Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-02-2012 om 08:03
In een ander draadje blijkt dat er veel kinderen niet of nauwelijks op school kunnen komen als moeder uitvalt door bijv een gebroken enkel.
Op de radio werd van de week geadviseerd dat ouderen eens wat meer hulp moeten gaan vragen. Mensen willen in die kou en gladheid best helpen met boodschappen doen maar ze bieden het niet aan (bang dat men beledigd is ofzo) maar ouderen moeten dus leren om hulp te vragen.
Waar gaat dit heen in de samenleving als we niet eens weten hoe we de kinderen op school krijgen, gedoucht krijgen en eten krijgen als we eens een enkel breken.
Hoe gaat dat bij jou? Heb je zo'n goed netwerk dat je het niet eens hoeft te vragen? Hangen er op school wel eens briefjes of je Pietje of Keesje een week wil brengen of zit tegenwoordig ieder op zijn eigen eilandje zijn eigen boontjes te doppen?
Volgens mij zijn we op de verkeerde weg!
27-02-2012 om 12:21
Goed netwerk
Hier een goed netwerk om mij heen om mij (lees mijn kinderen) op te vangen als ik zou uitvallen. Hier gebeurt het wekelijks dat ik wel een of ander buur kindje mee naar school neem of juist mee naar huis wil. Buurvrouwen nemen ook mijn zoon wel eens mee en alles is nooit een probleem. Dat is echt super fijn natuurlijk! Ook boodschappen voor elkaar doen is geen probleem of andere hulp bieden aan elkaar qua oppas, post tijdens vakantie's e.d.. Zelfs mijn honden worden door 1 buuv uitegalten als mij dat niet lukt!Nu wonen we welliswaar in een zeer kinder rijke straat (18 kinderen in de leeftijd 0-15), maar is het geen straat waar de bankjes in de voortuin staan met de kratjes heineken ernaast. Iedereen op zich, maar als er hulp nodig is....
Naast de straat heb ik mijn ouders gelukkig die standaard 2 dagen oppassen. Moet ik een dagje extra weg dan kan ik altijd mijn kids brengen. Oudste gaat ook graag naar andere oma, jongste niet alleen (7 mnd) omdat oma 81 jaar is en ik vind dat ze niet meer de zorg kan dragen voor een baby. Oudste is 7 en kan in geval van nood iig zelf "actie ondernemen".
Ik kan dus met een gerust hart uitvallen, hihi