Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolreis/excursie derde klas: QR Code?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 13:50:

[..]

Ja, maar die woont in Canada, hij is gevaccineerd en zijn vader ook. Zijn vader werkt ook in de zorg.

De mogelijkheid om naar Canada te kunnen, is fijn. Turkije is een makkie, maar daar wil je niet zijn. 

Hoe komt het dat beide vaders vinden dat ze de leiding van jou over moeten nemen? 

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 14:09 Topicstarter

Plantenbak schreef op 30-10-2021 om 12:30:

ik zou tegen zoon heel duidelijk zijn. Als hij zich niet wil laten vaccineren en niet wil laten testen dan houdt het voor hem op. Dan kan hij niet mee met uitstapjes en ook niet naar de bioscoop of naar de mcDonalds of iets dergelijks. Zijn keuze heeft consequenties. Hij is niet zielig.

Het is ook jouw taak als moeder om hem te overtuigen. Natuurlijk haalt hij die vaccinatie. Je bent niet alleen op de wereld. Wij moeten het samen doen. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn des te beter. Zelfs mijn angstige puberella is gevaccineerd.

Oh, en hij weet wel dat in het vliegtuig stappen ook alleen kan met vaccinatiebewijs of test. Hij komt Turkije echt niet in zonder bewijs.

Ik heb al met hem een gesprek gehad over vaccineren, ik heb ook een maand getwijfeld en hem daarna pas genomen, ik ben er erg blij met de prik. Ik had het dus met zoon erover dat hij zonder QR code bijna nergens binnenkomt, en ook niet als we eens in de zoveel tijd een familieuitje hebben. Zoon zei dat hij de prik niet wil, ik heb nog tegen hem gezegd niet naar die sites te luisteren, hij kijkt nu wel zeker minder dan eerst. Ik blijf het hem wel één keer in de zoveel tijd vragen, maar ik kan vaccineren namelijk niet verplichten.

En over Turkije, volgens zijn vader kan je Turkije prima binnenkomen zonder QR code, maar volgens de site van de Nederlandse overheid niet. Heb zijn vader dat al 100x proberen wijs te maken.

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

30-10-2021 om 14:09

Canada gaat ook maatregelen nemen om het ongevaccineerden lastiger maken zich vrij te bewegen.
En tsja, TO laat hier vooral zien dat een natte dweil nog meer ruggengraat heeft dan zij.

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 14:19 Topicstarter

Biebel schreef op 30-10-2021 om 13:37:

[..]

Je kan ook ervoor zorgen dat hij in elk geval bij jou geen wappie fabeltjesfuik filmpjes kijkt. Als hij zo gevoelig is dat hij gepest wordt is dat echt geen gezonde online omgeving. Wat pa doet, moet pa weten, maar bij jou komt die onzin er niet in. Al zal pa met zijn instelling in Duitsland, Turkije of de VS niet heel ver komen.

Je zou natuurlijk ook begeleiding kunnen vragen hoe je hierin je kind kunt begrenzen. Want dat lijkt je echt niet te lukken.

Toevallig had hij het er deze week over met zijn orthopedagoog, dat die 'wappiefilmpjes' niet goed zijn om naar te kijken. Zoon is er nog helemaal niet overtuigd van dat de anderen de waarheid spreken, ik heb ook gezegd dat hij bij mij thuis het zo min mogelijk moet kijken omdat hij er dan heel anders over kan denken dan wat de realiteit echt is. 

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 14:21 Topicstarter

yette schreef op 30-10-2021 om 13:56:

[..]


Hoe komt het dat beide vaders vinden dat ze de leiding van jou over moeten nemen?

Dat is niet zo, ik maak ook mijn eigen keuzes. Ik laat het hun meestal zelf uitzoeken. Maar ik ondersteun hun er wel in, ook help ik hun met het realistisch nadenken over wat mogelijk is.

dan

dan

30-10-2021 om 14:23

LaFleurNoire schreef op 30-10-2021 om 14:09:

Canada gaat ook maatregelen nemen om het ongevaccineerden lastiger maken zich vrij te bewegen.
En tsja, TO laat hier vooral zien dat een natte dweil nog meer ruggengraat heeft dan zij.

Zo zullen er wel meer landen zijn die weer strengere maatregelen zullen nemen oa België. 

Rondstruiner schreef op 29-10-2021 om 22:08:

[..]

Hoe kom je hierbij, volgens hun site niet?

Dat was een paar weken terug zo toen we er met school heen wilden 🤷🏼‍♀️. We hebben daarom besloten het uit te stellen. 

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 14:21:

[..]

Dat is niet zo, ik maak ook mijn eigen keuzes. Ik laat het hun meestal zelf uitzoeken. Maar ik ondersteun hun er wel in, ook help ik hun met het realistisch nadenken over wat mogelijk is.

Een kind van 14 ondersteunen met realistisch denken, doe je niet in termen als 'geprobeerd wijs te maken'. Je hebt het over een kind. Veertien!!! Een kind met een diagnose. Dat betekent jij als moeder de beslissingen moeten nemen.  Knopen doorhakken. Veto's uitspreken. Verantwoordelijkheid nemen. Misschien zelfs tot na zijn 18e. Het is duidelijk dat hij/jij/wie er ook schrijft en zijn pa van hun padje zijn. Hun vluchtgedrag kan alleen verwezenlijkt worden als jullie bereid zijn de wet te overtreden. Waar liggen de prioriteiten van de ouders in dit verhaal? Of vluchten jullie allemaal? 

Dik vet onderschrift 

(misschien sla ik mezelf straks voor mijn kop, maar ik ken jongeren waardoor ik dit liever serieus neem):

Als je de zoon bent en hier schrijft omdat je het idee hebt dat je het allemaal zelf moet uitzoeken: begin bij je mentor en de huisarts. Bel voor een afspraak. Dat is eng. Ik weet het. Maar het is niet gek. Integendeel. Ik snap ook dat het  moeilijk is om uit te leggen, maar deze topics zijn duidelijk. Als je niet weet waar je moet beginnen, copy/paste dan dus wat jij/jullie hier hebben geschreven. 

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 15:57 Topicstarter

yette schreef op 30-10-2021 om 15:47:

[..]

Een kind van 14 ondersteunen met realistisch denken, doe je niet in termen als 'geprobeerd wijs te maken'. Je hebt het over een kind. Veertien!!! Een kind met een diagnose. Dat betekent jij als moeder de beslissingen moeten nemen. Knopen doorhakken. Veto's uitspreken. Verantwoordelijkheid nemen. Misschien zelfs tot na zijn 18e. Het is duidelijk dat hij/jij/wie er ook schrijft en zijn pa van hun padje zijn. Hun vluchtgedrag kan alleen verwezenlijkt worden als jullie bereid zijn de wet te overtreden. Waar liggen de prioriteiten van de ouders in dit verhaal? Of vluchten jullie allemaal?

Dik vet onderschrift

(misschien sla ik mezelf straks voor mijn kop, maar ik ken jongeren waardoor ik dit liever serieus neem):

Als je de zoon bent en hier schrijft omdat je het idee hebt dat je het allemaal zelf moet uitzoeken: begin bij je mentor en de huisarts. Bel voor een afspraak. Dat is eng. Ik weet het. Maar het is niet gek. Integendeel. Ik snap ook dat het moeilijk is om uit te leggen, maar deze topics zijn duidelijk. Als je niet weet waar je moet beginnen, copy/paste dan dus wat jij/jullie hier hebben geschreven.

Ik moet toegeven, ik heb als zoon zelf meer dan de helft van de dingen op dit topic geschreven, mijn moeder is begonnen te schrijven. Maar aangezien ik op het vorige topic van het forumbeheer ineens te horen kreeg dat ik niet mag schrijven op het forum doe ik gewoon alsof ik de zoon niet ben. Ik heb al op jongerenforums gekeken zoals Kindertelefoon forum maar dat vind ik een beetje vaag, heel veel topics zonder enig antwoord of een heel vaag antwoord. (het kan ook zijn dat ik gewoon niet goed heb gekeken).

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 15:58 Topicstarter

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 15:57:

[..]

Ik moet toegeven, ik heb als zoon zelf meer dan de helft van de dingen op dit topic geschreven, mijn moeder is begonnen te schrijven. Maar aangezien ik op het vorige topic van het forumbeheer ineens te horen kreeg dat ik niet mag schrijven op het forum doe ik gewoon alsof ik de zoon niet ben. Ik heb al op jongerenforums gekeken zoals Kindertelefoon forum maar dat vind ik een beetje vaag, heel veel topics zonder enig antwoord of een heel vaag antwoord. (het kan ook zijn dat ik gewoon niet goed heb gekeken).

Dit vind ik ook het fijnste forum.

Het is ook een fijn forum. 
Maar als je met dit soort vragen loopt, kan je ze beter stellen aan iemand die jou/jullie kent. 

Hier je gedachten droppen, is leuk om de boel voor jezelf op een rijtje te krijgen. De volgende stap is irl hulp zoeken. 

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 09:31:

[..]

Hoe zit dat trouwens met de leerplicht dan? Als een leerling zich niet wil laten testen of vaccineren?

Het lijkt mij dat hij zich dan onttrekt aan de leerplicht en dus strafbaar is.

(Overigens vraag ik me af of het toegestaan is om als 2 mensen onder 1 naam te schrijven. Dat lijkt mij eigenlijk niet, want het is vreselijk onduidelijk voor anderen. Als ik de (echte) moeder was, zou ik mijn inloggegevens veranderen!)

Athan schreef op 30-10-2021 om 16:22:

(Overigens vraag ik me af of het toegestaan is om als 2 mensen onder 1 naam te schrijven. Dat lijkt mij eigenlijk niet, want het is vreselijk onduidelijk voor anderen. Als ik de (echte) moeder was, zou ik mijn inloggegevens veranderen!)

In het vorige topic meldde een mod dat dat niet wenselijk was. Was een duidelijk signaal en wat mij betreft voldoende bemoeienis. 

Zonder moderator zijn de laatste berichten in dit topic ook wel duidelijk. Het is aan ieder voor zich wat je ermee doet. 

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 15:58:

[..]

Dit vind ik ook het fijnste forum.

ALs je het leven of meedraaien in deze maatschappij zo lastig vindt, is het sliM om meer hulp te vragen. Want zoals je het lastig vindt om het gedrag van je ‘vrienden’ te begrijpen, is het misschien ook wel heel lastig om om te gaan met een vader die elke flats met je deelt en een moeder die het eigenlijk ook allemaal niet weet. Zeker als die vader gewoon ongelijk heeft en je moeder niet echt iets durft en je daardoor uitjes mist of gek wordt gemaakt met beloftes aan QRcode-vrije reizen of scholen. 

Dan lijken de bezoekers van dit forum op hun best op een stel ooms en tantes, die je helpen om de wereld beter te begrijpen. Alleen; dat zijn we niet. We kennen jou niet, we weten niet wat er met jouw vader aan de hand is dat maakt dat hij zulke woeste plannen heeft en we kennen je moeder niet en snappen niet waarom zij doet zoals ze doet. Los daarvan spreek je op een platform dat als eis heeft dat je 18 bent, om te voorkomen dat er bepaalde rubrieken illegaal bezig zijn  

Maar weet je, er zijn mensen in jouw omgeving die je wel kunnen helpen. Die ervoor hebben geleerd om jou te helpen. Die bereik je via de hulp die je misschien al hebt. Of via de huisarts. Daar mag je zelf een afspraak maken, en vertellen waar je moeite mee hebt. En zeg maar gerust dat ‘de tantes en ooms van het forum hebben gezegd dat ze vinden dat iemand moet meekijken omdat zij dat vanachter hun schermpje niet kunnen’. Of vraag toch je mentor om hulp.  Ook die is er om je te helpen om in elk geval op school wat beter mee te draaien. Want als er niet eens is gesproken over een andere klas oid, dan denk ik dat jullie niet alles tegen hem of haar verteld hebben. Dat kan, maar je merkt nu dat je dat heel veel gedoe bezorgt.  

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.