Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Katy

Katy

09-04-2014 om 14:41

Wat voor advies krijgt mijn kind?


Katy

Ik heb een tabel gevonden op internet waarin de normen staan van de cito's. Zie http://www.aob.nl/doc/Cito_tabellen.pdf

Ik weet niet of dit oude normen zijn maar met 15 fout op de E7 rekenen heeft ze een A.

Wellicht heeft iemand anders een betere link?

Dalarna

Dalarna

01-07-2014 om 15:00

amy

Vroeger kon je na een jaartje hbo-v door met geneeskunde, dat kan niet meer dus er is wel degelijk iets veranderd. Je moet examen hebben gedaan op VWO niveau in wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie.

Katniss heeft een dochter die ook VWO doet en een B had (dacht ik) op de basisschool en dat gaat haar echt niet heel gemakkelijk af. Dochter van vraagsteller heeft ook pas net een B, kan ook een hele lage B zijn en dan zit je op mavo niveau voor rekenen.

Als iemand zo graag wil moet ze het ook laten zien op rekenen vind ik, harder werken dus thuis want de kans is klein dat je met de huidige resultaten een VWO advies krijgt.

uitblinken

Een B-leerling zal op het VWO waarschijnlijk 6jes halen. Ze hoeft toch niet uit te blinken in wiskunde om over te gaan? En natuurkunde en scheikunde en Biologie is ook prima te doen. Mijn huisarts-vriendin was slecht in wiskunde maar redelijk goed in natuurkunde en scheikunde. Dat zou ook kunnen bij de dochter van Katy.

Pas op de universiteit heb ik pas moeten werken. Het VWO (en dat is MIJN mening ) is goed te doen. Als het je niet komt aanwaaien dan moet je harder werken wellicht maar ook dan is het prima te doen.

Dalarna

Dalarna

01-07-2014 om 16:06

pfft Amy

Als je pas op de uni hebt hoeven werken had je vast niet de lijst die de dochter van Katy nu had. Kom om zeg. Je gaat met allemaal B's op de cito toch ook niet roepen dat kader prima te doen is?

Dalarna

Dalarna

01-07-2014 om 16:07

Want

Begrijpend lezen en rekenen zijn het belangrijkste en geen van beiden is een A!

vlinder72

vlinder72

01-07-2014 om 16:34

Havo/VWO

Of gewoon afwachten en als VWO niet lukt dan is Havo/Vwo een prima alternatief.

DokterCorrie

DokterCorrie

01-07-2014 om 17:53

meerdere wegen naar Rome

Of eerst havo en daarna een jaar vwo erachteraan. Heb ik ook gedaan (zelfs begonnen op vmbo theoretisch). Er leiden meerdere wegen naar Rome.

vlinder10

vlinder10

24-07-2014 om 20:50

katy

Bij ons op school krijgen de kinderen pas een voorlopig advies als ze de drempeltoets hebben afgenomen in groep 8.

Zelf heb ik een kind volgend jaar groep 8 die het liefst zo hoog mogelijk wil.

Onderstaand zijn zijn scores van de cito gevraagd aan school welk niveau ze op dit moment denken maar ze zeggen niks bij ons.

groep 6

DMT b
spelling a
begrijpend lezen hoge c
rekenen a

groep 7

DMT a
spelling a
begrijpend lezen b
rekenen a

De instelling die je heb vind ik super dat je je kind help waar je kan en dat er echt wel komt!

Anoniem

Anoniem

27-06-2017 om 17:48

Mijn dochter...

Nou mijn dochter zit in groep 7. Ze hebben nu de E7-toetsen achter de rug. Mijn dochter had deze uitslagen:

Rekenen A (Foutloos)
Spelling A (Foutloos)
Woordenschat A (3 fouten)
DMT A (106 gelezen kaart 3)
Werkwoordspelling A (Start+vervolg 2 foutloos)
Studievaardigheden A ( 2 fouten)

Mijn dochter heeft VWO als voorlopig advies, ze heeft geen entreetoets gehad.
Maar haar lerares zei: Rekenen, Spelling, Begrijpend Lezen/Studievaardigheden
moet A, de rest mag minimaal een B.

Anoniem

Je dochter zal zich stierlijk gaan vervelen in groep 8, ze heeft weinig meer te leren op de basisschool. Ik denk dat een aangepast programma hard nodig is.

Welke advies

Welke advers?

Hoi Allemaal,

Ik heb den vraagje. Ik heb den dochter van bijna 11 jaar in groep 7. Ze ıs een harde werker. Motivatie, concentratie, doorzettingsvermogen ıs goed. Erg behulpzaam naar anderen. Altijd zo geweest. In E5 score begrijpend lezen 2, rekenen 2, spelling 1, woordenschat 5, technisch lesen E5. In M6 score begrijpend lezen 2, technisch lezen M6, rekenen 3, spelling 4, woordenschat 5.
Dit was haar score E6
Begrijpend lesen ||

Rekenen ||

Studievaardigheid ||

Technisch lesen E6

Spelling |V

Woordenschat |V

Wat voor advies zou ze krijgen voor de middelbare school?
Alvast bedankt voor de reacties
Sinem.

Erica

Erica

09-12-2017 om 09:49

Havo

Ik denk havo, of misschien mavo/havo. Ze scoort havo op begrijpend lezen en rekenen. Die zijn het belangrijkst. Op woordenschat scoort ze laag, maar die is niet zo belangrijk. Misschien dat de lage score voor spelling het advies wat drukt.

Lit

Lit

16-04-2021 om 19:34

Mijn dochter heeft voor rekenen een || voor begrijpend lezen ook een || en ze heeft havo gekregen terwijl haar vriendin een ||| heeft voor rekenen en voor begrijpend lezen een | en ze heeft Havo/Vwo klopt dit

@lit. Ja, dat kan. 

Er is geen regelgeving met wat een school als advies moet geven. Het gaat niet om kloppen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.