Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-08-2021 om 17:30

Welke sport?

Wat voor sporten doen jullie kinderen? 
En hoe kwamen jullie kinderen erbij om voor deze sport te kiezen? 
En wat als je als ouder deze sport eigenlijk 3 keer niks vind?  Probeer je je kind dan om te praten voor iets anders?


BlueHeart schreef op 03-08-2021 om 18:50:

[..]

Nou ik wil mn zoon op de sport die ik zelf ook al heel lang doe, maar zijn moeder wil dat niet en doet een voorstel voor een sport die ik niet leuk vind en ook weinig zin in heb (denk aan veel vrijwilligerswerk voor ouders) zijn moeder vindt mijn sport dan weer niks omdat ie dan alleen maar tussen witte kindjes zit.

😂😂 Wat lijkt jullie zoon zelf leuk om te doen?!

BlueHeart schreef op 03-08-2021 om 18:50:

[..]

Nou ik wil mn zoon op de sport die ik zelf ook al heel lang doe, maar zijn moeder wil dat niet en doet een voorstel voor een sport die ik niet leuk vind en ook weinig zin in heb (denk aan veel vrijwilligerswerk voor ouders) zijn moeder vindt mijn sport dan weer niks omdat ie dan alleen maar tussen witte kindjes zit.

Ik mis 1 ding...

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-08-2021 om 18:54

zoon wil eigenlijk naar scouting maar dat willen moeder en ik allebei niet

Ik zou ook kijken naar waar de interesse ligt van je zoon. Onze zoon heeft er zelf voor gekozen om te gaan voetballen. Bij veel verenigingen mag je ook een paar keer voor proef komen om te kijken of hij het leuk vind.

BlueHeart schreef op 03-08-2021 om 18:54:

zoon wil eigenlijk naar scouting maar dat willen moeder en ik allebei niet

Waarom eigenlijk niet? Je zoon op de sport doen waar hij niks aan vind dat werkt niet hoor.

Laat hem toch lekker naar de scouting gaan. Dat is leuk en leerzaam  
En nog belangrijker,  dat wil hij zelf.

Jullie kunnen natuurlijk ook allebei jullie zin doorduwen. Gaat hij vast ook leuk vinden

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-08-2021 om 18:56

voetbal vind ik dan weer niks. 

BlueHeart schreef op 03-08-2021 om 18:56:

voetbal vind ik dan weer niks.

Het gaat toch niet om jou!

Ysenda schreef op 03-08-2021 om 18:38:

[..]

Dat heb je ook bij individuele sporten, zelfs op recreanten niveau. Anders is sporten niet te betalen als je voor al die klussen betaalde krachten zou moeten huren.

Ik heb mijn moeder (of vader) nooit weten helpen bij turnen, ballet, tekenen, scouts, ...

Gewoon 1 keer per jaar inschrijvingsgeld dokken en klaar.

En 1 keer per 2 jaar bij ballet en turnen naar een grote voorstelling komen kijken.

BlueHeart schreef op 03-08-2021 om 18:50:

[..]

Nou ik wil mn zoon op de sport die ik zelf ook al heel lang doe, maar zijn moeder wil dat niet en doet een voorstel voor een sport die ik niet leuk vind en ook weinig zin in heb (denk aan veel vrijwilligerswerk voor ouders) zijn moeder vindt mijn sport dan weer niks omdat ie dan alleen maar tussen witte kindjes zit.

Als ze persé haar sport wil zou ze wat mij betreft al het vrijwilligers-werk, het rijden en het "langs de lijn staan" er zelf bij mogen nemen.

Maar antwoord op je vraag. Hier doen ze wat ze zelf graag wilden. 
En wat ik wil is dat ze vooral doen wat ze zelf graag willen

Rijden naar wedstrijden hoort erbij, maar dan kun je met andere ouders een rijschema maken zodat je niet elke week hoeft. Onze dochter gaat dus op turnen en die club traint in een sporthal waar een commerciële partij de horeca doet (er is ook een (eet)café, zalen die je kunt afhuren voor feesten, biljartzaal, etc. bij) dus van ouders wordt er niks verwacht op dat gebied behalve dat hun kinderen op de training komen en indien ze wedstrijden gaan doen, ze daar komen, maar dat is zeker niet wekelijks.
Ik zit zeker niet te wachten op allerlei verplicht vrijwilligerswerk en dat zou ik ook aangeven, maar mijn kind een sport ontzeggen zou ik niet snel doen. Dan moet ik er wel een goede reden voor hebben (te duur, niet op redelijke afstand van huis, dat soort dingen).
Het belangrijkste vind ik dat mijn kind beweegt en daar plezier in heeft. 
Wat is jullie probleem met scouting blueheart?

Leene

Leene

03-08-2021 om 19:04

BlueHeart schreef op 03-08-2021 om 18:54:

zoon wil eigenlijk naar scouting maar dat willen moeder en ik allebei niet

Waarom niet.is het omdat je-zoals ik vaker hoor-voor kneusjes is? Dat is het niet hoor. Mijn kinderen vinden het allebei geweldig. En wij hebben heel verschillende kinderen.😜. Ze leren er van alles maar doen ook geregeld sportieve spellen. Kinderen hebben net de kampweek achter de rug.  Dochter zit nu bij de scouts. Heeft zelf  gekookt en zonder mopperen meer dan 50 km gefietst. Ze sluiten daar vriendschappen.en het zijn En het zijn zeer accepterende groepem. Kortom super!  Maar het belangrijkste is dat je zoon zelf wil. Waarom wil je dan voor gaan liggen.🤔

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-08-2021 om 19:08

MamaE schreef op 03-08-2021 om 19:03:

Rijden naar wedstrijden hoort erbij, maar dan kun je met andere ouders een rijschema maken zodat je niet elke week hoeft. Onze dochter gaat dus op turnen en die club traint in een sporthal waar een commerciële partij de horeca doet (er is ook een (eet)café, zalen die je kunt afhuren voor feesten, biljartzaal, etc. bij) dus van ouders wordt er niks verwacht op dat gebied behalve dat hun kinderen op de training komen en indien ze wedstrijden gaan doen, ze daar komen, maar dat is zeker niet wekelijks.
Ik zit zeker niet te wachten op allerlei verplicht vrijwilligerswerk en dat zou ik ook aangeven, maar mijn kind een sport ontzeggen zou ik niet snel doen. Dan moet ik er wel een goede reden voor hebben (te duur, niet op redelijke afstand van huis, dat soort dingen).
Het belangrijkste vind ik dat mijn kind beweegt en daar plezier in heeft.
Wat is jullie probleem met scouting blueheart?

Nou ja het is niet echt een sport he. 

Ik hockey al vanaf mn 5e en ik zou het leuk vinden als mn zoon dat ook gaat doen. Met voetbal heb ik gewoon niks.

Bij scouting ben je toch buiten en aan het bewegen en allerlei vaardigheden aan het leren? 
Daarbij; jouw hobby is niet per se je zoons hobby en anders om.
En volgens mij woont je zoon grotendeels bij zijn moeder, dus zal zij ook degene zijn die hem veelal naar trainingen moet brengen en het vrijwilligerswerk op zich zal nemen.
En dan nog de vraag: wil je zoon op hockey? wil je zoon op voetbal? heeft hij al eens meegedaan met een training?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.