Marrie
27-03-2012 om 10:07
Wat te doen (kind heeft slaapfeestje bij van misbruik beschuldigde vader)
Nou de titel zegt het al. Mijn dochter heeft een slaapfeestje bij een vriendinnetje bij gescheiden vader die van misbruik beschuldigd is. Ja, door de moeder (ik weet dat een boel mensen het dan minder serieus nemen, ook de kinderbescherming, de politie vond het echter wel heel ernstig. Doordat jeugdzorg en amk niet aan waarheidsvinding doen heeft de moeder maar gekozen voor verplichte mediation . Of hij het echt gedaan heeft, weten we dus niet zeker, dat zijn de woorden van een zesjarig kind. De politie nam het ernstig maar zei niks te kunnen doen omdat moeder al bij de huisarts was geweest.
Ik heb mijn ex over het gebeuren ingelicht. Erbij gezegd dat ik het ook verschrikkelijk zou vinden als hij vals beschuldigd zou worden maar nog erger als ons kind ook iets zou overkomen. En dat ik eigenlijk niet wilde dat ons kind daar zou slapen of met hem alleen zou zijn.
Hij zegde toe met me te overleggen in geval van een logeerpartijtje.
Nu gaat hij aanstaand weekend naar het buitenland met zijn vriendin en hij had dus oppas nodig. Ik heb al een paar keer voorgesteld te ruilen maar dat wil hij niet. Nu kwam die uitnodiging voor dat slaapfeestje en dat kwam blijkbaar goed uit want hij heeft dat toegezegd aan mijn dochter en ook al aan de vader, zonder met mij te overleggen dus.
Mijn kind heeft er erg zin in, er komen ook andere vriendjes en ze gaan een discofeestje houden (zij zijn 10/11) het vermoedelijk misbruik gaat om het jongere zusje van zeven.
Ik kan er voor mijn gevoel nu niks meer aan doen. Weigeren zou mijn kind totaal niet begrijpen. De vader weet niet dat ik weet van de beschuldiging van misbruik.
Ik zit hiermee. Wat nu.
Marrie
31-03-2012 om 15:10
Het verklaart wel wat leuke meid/ rode krullenbol
Je bent geloof ik nogal met dit onderwerp bezig. Een tijdje terug ging je in 'relatieproblemen' iemand die het over haar niet-leuke moeder had, de les lezen over anderen die maar het nakende misbruik van de stiefvader van haar kids niet wilde zien. Toen er gevraagd werd wat dat met een niet-leuke moeder te maken had, bleef het stil van jouw kant. Hoe verklaar je zelf jouw pre-occupatie met dit onderwerp? Het komt op mij echt heel controlerend en vooringenomen over. En een heel hoog HHZ (hoe-het-zit)-karakter.
Rosase
31-03-2012 om 15:18
En eigenlijk
Moest daar nog een heel stuk gericht aan leuke meid achter, maar hij was al weg voordat ik de post kon aanpakken.
Met wat ik nu weet denk ik dat ik het hier maar bij laat. Kon me eigenlijk al niet voorstellen dat iemand werkelijk zo in het leven staat.
O nee een ding nog: Rk: jij was toch al wat op leeftijd en nu ben je opeens een leuke meid met een dochter van 10? Dat snap ik dan weer niet.
Leuke meid/Rode krullenbol
31-03-2012 om 15:31
@marrie
Niet iedereen laat zich zo makkelijk onder druk zetten als jij, hoor.
Marrie
31-03-2012 om 15:35
Goh rode krullenbol
waar is is je meelevende toon gebleven? Toch nog even natrappen. Bah. Ik hoop dat je geen kinderen hebt als je deze houding ook in de opvoeding bezigt
Marrie
31-03-2012 om 15:46
He? rk
Ik heb nooit een meelevende toon naar jou gehad hoor. Maar puur uit interesse: wat had het verhaal van Mamavantwee nou met die niet-leuke moeder te maken?
31-03-2012 om 15:59
@rosase
Je schrijft: ¨Jij was toch al wat op leeftijd en nu ben je opeens een leuke meid met een dochter van 10? Dat snap ik dan weer niet.¨
Naar aanleiding van de reacties die ik toen kreeg, deed ik me bij wijze van grap voor als Margareth Thatcher, over wie nu een film draait in de bioscoop. Ik had gedacht dat het wel duidelijk zou zijn, dat dit een grapje was. Op het risico dat ik hiermee het stigma over me afroep een narcist te zijn, laat ik weten het zelf wel een leuk geintje te hebben gevonden.
Marrie
31-03-2012 om 16:11
Maar rk
"Naar aanleiding van de reacties die ik toen kreeg, deed ik me bij wijze van grap voor als Margareth Thatcher"
Jaja, maar waarom zouden we dan nu wel geloven dat je een tienjarige dochter hebt? Wie weet ben je wel Rutte die een onbegrijpelijke grap aan het uithalen is.
31-03-2012 om 16:23
Jaja ...
En wie weet ben jij wel die zo vertrouwde Brunette.
Marrie
31-03-2012 om 16:32
Nee hoor rk
vraag maar na bij forumbeheer. Oh ja, nu je het zegt, daar heb jij ook een verleden mee, toch? Draad weggehaald om jouw bijdragen. En oh ja, die eindeloze lappen tekst over het moreel verwerpelijke leven van een paar mensen die elkaar één zoen hadden gegeven. Alles valt nu zo op een plekje RK: de betweterigheid, de onverzettelijke standpunten, het argumenteren 'for arguments sake' terwijl de redenettes tegelijkertijd zo weinig blijk geven van inzicht in de dagelijkse praktijk. De containers zout waarmee je bijdragen nu bekeken worden (door mij hoor, maar wat weet ik nou? ik ben maar een dommertje die zich makkelijk om laat lullen natuurlijk) lijken niet meer aan te slepen.
Fiorucci
31-03-2012 om 18:09
Dames
Het is hier toegestaan om onder diverse nicks te schrijven,als het maar niet in dezelfde draad gebeurd. Dus om die reden iemand een troll noemen gaat echt te ver.
Forumbeheer Ouders Online
31-03-2012 om 18:13
Bericht
Beste mensen,
Ik ga vanaf nu de OT postings verwijderen. Terug naar het onderwerp aub!
Forumbeheer Ouders Online
Ely
31-03-2012 om 20:17
Marrie
Fijn dat je dochter het goed heeft gehad. En dat ze weer veilig thuis is, de wereld zit toch vol met rare snuiters.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Marrie
31-03-2012 om 21:06
Anne-fleur
"Dat is fijn, En heb jij een beetje kunnen slapen? Qua zorgen maken,"
ja hoor dat is goed gegaan. Nadat ik het rapport van het AMK had gelezen en de inschatting had gehoord van hele nabije mensen, kon er ik achter staan dat ze ging.
Marrie
31-03-2012 om 21:07
Ely
Ja ik vind het altijd fijn dat ze weer thuis is. Mijn kind weg is altijd mijn adem een beetje inhouden. Maar deze keer toch niet meer dan andere keren.
Ely
31-03-2012 om 22:01
Da's wel een mooie omschrijving, je adem beetje inhouden.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Rosase
01-04-2012 om 01:03
Marrie
Mag niks meer zeggen. Hoeft ook niet denk ik.
Fijn dat het goed gegaan is! Een mens lijdt het meest ... etc.
mirreke
01-04-2012 om 11:02
Vraagje: amk rapport
Zijn rapporten van het AMK dan openbaar? Kun je die inzien? Of stuurt het AMK die naar de beide ouders en heb je dat via hun gelezen? (of heb ik een posting gemist waarin je dit allemaal al hebt uitgelegd? Kan ook
Maar daar ben ik dus wel benieuwd naar.
Marrie
01-04-2012 om 11:17
Mirreke
Nee dat is niet openbaar maar ik wil het verder laten rusten vanwege herkenning. Ik heb het genoemd omdat ik beticht werd van maar naief me aanpassen aan mijn ex en betreffende vader. Maar degene die mij betichtte ging daar verder niet op in.
mirreke
01-04-2012 om 11:56
Hoeft niet hoor.
Voor mij was het een vraag in het algemeen. Het is dus niet zo dat AMK-rapporten voor geinteresseerden en belanghebbenden inzichtelijk zijn.
(zou ook niet moeten mogen ivm privacy, lijkt mij)
Marrie
01-04-2012 om 12:05
Nee hoor mirreke
"Het is dus niet zo dat AMK-rapporten voor geinteresseerden en belanghebbenden inzichtelijk zijn." nee dus, alleen de belanghebbenden (en wellicht huisarts etc.) krijgen een rapport
Manda Rijn
01-04-2012 om 22:57
Apart
ik heb de draad niet in zijn geheel gelezen maar ik vind het
a nogal vreemd dat Marrie in geuren en kleuren weet wat er daar zoal wel of niet is gebeurd.
b er een rapport bekeken is
c haar ex zich er mee moet gaan bemoeien in de zin van 'even de vader aanspreken'. "lekker weertje he, ja miojn dochter zou bij jullie naar dat slaapfeestje gaan maar ik hoor dat jij beschuldigd wordt van incest, klopt dat nou ?"
"Nee dat klopt niet"
"oh dan is er niets aan de hand".
Als ik nou beschuldigd zou worden van incest dan zou ik toch liever geen slaapfeestje organiseren want dan krijg je allerlei gekke vragen en gedoe op je af.
heeeeel apart deze vraag.
amk
01-04-2012 om 23:25
Manda
Dan zou vader helemaal niets meer kunnen doen. Beetje lastig als (aanname van mij) alleenstaande vader, dan wil je ook wel eens iets speciaals voor je kind organiseren.
En het zou best kunnen dat vader in dat rapport vrij gepleit wordt en dan gebruik je dat raport natuurlijk als iemand er direct naar vraagt.
Marrie
02-04-2012 om 00:13
Dus manda?
als ik jouw vraag 'wat vind je van deze draad?' dan zeg jij :
apart.
Zoveel is nu wel duidelijk. Lees de draad en formuleer dan een vraag zou ik zeggen, welke vraag dan ook, als je die dan nog hebt, ik zal hem beantwoorden.
02-04-2012 om 09:12
Vreemde tegenstrijdigheid
Ik citeer uit de eerste posting de volgende woorden:
¨Doordat jeugdzorg en amk niet aan waarheidsvinding doen heeft de moeder maar gekozen voor verplichte mediation . Of hij het echt gedaan heeft, weten we dus niet zeker, dat zijn de woorden van een zesjarig kind. De politie nam het ernstig maar zei niks te kunnen doen omdat moeder al bij de huisarts was geweest.¨
Uiteindelijk voert Marrie aan, dat het rapport van het AMK de vader vrij pleit.
amk
02-04-2012 om 09:51
Lm/rk
volgens mij heeft marrie helemaal geen uitspraak gedaan over de inhoud van het amk raport.
IK heb een aanname gedaan dat de vader daarin wellicht vrijgepleit wordt. En dat hij het daarom laat lezen.