Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolreis/excursie derde klas: QR Code?

Zoon (14, 3HAVO) heeft over een paar weken een schoolreis/excursie naar Westerbork voor geschiedenis, de leraar heeft alleen nog niks gezegd over een QR Code. Ik heb zelf al op de website van kamp Westerbork gekeken, daar staat niks over een QR Code, wel zag ik een Tweet van iemand die zei dat je een QR code nodig hebt, maar dat was al van een paar maanden geleden. Ik heb ook laatst in het nieuws gelezen dat scholen niet op schoolreis/excursie mogen gaan als een leerling geen QR Code had aangezien die leerling(en) dan buitengesloten zouden worden. Mijn zoon heeft namelijk geen QR Code en wil dat ook niet, zijn vader heeft ook geen QR code, ik wel en mijn ouders en alle andere familieleden ook. Weet iemand hoe dit zit met schoolreizen/excursies?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij Westerbork is de QR nodig in het herinneringscentrum, op het kamp zelf niet, dat is allemaal buiten. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

29-10-2021 om 21:23

SuzyQFive schreef op 29-10-2021 om 21:14:

Bij Westerbork is de QR nodig in het herinneringscentrum, op het kamp zelf niet, dat is allemaal buiten.

Het herinneringscentrum is wel de moeite waard(vond ik). Jammer als hij dat zou moeten missen. 

Hier een kind in de vierde . Maar zij beschikt over een QR code. Er komen binnenlandse excursies aan, maar het hoe, wat en waar heb ik nog niets over gehoord.  Ze baalt enorm dat onder de gegeven omstandigheden de reizen de reizen naar het buitenland niet door gaan. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-10-2021 om 21:26

Ik heb ook laatst in het nieuws gelezen dat scholen niet op schoolreis/excursie mogen gaan als een leerling geen QR Code had aangezien die leerling(en) dan buitengesloten zouden worden.

Vraag dat even na op school. En mocht dat zo zijn, is je zoon dan de enige die geen QR wil?

Tickel schreef op 29-10-2021 om 21:26:

Ik heb ook laatst in het nieuws gelezen dat scholen niet op schoolreis/excursie mogen gaan als een leerling geen QR Code had aangezien die leerling(en) dan buitengesloten worden.

Bij mijn kinderen op de middelbare scholen hebben er al wel activiteiten plaatsgevonden waarvoor een QR code nodig was. En in principe kan iedereen toch mee? Je kan je laten testen als je niet gevaccineerd bent.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-10-2021 om 21:42

Biscuitje schreef op 29-10-2021 om 21:40:

[..]

Bij mijn kinderen op de middelbare scholen hebben er al wel activiteiten plaatsgevonden waarvoor een QR code nodig was. En in principe kan iedereen toch mee? Je kan je laten testen als je niet gevaccineerd bent.

Maar dat joch wil geen QR code, en die zit vast aan een negatieve testuitslag. Dus hij kan hoe dan ook niet mee zonder QR code.

Tickel schreef op 29-10-2021 om 21:42:

[..]

Maar dat joch wil geen QR code, en die zit vast aan een negatieve testuitslag. Dus hij kan hoe dan ook niet mee zonder QR code.

Waarom zou je geen QR code willen? Dat je niet gevaccineerd wil worden daar kan ik nog in komen, of eigenlijk niet maar oké. Maar waarom zou je je dan ook niet willen laten testen om toegang ergens toe te krijgen? Dan leg je jezelf wel heel veel beperkingen op. Moet iedereen voor zich weten maar ik zou het raar vinden als activiteiten om die reden niet door mogen/kunnen gaan. 

TO: Volgens de site is een coronapas niet nodig. Zie het kadertje 'informatie' rechtsonder. Het is een museum, dus doorstroomlocatie, daar hoeft het niet. De horeca is alleen geopend voor afhaal.

https://tickets.kampwesterbork.nl/nl/tickets

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-10-2021 om 21:59

Biscuitje schreef op 29-10-2021 om 21:54:

[..]

Waarom zou je geen QR code willen? Dat je niet gevaccineerd wil worden daar kan ik nog in komen, of eigenlijk niet maar oké. Maar waarom zou je je dan ook niet willen laten testen om toegang ergens toe te krijgen? Dan leg je jezelf wel heel veel beperkingen op. Moet iedereen voor zich weten maar ik zou het raar vinden als activiteiten om die reden niet door mogen/kunnen gaan.

Misschien solidair met vader of geloven in cowboyverhalen? Geen idee, ik roep ook maar iets.

Goeie reden om je kind te laten vaxxen dus. Goed voorlichten en prik erin. Hoezo is hij trouwens nog niet ingeent? Had al maanden geleden gemoeten.

SuzyQFive schreef op 29-10-2021 om 21:14:

Bij Westerbork is de QR nodig in het herinneringscentrum, op het kamp zelf niet, dat is allemaal buiten.

Hoe kom je hierbij, volgens hun site niet?

Salomewinterqueen schreef op 29-10-2021 om 22:02:

Goeie reden om je kind te laten vaxxen dus. Goed voorlichten en prik erin. Hoezo is hij trouwens nog niet ingeent? Had al maanden geleden gemoeten.

Wat een vervelende toon sla je aan.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

29-10-2021 om 22:18

Goed moment (al is het wat laat) voor zoon om te leren dat iedere keuze in het leven gevolgen heeft. En dat de wereld zich niet aan jou aanpast.

Er worden zat leerlingen al járen uitgesloten vanwege allerlei beperkingen waar ze zelf niets aan kunnen doen, die vlieger lijkt mij niet opgaan hier. Hij heeft dezelfde kansen als iedereen gekregen om zich gratis te laten vaccineren of zich gratis te laten testen.

Wat is het probleem?

Karin1973FK

Karin1973FK

29-10-2021 om 22:56 Topicstarter

Tickel schreef op 29-10-2021 om 21:26:

Ik heb ook laatst in het nieuws gelezen dat scholen niet op schoolreis/excursie mogen gaan als een leerling geen QR Code had aangezien die leerling(en) dan buitengesloten zouden worden.

Vraag dat even na op school. En mocht dat zo zijn, is je zoon dan de enige die geen QR wil?

Ja, hij is vrijwel de enige die geen vaccin en test wil. Er was ooit gevraagd uit nieuwsgierigheid hoeveel kinderen van de klas zijn gevaccineerd en zo een 18 van de 25 kinderen staken hun vinger op. De rest van de niet-gevaccineerde die willen wel testen, maar mijn zoon wil ook niet testen.

Karin1973FK

Karin1973FK

29-10-2021 om 22:56 Topicstarter

Biscuitje schreef op 29-10-2021 om 21:54:

[..]

Waarom zou je geen QR code willen? Dat je niet gevaccineerd wil worden daar kan ik nog in komen, of eigenlijk niet maar oké. Maar waarom zou je je dan ook niet willen laten testen om toegang ergens toe te krijgen?

Omdat hij naar die complotsites kijkt, ik heb hem al gezegd dat dat niet de waarheid is vaak, maar alsnog blijft hij kijken. Zijn vader ook.

Karin1973FK

Karin1973FK

29-10-2021 om 22:57 Topicstarter

Salomewinterqueen schreef op 29-10-2021 om 22:02:

Goeie reden om je kind te laten vaxxen dus. Goed voorlichten en prik erin. Hoezo is hij trouwens nog niet ingeent? Had al maanden geleden gemoeten.

Omdat hij het niet wil, hij kijkt naar die waarheidssites enz. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.