Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolreis/excursie derde klas: QR Code?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-10-2021 om 08:41

Karin1973FK schreef op 29-10-2021 om 22:56:

[..]

Omdat hij naar die complotsites kijkt, ik heb hem al gezegd dat dat niet de waarheid is vaak, maar alsnog blijft hij kijken. Zijn vader ook.

Waarom wil dat joch wel dingen aannemen van vader en niet van (gevaccineerde) moeder? 

Ennieweej, bij keuzes horen consequenties. Als een QR code vereist is en iemand is tegen de QR code, dan kun je die activiteit niet gaan doe. De verwachting is dat de QR straks op meer plekken gevraagd gaat worden dan nu, dus veel plezier weigeraars en niet gaan janken dat je iets niet mag.

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 09:30 Topicstarter

--- schreef op 30-10-2021 om 00:16:

schrijf je nu weer als zoon op het account van je moeder?

Nee, hij schrijft niet. Ik schrijf nu als moeder gewoon weer op dit account.

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 09:31 Topicstarter

Athan schreef op 30-10-2021 om 01:34:

En hoe wil hij dat gaan doen als er vanaf dinsdag verplicht getest moet gaan worden op scholen? Zou zomaar eens kunnen namelijk...

Tja... Ik heb hem al gezegd dat hij kan/moet testen of vaccineren als dat zo gaat op school. Maar zijn vader zegt er niet aan mee te willen doen.

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 09:31 Topicstarter

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 09:31:

[..]

Tja... Ik heb hem al gezegd dat hij kan/moet testen of vaccineren als dat zo gaat op school. Maar zijn vader zegt er niet aan mee te willen doen.

Hoe zit dat trouwens met de leerplicht dan? Als een leerling zich niet wil laten testen of vaccineren?

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 09:34 Topicstarter

Biebel schreef op 30-10-2021 om 07:06:

Wanneer ga je naast hem staan ipv achter hem, zodat hij keuzes maakt die hem helpen.

Dat doe ik al, ik blijf hem vertellen dat vaccineren of testen nodig is. Maar als hij dat niet wil, ik kan hem moeilijk echt forceren. Ik ben zelf gevaccineerd en ik zeg tegen zoon dat hij dat ook kan als hij dat wil, alleen hij wil dat niet. Ik geef hem de keuze en ik heb ook al gezegd dat als we bijvoorbeeld met de familie uit eten gaan hij niet mee kan zonder QR.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

30-10-2021 om 09:49

Vaccineren lost al deze luxeprobleempjes op. Wil hij dat niet, dan is het een goede levensles mbt keuzes, oorzaak/gevolg etc.

Je hebt toch nog een kind? Hoe zit het daarmee dan?

Als hij niet wil testen of vaccineren, dan kan hij niet mee. Dat is een consequentie van de keuze.
En als je principieel bent, dan ga je niet in eens wel testen, omdat het je even niet goed uit komt. Dat zou best hypocriet zijn. 🤷‍♀️ 
En om eerlijk te zijn, als hij weet dat dit de gevolgen zijn en er verder niet over zeurt, wat maakt het uit? 

Ik kan wel andere redenen bedenken waarom iemand niet meegaat op schoolreis. Ik zou zelf niet meegewild hebben, want dat hele oorlogsgebeuren vind ik vreselijk en uit ervaring weet ik dat ik slecht slaap van dit soort locaties. Daarom ben ik op de middelbare school niet meegeweest naar Ieper en zo. Daarnaast zullen er genoeg kinderen niet meegaan op bv buitenlandse schoolreisjes ivm geld, geen zin, andere verplichtingen of andere redenen.

Als hij een qr-code nodig heeft en hiervoor niet wil testen. Dan blijft hij thuis en doet een alternatieve opdracht.

Voor middelbare scholen zal er echt niet een verplichting komen voor een QR-code. Heel misschien voor de massale colleges van HBO en universiteit.

Karin1973FK schreef op 29-10-2021 om 22:57:

[..]

Omdat hij het niet wil, hij kijkt naar die waarheidssites enz.

Dan is het eigen schuld dikke bult en ik hoop dat zoon en vader en flink voor moeten boeten. Dit soort gedrag hoort niet in een pandemie als deze waarin iedereen wat inlevert thuis. Arrogantie en domheid ten top. Zoon geen prik en geen test dan zoon geen enkele privilege. 

Slotje dan maar?

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 09:30:

[..]

Nee, hij schrijft niet. Ik schrijf nu als moeder gewoon weer op dit account.

Geen idee wat ik van jullie moet denken. Door wat jullie de laatste weken schrijven, weet ik niet meer of jij/jullie vooral elkaar voor de gek houden of dat jij/jullie proberen anderen opzettelijk voor de gek te houden. Ook nu weer. Hoe kan je zo naïef zijn om te denken dat je zelf met twee benen op de grond staat, terwijl je ondertussen een kind met weinig realiteitszin behandelt als volwassene? En beide topics combinerend: zonder die QR code slaan de afspraken uit jullie Turkije-topic mbt familiebezoek helemaal nergens op! Heel raar dat jij/jullie daar niet aan hebben gedacht.

Of je nou de moeder, zoon, beiden of iemand anders bent: get real!


dan

dan

30-10-2021 om 10:51

Salomewinterqueen schreef op 29-10-2021 om 22:02:

Goeie reden om je kind te laten vaxxen dus. Goed voorlichten en prik erin. Hoezo is hij trouwens nog niet ingeent? Had al maanden geleden gemoeten.

Ik ben wel gevaccineerd, man en (uitwonende) zoon ook maar het is niet aan mij om dit voor anderen te bepalen. Als iemand zich niet wil vaccineren, dan moet er steeds getest worden om bepaalde activiteiten te doen, dat is dan hun eigen keuze. 

Ik heb nul geduld met niet vaxxers, of je nu 12 of 88 bent.

dan

dan

30-10-2021 om 10:59

Karin1973FK schreef op 29-10-2021 om 23:00:

[..]

Probleem is dat hij dus gevaccineerd of getest moet zijn om daar binnen te komen (binnen) en anders niet mee mag dus. Hij wil het wel meemaken om daar te zijn maar tegelijk ook niet testen. Anders moet zoon als enige van de klas achterblijven en niet meegaan, zijn vader zegt ook de hele tijd dat zoon zich niet gedwongen moet voelen om te testen of vaccineren, hij is ook tegen die twee.

Dan wordt het thuisblijven, makkelijk zat!

dan schreef op 30-10-2021 om 10:59:

[..]

Dan wordt het thuisblijven, makkelijk zat!

Iets zegt me dat dat is wat zoon wil. Dus die ziet nu een makkelijkere manier om er vanaf te komen, met zijn vader mee te praten en zoals gewoonlijk moeders in de hoek te zetten. En inderdaad hoe willen die twee überhaupt naar het buitenland? Ik geloof hier helemaal niks meer van. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.