Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolreis/excursie derde klas: QR Code?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karin1973FK

Karin1973FK

29-10-2021 om 23:00 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 29-10-2021 om 22:18:

Goed moment (al is het wat laat) voor zoon om te leren dat iedere keuze in het leven gevolgen heeft. En dat de wereld zich niet aan jou aanpast.

Er worden zat leerlingen al járen uitgesloten vanwege allerlei beperkingen waar ze zelf niets aan kunnen doen, die vlieger lijkt mij niet opgaan hier. Hij heeft dezelfde kansen als iedereen gekregen om zich gratis te laten vaccineren of zich gratis te laten testen.

Wat is het probleem?

Probleem is dat hij dus gevaccineerd of getest moet zijn om daar binnen te komen (binnen) en anders niet mee mag dus. Hij wil het wel meemaken om daar te zijn maar tegelijk ook niet testen. Anders moet zoon als enige van de klas achterblijven en niet meegaan, zijn vader zegt ook de hele tijd dat zoon zich niet gedwongen moet voelen om te testen of vaccineren, hij is ook tegen die twee.

Rondstruiner schreef op 29-10-2021 om 21:56:

TO: Volgens de site is een coronapas niet nodig. Zie het kadertje 'informatie' rechtsonder. Het is een museum, dus doorstroomlocatie, daar hoeft het niet. De horeca is alleen geopend voor afhaal.

https://tickets.kampwesterbork.nl/nl/tickets

Nu wel.

Grote kans dat dit na a.s. dinsdag niet meer mag en de doorstroomlocaties ook een QR-code vereisen.

En hij laat hem kijken?

Sorry, deze TO ergert mij. Mijn fout.

Dan is het dus gewoon een consequentie van zijn keuze.
Jammerdebammer.
(gezien de cijfers en de aankomende persconferentie verwacht ik dat je over een paar weken ook voor doorlooplocaties een QR-check gaat krijgen)
School zal hem hoogstwaarschijnlijk een vervangende opdracht geven.

Karin1973FK

Karin1973FK

29-10-2021 om 23:12 Topicstarter

kay89 schreef op 29-10-2021 om 23:02:

En hij laat hem kijken?

Nee, zijn vader is alleen tegen vaccins en tests, dus daarom kijkt vader naar die sites. Mijn zoon kijkt naar die sites door hemzelf, hij heeft het zelf ergens gevonden. Maar ik bescherm hem daar zeker bij door af en toe hiermee met hem in gesprek te gaan!

niet moeilijk doen. Als je zoon zich als een hersenloze wil gedragen dan is de consequentie dat hij misschien niet mee mag en dus een vervangende opdracht krijgt. keuzes hebben consequenties. 

---

---

30-10-2021 om 00:16

schrijf je nu weer als zoon op het account van je moeder? 

En hoe wil hij dat gaan doen als er vanaf dinsdag verplicht getest moet gaan worden op scholen? Zou zomaar eens kunnen namelijk...

Hier zijn ze naar het buitenland geweest. Wie zich niet wilde laten testen of niet wilde laten weten of hij/zij getest moest worden, kon niet mee (en kreeg een vervangende opdracht). Dit was conform de richtlijnen van het ministerie.

Amaranth schreef op 29-10-2021 om 23:01:

[..]

Nu wel.

Grote kans dat dit na a.s. dinsdag niet meer mag en de doorstroomlocaties ook een QR-code vereisen.

Dat zou kunnen. Afwachten maar.

Tsja. Keuzes hebben consequenties. Niet vaccineren én niet testen betekent dingen niet doen. Dan maar een vervangende opdracht. Een onderzoeksopdracht over waarom complottheorieën de samenleving ontwrichten, in parallellen tussen de tweede Wereldoorlog en nu, lijkt me een leuke. 

Ik wilde nog uitleggen dat dit niet sneu was maar eigen schuld. Toen zag ik dat jullie het waren. Ik herhaal mezelf. Weeeer laat zoon zich door pa beïnvloeden in zijn keuzes. Weer laat hij zich meeslepen in een gedachtegang die hem niet helpt. Weer vlucht hij in éen fabeltjesfuik. Wanneer ga je naast hem staan ipv achter hem, zodat hij keuzes maakt die hem helpen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-10-2021 om 07:18

Karin1973FK schreef op 29-10-2021 om 23:00:

[..]

Probleem is dat hij dus gevaccineerd of getest moet zijn om daar binnen te komen (binnen) en anders niet mee mag dus. Hij wil het wel meemaken om daar te zijn maar tegelijk ook niet testen. Anders moet zoon als enige van de klas achterblijven en niet meegaan, zijn vader zegt ook de hele tijd dat zoon zich niet gedwongen moet voelen om te testen of vaccineren, hij is ook tegen die twee.

Tja, dan is dit een mooi moment om hem te leren dat keuzes gevolgen hebben. Hij heeft het geluk dat hij in een land leeft waar vaccineren of testen niet verplicht is maar slechts een zeer dringend advies. Die vrijheid heeft hij.

De gevolgen zijn:
hij kan misschien niet mee op schoolreis maar krijgt een vervangende opdracht
hij is indirect mede verantwoordelijk voor het enorme stijgen van de besmettingen
hij zorgt voor minder vrijheid voor heel veel anderen

--- schreef op 30-10-2021 om 00:16:

schrijf je nu weer als zoon op het account van je moeder?

Of schrijf je dit ALs zoon omdat je op een hele omslachtige en ongezonde manier onder dat schoolreisje uit wil komen?  Dan zou ik zeggen, haak toch maar je vaccinaties en laat daarna een gesprek plannen met school over hoe zij jouw deelname aan het schoolreisje zien. 
Het wordt hier vaker gezegd; praten. Overleggen. Hoe moeilijk ook, dat is wel hoe de maatschappij hier zaken oplost. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

30-10-2021 om 08:21

Hier ging dochter een poosje terug naar de film in het kader van een schoolopdracht.  Daar moest je dus ook een qr code voor laten zien om binnen te komen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.