Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Even anno

Even anno

16-09-2010 om 13:47

Hellup, ik heb een minnaar


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

10-11-2010 om 13:06

Verward...

...wat maakt dat jij toch bij je man blijft? Alleen "houden van" lijkt mij in deze situatie niet genoeg.

Heb jij tegen hem gezegd wat dit met je doet??

Sterkte, dit lijkt me erg moeilijk voor je....

verward...

verward...

10-11-2010 om 15:55

Waarom ik bij mijn man blijf

Mijn man is verder een prima man. Hij is een supervader voor de kinderen. Alleen de intimiteit en seks is er niet. En het doet enorm pijn, te weten dat je eigen vent je niet begeert. Al meer dan een jaar niet. We hebben voor de buitenwereld het prima voor elkaar. 2 topfuncties, 2 modelkinderen. Groot huis. Financ. zouden we ons prima als gescheiden mensen redden. Alleen, ik wil voor de kinderen en voor hem als gezin bij elkaar blijven. 'Tot de dood ons scheidt" heb ik ooit beloofd. Dat ik nu een lief er bij heb ervaar ik oook als een doodzonde. Denk aan David en Batseba. Maar zonder mijn lief trek ik het niet. Ik heb hem vandaag even tel. gesproken, we zien elkaar morgen een half uurtje en we doen binnenkort opnieuw een hotelpoging. Mijn man geeft ook aan dat het aan hem ligt. En hij vind het jammer voor mij dat ik wel behoeft heb maar daar kan hij niets aan doen.

Nou, david en batseba

dat was een ander verhaal hoor!

Jij stuurt de vaste partner van je minnaar toch niet de dood in om hem voor jezelf te kunnen hebben?

starbuck

starbuck

11-11-2010 om 11:18

Maar...

als ik het goed begrijp hebben jullie sinds een jaar geen intimiteit meer....
zou het kunnen dat je man net als jij zijn hoofd bij iemand anders heeft?

Tijd om zijn mail/telefoon eens te checken zou ik zeggen...

verward.....

verward.....

11-11-2010 om 11:39

Starbuck

Nee, mijn man is volstrekt trouw. Hij is zo eerlijk dat hij niet zou ku;nnen leven met ontrouw zijn.

Storm

Storm

11-11-2010 om 13:08

Roep dat niet te hard...

Jouw man denk waarschijnlijk hetzelfde over jou. En ik heb meer mensen horen zweren dat hun partner trouw is/was terwijl dat niet zo is/was.
Maar heb jij met je man andere mogelijkheden besproken om jouw behoefte aan intimiteit te voeden? Want hij kan wel zeggen dat hij er niets aan kan doen, maar was daarmee het gesprek klaar? Jij was/bent nog niet tevreden...

verward...

verward...

11-11-2010 om 13:21

Storm

ik heb hem gevraagd me aan te halen. Aangegeven dat ik dit niet trek, dat ik in staat ben vreemd te gaan. Hij vindt dat ik geduld moet opbrengen.

Storm

Storm

11-11-2010 om 13:38

Geduld tot?

Tsja makkelijk gezegd, dat jij moet geduld hebben, maar je gaat nu wel naar een ander....snap wel dat je tot die keuze bent gekomen, maar waarom niet alles open gooien? Zeggen van je gevoelens voor een ander en hoe ongelukkig je bent nu.
Veel mensen in mijn omgeving gaan vreemd, en vinden het allemaal logisch dat ze het doen, want hun partner doet dit of dat niet of ze missen dit of dat. Maar misschien is de relatie totaal gewoon niet goed meer. Sorry dat ik dit even zeg, en heb dat ook voorgelegd aan de mensen die ik ken in zo'n situatie. Ze vinden allemaal dat dit beter is dan scheiding.

starbuck

starbuck

11-11-2010 om 16:05

...ik wil niet vervelend zijn maar ik had ook een man die eerlijkheid en integriteit als levensmotto had.
Zijn emails en smsjes vertelden een ander verhaal.
juist mensen die eerlijkheid belangrijk vinden hebben daar iets mee, als je het gewoon bént zijn dat soort eigenschappen impliciet.

En zelfs iemand die eerlijkheid superbelangrijk vindt kan verliefd worden op iemand anders of in de war raken van iemand anders. Daar heb je geen controle over, dat kan iedereen overkomen. Sommige mensen keuren het meer af van zichzelf dan anderen. Jij keurt het heel erg af van je zelf en je man weet dan ook van niks....hij denkt waarschijnlijk ook dat jij dat nooit zou doen.

Echt, check die telefoon. Misschien kom je er achter waarom hij zo afstandelijk is..wat zou een andere reden kunnen zijn? geeft hij eigenlijk een reden?

Marieke

Marieke

12-11-2010 om 15:47

Wat is eerlijkheid?

Verward schreef :" Hij is zo eerlijk dat hij niet zou ku;nnen leven met ontrouw zijn."
maar hij is niet zo eerlijk dat hij onder ogen wil zien dat het ontbreken van een behoefte aan zijn kant vergaande consequenties heeft voor jou. Hij stelt eenzijdig de regels van het spel, jij krijgt het niet van hem en je mag het ook niet ergens anders halen.
Hij kan niet leven met ontrouw zijn, maar hij kan wel prima verder met jou in gijzeling houden. Tsja wat is dan eerlijk in deze?

Geluk of geen

als je gelukkig bent in een huidige relatie
sta je totaal niet open voor nieuwe.
als jij gelukkig was in je huwelijk
had jij het niet toegelaten.
denk hier maar eens overna hoe moeilijk het ook is

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

11-12-2010 om 00:52

Helaas ervaringsdeskundige

Heb een lange verhouding gehad met een getrouwde man. Zelf was ik single en dus slechts medeplichtig (hij begon) maar heb wel gezien wat voor schade het kan aanrichten, zowel in hem, zijn vrouw als in mezelf. Zijn huwelijk heeft aan een zijden draadje gehangen, uiteindelijk ben ik ermee gekapt, ik wilde niet de oorzaak zijn van zijn scheiding, als hij zijn vrouw zou willen verlaten zou dat vanwege hun eigen relatieproblemen moeten zijn en niet omdat hij er met mij vandoor zou gaan, dan begin je met een enorme rugzak. Er bestaan allerlei boeken over, misschien heb je van het boek De Duivelsdriehoek gehoord?

Ik heb de worsteling gezien: het begon met pretentieloze seks en hij meende alles onder controle te hebben maar als je een onschuldige "klik" voedt met seks en romantische momenten dan groeit de liefde vanzelf. Het feit dat het allemaal in het geniep moet voedt de emoties, het maakt alles extra spannend. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is ermee te stoppen, het is een constante strijd tussen gevoel en verstand. Misschien is het een idee om er een soort vakantieliefde van te maken? Dus een periode afspreken waarin je ongegeneerd van je stoute avontuur geniet maar er daarna definitief een punt achter zetten? Daar moet je wel heel sterk voor in je schoenen staan want het is heel verleidelijk om na D-day toch nog door te gaan. Vraag je serieus af of het spannende en geile het waard is om je huwelijk voor op het spel te zetten. Want ook al schat je je man in als iemand die er uiteindelijk wel overheen zal stappen, als puntje bij paaltje komt kan het heel anders uitpakken. In het geval van mijn ex minnaar hebben ze het met veel praten kunnen oplossen maar ik weet niet of zijn avontuur littekens heeft achtergelaten in zijn huwelijk, ik heb al maanden geen contact meer met hem, dat heeft me in het begin veel moeite gekost maar ik heb mezelf steeds voor ogen gehouden dat het voor ons drieën beter zou zijn.

Suus

Suus

13-12-2010 om 14:05

Bijna zelfde schuitje

Ik heb een enorm goed huwelijk, stond ook nergens voor open en toch...
ik heb de man ik kwestie nog nooit gezien, maar voel me als een verliefde puber als ik weer een mailtje van hem krijg.
Ik zou hem dolgraag willen zien op neutraal terrein, maar ik durf het niet aan.
Mijn lieve man gaat kapot als hij er achter komt.
Ik wil helemaal niet verliefd zijn op een ander, maar waarom voel ik me dan wel zo?

Ik hou het maar bij spannende mailtjes. Hoewel ik geen foute dingen met mijn vriendje kan doen, voelt het wel heel fout.
Suus

Nu stoppen

Je houdt klaarblijkelijk veel van je man. Nu kan je nog (met moeite wellicht) stoppen en doe het alsjeblieft. Het verliefde gevoel gaat alleen maar erger worden en voor je het weet heb je een grens overschreden.

Verliefd zijn is leuk, maar allesverzengend, huwelijk incluis.

Sterkte en wijsheid

F

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

13-12-2010 om 19:47

Verboden vruchten smaken lekkerder

Dat het niet meer dan een hele goede klik is maak je jezelf wijs, zoals je ook al oppert. Als jullie beiden vrijgezel waren geweest hadden jullie het een normale verliefdheid genoemd. Maar misschien had die verliefdheid er dan wel heel anders uit gezien, minder spannend want gewoon openbaar. Ik herinner me een periode waarin de vrouw van mijn minnaar veel van huis was en we opeens zeeën van tijd hadden. Het was nog steeds leuk maar ik merkte toen al dat het contact anders voelde. Opeens zaten we weleens saai tegenover elkaar te zwijgen, was er tijd voor het ontwikkelen van kleine irritaties en wilde ik weleens dat hij naar zijn eigen huis ging omdat ik behoefte had aan tijd voor mezelf. En ga nu niet denken dat jouw klik beter en anders is dan de mijne was, ook ik dacht dat onze verhouding boven alle andere verhoudingen uitstak. Echt waar, je lijdt aan het groener-gras-syndroom, ook wel het twee-walletjes-complex geheten.

Polly Shearman

Polly Shearman

13-12-2010 om 19:56

Stop

If it ain't love is just not enough to leave a happy home.

stop, draai om en ren weg!! blokeer email! verwijder adres, Dit prille gevoel zakt zo weer weg als je het niet voed. Geef het niet de kans te groeien want voor je het weet overwoekerd het je huwelijk!

Advocaat van de duivel

Advocaat van de duivel

13-12-2010 om 19:59

Een tegengeluid

Goed en fout zijn subjectieve begrippen, is het niet het belangrijkste om trouw te zijn aan jezelf? Wat niet weet wat niet deert, toch? Ik kan me voortellen dat de sleur er na 15 jaar toch een beetje ingeslopen is, hoe goed jullie huwelijk ook is. Een geheime verhouding is een manier om je emoties weer wat leven in te blazen. Wat voelt er spannender dan de vlinders van verliefdheid gecombineerd met de hartkloppngen vanwege de kans op ontdekking? Van zo´n stiekem afspraakje geniet je extra, elke minuut wordt intens beleefd, het is net als drop: als je er maar een paar van hebt lijken ze lekkerder te smaken dan als je onbekommerd in een zak kunt graaien. Je moet wel zo sportief zijn om niet te zeuren als je huwelijk eraan onderdoor gaat (vanwege ontdekking of omdat je niet kunt kiezen met wie je verder wilt). Maar ik ken ook stellen van wie het huwelijk enorm is opgebloeid van een vertrouwenscrisis. Na heel veel praten en huilen zijn die mensen nader tot elkaar gekomen dan ze ooit zijn geweest en jaloezie kan een zéér positieve invloed op het libido van je partner hebben.

Nog tips nodig voor het regelen van afspraakjes? De beste smoezen (als "overwerk" ongeloofwaardig is)? het vermijden van valkuilen die tot ontdekking leiden? Ik geef ze je graag.

Suus

Suus

14-12-2010 om 08:36

Ik weet het

Ik weet dat jullie gelijk hebben, ik moet stoppen met die mailtjes.
Maar het voelt zo heerlijk, die spanning, die kriebels.

Mijn huwelijk heeft geen eens een boost nodig, ik ben bijna 17 jaar getrouwd met hem en ben nog steeds dolgelukkig. We hebben nooit ruzie, delen alles en zijn altijd eerlijk tegen elkaar. Tja...behalve nu.

Wat baal ik van mezelf dat ik zo zwak ben, te zwak om resoluut te stoppen met mailen.
Hoewel ik hem nog nooit gezien heb, gezoend of wat dan ook, voelt dit wel hetzelfde tegenover mijn man. Alsof we het bed al gedeeld hebben. Gewoon door het gevoel wat zijn mailtjes me geven.

Lisa V.

Lisa V.

14-12-2010 om 13:37

Suus

Suus, maak je niet druk.

Jullie hebben een heel normale menselijke relatie.
En daar hoort ook verleiding bij, je bent een mens en soms wil je gevoel een andere richting op.
Op zich niks verkeerds mee, alleen als je er teveel aan toe geeft en het uit de hand laat lopen is het wel mis.
Je moet nu voor jezelf een duidelijke grens trekken waar je zelf nog achter kunt staan en dit is 'nog' niet vreemd gaan, zie het als een tijdelijke uitspatting op een veilig nivo.

Je kan het open gooien naar je partner maar daarmee kan je ook vanalles stuk maken. (Jij kent de persoon waar je mee samenleeft het beste).
Soms is zwijgen beter, als je er maar niet te ver in doorgaat en doe niks waar je later heel veel spijt van krijgt.
Blijf wel nadenken wat je op het spel zet en weg af hoe ver je kunt gaan zodat jezelf er nog mee kan verenigen.

Maar pas op, een goede relatie en vertrouwensband opbouwen duurt jaren, het afbreken daarvan is in een paar minuten gebeurd.

Aan jezelf de eer hoe je hiermee omgaat of het laat escaleren.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

14-12-2010 om 16:43

Suus

Bén je wel verliefd? Het klinkt meer als een verslaving aan zijn aandacht. En ja, ik vind het toch een soort geestelijk vreemdgaan, al wordt je dat waarschijnlijk makkelijker vergeven dan daadwerkelijk met een ander het bed induiken. Als ervaringsdeskundige zeg ik: de enige manier om hier vanaf te komen is afspreken dat je geen contact meer met elkaar opneemt of als hij protesteert eenzijdig de beslissing nemen. Om niet in de verleiding te komen moet je hem overal blokkeren en verwijderen. Als je met hem chat moet je hem niet blokkeren maar hem helemaal uit je systeem gooien. Dus zijn inkomende mails blokkeren, hem verwijderen uit facebook, hyves e.d. Ik mag hopen dat hij niet je mobiele nummer heeft.

Suus

Suus

15-12-2010 om 10:37

Ik denk het wel

denk wel dat ik echt verliefd ben. Denk de hele dag aan hem (vraag me niet hoe hij eruit ziet), maar meer aan de manier van mailen. Daar maak je je toch een voorstelling bij dan.
Van mijn lieve man krijg ik meer dan genoeg aandacht. Echt ik kom niets te kort.
Daarom snap ik mezelf ook helemaal niet.
In bed duiken met mijn emailvriendje wil ik niet. Ben wel bang dat ik de verleiding niet kan weerstaan als we in een prive situatie komen dus daarom wil ik hem niet zien.
Ik chat niet met hem, hij heeft mijn 06 nummer niet, geen facebook, geen hyves, alleen een mailadres.

klinkt veilig, maar zo voelt het niet.
Ik weet dat ik moet stoppen met mailen, ik weet het. Maar nu de kracht nog vinden.

Suus

Lisa V.

Lisa V.

15-12-2010 om 11:15

Je gaat niet stoppen ...

Je gaat niet stoppen want je bent verslaafd aan zijn aandacht en je romantiseerd het. De verslaving haal ik uit je voorgaande bericht.
En ik denk dat jou drang zo sterk is dat je er ook langzaam steeds meer aan toe gaat geven, (hem dus uiteindelijk ook daadwerkelijk gaat ontmoeten).
Dit kan je zelf niet stoppen, gevoelens zijn te sterk !
Zoek als je tegen je gevoel moet vechten en je relatie niet kapot wilt maken professionele hulp.
Dit ga je niet in je eentje redden Suus.

Hou ons op de hoogte ! Succes

Toosje

Toosje

15-12-2010 om 11:38

Suus

Misschien helpt het uitwisselen van foto's misschien juist wel om je weer helder te laten denken. Er is een kans dat je hem, wat uiterlijk betreft, helemaal niet aantrekkelijk vindt!

Groetjes,
Toosje

Rapunzel

Rapunzel

15-12-2010 om 16:23

Kijk uit!

Oh wat herkenbaar! Heb hetzelfde meegemaakt. Na een half jaar mailen is het toch tot een ontmoeting gekomen. Om een lang verhaal kort te maken: Man is erachter gekomen, einde huwelijk van 16 jaar!

Geloof me, het is moeilijk om er nu een punt achter te zetten maar doe je het niet dan krijg je waarschijnlijk alleen nog maar meer verdriet in de toekomst.

Achteraf kan ik nu ook zeggen dat ik verslaafd was aan de aandacht die ik kreeg van mijn 'minnaar' want toen ik eenmaal gescheiden was en veel bij hem kon zijn bleek hij helemaal zo leuk niet te zijn! Hij bleef attent enzo maar het was niet stiekem meer en daardoor ook oneens niet meer leuk.

Sterkte met je beslissing!

Wennepen

Wennepen

15-12-2010 om 17:19

Moeilijk, moeilijk!

Heb al veel wijze teksten gelezen in dit draadje maar je zult uiteindelijk zelf de juiste keuze moeten maken.
Gevoel en verstand gaan nu eenmaal niet samen, bedenk wel wat je nu hebt en niet wat je eventueel zult gaat krijgen ! Het is leuk voor even maar als je daardoor alles verliest wat je nu hebt en daarna helemaal alleen komt te staan met alle sores vandien baal je ook flink.

Sterkte !

Marlou H.

Marlou H.

15-12-2010 om 18:35

En andersom?

En vraag je even af hoe je het zou vinden als je man op dezelfde manier bezig zou zijn als jij nu. Wat gij niet wilt dat u geschiedt....... Goh wat zijn spreekwoorden (of is het een gezegde?) toch waar.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

15-12-2010 om 23:31

Marlou, je haalt me de woorden uit de mond.

En het uitwisselen van foto´s is een goed idee: ik heb een tijd op datingsites gezeten en ben na een aantal leuke gesprekken meer dan eens afgeknapt als ik iemand op foto of in het echt zag. Eén foto is niet genoeg om een idee te krijgen, misschien staat hij er wel heel flatteus op. En misschien knapt hij wel op jou af na het zien van een foto

Herkenbaar

tja
mij dus ook overkomen, heb een leuke man leren kennen we mailen veel en soms telefonisch kontakt en ja er kwam dus een ontmoeting....ik weet het vreselijk fout maar ooo zo leuk en gezellig.
we hebben beiden een relatie die we willen behouden maar wij hebben het ook erg gezellig samen.het is leuk die aandacht te krijgen die je misschien soms in je relatie na jaren mist.
hoe wij er mee omgaan, we houden het secret en hopen dat dat zekers zo blijft

Suus

Suus

16-12-2010 om 13:30

Zo fout

oh ik ben echt zo fout bezig.
misschien is het wel een verslaving aan zijn aandacht, misschien ook niet.

We gaan elkaar op neutraal terrein ontmoeten, niet bij hem of mij thuis.
Ik heb gezegd dat ik hem 1 x wil zien en dat het daarna moet stoppen.
Dat ga ik ook echt doen, hoe leuk en spannend het mailen ook is.
Ik denk dat ik verliefd ben, maar heb wel besloten er niets mee te doen.

Marlou wat je zegt is helemaal waar, ik zou knettergek worden als mijn man zou vreemdgaan. Verliefd worden kan iedereen dus blijkbaar gebeuren, daar ben ik dus nu wel achter gekomen, maar wat je er mee doet is een tweede.

ik ga echt sterkt zijn, en brand me maar af hier als ik er niet mee stop daarna.
beloofd!

Suus

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

16-12-2010 om 13:46

Suus, je bent lichtzinnig!

Doe het niet! Je geweten gaat alleen maar meer knagen. Mailtjes zijn voor jezelf makkelijker recht te praten dan een ontmoeting. Stop nu! Je kunt nog terug! Als je toch de fout in gaat zal ik je niet afbranden want ieder heeft recht op zijn eigen levenslessen maar als je huwelijk eraan kapot gaat kun je wel een posting van me verwachten met Eigen Schuld Dikke Bult. Ik heb makkelijk praten, berouw komt na de zonde en ik heb toen ik zelf een verhouding had allerlei fora afgestruind om meningen. Als er tussen tien vermanende vingertjes één vergoeilijkende opmerking stond klampte ik me daaraan vast.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.