Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Melanie

Melanie

15-02-2011 om 14:24

Vergeten [Vergeetachtige ouders & kinderen]

Een aantal vriendinnetjes van mijn dochter blijft wel 'ns logeren. Gewoon, omdat 't gezellig is of omdat de ouders 's avonds weg moeten. Ook onze dochter gaat graag uit logeren. So far, zo good. Maar ja, sommige ouders en hun kroost vergeten werkelijk van alles. Als je kind gaat logeren dan nemen ze toch een pyjama, tandenborstel en -pasta, schoon ondergoed, sokken, evt. een knuffel en schone bovenkleding mee? Hoe vaak ik al schoon ondergoed heb uitgedeeld ( en vervolgens niet meer terug kreeg!), tandpasta heb verstrekt, knuffels geleend, pyjama's uit de kast heb gehaald, ik weet 't niet meer. Maar: ik geef niks meer mee: geen schone onderbroek? Da's dan jammer, trek 'um nog maar een keer aan. En alles wat het kroost vergeet, gaat in de zak. Een paar keer per jaar mail ik de betreffende ouders dat er gevonden voorwerpen liggen die naar huis willen: een jas, sokken, 1 laars (1?), etc. dat mis je toch? Wordt het niet opgehaald? Hup, de zak van Max. En ik hoef kinderen van 9 toch niet achter de vodden te zitten of te controleren of ze alles hebben? Laatst zei een van de moeders: ja, maar jij bent zo georganiseerd, jij raakt nooit iets kwijt. Zal best, maar ik ben zuinig op mijn spullen en dat leer ik mijn dochter ook. En zij pakt zelf haar logeerspulletjes in en vergeet niets (meer). ben ik nou zo'n muts? Oh ja, er is ook ooit een DS blijven liggen, zo'n week of 4.... Tja, mams en kind hadden werkelijk geen idee waar die kon zijn. Een DS....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-02-2011 om 14:50

Ach ja

Niet iedereen is zo georganiseerd als jij of hecht er minder waarde aan dan jij. Mijn kinderen (en ikzelf ook) vergeten nog hun hoofd als dat niet op mijn romp vast zat. Jammer dat jij daar kennelijk problemen mee hebt (of je er in ieder geval druk over maakt), ik kan er zelf namelijk niet zo heel erg mee zitten.
En verder ben ik het met Berber eens: adem in... adem uit... laat lossssss

Herkenbaar

ik heb vier kinderen,twee er van vergaten nooit iets als ze gingen logeren,alles ging mee,en alles kwam terug.Zij zijn net als ik heel gestructureerd.
De andere twee gingen of weg zonder tandenborstel,zonder schoon ondergoed enz,of kwamen terug met een half gevulde logeertas.
en dan was het na een week of drie,goh mam ,ik zoek mijn ene pyamabroek,of ,ik ben mijn ketting kwijt.
Dan gingen we samen terugdenken ,en bleken de vergeten spullen bij dat ene vriendje te liggen.
( waarvan de moeder dan misschien wel net zo reageerde als jij nu doet?).Mijn kinderen worden allemaal hetzelfde opgevoed,en toch hebben ze allemaal veschillend gedrag.
dus maak je niet te druk,accepteer dat iedereen anders is.En bovendien,er zijn ergere dingen dan een vergeten laars,of niet soms?

Ook georganiseerd

Laatst was ik tandeborstel vergeten mee te geven, dan baal ik zelfs. Tandpasta niet meegeven vind ik niet zo erg. Als mijn zoon de tas pakt(doet hij meestal) gaat er een onderbroek, sokken, knuffel en tandeborstel mee
Als ik het doe doe ik ook nog schone kleren erbij, Oja hij is 9
Muizemeis

Mekaniek

Mekaniek

15-02-2011 om 16:17

Relaxssss

Nou, ik heb al aardig bijgeleerd door niet alles na te brengen, vind ik zelf. Maar afgelopen weekend gingen al mijn haren recht overeind staan: koter had geen schoon ondergoed en pyjama en werd boos toen ik zei dat ze dan maar in haar shirt moest gaan slapen omdat ik de Hema niet ben. Moeder was ook aardig verbolgen, ik heb haar toen maar verteld wat er van mij nog bij haar lag en toen was het sorry, sorry, wat moet ik je betalen? Daar gaat het niet om, zorg voor je kinderen en leg die zorg niet bij mij neer! Die ene laars is dus van het meisje van afgelopen zaterdag, ze is op haar slofjes naar huis gegaan. Ik heb mijn dochter gevraagd met welke schoenen ze gisteren naar school is gegaan: gympen want de laarzen waren 'kwijt'. En heb je haar verteld dat er 1 bij jou ligt? Ikke niet, het helpt bij X toch niet, de andere laars is nu ook al weg. Daar heeft ze gelijk in. Iedereen is anders, ja, da's waar, maar ik zou er gek van worden!

vlinder72

vlinder72

15-02-2011 om 16:43

Tjonge

Logeerpartijtjes hebben wij hier niet zoveel dus geen ervaring met vergeten pyama's etc.

Wel met achtergelaten jassen, sokken, sjaals, mutsen, handschoenen, speelgoed etc.

Ik geef het gewoon terug. Hoeveel moeite is dat nou? Ik stop het vergeten onderdeel in de tas van een van mijn kinderen met de boodschap het terug te geven aan het betreffende kind.

En hoe oud is dat kind bij Mekaniek eigenlijk. Een opmerking als "ik ben de Hema niet" vind ik tegen een kind wel erg onaardig. Je had ook de moeder kunnen bellen en kunnen vragen of ze snel nog een pyama wil brengen. En een pyama uitlenen is geen ramp. Ze trekt dat ding 's mogens toch weer uit dus mee naar het andere huis gebeurd niet. Of ja kan bij binnenkomst gelijk de tas controleren en dan direct over de ontbrekende dingen zoals ondergoed, pyama's etc. beginnen.

Of misschien geen logeerpartijtjes meer als je je zo ergert aan het vergeten van spullen.

Oh, en je kan ook een deel van de verantwoordelijkheid weer bij jezelf terugleggen. Je kan ook even de kamer en tas controleren voordat je het kind naar huis laat gaan. Dan zie je zo wat er ontbreekt en kan je het kind zelf er naar laten zoeken. Als mijn neefjes in de vakantie komen logeren dan controleer ik altijd voordat ze naar huis gaan of alles in de tassen zit. En hij is negen dus hij kan het best zelf maar kinderen zien nogal eens iets over het hoofd. Zeker als ze leuk aan spelen zijn.

Kan het echt niet laten..

Je hebt ook forummers die binnen 2 uur hun nicknaam vergeten en een nieuwe nemen!! Sorry erg flauw, maar het was ook zo'n mooi inkoppertje.

Overigens hier geen problemen met vergeten spullen, wat achter blijft, breng ik later nog eens. Maar een laars en een DS vallen wel een beetje onder de noemer dom.

marie-laure

marie-laure

15-02-2011 om 18:24

Ik snap melanie en mekaniek wel

Als je zelf georganiseerd bent en je voelt je daar het prettigste bij dan kan het heel stressvol zijn om en verbazingwekkend zijn om te zien hoe makkelijk andere met jouw geboden gastvrijheid omgaan. Dat kost even tijd om grenzen te trekken en te bepalen hoe jij het eigenlijk wil.
Gasten horen zich ook aan bepaalde regels te houden en zolang die gasten klein zijn ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders.
Maar ik merk wel vaker dat in dit soort gevallen onmiddelijk geroepen wordt relax! Je erover verbazen en misschien wel ergeren is echt not done hier.

"gasten horen zich ook aan bepaalde regels te houden"

Kzou meteen een bordje bij de voordeur hangen...met alle regels voor degenen die binnentreden.

Weten jullie dat er ook mensen zijn die het juist fijn vinden als anderen hun huis als hun eigen huis beschouwen?

Echt!

En die dus zonder morren een pyjama uit de kast trekken, die misschien zelfs twee dezelfde pyjama's kopen voor als het nog een keer gebeurt, kunnen ze lekker dezelfde aan. Die standaard een reservetandeborstel in huis hebben.

Mijn huis is jouw huis. Ik vind het een mooie spreuk.

Als je zo ordentelijk bent met zoveel regels in je huis dan moet je je misschien maar beperken tot logees met evenveel regels.

Niet zo aardig

Ik vraag altijd aan warrige vriendinnetjes als ze gebracht worden of ze tandenborstel/knuffels/pijama's/schone kleren mee hebben. Zo niet dan kan de ouder het eventueel nog brengen.Een reservetandenborstel hebben we hier meestal wel, reservekleren zijn moeilijk, omdat dochter kleiner is dan vriendinnen.
Als er wat vergeten wordt de volgende dag, gaat het mee naar school en wordt dan aan het vriendinnetje gegeven. Kleine moeite. Waarom vind je het zo'n probleem? Sociaal gedrag aanleren aan je kinderen is toch ook opvoeden?

Merel

Merel

15-02-2011 om 19:10

Hier andersom

Hier heeft een vriendje eens de gloednieuwe trui van zoon ingepakt bij het weer naar huis gaan. Ik kwam er pas na zijn vertek achter. Toen heb ik moeder van vriendje wel achter haar broek aan gezeten om die trui terug te brengen (haar kennende kon ze daar zo maar eens een maand over doen) en mijn zoon groeit al zo hard, dus ik wilde geen maand wachten.
Verder vind ik het niet zo'n punt, wel leen ik dingen uit die ik niet perse terug hoef (omdat je dat vaak niet meer terug krijgt, wordt gewoon vergeten, ook door mezelf trouwens) dus krijgt zo'n kind dingen aan die oud zijn, of hier door zoon toch nooit gedragen worden. Hier vinden vriendjes het trouwens totaal geen probleem om hun tanden niet te poetsen, of geen pyama aan te trekken, ze zouden zo in bed stappen, als ik ze niet vraag even hun pyama aan te trekken en hun tanden te poetsen (ik heb altijd een paar reserve tandenborstels, en die spoel ik gewoon weer om voor een ander kind hoor, het komt zo ontzettend weinig voor dat een kind zijn tandenborstel vergeet dat de reserveborstels er nog gloednieuw uitzien (zo'n setje van IKEA) Kleding van de dag ervoor, is ook nooit een punt en ondergoed houden ze ook graag aan. Ik vind het allemaal prima hoor, thuis worden ze weer opgevoed Ik heb natuurlijk wel iets voor ze, mocht er iets heel vies of nat zijn ofzo.

Kobalt

Kobalt

15-02-2011 om 19:16

Grappig

Wat zijn mensen toch verschillend.
Mijn dochter (9) pakt al jaren haar eigen tas in als ze gaat logeren. Ik controleer al heel lang niet meer wat ze meeneemt. Veel speelgoed, dat is me weleens opgevallen. Ze neemt meestal zoveel mee, dat het lijkt of ze drie weken weggaat. Maar het kan makkelijk dat ze soms geen tandenborstel bij zich heeft. Ik zou het echt niet weten. Het zou wel bij haar warrige karakter passen. Wel alle petshops inpakken, maar je tandenborstel vergeten. Belangrijke zaken eerst.
Ik zou trouwens ook niet weten of de vriendinnen die hier komen wel of niet een tandenborstel meehebben. Ik zou ook niet weten of ze schone onderbroeken aandoen. Ik bemoei me er nooit zo veel mee. Ze regelen meestal het hele bedtijd gedoe zelf. Als ze die onderbroek of dat tandenpoetsen een keertje vergeten, dan hindert dat toch niet? De volgende dag zijn ze weer thuis, is alles weer normaal. De charme van logeren is juist, dat die kinderen zich zo groot en zelfstandig voelen (en veel te laat gaan slapen).

Lachwekkend

Ergens rond een jaartje of 7/8 vind ik dat ze zelf maar hun tas moeten inpakken, een logeetje dat geen schone onderbroek of tandeborstel heeft zou ik niet eens merken. De leeftijd van tandenpoetsen voor je kind is toch allang voorbij??? En als er écht problemen zijn roepen ze je er écht wel bij.
Gewoon niet mee bemoeien, het zijn toch geen baby's meer? Scheelt ook stukken in de ergenis.
Misschien kleed je ze ook nog aan?
Ik vind zo'n ouder die zich er zo druk om maakt vooral erg lachwekkend. Een mailtje met 'vergeten kleren' zou ik ook alleen aan kind melden en me er verder niet druk om maken. Als kind een laars mist,is dat kinds probleem wanneer ze ze nodig heeft, niet het mijne.
Worden ze heel zelfstandig,verstandig enzo van hoor...
Laat ik ze 1 keer hun gespaarde zakgeld aan nieuwe laarzen besteden, vergeten ze het nooit meer.
groeten albana

Massi Nissa

Massi Nissa

15-02-2011 om 20:11

Ha!

"Maar ja, sommige ouders (...) vergeten werkelijk van alles."
Dit ben ik. Ten voeten uit. Misschien is het een idee als moeders zoals My-middle-name-is-perfection-Melanie gewoon even vooraf aangeven wat er in dat koffertje moet zitten. Ik zou een lijstje op prijs stellen, liefst enige dagen van te voren.
Nee, alle gekheid op een stokje. Melanie, jij klinkt zoals mijn man: je bent van nature georganiseerd en vergeet nooit iets. Realiseer je goed dat dit een gave is, een talent om te koesteren. Vele stervelingen moeten het zonder doen en blunderen maar zo'n beetje door het leven heen. Ze laten een spoor van vergeten eigendommen achter, staan wel eens voor een dichte deur omdat de sleutels nog in de andere jas zitten en vormen in het algemeen een bron van onbegrip en ergernis voor mensen die alles altijd op een rijtje hebben.
Groetjes
Massi

T&T

T&T

15-02-2011 om 20:36

Moederkloek...

Oh jee, ik ben echt een vreselijke tuttebel als ik dit hier zo lees...ik controleer nl alles, ik kijk of mijn kinderen hun tanden poetsen, wassen, pyama aandoen, nog effe een knuffel en dan naar bed (echt, ze zijn al 8 en 9) en als er vriendjes komen pik ik die eigenlijk automatisch mee "eet je broodkorstjes op, poets je tanden, doe je pyama aan, heb je alles weer ingepakt? ook je tandeborstel?" enz. enz. Mijn kinderen zijn nogal van het warrige soort, die zitten in een vaste volgorde en structuur met opstaan en naar bed gaan. Misschien vinden logeetjes dat wel heel raar, als mama mee gaat naar de badkamer???
Verder heb ik bergen reserve kleding, aangezien mijn kinderen vrij groot zijn kan ik te kleine kleren altijd handig "dumpen" bij dat vriendje dat net in de sloot viel; hier jong, doe een schone broek en sokken en en hou ze maar ))tandeborstels heb ik ook op voorraad.
Ik heb me eigenlijk nooit iets afgevraagd hier over, niet eens verwondert, het zijn kinderen!
groetjes, Tess

marie-laure

marie-laure

15-02-2011 om 20:39

Albana

weet je ik word van jouw reactie zo pissig. Ten eerste ik heb hier geen logeerpartijtjes, enkel feestjes. Ik reageer begripvol op degenen die zeggen dat ze het wel eens moeilijk vinden om met die verstrooide makkelijke ouders om te gaan. Maar die door ervaring makkelijker ermee om leren gaan.
Ik heb namelijk nooit logeerpartijtjes hier omdat ik zo iemand ben die dat door allerlei omstandigheden niet aankan. Niet omdat ik dat leuk vindt maar omdat het helaas zo is.
En die zogenaamd grapjassen die nu roepen onaardig/lachwekkend/tjonge/ha! ook wel eens aan denken. Want het maakt wel eenzaam.

marie-laure

marie-laure

15-02-2011 om 20:46

Rode beuk

hier geen bordje op de deur met regels. Waarom gelijk zo onaardig over het feit dat ik graag wil dat er ook met mij rekening gehouden wordt in mijn eigen huis.
Ik heb niet "zoveel" regels in mijn huis, maar vast in jouw ogen wel.
Zou ook zo fijn zijn als makkelijke mensen zouden beseffen dat er ook mensen zijn die graag contact met anderen willen maar door omstandigheden maar langzaam verder komen in dat proces van loslaten.

marie-laure

marie-laure

15-02-2011 om 20:49

Massa nissa

een gave? Zou je niet zeggen na alle reacties hier.

Petr@

Petr@

15-02-2011 om 20:55

Herken het niet

Als onze jongens ergens blijven slapen vergeten ze wel eens wat. Vooral oudste vergeet regelmatig z'n ketting bij z'n vriendin. Maar dat komt altijd weer terug.
Als vriendin is blijven slapen kom ik ook van alles tegen: een string, een paar sokken. Ik mik ze in de wasmand en de volgende keer neemt ze alles weer mee.
Het enige waar mijn jongens spullen kwijtraken zijn scoutingkampen. Schijnbaar eten ze daar sokken want ze nemen er nooit zoveel mee terug als dat ze meenamen ))

marie-laure

marie-laure

15-02-2011 om 20:58

Melanie

sorry dat ik misschien je draadje stal. Het valt me vaak op hier op OOL dat als je moeite hebt met gasten die zich door eetgewoontes of dit geval vergeten van spullen nogal makkelijk gedragen, je een hoos van "doe toch makkelijk/zeur niet zo" te horen krijgt. En dat wilde ik eens naar voren brewngen.
Maart misschien bedoelde jij wel wat anders.

Ik herken dat enigzins

ik vind hier regelmatig kledingstukken van andere kinderen, dan hebben ze zich verkleed en is het een grote zooi van kledingstukken en dekens etc en dan vind ik van alles terug als ik het opruim.

Ik heb al van alles voorbij zien komen, enkele laarzen trouwens nog niet. Als een kind komt logeren dan is het geen probleem om een tandenborsteltje te lenen, tandpasta in 5 smaken staat in het kastje, daarvan zie ik het probleem ook niet. Als ik iets vind dan geef ik het even af, meestal schoon gewassen want dan herken ik het desbetreffende kledingstuk pas als 'niet van ons' ik het uit de droger haal. Alle Hema kinderonderbroeken/sokken/hemden/pyjama lijken nogal op elkaar.

Andersom gaat het precies zo, dan wordt er gevraagd of wij iets kwijt zijn want dan ligt er nog een trui van dochter op een ander adres. Laatst hadden we geen idee waar dochters ipodje lag (zo'n miniding), gelukkig kwam een overbuurvrouw er mee aan zetten, lag bij haar onder de bank en zij is dus even alle buren afgegaan. Ik snap dat probleem dus niet zo van jou, hier is dat over en weer.

Wat ik wel strontvervelend vind is mijn schoonfamilie die onze spullen als van hun beschouwen, ik krijg dingen niet terug, ook als ze heel dierbaar zijn zoals de tummytub die mijn tante gekocht heeft (was ook nog eens een grote uitgave voor haar want die had het niet breed) als kraamkado voor mijn oudste, ze heeft daarna niet lang meer geleefd. Mijn schoonouders hebben die emmer eens een weekje geleend voor een kind van de huurders, hebben ze die tummytub dus weggegeven. Die tummytub die mijn tante heeft gekocht, in een tas aan haar rollater had ze die meegenomen, lopend heen en weer naar de winkel. Ik ben daar nog steeds verdrietig over omdat ik weet dat het voor haar betekende en hoeveel moeite ze heeft genomen de juiste te kopen. BAH

bibi63

bibi63

15-02-2011 om 21:37

Wel eens iets anders meegemaakt (sorry, lang)

Nee, over vergeten spullen kan ik me geen seconde druk maken. Dat andere ouders misschien 'lakser' zijn dan ik vwb tassen inpakken, kan me echt niet schelen. Ik controleer zelf wel (enigszins controlfreak ;0), maar het stoort me echt niet wat door logeetjes vergeten wordt mee te nemen of mee terug te nemen.
Wel heb ik eens iets meegemaakt, wat ik minder kon waarderen. Ik vond het heel gek. Wat was het geval: Goed vriendinnetje kwam logeren, toen ca. 9. Kind was vaak bij ons, lief en open en gevoelig kind. Tijdens speelafspraakjes was ze altijd vrij en blij, echt thuis bij ons. Oke fijn, leuk. Ik ken de ouders redelijk, aardige mensen, prima. Kind komt dus logeren, eerst gezellig gespeeld, gegeten, tv gekeken, gebadderd enz. Dan richting slaapkamer en nog even kletsen. Dan is het tijd om het licht uit te doen, nog even giebelen en dan slapen. Na ca. een kwartier kwam dochterlief melden dat vriendinnetje verdrietig is, niet kan slapen en naar huis wil. Oke, ik ga haar even troosten, babbel nog wat met ze en hoop dat het dan goed gaat. Maar nee, vriendinnetje komt weer naar de kamer. Ze wil eigenlijk naar huis, maar stelt voor of ze even met haar ouders mag bellen. Vind ik op zich prima, maar of dat een goed idee is weet ik natuurlijk ook niet. Vervolgens vertelt ze me dat ze al jaren niet ergens kan logeren en altijd door haar ouders wordt opgehaald..... Ik ben verbaasd (weet niet beter dan dat ze regelmatig bij een andere goede vriendin slaapt, maar nee dus, dat lukt al jaren niet meer) en ben verbaasd dat ouders dat niet even onder 4 ogen tegen mij gezegd hebben. Ik was echt het avontuur wel aangegaan, zien wel waar het schip strand, maar had het wel fijn gevonden het te weten, zodat ik ook even met ouders zou kunnen afstemmen wat evt. te doen. Nu wist ik niks, het was inmiddels half 11. Kind zegt dus dat ze van haar ouders mocht bellen, dus oke, doe dan maar. Maar vervolgens zegt ze dat dat niet kan, want ouders zijn met vrienden in de stad aan het eten..... Fijn, wat moet ik? Wil ouders natuurlijk niet tijdens etentje lastig vallen, en wat moeten ze? Uiteindelijk belt ze, ouders zijn nog in restaurant, praten als brugman met haar en uiteindelijk is ze toch gaan slapen. Op zich allemaal best, als ik het van te voren had geweten had ze alsnog natuurlijk hier mogen logeren, maar ik vond dat ouders wel erg het probleem bij mij neergelegd hebben, niet wetende wat wel of niet te doen.
Gr. Bibi

Vic

Vic

15-02-2011 om 22:07

Gut

Ik heb alleen nog maar uitermate ordelijke logees gehad, die zelfs hun eigen kussen meenamen. Ter voorbereiding op zo'n logeerpartij ben ik met mijn eigen ongeordende slonsje een halve dag bezig om haar slaapkamer op te ruimen. Dan vind ik onder stapels papieren en vieze sokken ds-spelletjes en ringetjes die al maanden kwijt waren. Tijdens de kerstvakantie heb ik wel een schokkende ervaring gehad. Oudste had een keurig vriendinnetje te logeren, dat als cadeautje voor de kinderen twee dozen chocolade had meegenomen. De doos van jongste is nog steeds niet leeg, maar oudste heeft hem met dat vriendinnetje 's nachts leeg gegeten. OK, dat is nog tot daar aan toe, maar toen ik de volgende dag haar kamer opruimde vond ik ook de handdoek en washandje die ik voor het vriendinnetje had klaargelegd. Ongebruikt! Bij navraag bleek ook oudste die ochtend het was- en tandenpoetsritueel maar overgeslagen te hebben 'want we gingen toch zwemmen'.

Merel

Merel

15-02-2011 om 22:28

Kussen

Oh hier nemen we altijd onze eigen kussens mee. Ik ben zo'n neuroot namelijk die alleen lekker op haar eigen kussen ligt. Na een keer een week met vreselijke nekpijn te hebben rondgelopen toen ik bij mijn schoonouders logeerde die zo ver buiten de bewoonde wereld woonden waar je niet zomaar een-twee-drie een behoorlijk kussen kon kopen neem ik overal mijn kussen mee naar toe. (ook bij vliegvakanties dus)

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2011 om 22:32

Sjonge

Als jij weet dat dat meisje haar laars is vergeten, hoeveel moeite is het dan om die even aan haar moeder/vader te geven op het schoolplein? Als een logeerkind geen tandpasta mee heeft, dan neemt dat kind toch gewoon een beetje van jullie? Geen pyama mee? Nou, dan heeft je eigen kind vast wel wat in ongeveer dezelfde maat, desnoods een t-shirtje.
Als het echt zo schering en inslag is bij jou, dat kinderen iets van jou moeten lenen, dan zou je kunnen overwegen om hele goedkope onderbroekjes te kopen en speciaal te bewaren voor als een kind een ongelukje heeft gehad of zo en een pakje zeer goedkope tandenborstels in de kast te leggen voor als een logeetje er geen mee heeft. Voor de rest is het jouw probleem niet. Is logé een onderbroek vergeten, dan moet ze die de volgende dag maar snel thuis verwisselen. Sokken idem dito. Jammer dan als het niet meer zo fris is.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2011 om 22:53

Rodebeuk

Weten jullie dat er ook mensen zijn die het juist fijn vinden als anderen hun huis als hun eigen huis beschouwen? =
Ik vind het erg prettig als anderen zich bij ons op hun gemak voelen, maar daarin heb ik toch wel mijn grenzen. Als een (inmiddels volwassen) vriendin van mijn dochter zonder te vragen de koelkast in duikt vind ik dat niet netjes. Ik stoor me daar dus aan. Het blijft een gast en dat is niet hetzelfde als een gezinslid. Zeker bij iemand van die leeftijd (18-20 jaar), vind ik het lastig om daar commentaar op te leveren, dus laat ik het maar zo. Voor die paar keer dat het gebeurt is het de opwinding dan ook weer niet waard. Een schoolvriendin van dezelfde dochter deed dit ook. Dat was toen ze 12 jaar was meen ik. Daar heb ik wel iets van gezegd. Ook zomaar ongevraagd naar boven gaan terwijl de eigen dochter er niet is, daar hou ik niet van. Voor de rest slik, pik en accepteer ik best veel.

Marie laure

*Maar ik merk wel vaker dat in dit soort gevallen onmiddelijk geroepen wordt relax! Je erover verbazen en misschien wel ergeren is echt not done hier. *

Marie laure,jij mag je ergeren,jij mag je gal spuien,jij mag balen van *slechte* ouders die hun kind niet de goede spullen meegeven.mag allemaal van mij.

Het enige advies(!) wat velen in dit draadje willen meegeven is: probeer je niet druk te maken,het helpt namelijk niets,je hebt er alleen jezelf mee.

Dus als je het voor jezelf wat gemakkelijker wil maken,neem dit advies dan ter harte,dan krijg je energie van een leuke logeerpartij,in plaats van dat het je alleen energie kost!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2011 om 23:01

Massi nissa

je bent van nature georganiseerd en vergeet nooit iets. Realiseer je goed dat dit een gave is, een talent om te koesteren. ===
Gek genoeg vind ik ongeorganiseerde mensen snel leuker dan erg georganiseerde mensen. Dat een goede organisatie voor bepaalde zaken beter is, dat staat buiten kijf, maar ik wordt een beetje zenuwachtig van mensen die nergens steken laten vallen. Ik weet dus niet goed of ik het als gave of als last moet zien als mensen alles zo perfect in orde hebben.

Goh, (licht ot, over tandenpoetsen)

mijn tandarts roept ieder half jaar als ik met de kinderen op controle kom dat ik zeker tot ze een jaar of 10 zijn 1 keer per dag moet blijven napoetsen.

En dat doe ik ook braaf. Logeetjes laat ik fijn hun eigen gang gaan, dat dan weer wel, en ik maak me ook niet zo druk om zoekgeraakte onderbroeken of achtergebleven sokken. Maar ben ik (of mijn tandarts) nou raar of overdreven met dat na-poetsen?

Ingrid

Maylise

Maylise

15-02-2011 om 23:36

Hoort er bij

Ik kan me daar nou echt geen seconde druk om maken. Ook hier regelmatig logees en ook hier regelmatig vergeten voorwerpen die of te wel hier of daar achter blijven. Vergeten pyjama's en tandenborstels heb ik ook meegemaakt. geen probleem, dan krijgen ze een pyjama van een van mijn kinderen te leen en tandenborstels heb ik meestal nog wel een paar van liggen. Mocht ik echt geen tandenborstel meer hebben dan dus maar een nachtje geen tanden poetsen. Is ook niet onoverkomelijk.

Overigens vanaf een jaar of 7 à 8 hou ik ook geen echt toezicht meer bij logeerpartijtjes. Kan best zijn dat ze dan helemaal niet hun tanden poetsen of zo maar dat is dan een beetje eigen verantwoordelijkheid aan het worden op die leeftijd. Voor een keertje kan het vast geen kwaad. Overigens denk ik dat de meeste kinderen in dat opzicht wel redelijk braaf zijn omdat ze het zo gewend zijn van thuis.

Mocht een kind geen pyjama of andere spullen bij zich hebben verwacht ik dat mijn kind gewoon spullen ter beschikking zal stellen aan logerend kind en als logerend kind een andere maat heeft dit even aan mij komt melden zodat ik wat kan regelen.

Spullen die ik hier vind en waarvan ik weet bij wie ze horen geef ik natuurlijk gewoon mee. Zou het erg flauw en kinderachtig vinden om dat niet te doen. Af en toe kom ik iets tegen waarvan ik niet weet van wie het is. Dat leg ik dan in een doos en meestal komt er dan vanzelf wel een kind opduiken die vraagt waar zijn handschoen/sok/handdoek of wat dan ook is. Ik moet overigens wel zeggen dat ik niet garandeer dat ik een sok die hier achtergelaten wordt ook ooit echt zal vinden. Regelmatig verdwijnen er dingen (vooral sokken en handschoenen) in een soort zwart gat hier waar ik ze nooit meer terug zal vinden.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

16-02-2011 om 00:26

Maylise

Mocht een kind geen pyjama of andere spullen bij zich hebben verwacht ik dat mijn kind gewoon spullen ter beschikking zal stellen aan logerend kind en als logerend kind een andere maat heeft dit even aan mij komt melden zodat ik wat kan regelen. ===
Precies!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.