Melanie
15-02-2011 om 14:24
Vergeten [Vergeetachtige ouders & kinderen]
Een aantal vriendinnetjes van mijn dochter blijft wel 'ns logeren. Gewoon, omdat 't gezellig is of omdat de ouders 's avonds weg moeten. Ook onze dochter gaat graag uit logeren. So far, zo good. Maar ja, sommige ouders en hun kroost vergeten werkelijk van alles. Als je kind gaat logeren dan nemen ze toch een pyjama, tandenborstel en -pasta, schoon ondergoed, sokken, evt. een knuffel en schone bovenkleding mee? Hoe vaak ik al schoon ondergoed heb uitgedeeld ( en vervolgens niet meer terug kreeg!), tandpasta heb verstrekt, knuffels geleend, pyjama's uit de kast heb gehaald, ik weet 't niet meer. Maar: ik geef niks meer mee: geen schone onderbroek? Da's dan jammer, trek 'um nog maar een keer aan. En alles wat het kroost vergeet, gaat in de zak. Een paar keer per jaar mail ik de betreffende ouders dat er gevonden voorwerpen liggen die naar huis willen: een jas, sokken, 1 laars (1?), etc. dat mis je toch? Wordt het niet opgehaald? Hup, de zak van Max. En ik hoef kinderen van 9 toch niet achter de vodden te zitten of te controleren of ze alles hebben? Laatst zei een van de moeders: ja, maar jij bent zo georganiseerd, jij raakt nooit iets kwijt. Zal best, maar ik ben zuinig op mijn spullen en dat leer ik mijn dochter ook. En zij pakt zelf haar logeerspulletjes in en vergeet niets (meer). ben ik nou zo'n muts? Oh ja, er is ook ooit een DS blijven liggen, zo'n week of 4.... Tja, mams en kind hadden werkelijk geen idee waar die kon zijn. Een DS....
Kaaskopje
16-02-2011 om 00:28
10 jaar en na-poetsen
Ingrid, ik weet dat tandartsen willen dat je je kinderen blijft napoetsen, maar ik heb dat echt niet tot hun tiende gedaan en ze hadden pas hun eerste gaatje toen ze een stúk ouder waren.
Polly Shearman
16-02-2011 om 08:09
Hier ook
iedereen kan hier altijd blijven, eten, slapen, alles, daar hoef je geen keurig ingepakte tas voor bij te hebben hoor.
een laars achterhouden, pfff belachelijk! Dat is gewoon bijna pesten!
albana
16-02-2011 om 08:25
Marie laure
En wie ben jij dan als ik vragen mag? Want volgens mij héb je nog helemaal niks gezegd....Ik zie namelijk nergens een posting van 'marie-laure' staan waar uberhaupt mijn posting maar enigzins op kan sláán.......
Ik reageer op een posting van melanie namelijk en die zegt letterlijk in haar eerste posting: "Een aantal vriendinnetjes van mijn dochter blijft wel 'ns logeren. Gewoon, omdat 't gezellig is of omdat de ouders 's avonds weg moeten. Ook onze dochter gaat graag uit logeren. So far, zo good."
Dus helemaal volgen dat jij je er nu pissig om moet maken kan ik het niet.
Dat je je eenzaam voelt vind ik wel naar om eerlijk te zijn. Als ik zou weten dat een ouder van een vriendinnetje problemen heeft en daardoor anders reageert dan verwacht, zou ik er wel begripvoller mee omgaan.Maar jouw ken ik niet en heb ik zelfs nog nooit gesproken dus om nu mijn reacties op ánderen op een goudschaaltje te wegen omdat dan misschien iemand heel anders die meeleest hier daardoor pissig word gaat me iets te ver,dan kunnen we misschien beter met dit hele forum stoppen....Want je weet maar nooit wie je ermee boos maakt.
groeten albana
albana
16-02-2011 om 08:48
Alleen als het nodig is (ingrid,massi)
Dat napoetsen kan ik ook nog wel inkomen áls het nodig is (omdat je tandarts dat aanraad b.v.) of omdat je weet dat je kind slecht poetst omdat het een hekel heeft aan koud water of wat dan ook.
Dus wat dat betreft begrijp ik best dat je tot een jaartje of 10 bepaalde dingen nog van ze over neemt of ze erbij helpt. Maar toch niet met álles????
Dát wat ze wel zelf kunnen,doen ze gewoon zelf en wat ze niet zelf kunnen (of willen) controleer je op of je doet het voor hen. En w.s.zal dat bij elk kind anders zijn, de een poetst niet zo secuur z'n tanden en de ander is slordig met z'n spullen en de volgende maakt er een potje van met haren wassen (dat laatste geld voor jongste hier....die heb ik vorig jaar zeker een half jaar gecontroleerd op haren wassen en daarbij hulp gegeven, 12 jaar!!! En nu gaat het weer goed..ze wastte alleen het bovenste deel namelijk,eronder vergat ze...).
Dát lijkt me allemaal logisch. Er zijn ook 'overgeconrolerde ouders' (zoals enkelen hier al zeggen), ook dat kan ik nog snappen, het lijkt me alleen een gigantsich werk en het nut ervan kan ik ook niet helemaal doorgronden want wat maakt het nu werkelijk uit als ze bij een logeerpartijtje geen schone sokken hebben? Dan trekken ze die schone sokken eens niet aan of pas als ze thuis zijn later op de dag. Volgens mij krijgen die ouders het ook nog best moeilijk als ze ouder worden en ze het toch écht écht los moeten laten dat controleren. (elke dag tas v.o. controleren op boeken????)
Vergeten spullen hier die ik tegenkom (in de wasmand b.v.) daarvan vraag ik aan de kinderen van wie het is en dan gaat het meestal retour, of via kinderen (die nemen het mee) of dat ik het betreffende kinderen zelf in de handen/tas druk als ze weer eens hier zijn. Mocht ik apullen tegenkomen die kinderen hebben 'geleend' omdat ze zelf wat vergeten waren zullen die w.s. dezelfde weg terug krijgen als hier vergeten spullen.
De enige keren dat ik logeertassen controleer is wanneer er op kamp word gegaan. Meerdere dagen b.v. en met zo'n lijst van spullen die je nodig hebt. Dan laat ik de kinderen de spullen eerst zelf klaarleggen (op bed b.v.) en als ze het zover hebben naar hun idee roepen ze mij erbij en gaan we samen nakijken of écht alles er is. En geheid dat er dan nog iets 'vergeten' is,hun zwemspullen (o,ja die wilde ik nog pakken) of hun laarzen of schone sokken maar 1 paar voor 3 dagen En na die controle mogen ze het zelf in de tas doen. Deze controle is alleen omdat ik het vervelend vind voor de leiding als ze de helft niet zouden hebben, dat kan voor lastige probleempjes zorgen en reserve is vaak niet aanwezig op zo'n kamp (ja lenen van de buurvrouw, maar wanneer die ook maar 1 bikini heeft...?).
Maar om nu hun logeertassen te controleren omdat er anders misschien een overgecontroleerde ouder uit z'n dak gaat,gaat mij iéts te ver...
groeten albana
Puck
16-02-2011 om 09:11
Schokkende ervaring vic
Ik was er eigenlijk van uitgegaan dat je dat schokkende als sarcastisch bedoeld had.
Zoniet: misschien had het kind wel zijn eigen handdoek en washand bij zich en is die van jou daardoor ongebruikt.
marie-laure
16-02-2011 om 09:29
Albana
"Ik vind zo'n ouder die zich er zo druk om maakt vooral erg lachwekkend." Dat was jij toch die dat zei?
En ik schreef dat "Als je zelf georganiseerd bent en je voelt je daar het prettigste bij dan kan het heel stressvol zijn om en verbazingwekkend zijn om te zien hoe makkelijk andere met jouw geboden gastvrijheid omgaan."
en dan schrijft Melanie ook nog "far, zo good." en dan volgen toch wel degelijk wat bezwaren omdat anderen makkelijk dingen vergeten.
Dus ik voel me wel degelijk aangesproken op "lachwekkend". En daar word ik boos om.
"Maar jouw ken ik niet en heb ik zelfs nog nooit gesproken" Ik neem aan op OOL.Maar dat komt meer door het ons kent ons gehalte hier en om het er niet tussen komen, dan het feit dat ik niet schrijf.
Wilgenkatje-
16-02-2011 om 09:42
Als een logeetje steeds van alles niet bij zich heeft
zou dat voor mij toch voelen als nalatigheid /gemakzucht van de desbetreffende ouder - zeker als het herhaaldelijk gebeurt.
In noodgevallen leen ik natuurlijk allerlei kledingstukken, tandenborstel etcetera uit, maar ik zou het niet prettig vinden als een andere ouder erop rekent dat ze niet zorgvuldig hoeft te zijn met dingen meegeven omdat ik als gastouder dat wel zal doen.
Ik vind dat misbruik van iemands gastvrijheid.
Sascha2
16-02-2011 om 09:59
Ach
Ik kan me er totaal niet druk over maken als een kind dat hier komt logeren spullen vergeet en daardoor van ons spullen leent. Het gaat e bij mij om dat zo'n logeetje zich welkom voelt en (on)uitgesproken irritatie iver het vergeten van spullen draagt daar wat mij betreft niet aan bij. Als ik spullen uitleen, dan blijft het meeste hier na de logeerpartij en wat meegaat komt vast een keer terug en zo niet, dan niet.
Overigens, wat blijf ik dat toch vreemd vinden dat er bij sommigen de gedachte heerst, dat er op het forum een niet-tussen-te-komen-clan aanwezig is. Mij valt dat niet op. Wat me wel opvalt is dat die gedachte meestal wordt uitgesproken door een schrijver met een voor mij volledig onbekende nick. Sja.... Ook daar maak ik me vervolgens niet druk over
Silone
16-02-2011 om 10:02
Grappig
al die verschillende reacties, en hoe je daar de verschillende karakters van logeemoeders en gastmoeders uithaalt.
Hier pakken ze (uiteraard, ze zijn 10, 13 en 14) zelf hun tas in. Bij bekende logeeradressen weten ze zelf wel wat ze mee moeten nemen. Bij een eerste logeerpartij ergens vraag ik meestal even aan vriendje of moeder na wat er meegenomen moet worden aan beddegoed.
Als kinderen hier komen hoeven ze alleen maar kleding/tandenborstel mee. Vergeten ze daar ook nog iets van, of wordt er onverwachts iets vies of nat, dan heb ik altijd nieuwe reserveborstels ergens liggen en doe ze wel een joggingbroek/pyjama/sokken whatever van één van de kinderen aan. Ik ben erg makkelijk.
Overigens schrokken we ons laatst te pletter toen er midden in de nacht gestommel was in huis (zoon 13 was uit logeren). Bleek dat die zoon te zijn die met vriendje op de fiets terug gegaan was naar huis om zijn lenzenspullen te halen. Dat doen we dus níét weer...
Silone
16-02-2011 om 10:04
En ingridt (napoetsen)
Dat roept onze tandarts ook. Eerlijk gezegd was dat nieuw voor mij (we hebben deze tandarts pas twee jaar) en heb dat dus nooit eerder gedaan. Bij jongste los ik dat op door tegelijkertijd met hem te poetsen, hem drie ipv twee minuten te laten poetsen, en goed op te letten. Hij is nogal dromerig en kan zo wegdromen met de tandenborstel in zijn mondhoek.
albana
16-02-2011 om 10:09
Marie laure
Ik begrijp je reacties nog steeds niet helemaal. Ik reageerde niet op jóu! Maar op Melanie en daarbij ging ik uit van een héél andere situatie (die heeft namelijk met grote regelmaat logé's en meerderen zelfs soms en buiten verjaardagen om...dus héél andere situatie dan jij!).
Met ik kén jou niet, bedoel ik vooral dat ik niet reageer op jouw stukje of stukjes,maar op de beginposter. Zou ik reageren op specefiek jouw stukje dan zou ik je naam er wel bij hebben gezet(zoals nu b.v.). En het heeft niets met ons kent ons te maken,want melanie heb ik hier eerder ook nooit op gereageerd en dat doe ik nu dus wel.
Ik snap ook totaal niet wat je nu eigenlijk wil. Ik mag dus niet reageren op een beginpost zonder rekening te houden met alle anderen (stuk of 30)die daarop reageren????? En o wee die niet op de teentjes te trappen en die dus uitgebreid stuk voor stuk te lezen? Want misschien voelen ze zich aangesproken?
En buiten dat verschillen we van mening inzake logeerpartijtjes. Ik vind niet dat ík veranwoordelijk ben voor mijn kinderen en wat ze bij zich hebben en hoe ze zich gedragen als ik er niet bij ben en een ander vrijwillig (!!!!) aanbied die verantwoordelijkheid over te nemen. Wanneer ik die ander (in dit geval jij dus) daarin vertrouw neem ik aan dat die haar verwantwoordelijkheid daarin ook neemt. Zoals op school is juf verantwoordelijk voor mijn kind. Zoals op b.s.o.is leiding verantwoordelijk voor mijn kind en zoals bij vriendinnnetjes neemt die ouder op dat moment even tijdelijk de verantwoordelijkheid over. Net als ik die over neem van een kind dat hier is. Jouw 'gastvrijheid' houd ook een stukje verantwoordelijkheid in en blijkbaar verwacht jij dat ouders (vanuit huis, die er niet eens zijn) ook nog een deel van die verantwoordelijkheid op zich nemen.
Daar ben ik het al helemaal niet mee eens. Als jij gastvrijheid bied, verwacht ik dat je zelf je eigen regels kan aanhouden wat betreft de logeetjes. Kan je dat niet dan moet je het vooral niet doen.
Ik zie niet aan wat ik daaraan moet ´bijdragen´. Jouw gastvrijheid is jouw pakkie an, niet de mijne.
Ik vind het prima dat je georganiseerd bent,maar ik denk dat je te ver gaat met dan maar verwachten dat iedereen die daar zijdelings (!!!!) mee te maken heeft of het nu door een door jouw aangeboden logeerpartijtje gaat of een reactie op iemand anders in een draadje hier, daar expliciet rekening mee houd.
groeten albana
Vader
16-02-2011 om 10:15
Vergeetachtigheid...
Ik ben in de laatste twee jaar heel veel vergeetachtiger geworden dan ik voorheen was. Sterker nog, ik had een ijzersterk geheugen en was vaak reuze-geirriteerd als anderen iets vergaten. Vooral omdat ik het echt niet kon begrijpen. Het is toch gewoon een kwestie van concentreren, of organiseren, of logisch nadenken?
Niet dus. Ik moet helaas in de praktijk ondervinden hoe het is om zaken echt niet (meer) te weten. Dus niet denken "er was iets" of "ik loop nog even een checklist na", nee, vergeten is echt vergeten.
Ik vind het verschrikkelijk! (en stiekem ben ik ook wel bezorgd hoe dat toch kan).
Vader
Wilgenkatje-
16-02-2011 om 10:16
Verantwoordelijkheid
'Ik vind niet dat ík veranwoordelijk ben voor mijn kinderen en wat ze bij zich hebben en hoe ze zich gedragen als ik er niet bij ben en een ander vrijwillig (!!!!) aanbied die verantwoordelijkheid over te nemen.'
Nou, dat weet ik zo net nog niet.
Je brengt als opvoeder je kind bij hoe je een prettige gast/ logé bent - natuurlijk passend bij de leeftijd. Daarin heb je wel degelijk verantwoordelijkheid.
Waarom ligt het anders of iemand vrijwillig of gevraagd (bv wegens oppas, weekend weg) je kind te logeren heeft? Logeren is logeren!
albana
16-02-2011 om 10:49
Ja hoor bromvlieg
Tuurlijk en daarbij leer ik mijn kind dat het vooral rekening moet gaan houden met zeer georganiseerde ouders en dat die stress ondervinden als ze een sok vergeten!!!
Ga toch weg.
Dat ze zich als een prettige gast gedragen à la, maar zo´n eis en dan nog zeggen dat anderen ´makkelijk´ met de jouw aangeboden gastvrijheid omgaan gaat me véél te ver.
Bied het dan niet aan! Simpel.
Hoe je ook niet te stressen.
En ik vind echt niet dat ik mijn kinderen allerlei dingen moet gaan ´leren´ of dingen moet controleren omdat anders die ouders die het zelf aanbieden gaan stressen omdat ik niet zo ben en mijn kinderen ook niet.En ben dat ook totaal niet van plan,nu niet en nooit niet.
Als je zo nodig gastvrij wil zijn,horen daar niet allerlei ´eisen´ bij omdat je anders is de stress schiet.
En al helemaal niet als je het zélf aanbied!
Dat komt op mij over als:' Kom je gezellig bij me koffiedrinken? Maar ik wil wel dat je zus doet en zo doet.' Nou dan laat de gezelligheid maar weg, want dat mag je van mij alleen koffie drinken.
groeten albana
Massi Nissa
16-02-2011 om 10:56
Berber (ot)
Telefoontjes: dat zijn twee vlechten aan weerskanten die je vervolgens in een spiraal draait en vastzet (a la Heidi, zeg maar). Ik weet ook niet waarom ze zo heten, zal het eens aan mijn moeder vragen.
En wat betreft het er niet tussen komen: gewoon idioot veel posten onder dezelfde nick.
Groetjes
Massi
Zonneschijn
16-02-2011 om 11:07
Albana
Ik vind nu wel dat jij overdrijft. Ik ben het niet met je eens. Als mijn kind gaat logeren dan pakken we samen de tas in of ik check bij mijn dochter of ze alles heeft. Ik vind het raar om er maar van uit te gaan dat de ouders er wel voor zorgen en dat het vooral niet jouw verantwoordelijkneid is als kind iets vergeet? Dat snap ik niet. En nee, ik maak er geen heisa van als een kind dat hier logeert iets vergeet. Dat zal me echt niks kunnen schelen maar dat onverschillige wat ik in je verhaal lees vind ik gemaktzuchtig. Dat ik zelf makkelijk ben hoeft nog niet te betekenen dat andere ouders ook zo zijn. Daar houd ik graag rekening mee.
Anienom
16-02-2011 om 11:30
Goh
Toch wel een leuke discussie dit. Ten eerste: ik ben zelf erg georganiseerd (en toch best leuk hoor Kaaskopje , dat gaat vanzelf. Ten tweede: ik verwacht dat niet van anderen, zolang mij dat geen ongemak oplevert (bv: mijn man is het tegenovergestelde en ik lig er niet wakker van de pindakaas in de koelkast te vinden, voor mijn part gaat hij met zijn onderbroek op zijn hoofd naar zijn werk, maar als hij vanalles vergeet waardoor ik moet rennen - zoals biebboeken, kinderen tandenpoetsen, vuilnis buiten zetten - dan ben ik minder blij).
Dan on topic:
Ten eerste: er is een verschil tussen incidenteel (zelfs ik kan dingen vergeten, heel goed zelfs dus als een ander een tandenborstel of zo vergeet, kan gebeuren toch) en structureel (ik moet niet het idee krijgen dat andere mensen verwachten dat ik het wel oplos). Ten tweede: ik vind het ook heel gezellig hoor, mijn huis is jouw huis, maar wel van twee kanten. Doen alsof je thuis bent betekent voor mij: je vooral welkom voelen, niet letterlijk doen alsof je thuis bent. Mensen die in mijn koelkast duiken, dat zou ik ook niet prettig vinden, tenzij ik zelf zeg "pak maar even". Visite jong en oud mag hier van alle faciliteiten gebruik maken, maar een beetje respect voor mijn leefruimte graag. Als je thuis graag op de tafel danst, wil niet zeggen dat je dat bij mij ook kunt doen, zeg maar.
marie-laure
16-02-2011 om 11:36
Sorry albana, het was izar
die mijn naam noemde. Je had gelijk. Jij niet.
marie-laure
16-02-2011 om 11:44
Izar
"Stressvol en verbazingwekkend (woorden marie-laure) omdat een logeetje een tandeborstel of pyama vergeet? Als ik jou was zou ik stoppen met die logeerpartijtjes. Echt er zijn ergere dingen om stress van te krijgen."
Van deze reactie werd ik boos. Ten eerste, ik heb hier geen logeerpartijtjes, enkel feestjes. Ik reageer begripvol op degenen die zeggen dat ze het wel eens moeilijk vinden om met die verstrooide makkelijke ouders om te gaan. Maar die door ervaring makkelijker ermee om leren gaan.
Ik heb namelijk nooit logeerpartijtjes hier omdat ik zo iemand ben die dat door allerlei omstandigheden niet aankan. Niet omdat ik dat leuk vindt maar omdat het helaas zo is.
gelukkig ben ik toch wel een beetje chaotisch omdat ik jou en Albana door elkaar haalde
Puck
16-02-2011 om 11:44
Zonneschijn
"Ik vind het raar om er maar van uit te gaan dat de ouders er wel voor zorgen en dat het vooral niet jouw verantwoordelijkneid is als kind iets vergeet?"
Hoe kom je erbij dat de "ongeorganiseerden" daar maar van uitgaan.
Als mijn kind zijn onderbroek vergeet dat trekt hij de volgende dag maar dezelfde aan. Idem dito voor zijn sokken. Vergeet hij zijn tandenborstel: jammer dan, dan poets je maar een keer niet.
Ik zou werkelijk niet weten of de kinderen die hier bij ons veelvuldig logeren alles bij zich hebben en hoe ze het oplossen als ze iets vergeten hebben. Ik heb nog nooit een kind een schone onderbroek of pyjama aangeboden als ze die vergeten zijn. Dan zal ik vast reuze ongastvrij zijn in de ogen van sommigen, maar waar hébben we het eigenlijk over. 't Is geen officieel staatsbanquet...
albana
16-02-2011 om 11:46
Gelukkig marie laure
Want ik vind het helemaal geen prettig idee dat jij je zo moet opwinden door wat ik aan een ander schrijf en al helemaal niet dat je je eenzaam erdoor gaat voelen.
Je hoeft je er dus écht niets van aan te trekken.
Opgelost dus dit misverstand en als je je buitengesloten voelt...ik zal erop letten. Dan wil ik volgende keer wel op jouw lijntjes reageren?
groeten albana
albana
16-02-2011 om 11:51
Goed zo clo
Zoals jij sta ik er ook in.
Mocht ik signalen krijgen dat mijn kinderen altijd overal van alles vergeten dan zou ik het dáárom een tijdje van ze over nemen, het controleren of wat dan ook. (een tijdje hé!)
Maar om nu te zeggen ik controleer altijd alles want een kind kán wel eens wat vergeten en ooo wee wat zullen die ouders er dan wel van vinden vind ik een ander uiterste.
Dat kinderen wel eens wát vergeten moge een feit zijn (getuige alle uipuilende bakken die ik op school en gym etc. regelmatig zie staan....).
Maar om dus dáárom maar alles en eeuiwig te checken en dubbelchecken gaat me veel te ver.
Dan vergeten ze maar wat.
Zo'n drama zie ik er niet in.
Pas als ze altijd en eeuwig van alles en nog wat overal vergeten zou ik acties ondernemen.
Maar hier is dat nooit gebeurd, ze vergeten eens wat, balen ervan of krijgen op hun kop van juf ofmoeten het ophalen of wat dan ook. En dan gebeurd het weer een tijdje niet.......daar leer je van.
Zo word je groot.
groeten albana
Zonneschijn
16-02-2011 om 11:51
Puck
"Ik vind het raar om er maar van uit te gaan dat de ouders er wel voor zorgen en dat het vooral niet jouw verantwoordelijkneid is als kind iets vergeet?"
Hoe kom je erbij dat de "ongeorganiseerden" daar maar van uitgaan.
Mijn reactie hierboven was voor Albana, niet voor alle ongeorganiseerden in het leven. Ik lees in haar berichtje dat zij zich niet verantwoordelijk voelt voor haar kinderen als die gaan logeren en haar een biet zou zijn wat er dan in die logeertas zit bij wijze van sprek dan. Dat vind ik laks. Heeft niks met ongeorganiseerd te maken.
albana
16-02-2011 om 12:46
Nee niet laks
Dat is heel bewust, ik ben namelijk niet ongeorganiseerd, ik ben best georganiseerd. Ik vergeet zelf zelden wat. En ik wil graag dat mijn kinderen dat ook worden. Dus laat ik ze het zelf doen, zodat ze dat kunnen leren voordat ze groot zijn. En als ik de indruk krijg dat ze van alles en nog wat vergeten, dan pas grijp ik in en zou ik me ermee bemoeien.
Dat overgecontroleerde gedoe heeft mijn inziens alleen maar het effect dat je je kind geen kans geeft om het ooit zelf te leren door ervaring op te doen.
Er word namelijk wel een beetje anders aangekeken tegen kinderen die iets vergeten dan tegen volwassenen die iets vergeten.Als mijn kinderen soms iets vergeten spreek ik ze erop aan en wil ik dat ze het de volgende keer wel bij zich hebben. Ik 'voel' me daar inderdaad dus niet verantwoordelijk voor ik geef die verantwoordelijkheid door aan hen. Het moet hén iets kunnen schelen, niet mij.
Dus dat is dus niet laks,dat is heel bewust.
Als jij dat anders vind is prima, maar ik denk dat je te ver gaat om te verwachten dat een ander dat dan maar ook vind. Om dat dan ook nog te véroordelen vind ik helemaal van de gekke.
Ik vind jouw toch ook niet maf omdat je alles maar controleerd? (of misschien vind ik dat wel,maar zeg het niet hardop)En dan ook nog iets dat ze mijns inziens best héél goed zelf kunnen.........
groeten albana
albana
16-02-2011 om 12:52
Nog aanvullend
Ik vind het dus ook niet de verantwoordelijkheid van die ouders dat mijn kind z'n spullen heeft. Ik verwacht helemaal niet dat zij daar voor zorgen. Dat verwacht ik van mijn kind, wiens verantwoordelijkheid het ook is.
Als een andere ouder die verantwoordelijkheid (ongevraagd) naar zich toe trekt is dat de aanpak van die andere ouder. Ik of kind hebben daar toch niet om gevraagd?
Om er dan ook nog 'rekening' mee te houden dat die ouder daarom in de stress schiet is helemaal buiten proportie voor mij. Ik zou zeggen tegen zo'n ouder, bemoei je er vooral NIET mee en laat lekker gaan. En tegen kind dat ze er voorlopig maar niet meer moet gaan logeren, laat vriendinnetje maar hier komen,kan ze een beetje 'ontstressen' van d'r overgeorganiseerde controlerende ouder.
groeten albana
Biene M.
16-02-2011 om 13:01
Grappig
In de logeerperiode van mijn oudste (toen ze op de basisschool zat) waren de logeerpartijtjes eigenlijk altijd onverwacht. Bij elkaar spelen mondde vaak uit in logeren. Dus had er nooit een kind iets bij zich en dat was nooit een probleem voor welke partij dan ook. Vriendinnetjes kregen een pyjama van mijn dochter aan of een t-shirt van mijn man als er niet genoeg pyjama's in de kast lagen. En de kinderen kregen een schone onderbroek van mijn dochter. Als mijn dochter elders logeerde ging het net zo.
Fiorucci
16-02-2011 om 13:12
Ach lidwientje
Spontane logeerpartijen passen wel bij mijn vergeetachtige chaotische geest, hoor,en als iemand iets vergeet komt het altijd wel weer boven water.
Laatst was een meisje haar elektrische tandenborstel kwijt na een slaapfeestje bij mij thuis, bleek in de tas van een ander te zitten. En er lag hier nog een slaapzak, die is ook weer retour eigenaar.
Ik ben niet zo strak georganiseerd, het past niet bij mij,jammer dan.
Zonneschijn
16-02-2011 om 13:13
Albana
Als jij dat anders vind is prima, maar ik denk dat je te ver gaat om te verwachten dat een ander dat dan maar ook vind. Om dat dan ook nog te véroordelen vind ik helemaal van de gekke.
Euh, bovenstaande snap ik niet. Wat verwacht ik van een ander en wie wat waar veroordel ik? Het enige wat ik zeg is dat niet iedereen hetzelfde is. Ik vind dat je te veel vanuit jezelf redeneert.
Ik vind jouw toch ook niet maf omdat je alles maar controleerd? (of misschien vind ik dat wel,maar zeg het niet hardop)En dan ook nog iets dat ze mijns inziens best héél goed zelf kunnen.........
Wie zegt dat ik alles controleer. Dat maak jij er van. Wij pakken meestal samen de tas in en als ze 'm alleen inpakt dan check ik mondeling even of ze alles heeft. heb je tandpasta, ja, heb je de tandeborstel, oh nee, nog niet. Op die manier.
Natuurlijk moeten kinderen zelf leren om hieraan te denken maar eerlijk gezegd heb ik er als kind nog nooit iets van geleerd. Dochter en ik zijn allebei vergeetachtig en dat zit in je. Als volwassene heb ik mijn manieren geleerd om hier mee om te gaan maar bij mijn dochter is het geen onwil, die vergeet gewoon dingen en niet expres. Ze heeft vanmiddag een kinderfeestje en ze gaan zwemmen. Nu was het ook haastwerk zo meteen uit school maar ik heb haar tas in gepakt. Ik moet er niet aan denken dat ze nu haar bikini zou vergeten, dat zou ik sneu vinden en daarom heb ik het ingepakt. En ja, dan kan je zeggen, dan leert ze het nooit maar in dit geval voorkom ik het liever.
Zonneschijn
16-02-2011 om 13:14
Euh albana
Om er dan ook nog 'rekening' mee te houden dat die ouder daarom in de stress schiet is helemaal buiten proportie voor mij. Ik zou zeggen tegen zo'n ouder, bemoei je er vooral NIET mee en laat lekker gaan. En tegen kind dat ze er voorlopig maar niet meer moet gaan logeren, laat vriendinnetje maar hier komen,kan ze een beetje 'ontstressen' van d'r overgeorganiseerde controlerende ouder.
En dan noem je mij veroordelend. Nou ja, overdrijven is ook een vak.