Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huishouden met deze hitte?

Vraagje, hoe plannen jullie het huishouden in met deze warmte? En dan zonder zweetdruppels…😂 Net de stofzuiger door het huis gegooid en de was gestreken… niet te doen zweetdruppels liepen aan alle naar beneden. Dat zegt al genoeg… 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn god, het is drie dagen boven de 25 graden en jullie doen alsof je in de woestijn woont! In huis is het toch niet meteen zo heet?

dan

dan

26-06-2024 om 16:06

Ik kijk gewoon wat nodig is. Sommige dingen doe ik in de vroege ochtend voordat ik naar mijn werk ga maar dat doe ik altijd als ik daar tijd voor heb op dat moment.

Annaniem2023 schreef op 26-06-2024 om 16:00:

Mijn god, het is drie dagen boven de 25 graden en jullie doen alsof je in de woestijn woont! In huis is het toch niet meteen zo heet?

Hahaha echt! Ik woon in een land waar het ongeveer zeven maanden per jaar boven de 25 graden is.... Huishouden doet iedereen s ochtends vroeg of laat op de avond of gewoon met de Airco aan of de gordijnen dicht. Niet te fanatiek doen, rustig bewegingen, komt t helemaal goed. 

Annaniem2023 schreef op 26-06-2024 om 16:00:

Mijn god, het is drie dagen boven de 25 graden en jullie doen alsof je in de woestijn woont! In huis is het toch niet meteen zo heet?

In sommige huizen wel degelijk. In mijn huis gelukkig ook niet. 

Strijken, zoals TO, zou ik met deze hitte dan weer niet doen. Maar ik strijk sowieso nooit 

tis 27 graden in huis en mijn hartslag is in rust al 110 en ben kortademig. Sommige mensen zijn al in slechtere conditie dus dan is de hitte 3 tandjes erger. 

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 14:23:

Maar wat zien jullie onder “wat echt gedaan moet worden?”

Strijken en stoffen hoeft maar zelden echt te gedaan te worden. Als dat niet gebeurt ligt er hooguit wat stof of zitten er wat kreukels in kleding. Daar gaat niemand aan dood, en levert alleen maar visueel ongemak.

En ook stofzuigen hoeft over het algemeen echt niet dagelijks te gebeuren. Hooguit als je allergisch bent voor de hond die hebt ofzo, maar anders kan dat ook niet veel kwaad als dat even blijft liggen. 

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 14:23:

Maar wat zien jullie onder “wat echt gedaan moet worden?”

De vieze vaat moet weg, keuken schoon en leeg. De was moet bijgewerkt. Elke dag aan het einde voor kind gaat slapen even opruimen van alle speelgoed en schone vloer maken. Stofzuigen en bij eettafel opschonen met vaatdoek geknoeid eten van kind. Dan is alles netjes als kind gaat slapen en heb ik ook rust. 

Annaniem2023 schreef op 26-06-2024 om 16:00:

Mijn god, het is drie dagen boven de 25 graden en jullie doen alsof je in de woestijn woont! In huis is het toch niet meteen zo heet?

Hier binnen al 27 graden hoor.

Ik vind alles boven de 23 graden binnen of buiten te heet; airco heb ik niet. Ik ben heel warmbloedig,  veel last van opvliegers en vind het vreselijk. 

Ik werk overdag, daar weinig last van de hitte. Bij thuiskomst eet ik een salade en doe daarna, kort rondje met de hond en als het iets is afgekoeld doe ik een klusje in of om het huis. 

het hoogst noodzakelijke doe ik op zulke dagen, dus de was, wc schoon, even de vloer met de swiffer, zodat de meeste hondenharen weg zijn en eten klaarmaken. Het is hier nu 29,5 graden in huis, buiten staat een briesje, dus daar zit ik liever als ik niet hoef te werken.

Niet strijken. Nooit😁

Fleur_moeder

Fleur_moeder

26-06-2024 om 20:12 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 26-06-2024 om 15:14:

[..]

Bh met erin een hydrofiele doek en een onderbroek en daaroverheen een luchtig zomerjurkje die ik ook buiten draag.

Draag ik soms ook maar mijn jurkjes gaan zo plakken en worden helemaal zwaar, heb jij daar geen last van dan? 

Het is warm buiten maar binnen is het lekker koel, gordijnen hele dag dicht en in de avond, nacht en ochtend goed luchten. 

Vandaag dus na mijn werk om 13:30 de wc geboend en stofgezogen. Je snapt wel dat ik niet strijk op een dag als deze, het koelt snel genoeg weer af dan kunnen we wel weer strijken. Stoffen doe ik ook van het weekend wel weer als we lekker vrij zijn en het weder weer prut is.

Je hebt in al je berichten wel heel veel aandacht voor borsten en bh's...

ik doe alleen stofzuigen deze dagen nu dan en de toilet doe ik elke dag maar als het langer warm is dan doe ik alle dingen die ik altijd doe in de huishouding rond 9 uur in de avond 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.