Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolreis/excursie derde klas: QR Code?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dan

dan

30-10-2021 om 11:07

Biebel schreef op 30-10-2021 om 11:01:

[..]

Iets zegt me dat dat is wat zoon wil. Dus die ziet nu een makkelijkere manier om er vanaf te komen, met zijn vader mee te praten en zoals gewoonlijk moeders in de hoek te zetten.

Dan is er toch ook geen probleem? Hij zal er misschien op een ander moment wél tegenaan kunnen lopen dat er een activiteit is waaraan hij graag wil deelnemen maar niet mag vanwege zijn principes wb vaccineren en testen.

---

---

30-10-2021 om 11:46

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 09:34:

[..]

Dat doe ik al, ik blijf hem vertellen dat vaccineren of testen nodig is. Maar als hij dat niet wil, ik kan hem moeilijk echt forceren. Ik ben zelf gevaccineerd en ik zeg tegen zoon dat hij dat ook kan als hij dat wil, alleen hij wil dat niet. Ik geef hem de keuze en ik heb ook al gezegd dat als we bijvoorbeeld met de familie uit eten gaan hij niet mee kan zonder QR.

Waarom bemoei je je er dan nog mee? Waarom stel je de vraag? Leg het probleem bij je zoon én zijn vader! 

yette schreef op 30-10-2021 om 10:36:

 terwijl je ondertussen een kind met weinig realiteitszin behandelt als volwassene? 

Ik snap de topics ook niet. Vader en zoon zijn duidelijk de snuggersten niet, maar toch krijgen hun waanideeën alle ruimte.

---

---

30-10-2021 om 11:57

Valeria schreef op 30-10-2021 om 11:54:

[..]

Ik snap de topics ook niet. Vader en zoon zijn duidelijk de snuggersten niet, maar toch krijgen hun waanideeën alle ruimte.

Misschien moeten WIJ deze topics dan ook maar eens gaan negeren. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-10-2021 om 12:00

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 09:31:

[..]

Hoe zit dat trouwens met de leerplicht dan? Als een leerling zich niet wil laten testen of vaccineren?

Er is geen QR plicht op de school zelf. Alleen - misschien - voor het schoolreisje. Als dat deel uitmaakt van het curriculum dan zal zoonlief een vervangende opdracht op school krijgen. En anders "gewoon" opvang op school. Mag hij zijn huiswerk daar maken of zo. Geen enkel probleem.

Aj, ik moet nu gewoon denken aan een gescheiden kennis waarvan haar man en jongvolwassen zoon zich niet hebben laten vaccineren ('wappies'). De man is in augustus overleden aan covid-19. Nee, geen onderliggend lijden, gewoon een gezonde man van in de 50. Maar de kinderen hebben nu geen vader meer.

Sorry, o.t. maar het kwam even bij me naar boven.

On topic: consequentie van de keuze van je zoon om zich niet te laten testen of vaccineren.

ik zou tegen zoon heel duidelijk zijn. Als hij zich niet wil laten vaccineren en niet wil laten testen dan houdt het voor hem op. Dan kan hij niet mee met uitstapjes en ook niet naar de bioscoop of naar de mcDonalds of iets dergelijks. Zijn keuze heeft consequenties. Hij is niet zielig. 

Het is ook jouw taak als moeder om hem te overtuigen. Natuurlijk haalt hij die vaccinatie. Je bent niet alleen op de wereld. Wij moeten het samen doen. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn des te beter. Zelfs mijn angstige puberella is gevaccineerd. 

Oh, en hij weet wel dat in het vliegtuig stappen ook alleen kan met vaccinatiebewijs of test. Hij komt Turkije echt niet in zonder bewijs. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

30-10-2021 om 12:36

Ik wens vader en zoon veel succes met hun terugkeer naar Turkije zonder QR code en zonder "zin in testen ".

Totaal ongeloofwaardig dit, of ze staan volledig buiten alle realiteit. 

Dit is weer zo'n topic waarbij je eerst het halve forum moet doorscrollen voordat je weet waar het nou eigenlijk over gaat. Pfff 😑

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-10-2021 om 13:28

Mallebeppie schreef op 30-10-2021 om 12:36:

Ik wens vader en zoon veel succes met hun terugkeer naar Turkije zonder QR code en zonder "zin in testen ".

Totaal ongeloofwaardig dit, of ze staan volledig buiten alle realiteit.

Turkije?

zou hier in huis heel eenvoudig zijn: niet gevaccineerd dan wordt je thuis 3x per week door mij persoonlijk getest. Wil je niet getest dan blijf je zoveel mogelijk op je kamer en de WiFi gaat er af. Ook geen bezoek voor jou want die kan jou infecteren. 
Als je jezelf niet beschermt is het mijn taak als ouder om dat voor jou te doen.

Zoon is gevaccineerd maar test alsnog regelmatig zelf ivm sport, school en kwetsbaren in de omgeving.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

30-10-2021 om 13:33

Coreopsis schreef op 30-10-2021 om 13:28:

[..]

Turkije?

Ik zou even loepen 🙂  Iets met een topic over nepvrienden. 

Karin1973FK schreef op 30-10-2021 om 09:34:

[..]

Dat doe ik al, ik blijf hem vertellen dat vaccineren of testen nodig is. Maar als hij dat niet wil, ik kan hem moeilijk echt forceren. Ik ben zelf gevaccineerd en ik zeg tegen zoon dat hij dat ook kan als hij dat wil, alleen hij wil dat niet. Ik geef hem de keuze en ik heb ook al gezegd dat als we bijvoorbeeld met de familie uit eten gaan hij niet mee kan zonder QR.

Je kan ook ervoor zorgen dat hij in elk geval bij jou geen wappie fabeltjesfuik filmpjes kijkt. Als hij zo gevoelig is dat hij gepest wordt is dat echt geen gezonde online omgeving. Wat pa doet, moet pa weten, maar bij jou komt die onzin er niet in. Al zal pa met zijn instelling in Duitsland, Turkije of de VS  niet heel ver komen. 

Je zou natuurlijk ook begeleiding kunnen vragen hoe je hierin je kind kunt begrenzen. Want dat lijkt je echt niet te lukken. 

--- schreef op 30-10-2021 om 11:57:

[..]

Misschien moeten WIJ deze topics dan ook maar eens gaan negeren.

Ik waardeer dat idee van zelfregulering hier op Via wel. Heb er ook wel vertrouwen in. 

Karin1973FK

Karin1973FK

30-10-2021 om 13:50 Topicstarter

Valeria schreef op 30-10-2021 om 09:53:

Je hebt toch nog een kind? Hoe zit het daarmee dan?

Ja, maar die woont in Canada, hij is gevaccineerd en zijn vader ook. Zijn vader werkt ook in de zorg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.