Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huishouden met deze hitte?

Vraagje, hoe plannen jullie het huishouden in met deze warmte? En dan zonder zweetdruppels…😂 Net de stofzuiger door het huis gegooid en de was gestreken… niet te doen zweetdruppels liepen aan alle naar beneden. Dat zegt al genoeg… 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet, vrijdag koelt het weer af, alles kan wel wachten tot dan.

Fleur_moeder

Fleur_moeder

26-06-2024 om 12:12 Topicstarter

Dan word het een zooitje hier😂

Haha niet inderdaad 😂.. 
Dingen die kunnen blijven liggen, laten liggen zou ik zeggen.
En anders werkt het misschien om voeg in de ochtend bijvoorbeeld een taakje te doen... 

ik heb twee ventilators aanstaan en houd de gordijnen dicht. Dan doe ik een doek in mijn bh en dep af en toe mijn gezicht droog met een handdoek. Einde van de dag douche ik even. Ik ben nog een hoop aan het wassen opruimen en poetsen deze dagen. Dat ga ik niet laten liggen door wat zon. Het moet en zal af naast het dagelijkse huishouden. Maar wel alles in slowmotion en etappes.  En steeds even 5 min zitten en water drinken. 

wij hebben geinvesteerd in 2 airco’s.  Geen moment spijt van gehad tijdens het begeleiden en ondersteunen van mijn zwaar autistische dochter thuis. Naast die zorg kan ik ook probleem het huishouden doen. De was droogt super snel in de achtertuin dus dat is wel weer een voordeel. Het is al zwaar genoeg en al helemaal met deze hitte dus dat probleem is ook weer opgelost. 

Wat echt gedaan moet worden doe ik maar de rest kan wachten tot vrijdag dan word het alweer koeler. Wij hebben een hond daar wandelen we om 6 uur in de ochtend mee omdat het dan nog niet warm is. Daarna na de sportschool 😊die om 7 uur al open is. En dan wat dingen in huis tot dat het echt warmer word. En anders s’avonds na het eten als het is afgekoeld. Ander tempo en wat nu niet kan kan morgen wel 😄

Fleur_moeder

Fleur_moeder

26-06-2024 om 14:23 Topicstarter

Maar wat zien jullie onder “wat echt gedaan moet worden?”

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 14:23:

Maar wat zien jullie onder “wat echt gedaan moet worden?”

Hier is dat: de was en het eten. En de moestuin. De rest kan ook prima een paar dagen wachten

Fleur_moeder

Fleur_moeder

26-06-2024 om 14:29 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 26-06-2024 om 12:20:

ik heb twee ventilators aanstaan en houd de gordijnen dicht. Dan doe ik een doek in mijn bh en dep af en toe mijn gezicht droog met een handdoek. Einde van de dag douche ik even. Ik ben nog een hoop aan het wassen opruimen en poetsen deze dagen. Dat ga ik niet laten liggen door wat zon. Het moet en zal af naast het dagelijkse huishouden. Maar wel alles in slowmotion en etappes. En steeds even 5 min zitten en water drinken.

Een doek in je BH? Ik doe thuis met deze hitte sowieso geen BH aan. Of heb jij dan echt alleen een BH aan? heb nu bijvoorbeeld een groen hemdje aan je ziet wel heel goed de natte plekken maar mij maakt dat thuis echt niks uit, een bh vind ik alleen maar warm en klam… ben net klaar met de beneden verdieping stoffen nu even zitten inderdaad… straks weer verder eind van de dag lekker douchen en droge kleding aan…. 

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 14:29:

[..]

Een doek in je BH? Ik doe thuis met deze hitte sowieso geen BH aan. Of heb jij dan echt alleen een BH aan? heb nu bijvoorbeeld een groen hemdje aan je ziet wel heel goed de natte plekken maar mij maakt dat thuis echt niks uit, een bh vind ik alleen maar warm en klam… ben net klaar met de beneden verdieping stoffen nu even zitten inderdaad… straks weer verder eind van de dag lekker douchen en droge kleding aan….

Ik heb zware borsten dus het voelt voor mij juist fijn als ze wat omhoog en ingepakt zitten. Anders hangen ze binnen twee jaar op mijn knieën ben ik bang plus het natte zwembad eronder vind ik zo naar voelen. Ik vervang mijn doek nu onderhand wel elk uur.  

Fleur_moeder

Fleur_moeder

26-06-2024 om 15:07 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 26-06-2024 om 14:54:

[..]

Ik heb zware borsten dus het voelt voor mij juist fijn als ze wat omhoog en ingepakt zitten. Anders hangen ze binnen twee jaar op mijn knieën ben ik bang plus het natte zwembad eronder vind ik zo naar voelen. Ik vervang mijn doek nu onderhand wel elk uur.

Maar wat heb je over je bh dan? 

Fleur_moeder

Fleur_moeder

26-06-2024 om 15:12 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 26-06-2024 om 14:54:

[..]

Ik heb zware borsten dus het voelt voor mij juist fijn als ze wat omhoog en ingepakt zitten. Anders hangen ze binnen twee jaar op mijn knieën ben ik bang plus het natte zwembad eronder vind ik zo naar voelen. Ik vervang mijn doek nu onderhand wel elk uur.

Ik heb ook redelijk grote borsten, draag eigenlijk altijd wel hemdjes onder me normale kleding aangezien ik iemand ben die Veel zweet vooral op me rug en onder me borsten… als ik dat niet doe loop ik de hele dag met natte plekken onder me borsten daar wordt niemand vrolijk van… thuis heb ik alleen een hemdje aan. Die zijn wel wat strakker zodat die het zweet wel goed opvangt anders heb ik de hele dag jeuk door zweetdruppels die naar beneden rollen…

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 15:07:

[..]

Maar wat heb je over je bh dan?

Bh met erin een hydrofiele doek en een onderbroek en daaroverheen een luchtig zomerjurkje die ik ook buiten draag. 

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 14:23:

Maar wat zien jullie onder “wat echt gedaan moet worden?”

alles wat met eten te maken heeft, dus zorgen dat er een maaltijd op tafel komt, afwas, afvoer van etensresten + evt toilet. Eventueel een was. En uiteraard echte noodzakelijkheden zoals het opruimen van braaksel, verhelpen van een lekkage, persoonlijke verzorging van mezelf en derden.

(maar goed, mijn normen zijn vrij laag, ik vind het gauw goed genoeg en stel graag uit tot morgen als het dan beter uitkomt)

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 14:29:

[..]

Een doek in je BH? Ik doe thuis met deze hitte sowieso geen BH aan. Of heb jij dan echt alleen een BH aan? heb nu bijvoorbeeld een groen hemdje aan je ziet wel heel goed de natte plekken maar mij maakt dat thuis echt niks uit, een bh vind ik alleen maar warm en klam… ben net klaar met de beneden verdieping stoffen nu even zitten inderdaad… straks weer verder eind van de dag lekker douchen en droge kleding aan….

De benedenverdieping stoffen (of welke andere verdieping ook) is in mijn ogen echt absoluut niet noodzakelijk. Dat stof loopt niet weg hoor.

Noodzakelijk is eten, de was een beetje bijhouden, dagelijks toilet en ik zet in de vroege ochtend de robotstofzuiger even aan want we hebben een hond. Verder wacht ik wel tot het koeler wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.