Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huishouden met deze hitte?

Vraagje, hoe plannen jullie het huishouden in met deze warmte? En dan zonder zweetdruppels…😂 Net de stofzuiger door het huis gegooid en de was gestreken… niet te doen zweetdruppels liepen aan alle naar beneden. Dat zegt al genoeg… 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik loop om 5 uur buiten met de hond, dan ontbijten en rond half 7 strijk ik (ja, de overhemden van de heren moeten echt wel). Als ik heen werken ga dan zet ik de robotstofzuiger aan 😁. Wc's en was houdt ik bij.
Maar.... Ik werk als huishoudelijke hulp.... Dus ja euh.... Ik moet wel poetsen 😂

Allereerst doe ik de huishoudelijke klussen in mijn pyama.
Diverse huishoudelijke klussen verdelen over de ochtenden in de week.
Maximaal 1,5 uur per dag, ( ik  ben thuisblijfmoeder).
Alles na wasbeurt 2 minuten in droger en dan ophangen zodat er niet gestreken hoeft te worden
Als klussen klaar, lekker douchen en het zweet en vuil van mij af laten spoelen.

Maar dat is een programma dat ik al hanteer sinds de overgang met daarbij behorende vliegers parten speelt.

Paar keer in de middag doe ik vrijwilligerswerk in zorgcentrum; daar is het koeler dan thuis.

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 14:23:

Maar wat zien jullie onder “wat echt gedaan moet worden?”

De was de hond uitlaten eten koken opruimen en omdat we ook een kat hebben stofzuigen. 

Fleur_moeder schreef op 26-06-2024 om 20:12:

[..]

Draag ik soms ook maar mijn jurkjes gaan zo plakken en worden helemaal zwaar, heb jij daar geen last van dan?

Nee als ik op tijd mijn doeken vervang blijft de jurk droog en bh ook. Alleen hooguit een klein beetje bij de oksels nat maar zijn hele korte mouwen en goed deo op de oksels. Ik zweet verder niet op andere plekken omdat ik zo rustig doe. Huidplooien, hangende tetten, zweten gewoon gauw. 

Koud schreef op 26-06-2024 om 18:32:

Niet strijken. Nooit😁

Ik heb paar blouses die ik bijna nooit aan heb, omdat ze eigenlijk altijd klaar liggen om gestreken te worden  Dus ik durf geen 'nooit' te zeggen

Mijn man strijkt zijn overhemden zelf, maar heeft ze ook niet vaak aan.

'Ik doe met hitte alleen de hoognodige dingen'
En dan komt er een lijst met dingen die ik überhaupt niet eens doe op een gemiddelde doordeweekse dag.

ik zal wel moeten. Ik werk als huishoudelijke thuishulp en dat gaat gewoon door helaas. 
Ik werk 4 dagen met elke dag 2 of 3 cliënten. 
Thuis doe ik alleen het hoognodige. 

Fleur_moeder

Fleur_moeder

27-06-2024 om 10:23 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 26-06-2024 om 20:44:

Je hebt in al je berichten wel heel veel aandacht voor borsten en bh's...

Jezus zit gewoon in gesprek met iemand 

Fleur_moeder

Fleur_moeder

27-06-2024 om 10:24 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 26-06-2024 om 21:32:

Ik loop om 5 uur buiten met de hond, dan ontbijten en rond half 7 strijk ik (ja, de overhemden van de heren moeten echt wel). Als ik heen werken ga dan zet ik de robotstofzuiger aan 😁. Wc's en was houdt ik bij.
Maar.... Ik werk als huishoudelijke hulp.... Dus ja euh.... Ik moet wel poetsen 😂

😂 dan snap ik het ja 

Fleur_moeder

Fleur_moeder

27-06-2024 om 10:26 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 26-06-2024 om 21:42:

[..]

Nee als ik op tijd mijn doeken vervang blijft de jurk droog en bh ook. Alleen hooguit een klein beetje bij de oksels nat maar zijn hele korte mouwen en goed deo op de oksels. Ik zweet verder niet op andere plekken omdat ik zo rustig doe. Huidplooien, hangende tetten, zweten gewoon gauw.

Ahh zo, heb jij nog speciale bh’s dan? Heb gewoon van de Hema maar als die nat worden zitten ze echt naar. Of houden die doeken echt alles tegen?

Fleur_moeder schreef op 27-06-2024 om 10:26:

[..]

Ahh zo, heb jij nog speciale bh’s dan? Heb gewoon van de Hema maar als die nat worden zitten ze echt naar. Of houden die doeken echt alles tegen?

Geen speciale bhs. De doeken zijn dun maar 100 procent katoen die je voor je baby koopt. Als ze te dik zijn als een handdoek kan de bh er niet meer overheen. Ik wissel ze vaak. Heb er bijna 30 denk ik in de kast. Gooi ze bij iedere was erbij of het nou 40 of 95 graden was is. Als mijn bh steeds nat zou worden moet ik die steeds wassen maar dat is zonde van de bh te vaak wassen want dan gaat de kwaliteit misschien achteruit en ze zijn al zo duur. Ik draag mijn bhs zeker twee dagen voor ik ze in de was gooi. Iets wat nat is door zweten en dan laten drogen in de zon vind ik niet zo fris. 

In de nacht topjes zonder beugels en dan kan er wel een dikker textiel in gedrapeerd over en tussen m'n borsten. Een keukenhanddoek bijvoorbeeld.

Fleur_moeder

Fleur_moeder

27-06-2024 om 12:00 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 27-06-2024 om 11:27:

[..]

Geen speciale bhs. De doeken zijn dun maar 100 procent katoen die je voor je baby koopt. Als ze te dik zijn als een handdoek kan de bh er niet meer overheen. Ik wissel ze vaak. Heb er bijna 30 denk ik in de kast. Gooi ze bij iedere was erbij of het nou 40 of 95 graden was is. Als mijn bh steeds nat zou worden moet ik die steeds wassen maar dat is zonde van de bh te vaak wassen want dan gaat de kwaliteit misschien achteruit en ze zijn al zo duur. Ik draag mijn bhs zeker twee dagen voor ik ze in de was gooi. Iets wat nat is door zweten en dan laten drogen in de zon vind ik niet zo fris.

In de nacht topjes zonder beugels en dan kan er wel een dikker textiel in gedrapeerd over en tussen m'n borsten. Een keukenhanddoek bijvoorbeeld.

En als je wel van huis gaat met dit weer? Dan kan je niet altijd een droge doek in de bh doen… 

Fleur_moeder

Fleur_moeder

27-06-2024 om 12:03 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 27-06-2024 om 11:27:

[..]

Geen speciale bhs. De doeken zijn dun maar 100 procent katoen die je voor je baby koopt. Als ze te dik zijn als een handdoek kan de bh er niet meer overheen. Ik wissel ze vaak. Heb er bijna 30 denk ik in de kast. Gooi ze bij iedere was erbij of het nou 40 of 95 graden was is. Als mijn bh steeds nat zou worden moet ik die steeds wassen maar dat is zonde van de bh te vaak wassen want dan gaat de kwaliteit misschien achteruit en ze zijn al zo duur. Ik draag mijn bhs zeker twee dagen voor ik ze in de was gooi. Iets wat nat is door zweten en dan laten drogen in de zon vind ik niet zo fris.

In de nacht topjes zonder beugels en dan kan er wel een dikker textiel in gedrapeerd over en tussen m'n borsten. Een keukenhanddoek bijvoorbeeld.

Ik heb daarom gewoon 25 hemdjes ofzo verschillende kleuren maar thuis draag ik lekker een hemdje. Net als nu is hij niet heel nat alleen onder me borsten dus. Al word me hemdje echt te nat dus een een zeiknatte rug enzo dan trek ik gewoon een andere aan. Laat ik die andere even drogen zo wissel ik vaak af. Anders loop je de hele dag in een plakkerig nat hemdje 

Fleur_moeder schreef op 27-06-2024 om 12:00:

[..]

En als je wel van huis gaat met dit weer? Dan kan je niet altijd een droge doek in de bh doen…

Jawel laat ik er gewoon in. Tenzij ik iets draag met diep decolleté en of heel strak maar dat draag ik niet als ik boodschappen doe of naar de speeltuin ga, laat staan als ik zou moeten werken. Neenee, extra mooi zijn doe ik op speciale gelegenheden. Onder een gewone zomerjurk zie je geen doek maar zit er wel. 

Zojuist toch maar even een extra ventilator gekocht...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.