Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
HGP

HGP

15-07-2024 om 10:06

School kosten aanrekenen?!


Schemerlampje schreef op 15-07-2024 om 20:20:

[..]

Ik zou dit geen luxeverzuim noemen. Ik denk dat je aan de lpa prima kan uitleggen dat kind niet meer naar de oude school wil. En dat ze volgend jaar een nieuwe start maakt op een andere school.

Dat lijkt mij ook geen luxeverzuim. En anders gaat hij toch naar de rechter om de boete aan te vechten? 

Ik zeg ook niet dat het luxeverzuim is, maar juist vlak voor vakanties zijn scholen daar erg alert op en als ze een melding bij leerplicht maken, kan er zomaar een waarschuwing of boete volgen. 
Het lijkt me dat je het dan beter zelf vooraf al kunt melden of in overleg met school kunt doen. 

MamaE schreef op 15-07-2024 om 23:56:

Ik zeg ook niet dat het luxeverzuim is, maar juist vlak voor vakanties zijn scholen daar erg alert op en als ze een melding bij leerplicht maken, kan er zomaar een waarschuwing of boete volgen.
Het lijkt me dat je het dan beter zelf vooraf al kunt melden of in overleg met school kunt doen.

Het lijkt me niet dat ze voor een 5-jarige die van school gaat wisselen van de eerste keer een boete geven.

En anders ... heeft kind toch een buikgriepje? Of is gewoon psychisch ziek? Ik gok dat de LPA geen zin heeft om daar eind juni met nog 100 anderen op de wachtlijst te gaan tegenin te gaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.