nou, dit ga je niet meer zo makkelijk oplossen....jeetje. Zij heeft gewoon echt geen zin in seks (met jou) als ik dit zo lees. En jij klinkt erg verbitterd met je 'droge woestijn' (niet zo'n subtiele woordkeus vriend. Eerst om tips vragen en het dat op deze manier afwimpelen). 

Weet je heel zeker dat jullie wel bij elkaar passen? Want dat kan ook gewoon hè, stellen passen soms niet bij elkaar op seksueel vlak. 

Y123

Y123

19-07-2024 om 10:10 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 19-07-2024 om 07:09:

[..]

Dan houd het op toch?ieder advies brand je af , je wilt niet veel en jullie zijn geen match , dus gun je vriendin ook beter dan een droge woestijn, je wist dat zij minder vaak zin heeft en gaat alsnog samenwonen

Ik brand geen advies af. De boeken heb ik opgeslagen en ik ben van plan ze te lezen. Ik wil ook nog proberen er met haar nog eens over te praten, al weet ik niet goed wat ik haar moet vertellen omdat ze alles wat ik ga zeggen al weet.

Dat van dat samenwonen maak jij er van. Ze gaf niet aan minder zin te hebben, ze gaf aan het moeilijk te hebben met seks als het “nu of niet” was, omdat toen we nog niet samenwoonden we elkaar een avond per week zagen en dus die avond de enige mogelijkheid was. We gingen er beiden vanuit dat het beter zou worden als we samenwoonden en dus meer momenten samen hadden. 

Daarom dat ik het ook moeilijk vind om te geloven dat geplande seks werkt, dat is wat we vroeger hadden en dat werkte niet echt. 

De droge woestijn is een foute woordkeuze van mij. Het is hoe zij het zelf omschrijft als het er niet in zit: “sorry het is een droge woestijn bij mij”. Daarom klinkt het voor mij onschuldiger dan voor jullie wellicht. Excuus.

Margaretha2024 schreef op 19-07-2024 om 08:22:

[..]

Het zou helpen als je (jullie) er niet zo’n waarde oordeel op zou(den) plakken, je benoemd je eigen gevoelens als zeer positief en haar gevoelens als zeer negatief. Voor haar geldt hetzelfde maar dan andersom. Jullie gevoelens en behoeften zijn wederzijds legitiem. Begin eens met te respecteren dat je er allebei anders in staat en als je samen wilt blijven probeer dan het midden te vinden. Dat is al door diverse mensen geadviseerd.
Je laatste opmerking is behoorlijk respectloos. Net zo respectloos als de oogrol van je vriendin en haar bewering dat het ‘rupsje nooit genoeg’ is bij mannen. Begrijp je dat? Als je dergelijke opvattingen hebt over elkaar kun je echt beter stoppen met je relatie, want zo kom je gegarandeerd nergens.

Ivm die laatste opmerking, zie mijn opmerking hierboven, excuses.

Ik vind dat ik haar positie hierin toch respecteer. Ik doe niets wat zij niet wil, dram niet door en val haar niet lastig met mijn gevoelens. Dat is toch respectvol? Ik wil gerust er nog eens met haar over praten maar ik weet nog niet goed wat ik haar moet vertellen wat ik nog niet verteld heb. Ik denk er echt wel over na hoor. 

troelahoep schreef op 19-07-2024 om 09:32:

[..]

Nou, dit ga je niet meer zo makkelijk oplossen....jeetje. Zij heeft gewoon echt geen zin in seks (met jou) als ik dit zo lees. En jij klinkt erg verbitterd met je 'droge woestijn' (niet zo'n subtiele woordkeus vriend. Eerst om tips vragen en het dat op deze manier afwimpelen).

Weet je heel zeker dat jullie wel bij elkaar passen? Want dat kan ook gewoon hè, stellen passen soms niet bij elkaar op seksueel vlak.

Het spijt me van de woordkeuze. Zie ook begin van deze post.

Ik denk inderdaad dat we op seksueel vlak minder (dat wil niet zeggen totaal niet) bij elkaar passen. Maar goed, dat lossen we dan in principe op door seks te hebben volgens haar ritme.

En dan kom ik eigenlijk terug op mijn eerste vraag, hoe los je het op als ik wil en zij niet. Dat moet toch wel vaker voorkomen? Zelfs als je 99 procent van de tijd samen zin hebt (wat volgens mij al een utopie is) is er toch nog die 1 procent over? Hoe gaan andere koppels daar mee om? Hoe zet ik op dat moment mijn libido uit, want dat is eigenlijk de vraag. Dan kunnen we fijn seks hebben op de momenten dat het kan voor haar en zijn we voor de rest van de tijd een prima stel. Want buiten dit kan ik mij niemand beter wensen.

Y123 schreef op 19-07-2024 om 10:10:

[..]

Ik brand geen advies af. De boeken heb ik opgeslagen en ik ben van plan ze te lezen. Ik wil ook nog proberen er met haar nog eens over te praten, al weet ik niet goed wat ik haar moet vertellen omdat ze alles wat ik ga zeggen al weet.

Dat van dat samenwonen maak jij er van. Ze gaf niet aan minder zin te hebben, ze gaf aan het moeilijk te hebben met seks als het “nu of niet” was, omdat toen we nog niet samenwoonden we elkaar een avond per week zagen en dus die avond de enige mogelijkheid was. We gingen er beiden vanuit dat het beter zou worden als we samenwoonden en dus meer momenten samen hadden.

Daarom dat ik het ook moeilijk vind om te geloven dat geplande seks werkt, dat is wat we vroeger hadden en dat werkte niet echt.

De droge woestijn is een foute woordkeuze van mij. Het is hoe zij het zelf omschrijft als het er niet in zit: “sorry het is een droge woestijn bij mij”. Daarom klinkt het voor mij onschuldiger dan voor jullie wellicht. Excuus.

[..]

Ivm die laatste opmerking, zie mijn opmerking hierboven, excuses.

Ik vind dat ik haar positie hierin toch respecteer. Ik doe niets wat zij niet wil, dram niet door en val haar niet lastig met mijn gevoelens. Dat is toch respectvol? Ik wil gerust er nog eens met haar over praten maar ik weet nog niet goed wat ik haar moet vertellen wat ik nog niet verteld heb. Ik denk er echt wel over na hoor.

[..]

Het spijt me van de woordkeuze. Zie ook begin van deze post.

Ik denk inderdaad dat we op seksueel vlak minder (dat wil niet zeggen totaal niet) bij elkaar passen. Maar goed, dat lossen we dan in principe op door seks te hebben volgens haar ritme.

En dan kom ik eigenlijk terug op mijn eerste vraag, hoe los je het op als ik wil en zij niet. Dat moet toch wel vaker voorkomen? Zelfs als je 99 procent van de tijd samen zin hebt (wat volgens mij al een utopie is) is er toch nog die 1 procent over? Hoe gaan andere koppels daar mee om? Hoe zet ik op dat moment mijn libido uit, want dat is eigenlijk de vraag. Dan kunnen we fijn seks hebben op de momenten dat het kan voor haar en zijn we voor de rest van de tijd een prima stel. Want buiten dit kan ik mij niemand beter wensen.

Y123 schreef op 19-07-2024 om 10:10:

[..]

Ik brand geen advies af. De boeken heb ik opgeslagen en ik ben van plan ze te lezen. Ik wil ook nog proberen er met haar nog eens over te praten, al weet ik niet goed wat ik haar moet vertellen omdat ze alles wat ik ga zeggen al weet.

Dat van dat samenwonen maak jij er van. Ze gaf niet aan minder zin te hebben, ze gaf aan het moeilijk te hebben met seks als het “nu of niet” was, omdat toen we nog niet samenwoonden we elkaar een avond per week zagen en dus die avond de enige mogelijkheid was. We gingen er beiden vanuit dat het beter zou worden als we samenwoonden en dus meer momenten samen hadden.

Daarom dat ik het ook moeilijk vind om te geloven dat geplande seks werkt, dat is wat we vroeger hadden en dat werkte niet echt.

De droge woestijn is een foute woordkeuze van mij. Het is hoe zij het zelf omschrijft als het er niet in zit: “sorry het is een droge woestijn bij mij”. Daarom klinkt het voor mij onschuldiger dan voor jullie wellicht. Excuus.

[..]

Ivm die laatste opmerking, zie mijn opmerking hierboven, excuses.

Ik vind dat ik haar positie hierin toch respecteer. Ik doe niets wat zij niet wil, dram niet door en val haar niet lastig met mijn gevoelens. Dat is toch respectvol? Ik wil gerust er nog eens met haar over praten maar ik weet nog niet goed wat ik haar moet vertellen wat ik nog niet verteld heb. Ik denk er echt wel over na hoor.

[..]

Het spijt me van de woordkeuze. Zie ook begin van deze post.

Ik denk inderdaad dat we op seksueel vlak minder (dat wil niet zeggen totaal niet) bij elkaar passen. Maar goed, dat lossen we dan in principe op door seks te hebben volgens haar ritme.

En dan kom ik eigenlijk terug op mijn eerste vraag, hoe los je het op als ik wil en zij niet. Dat moet toch wel vaker voorkomen? Zelfs als je 99 procent van de tijd samen zin hebt (wat volgens mij al een utopie is) is er toch nog die 1 procent over? Hoe gaan andere koppels daar mee om? Hoe zet ik op dat moment mijn libido uit, want dat is eigenlijk de vraag. Dan kunnen we fijn seks hebben op de momenten dat het kan voor haar en zijn we voor de rest van de tijd een prima stel. Want buiten dit kan ik mij niemand beter wensen.

Door gewoon als een volwassen persoon te acepteren dat je niet altijd je zin kan krijgen en anders door mastrubatie pff maar dat is je al verteld , Je klinkt echt heel kinderlijk en nogmaals als je geen match bent op seksueel gebied houd het gewoon op, je zegt zelf het is nooit anders geweest 


En je partner heeft moeite met het praten over sex maar noemt haar vagina wel een droge woestijn?

wat je doet als zij niet wil en jij wel? Masturberen, mediteren, wandelen, sporten, het huis schoonmaken, kortom....afleiding zoeken, het gevoel laten afzakken? Als je zin hebt, en je moet naar je werk, dan zakt het op een geven moment toch ook weg? Anders zou je niet kunnen functioneren 

MRI

MRI

19-07-2024 om 11:13

Maar ja, je kan wel gek op elkaar zijn maar seksueel gewoon geen match zijn. Hoe is het voor jou als je dat zou accepteren?

Courage schreef op 18-07-2024 om 14:44:

[..]

Je verwoordt het heel helder. Dat is een grote plus! En je hebt de kern hier te pakken.
Wat je zou kunnen doen is alleen het stukje 'rollende ogen' met haar bespreken. Vertel haar dat je het niet meer fijn vindt dat ze op die manier reageert en dat je wil dat ze jouw gevoelens serieus neemt. Zónder dat dit meteen betekent dat jullie seks gaan hebben. Neem jezelf voor om je vaker hierin te uiten en vertel haar ook dat je dat gaat doen.

Dan kan je naast haar op de bank zitten en gewoon zeggen: "hmm, ik heb zo'n zin om met je te vrijen...!". Zonder verder tot actie over te gaan of wat dan ook. Gewoon jezelf uiten. Geef jezelf die ruimte en accepteer niet langer dat ze daar met rollende ogen op reageert.

Als je die ruimte inneemt en zij leert om daar niet meer kinderachtig op te reageren, kijk dan daarna eens wat je volgende stap kan zijn in dit proces.

Ik vermoed dat het overigens niet alleen gaat om jouw gevoelens m.b.t. seks. Ik denk dat je je heel vaak inhoudt in het uiten van je gevoel. Alleen bij het thema seks voel je de meeste pijn en frustratie.
Ik denk zomaar dat jullie relatie (emotioneel) heel ongelijkwaardig is en je op meer vlakken 'onder de plak' zit.

Het valt me op dat je helemaal niet bent ingegaan op mijn bovenstaande bericht.

Y123

Y123

19-07-2024 om 11:31 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 19-07-2024 om 10:36:

[..]

[..]

Door gewoon als een volwassen persoon te acepteren dat je niet altijd je zin kan krijgen en anders door mastrubatie pff maar dat is je al verteld , Je klinkt echt heel kinderlijk en nogmaals als je geen match bent op seksueel gebied houd het gewoon op, je zegt zelf het is nooit anders geweest


Maar hoe werkt dat dan bij jullie? Jij staat gewoon op, gaat masturberen en komt terug? Jouw partner accepteert dat? 

In het begin was het beter. Toen werd het minder en sindsdien gaat het wat op en af, 

Anoniemvoornu schreef op 19-07-2024 om 10:43:

En je partner heeft moeite met het praten over sex maar noemt haar vagina wel een droge woestijn?

Zie mijn vorige bericht, dit is zoals zij het noemt. Ik heb die woordkeuze overgenomen in mijn reactie, en dat was niet slim. Het spijt me.


Saar76 schreef op 19-07-2024 om 10:45:

wat je doet als zij niet wil en jij wel? Masturberen, mediteren, wandelen, sporten, het huis schoonmaken, kortom....afleiding zoeken, het gevoel laten afzakken? Als je zin hebt, en je moet naar je werk, dan zakt het op een geven moment toch ook weg? Anders zou je niet kunnen functioneren

Als je zin hebt en je moet naar je werk dan blijft dat toch ook op de achtergrond nazinderen tot je terug thuis bent en er wat mee doet? Of ben ik nu de enige die dat zo ervaart? 


MRI schreef op 19-07-2024 om 11:13:

Maar ja, je kan wel gek op elkaar zijn maar seksueel gewoon geen match zijn. Hoe is het voor jou als je dat zou accepteren?

Ik accepteer het wel, vind het jammer dat wel, maar het is nu eenmaal zo en zal wellicht nooit veranderen. Alleen die momenten waarop ik wil en zij niet zijn voor mij moeilijk om mee om te gaan. Dat staat los van dat ik accepteer dat we minder vrijen dan ik zou willen.

Ik begrijp goed dat jullie libido verschil niet fijn is. Voor beiden. Een vorige relatie was met een periode dat ik het idee had dat hij altijd wilde. En knuffelen niet voldeed voor hem. Ook ik ontweek toen zijn bekende avances zeg maar. Omdat ik niet hard nee wilde zeggen als hij al ready was. Beter afkappen dacht ik. Ik wilde ook veel minder dan deze toenmalige vriend. Wat ik mij afvraag: wanneer heeft jouw vrouw wel zin? Wat is haar aan moment? En hoe vaak? 

MRI

MRI

19-07-2024 om 11:54

MRI schreef op 19-07-2024 om 11:13:

Maar ja, je kan wel gek op elkaar zijn maar seksueel gewoon geen match zijn. Hoe is het voor jou als je dat zou accepteren?

Ik accepteer het wel, vind het jammer dat wel, maar het is nu eenmaal zo en zal wellicht nooit veranderen. Alleen die momenten waarop ik wil en zij niet zijn voor mij moeilijk om mee om te gaan. Dat staat los van dat ik accepteer dat we minder vrijen dan ik zou willen.

Okay, maar je bent dus geen match. Dat weet je. Wil je dan nog tientallen jaren steeds met die afwijzing/ moeilijke gevoel om moet gaan? Want ik begrijp goed dat je het moeilijk vindt. Ik ben het zelf ook moeilijk blijven vinden bij mijn toenmalige partner.  Maar hoe is het voor je dat dat altijd zou blijven? Want je begint niet voor niets dit draadje

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.