Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Melanie

Melanie

15-02-2011 om 14:24

Vergeten [Vergeetachtige ouders & kinderen]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Extra

tja uhm , daar zeg je zowat. Volgende maand komen er 3 volwassen familieleden van echtgenoot voor een maand over uit indonesië. Gezellig, leuk, natúúrlijk kunnen ze hier ook een week blijven, maarrrr nu hadden we van zwager begrepen dat ze er op rekenen dat we ze Europa en passant ook nog even laten zien. Mee naar Rome en Zitserland en en....
Dat moeten we ze dus nog even laten weten dat dat helaas niet gaat. Zowel financieel niet, als qua vrije dagen. We zijn niet te beroerd om ze een dagje mee te nemen naar de Friese meren, Zeeland, Bremen, Keulen, Antwerpen om mij part, maar half europa door?
Ik snap het wel hoor, als er uit nl familie naar hen toe gaat, organiseert de familie ook altijd wel wat, maar de familie daar is groter, alles kost minder en als nederlander ga je ook al gauw je eigen kosten betalen.
Nou ja, een weekje met handen en voeten met de logees communiceren is op zich al avontuur genoeg

Fianna

Fianna

17-02-2011 om 09:27

Niks

ik doe ook niks extra's als er een loge komt. ga zeker niet de badkamer schoonmaken en niet meer ondersteboven op de bank hangen.
Ik merk overigens dat vaak kinderen het wel grappig vinden dat ik zo flodderig kan zijn, anders dan zij gewend zijn, maar dat is ook wel eens leuk. kinderen komen hier ook graag over de vloer.
Ook hier, op het laatste moment kan iemand mee eten (als bui van zoon het toelaat) en ik ga er echt niet in eens de tafel mooi voor dekken.

Wil je wel allemaal die extra dingen doen, ook prima, moet iedereen helemaal zelf weten, zolang je je er prettig bij voelt.

Dat vind ik nl zo jammer, dat mensen elkaar's gewoonten zo veroordelen. Ik heb bijv wel eens bewondering voor mensen die zo gestructureerd zijn en nooit eens wat kwijt zijn, maar ik wil niet dat omgekeerd zij mij gaan veroordelen omdat ik dat niet kan. Ik heb weer andere goede eigenschappen (mag ik hopen), ben bijv weer heel flexibel (lees; rommelig, ongestructureerd).

Vic

Vic

17-02-2011 om 10:01

Ik herken dat wel

Net als Kaaskopje voel ik ook wel eens een soort 'opluchting' als ik ergens kom waar het een grotere troep is dan hier. Bij veel mensen is het altijd zo verschrikkelijk netjes. Hier loopt ook geen ongedierte door het huis, maar liggen bijv. wel twee twee boeken én een huissleutel (waarom heeft ze die niet mee?) op een stoel, op tafel een stapel papieren, naast de open haard een schoenendoos en een kleiwerkje. En ik wil dat allemaal best netjes hebben hoor, maar vaak valt me niet eens op dat zo'n schoenendoos daar twee weken staat. Die til ik zonder nadenken op tijdens het stoffen, en dan blijft hij weer staan. Het erge is dat ik dan ook nog niet eens flexibel ben. Ik kan maar moeilijk mijn schema omgooien en bij onverwachte inslagen in dat schema ga ik direct rekenen wat er dan allemaal anders gedaan moet worden.

Silone

Is die wens om Milaan enzo te zien (even) niet gekomen omdat ze geen benul hebben van de afstanden? Ik merk wel eens aan van overzee komende familie dat die het idee hebben dat europa,europa is en klein werelddeeltje dus Milaan om de hoek,toch?
Als ik dan vertel dat dat prima is maar dat we dan beter vanavond vertrekken omdat we er dan morgen ergens tegen het eind van de ochtend zijn en dan misschien nog net op tijd terug zijn om hun vliegtuig te halen gaan ze er meestal al snel anders over denken.
Ook leuk zijn mensen van verder weg uit europa die denken dat wij 's middags na ons werk nog 'even' met ze naar Amsterdam rijden. Om een hapje te eten ofzo....en dan gracieus aanbieden om dat hapje te betalen. Want ja nederland aandoen zonder amsterdam gezien te hebben dat kan écht niet in het buitenland. Maar 3 uur rijden voor een hapje eten en dan misschien om middernacht terug zijn lijkt me niet écht de beste manier om van je avond te genieten. En dan zie je die gezichten: "wauw,3 uur???" Die hebben echt het idee dat hier alles dichtbij ligt. Nederland is toch maar een klein land? En van files hebben ze helemaal nog nooit gehoord.
Ik vind het altijd wel lachen zulke wensen.
groeten albana

Fiona Fox

Fiona Fox

17-02-2011 om 10:04

Yta

Als wij de boodschappen halen bij AH (o wat mis ik die toch!) en zelf schoon beddegoed meenemen, mogen we dan bij jou logeren

Krin

Krin

17-02-2011 om 10:34

Hier wil niemand logeren

Tenminste, zo lijkt het. En ik wil het best. Wel vriendjes, neef, nicht - met strak georganiseerde ouders, dus die hebben altijd alles bij zich - maar nooit grote mensen. Terwijl ik daar zulke goede herinneringen aan heb, van thuis. (Ook een paar minder goede, maar goed). Wakker worden en iemand op de oude busbank in de tuin vinden. Die ging een half jaar later pas weer weg (of een paar maanden, en toen werd het ook wel tijd.). Een stel backpackers uit Australië, die bleven ook een half jaar. Later een beste vriendin die om en om het weekend bij ons sliep, en nog iets later de diverse aanhang die regelmatig bleef slapen. Mijn moeder werd er soms gek van, toegegeven, maar het was ook gezellig. Altijd iemand in huis om mee te klaverjassen of te sjoelen
Maar hier gebeurt dat dus niet. Toevallig aanwaaiende eters? Zeldzaam. Schoonouders die standaard blijven pitten? Niks, die willen voor het donker weer thuis zijn. Vrienden van verre? Hebben we niet.
Ik zou graag mijn gastvrijheid op de proef stellen, desnoods ging ik er op m'n kop voor op de bank hangen, in oude pyjama, maar helaas.
Misschien moet ik me hier eens voor aanmelden: http://www.couchsurfing.org/

Zonneschijn

Zonneschijn

17-02-2011 om 10:38

Albana

Laten we er maar over ophouden want we komen er toch niet uit. Ik zeg niet dat ik jou per defenitie laks vind maar onderstaande tekst komt op mijn laks over.

"En buiten dat verschillen we van mening inzake logeerpartijtjes. Ik vind niet dat ík veranwoordelijk ben voor mijn kinderen en wat ze bij zich hebben en hoe ze zich gedragen als ik er niet bij ben en een ander vrijwillig (!!!!) aanbied die verantwoordelijkheid over te nemen".

In een latere posting nuanceer je dat wel.

Het gaat mij er gewoon om dat er ouders zijn die er anders over denken. En nee dan bedoel ik niet mezelf want hier wordt heel veel gespeeld, gelogeerd en meegegeten en achtergelaten spullen worden gewoon teruggebracht maar er zijn ouders die hier anders in staan en mee omgaan en ik heb het idee dat jij weinig begrip voor hebt. Tenminste zo komen je postings op mij over. Het lijkt een soort 2 kamp te worden. Hele ongeorganiseerde chaotische ouders die nergens om denken of hele overgeorganiseerde ouders die overal van in de stress raken. Daar zit mijn inziens een heel gebied tussen.

Zonneschijn

Zonneschijn

17-02-2011 om 10:46

Gastvrijheid

Het is hier een zoete inval wat kinderen betreft en daar heb ik totaal geen problemen mee. Kinderen die hier vaak komen mogen ook gewoon drinken pakken als ze dorst hebben. Er wordt hier veel gelogeerd en meegegeten.

Maar een inloop huis voor volwassenen, waar buren, vrienden/kennissen en andere ouders zomaar te allen tijde in en uit kunnen lopen. Nee, daar heb ik echt geen behoefte aan. Mits het familie is. Daar staat de deur altijd voor open.

Gelukkig wonen onze vrienden in de buurt en is er geen sprake van logeren. Mijn broer woont aan de andere kant van het land en die komt regelmatig met gezin logeren en ook dat vind ik geen probleem want dan durf ik mezelf wel vrij te bewegen maar met andere volwassen logees voel ik me vaak ongemakkelijk en kan ik voor mijn gevoel niet mijn gang gaan. Ik zou steeds het gevoel hebben dat ik de conversatie op gang moet houden ofzoiets. Ik haal altijd wel extra in huis voor de gasten en houdt rekening met wat zij lekker vinden. Dat vind ik niet meer dan normaal.

Zonneschijn

Zonneschijn

17-02-2011 om 10:51

Oja

ik houd ook niet van onverwachts bezoek al vind ik dat van familie niet zo erg maar vrienden die onverwachts langskomen dat komt meestal niet goed uit. Ik laat ze wel binnen hoor maar nee, liever niet. Al moet ik wel zeggen dat ik daar in de loop van de jaren wat makkelijker tegenaan kijk maar ik heb toch liever een gepland gezoek. Hoe staan jullie daar in?

Krin

Krin

17-02-2011 om 10:57

Ook graag, zonneschijn

Ik vind het geen probleem als mensen onaangekondigd op de stoep staan. Als het niet uitkomt, durf ik dat best te zeggen. Maar ook dat gebeurt hier zelden. Ja, moeder van beste vriend blijft wel eens plakken voor het eten. En 's zomers komt broer met schoonzus op een motorritje wel eens langs. Maar dat is het wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2011 om 12:24

Pelle

Heb ik gezegd dat ik me prettiger voel bij iemand die het financieel minder heeft dan ik? Ik durf niet te zeggen dat je die indruk nooit gekregen kunt hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het zo gezegd zal hebben. Als mensen het financieel minder hebben dan ik, vind ik dat eigenlijk vooral belabberd voor diegene.
Op zich wel 'grappig' dat je dit zo samenvat. Ik denk dat ik niet uniek ben in dat ik mezelf optrek aan anderen. Of optrek... dat is het woord niet. Ik geef niet bepaald hoog op over mezelf, dat is een feit. (en ook al zou het hier misschien wel zo lijken)

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2011 om 12:32

Onverwacht bezoek

Ik schrik eigenlijk wel van onverwacht bezoek. In de loop van de week lijkt het wel of er een bom ontploft is (wasgoed, aan de lijn of droog op de rugleuning van de bank, troep op de eettafel, tassen van de kinderen, stapels papieren die 'toch eens opgeruimd zouden moeten worden', etc.) en als er dan opeens volwassen bezoek voor de deur staat moet ik toch even slikken. Eigenlijk zouden wij elke zondag visite moeten hebben, dan worden we gedwongen om die bom wekelijks weg te werken.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2011 om 12:39

Logeren

Ik zit stiekem in gedachten al een kamer in te richten voor logé's. De kamer van de oudste zou daar heel geschikt voor zijn. Tweepersoonsbed, stoel met tafeltje en een tv. Maar of daar in de praktijk veel gebruik van gemaakt wordt vraag ik me wel af. Ik hoop dat de kinderen er gebruik van zullen maken, dat wel.

Ik denk wel zonneschijn

Dat we er uit kunnen komen. Op zich zijn we denk ik qua logeren of bij ons logeren redelijk hetzelfde. We staan er hetzelfde in (tenminste dat denk ik). Ik denk dat ik ergens tussen die 2 kampen van chaotisch en zeer gestructureerd in zweef.
Wat de kinderen betreft, ik wil dat ze ook 'gewoon' gewoon worden en hun verantwoordelijkheden kennen en op tijd leren dat georganiseerd zijn je ook best een beetje kan leren. Dus ik ben gewoon iemand die z'n kinderen al op tijd zelf dingen laat doen.
Als mijn kinderen dan worden uitgenodigd door een zéér gestructureerde familie, die bijzonder veel waarde eraan hecht dat mijn kind zich daaraan aanpast en net zo gestructureerd dat ene nachtje doorbrengt vind ik dat ze dat vantevoren moeten zeggen. En niet naderhand moeten aankomen met je kind was de sokken vergeten of had geen washand bij zich.
Zó zijn kinderen namelijk. Die hebben nog niet alles 'geleerd' en maken dus foutjes in dat leerproces.
Wil je wel kinderen te logeren hebben ondanks dat je zeer gestructureerd leeft moet je dat er maar bij incalculeren. Je ziet hier zelfs reacties van mensen die volwassen zijn en het nog stééds niet geleerd hebben,dus zo'n drama is dat niet lijkt me.

Ik vind het dus ook werkelijk onnodig om mijn kind te gaan controleren omdat er misschien ouders zijn die erdoor in de stress schieten anders(hoeveel % praten we eigenlijk over, 4%?). Dat is heel jammer voor het kind in kwestie waar ze gaat logeren, maar ik denk dat het meer het probleem van dié ouder is. En niet die van mij.
Van misbruik van gastvrijheid zie ik al helemaal niet in wat dat moet inhouden in zaken als deze.
Misbruik van gastvrijheid is in mijn ogen zowiezo al bijna ondenkbaar. Want dan ben je niet gastvrij, is heel simpel eigenlijk.

De enige manier waarop ik me zou willen aanpassen en extra dingen doen qua kinderen/logeren voor een andere ouder, zou zijn als die ouder mij om 'hulp' zou vragen in een kwestie als dit. Dat hoeft niet zo uitgebreid, gewoon even zeggen. Maar er klakkeloos van uit gaan dat anderen dezelfde manier van leven hanteren dan jij vind ik véél te ver gaan en ze er dan ook nog naderhand op aanspreken al helemaal. Dan moet je het vantevoren maar zeggen, welke eisen je allemaal stelt aan de loge. En niet achteraf.
groeten albana

Krin als gastgezin

En als gastgezin is dat niks krin? Zoek/googel maar eens op gastgezin. Deden mijn ouders 'vroeger' ook. (maar waren leraar misschien dat je daar dan eerder aan denkt?) Was erg leuk...soms kwamen ze voor een half jaartje, maar wij hadden ook studenten die alleen 2 weken kwamen i.v.m. culturele uitwisselingen (b.v. conservatoriumstudenten) krijg je vaak als gastgezin nog leuke bijeenkomsten, met een hapje en een drankje en mag je b.v. een cultureel iets bezoeken of een pretpark aandoen. Zo ben ik als tiener verschillende keren naar de keukenhof geweest met mijn ouders+de studenten.
Ik herinner me ook erg leuke studentenjongens die mij natuurlijk als beginnende tiener niet eens zagen staan en die ik dan showde aan al mijn vriendinnen en waar ik daarna nog weken van droomde. En een leuke Amerikaanse die toen ik ergens puber was verbaasd was over onze enige t.v. in de huiskamer. Dat had ze nog nooit gezien, bij hun hadden ze in elke kamer een t.v.! En wauw een keuken waar gekookt werd! En dat nog wel zónder de t.v. erbij.
Wij zijn ook wel eens zelf gastgezin geweest. Voor langere tijd zie ik zelf niet zitten, maar we hebben een keer 2 weken een culturele student gehad uit Oekraïne en een keer een week een poolse. Via school/muziek van de kinderen. Was ook erg leuk. O en een keer een weekje of 4 een jongen uit Italië, maar die was toen al stukken ouder dan onze kinderen en hele dagen druk met een muziekproject. Dus daar had je ook niks mee te doen (was wel leuke jongen verder hoor).
groeten albana

Hibiscus

Hibiscus

17-02-2011 om 15:00

Gasten

Onverwachte gasten zou ik denk ik niet zo fijn vinden, ik ben inderdaad zo eentje die voor loge's alles gaat poetsen maar eigenlijk weet ik niet hoe ik erop zou reageren, nog nooit voorgekomen. Maar ik vind het altijd heerlijk als er mensen komen logeren. Ik vind het evengoed heerlijk als ze weer vertrekken

vriendjes hebben we eigenlijk nog nooit te logeren gehad, raar. De kinderen zijn zelf ook nog nooit bij vriendjes gaan logeren bedenk ik me nu, nog raarder. Wel heel vaak bij familie, maar dat is toch anders.
Dat is een goed laat voornemen voor dit jaar.

Ik vind het knap hoor, als je zonder problemen wekenlang gasten kunt herbergen. Ik krijg na een weekje toch altijd wel een onrustig gevoel. Ik moet zeggen dat we tegenwoordig wel heel veel loge's krijgen, sommige maanden wel ieder weekend/week mensen. Wij hebben nu tijdelijk en niet zo groot huis, met een extra slaapkamer waar net een luchtbed naast de kasten kan liggen. Als we loge's krijgen, moet er altijd een kind uit zijn kamer. Nou vinden ze dat niet zo erg hoor (dochter vindt het zelfs geweldig), maar als ik dan 's avonds vergeet om de kleren klaar te leggen, moet ik toch die kamer in om ze te halen, en dat vindt niet iedereen fijn. Nou ja, als dat het ergste is.

Maar echt, bij mij blijven vis en gasten drie dagen heerlijk, daarna wordt het een beetje minder lekker
En oh ja, er is 1 gast die ik liever niet meer hoef, de vrouwelijke collega van man die het liefste komt als ik er niet ben...

Hibiscus

dc

dc

17-02-2011 om 17:12

Zonneschijn

ik vind ongepland bezoek veel leuker! Kom maar op. En ik ga ook liever onverwachts langs vrienden. Gelukkig vinden mijn vrienden dat ook fijn

neteret mut

neteret mut

17-02-2011 om 20:07

Mogelijkheden

waar wij ook aan meegedaan hebben. Kinderen opvangen 3 weken via europakinderhulp ( ofzoiets was het ), een half jaar een student/leerling uit een ander land ( travel active), korte opvang via kerkelijke dingen ( zusterkerken uit het buitenland die op bezoek komen, taize bijeenkomst), plaatselijke manifestaties ( folkloristische dansgroepen). Zo hebben wij uit Engeland, Spanje, Zuid-Afrika, voormalig oostduitsland, Roemenie, Verenigde Staten, Belgie, Frankrijk al gasten gehad. En dezen kwamen niet onaangekondigd.

neteret mut

neteret mut

17-02-2011 om 20:17

Ik bedoel

dus dat je eens rond kunt kijken of er in je eigen stad ook dingen georganiseerd worden als dans evenementen waar groepen uit het buitenland komen, dan vragen ze vast logeeradressen. Zo ook met sommige sportevenementen. Voor "bed en ontbijt"moet je weer aan allerlei regels voldoen dacht ik en het gaat meer om het contact dan om het geld begrijp ik.

Adama

Adama

18-02-2011 om 00:18

Maar hoe groot zijn jullie huizen dan?!

"We hebben gewoon een logeerkamer waar er 2 kunnen slapen (2 1-persoonsbedden)"
"Ik leg verder niets klaar, handdoeken liggen voor het grijpen in de badkamer."

Maar hoe groot zijn jullie huizen dan, hoeveel kamers? En heb je dan ook nog voor ieder kind een eigen kamer en voor beide volwassenen een werkkamer? Dat is in Amsterdam echt niet te betalen hoor, in Amsterdam is een vierkamerwoning al luxe... En in onze badkamer is geen plaats voor een handdoekenkast... (nou ja, misschien onder de wastafel, maar dat wordt zo'n kliederboel).

Is er niemand hier met een bedbank in de woonkamer voor logé's?

neteret mut

neteret mut

18-02-2011 om 00:36

in dit huis hebben we ieg 3 heel ruime slaapkamers, die dan wel van de kinderen zijn maar waar meer slaapruimte is dan kinderen ( kwestie van stapelbed, onderschuifbed en bedbank). Soms verlaat een kind zijn kamer en soms deelt die met de logé. Inmiddels hebben we ook een slaapbank in de woonkamer. In ons vorige huis was er een slaapkamer meer, toen kon er dan ook voor langere tijd een logé komen. Hier is het tot nu toe alleen maar kort geweest. En ik droom van een eigen werkkamer, maar ook de kinderen die een slaapkamer dromen van een eigen kamer.

Schoonouders

Wat een levendige discussie! Moest ook erg lachen om het sleutelincident van dc..

Wat me opviel, is dat er wel in termen wordt gesproken van "voor familie is de deur altijd open." Nou woont mijn schoonfamilie in het buitenland, en die komen regelmatig logeren (leuk voor UeberZoon, goed voor zijn Duits - hopen we dan). Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het na drie dagen helemaal gehad heb! Mijn schoonouders nemen altijd hun hele hebben en houden mee (alsof ik geen schone handdoeken in huis heb!) en willen graag alles precies doen zoals zij 't thuis gewend zijn. Ze zijn natuurlijk al wat ouder en niet meer zo flexibel, maar toch... Mijn schema wordt bepaald door het ritme van UeberZoon. En daar hebben ze geen begrip voor. Wij ontbijten bijvoorbeeld altijd tegen achten, maar zij slapen uit (gepensioneerd he) en verwachten vervolgens een rijke uitstalling van ontbijtwaren als wij al over een uurtje gaan lunchen...

Dan heb ik toch veel liever gasten (kind of volwassene) die komen aanwaaien en ondergoed/sokken/tandenborstel etc nodig hebben, zelf hun bed opmaken en zelf wat uit de koelkast trekken... Hoef ik ook niet een ronde extra te poetsen van tevoren!

Hoe zijn jullie ervaringen met logerende schoonouders?

Kaaskopje

Kaaskopje

18-02-2011 om 08:00

Lidwientje

Wij slapen in een kamertje die net iets groter is dan een tweepersoonsbed en die noem ik onze veredelde bedstee

Nou niks bijzonders (huis)

Gewoon boven 3 slaapkamers en een grote verbouwde zolder (slaapt oudste). Jongste en wij boven en blijft er dus 1 kamer over. Daar staat een kast (beddegoed en lakens) en dus 2 bedden en o,ja het poppehuis van oudste/jongste die jongste niet meer op de kamer wil,maar waar ze nog wel mee speelt )
Badkamer is ook gewoon,geen bad,grote douche,wastafel en w.c.
De handdoeken liggen op het randje dat boven een lossetoiletpot zit,alleen loopt die van ons door tot aan het volgende haakse muurtje,als ze vallen is het dus niet in de pot.
Onder de logeerbedden liggen nog matrassen en onder oudstes bed ook (totaal 4).
Omdat oudstes kamer zo groot is herbergen we daar grote gezinnen die niet in de logeerkamer passen.
Wij hebben geen werkkamer, wel een stukje van de hal (1ste verd.) is algemeen p.c. 'hok'(inclusief kast+werktafel) en boven op zolder in de gang is een algemeen 'naaihok' (voor jullie vreemde gedachten hebben,daar staat de naaimachine)ook inclusief wat bergruimte+werktafel.
groeten albana

Ueberhilde

Nou meestal voorkom ik dat soort dingen omdat ik toch moet werken.En in het weekend slaap ik zelf ook uit....
Als er logée's zijn en die zijn de volgende dag alleen dan wijs ik ze voor ik naar bed ga, daar is de koffie,thee, daar is het brood, hier het beleg etc.etc. Ik ben om 12.00 uur thuis (uurtje) en de kinderen ook,dekken jullie dan even de tafel? Kunnen we gezellig sámen lunchen.(en dan de nadruk leggen op gezellig,is toch ook veel gezelliger?? Ze komen voor jullie toch? Toch niet om bediend te worden?)
Je moet er gewoon een beetje handig in worden om dingen tactisch te vragen.
groeten albana

krin

krin

18-02-2011 om 08:55

Goed plan

Gastgezin spelen, ik zal me er eens in gaan verdiepen.
En wat logeerruimte betreft: we hebben tegenwoordig een heuse kamer over, die nu alleen nog vol staat met dingen waar we nog geen plek voor hebben bedacht. Als we zover zijn om dat alles weg te pleuren, moet daar wel een slaapbank kunnen staan. Alles onder de twaalf kan bij zoon op de kamer, en in geval van nood hebben we een grote bank beneden. Die heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd (geen ernstige huwelijkse onlusten hier de laatste tijd), maar volgens mij slaapt het daar best.

Biene M.

Biene M.

18-02-2011 om 09:08

Hier amsterdam (adama)

Vierkamerwoning, twee volwassenen, drie kinderen (en twee katten). Straks komt mijn nicht met haar baby een paar dagen hier en dan slaapt onze baby bij ons en oudste bij middelste. We hebben inderdaad geen handdoekenrek in de badkamer, maar de kasten waarin beddengoed en handdoeken liggen zijn in de gang, dus daar kunnen we altijd makkelijk bij.

Ik zou heel graag een logeerkamer willen (en een werkkamer!), maar dat zit er niet in als we binnen de ring van Amsterdam willen blijven wonen. Dus nu hebben we in de huiskamer een bank waar twee mensen op kunnen liggen, onder de halfhoogslaper van oudste ligt altijd een matras en als er meer mensen blijven slapen pakken we de matjes die we met kamperen gebruiken.

Overigens woont het merendeel van mijn familie in Wenen, ook niet zo ruim behuisd. Toen we nog maar één kind hadden logeerden we bij mijn oom, die een tweekamerwoning heeft. Als we in Wenen zijn maakt een familielid één kamer vrij en daar slapen wij met zijn allen in (Weense kamers zijn doorgaans wel wat groter dan Amsterdamse, bedenk ik me nu). Nu we drie kinderen hebben wordt het trouwens wel wat te veel, we gaan nu toch op zoek naar andere mogelijkheden.

Hier schotland

en ook vaak loge's, die dan ook echt vakantie hebben. Ik vind het druk omdat het gewone leven met ( tot voor kort 3) kinderen toch doorgaat. Je wilt hen ook wat van je mooie nieuwe thuisland laten zien, dus we toeren er wat af.De meetsen komen met het vliegtuig, dus ook geen eigen vervoer en fietsen doen we hier niet ;o) Dan een maaltijd voor 2/4 extra personen, dus druk, maar we heel wel erg leuk en gezellig ! We hebben een wat ouder huis gekocht, die hier doorgaans meer ruimte hebben dan een nieuwer huis en hebben behalve 4 slaapkamers een extra "family" room, wat logeer/werkkamer is.

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 11:21

Hier londen

Weliswaar niet in het centrum ( dan zouden we net een toilet kunnen kopen waarschijnlijk) maar in het zuiden. Huizen zijn hier ontzettend duur en veel ruimte is er niet. We hebben 3 slaapkamers en een klein kamertje waar een matras op de grond kan liggen. We hebben veel geluk met dat 4e kamertje, hoe klein het ook is.

Onze slaapkamer is ruim en heeft gelukkig een extra badkamer. We kunnen daar met zijn vieren slapen, er kunnen dan twee op een groot luchtbed. Dan zijn er dus 2 kamers en dat kleine kamertje over voor gasten en zij hebben hun eigen badkamer.

Wij hebben overigens wel ruimte in de badkamer voor een heuse handdoeken kast! En we kunnen overal heen fietsen, ook een groot voordeel!

Hibiscus

dc

dc

18-02-2011 om 11:38

Ueberhilde -schoonouders

Mijn schoonouders zijn echt geweldig. Ik doe een stuk minder met hen in de buurt. Schoonvader was vroeger kok, en vindt het leuk om iets lekkers voor ons te maken, en mijn schoonmoeder is eigenlijk altijd aan het opruimen (en vraagt me regelmatig of ik het niet erg vindt! Erg, nee hoor!!)

Wij hebben 3 slaapkamers, en 1 grote speelkamer. In de speelkamer en de huiskamer staan grote slaapbanken. Verder hebben we nog een dubbel opblaasbaar matras voor groteren en een kleine voor kinderen, en ook nog een slaaptent voor kinderen. Zat slaapplek dus. Maar als je in het buitenland woont, heb je ook regelmatig logés, dus dat mag ook wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.