Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tineke Friesen

Tineke Friesen

15-12-2012 om 13:25

Serious request actie: borstvoedingsfoto's!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom een alternatieve paralllelle inzameling?

Waarom zou er een alternatieve parallelle inzameling gehouden moeten worden als een stel BN-ers iin een glazen huis gaat zitten?

Ik heb het niet zo op dat soort egotripacties met veel bedrijven er achter, of het nou Serious Request is of Pink Ribbon.
Bedrijven krijgener voor een fractie van wat ze normaal aan marketing kwijt zijn stapels reclame voor.

Ja natuurlijk worden er weer een heleboel arme zielepietjes geholpen heel nobel hoor.
Maar persoonlijk steun ik liever iets structureels, door jarenlang maandelijks aan een nuttig doel te geven, in geld, goed en tijd, i.p.v. mee te deinen op zo'n hype.

En als het om Friso en de SBO gaat...toen ik nog vaker in Nederland was hielden de SBO zich aan internationaal gemaakte afspraken over contacten met de kv-industrie, herinner me dat een aantal moeders flink op hun kop kregen omdat ze foto's van hun borstende baby's op de website van een kv-fabrikant zetten. Ik herinner me hoe we gewaarschuwd werden over hoe de kv-industrie mensen probeert in te palmen.. Ik herinner me een LLL-bijeenkomst waar me verteld werd over de Nestle-boycott en hoe belangrijk die wel niet w pas (dat was trouwens in Afrika, niet in Nederland).

Is het dan raar als ik me wat verbaas over wat er momenteel gebeurt? Ik wil die arme moeders en kinderen in Malawi niets ontzeggen, maar de manier van doen komt op mij wat vreemd over.

Al vind ik het wel heel vervelend dat Afrika voor de tigjoenste keer weggezet wordt als ontinent met zielepieten.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2012 om 16:40

Dirksmama

Ik vroeg aan je of je momenteel in Nederland bent.

Fiorucci

Fiorucci

24-12-2012 om 18:36

Dirksmama

Ach, er zal vast heel politiek correct iets op aan te merken zijn hoor, maar ik wil niet op alle slakken zout leggen. Ik steun ook structureel iets anders maar een kleine bijdrage aan een actie als deze vind ik geen punt.
(Overigens zou ik volstrekt iebel worden van een organisatie die mij op de vingers zou gaan tikken over welke foto's ik waar plaats, daar zou ik nou obstinaat van worden. Blegh.)

Iebel

Daar werd ik ook iebel van Fio. Vandaar mijn verbazing, wat kunnen dingen omslaan.

Kk, ik ben nu niet in NL, was er vorig jaar wel, maar heb toen niet meer of minder gehoord/gelezen/gezien dan SR dan nu. Dat speelt zich voornamelijk af in media buiten mijn interesse, als ik in NL ben kijk ik nauwelijks TV, luister ik totaal geen radio. Als er iets aan staat is het journaalof BBC.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-12-2012 om 16:36

Dirksmama

Fiorucci mag mij ook persoonlijk op de vingers tikken als ik haar tekst verkeerd heb geïnterpreteerd, maar ik heb het idee dat zij van iets andere iebel wordt als jij. Ik dénk dat ze iebel zou worden van een borstvoedingsvereniging als die kritiek zou geven op waar zij haar bv-foto's wil plaatsen.
Dat radio 3fm je interesse niet heeft, of het Rode Kruis, dat kan. Maar ik vind eigenlijk dat je niet goed aan een discussie over dit fenomeen kunt deelnemen als je niet goed weet waar het om gaat. Het feit dat je in praatje borstvoeding bleef hangen bewijst dat. Het ging namelijk niet over borstvoeding, maar over de zorg voor zwangere vrouwen, bevallende vrouwen en het lot van hun baby's. Over het onnodig sterven van baby's, doordat de omstandigheden slecht zijn. Omdat Galaxias het speentje in het logo van de actie als negatief ten opzichte van borstvoeding neerzette, is de discussie die kant op getrokken. Totaal misplaatst dus. En dan ook nog eens niet correct informerend.

Ik kan wel lezen hoor

op de website van rode kruis is genoeg te vinden.
Dst bv maar een klein onderdeel van het geheel is weet ik ook wel.

Maar bij dat kleine onderdeel klopt iets niet. Betere voorzieningen rond zwangerschap en bevalling...ja natuurlijk wie kan daar nou tegen zijn.

Maar bv-voorlichting gesponsord door een kv-fabrikant...voor mij is dat net zoiets als de AA laten sponsoren door Heineken.
Ik heb met eigem ogen in Afrika gezien hoe de kv-fabikanten hun producten pushen, en ja, ik ben al een paar jaar daar weg, maar ze flikken precies hetzelfde hier in ZO-Azie. Smerige jongens zijn het, daar moet je je niet mee inlaten.

En verder dat Serious Requestgedoe...ik vind het even stompzinnig massagedoe als Pink Ribbon. Even actie voeren door een paar ranzige meneren in een glazen huis te zetten, met een heleboel publiciteit, en volgende week vooral weer helemaal over tot de orde van de dag. Niet echt een structurele oplossing.

Biene M.

Biene M.

26-12-2012 om 07:48

Ondertussen...

...financiert serious request ook langdurige verbetering, bijvoorbeeld door het opleiden van verloskundigen.

Wil je dat baby- en moedersterfte ook buiten de waan van de dag gesteund worden? Sluit je dan aan bij http://www.whiteribbon.nl/. Als je je geld al hebt uitgegeven kun je ook gewoon vriend worden, kosteloos.

White Ribbon wordt niet gesteund door KV-fabrikanten.

Bedankt voor de tip biene

dat ziet er goed uit.

Fiorucci

Fiorucci

26-12-2012 om 10:41

Dirksmama

Ranzige meneren? Waar slaaaat dat nou weer op....

Biene M.

Biene M.

26-12-2012 om 11:02

Stom foutje

Natuurlijk niet sterfte steunen, maar het bestrijden ervan...

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

26-12-2012 om 11:23

Niets zien en toch een mening hebben...

Ik heb de discussie hier en op de diverse andere media met belangstelling gevolgd. Voor- en tegenstanders gelezen. Mensen die tot tranen geroerd waren door de actie. Mensen die het helemaal niks vonden om wat voor reden ook. Mensen die hun intellect wilden tonen door te verkondigen dat ze zich vér van dit vermaak wensten te houden. Ik heb bijna alle meningen gelezen, met de één was ik het eens, met de ander niet, maar het waren meningen en die zijn (gelukkig nog steeds) toegestaan in dit land.

Over de presentatoren mag iedereen ook een mening hebben. Bevlogen mannen, schreeuwlelijkerd, aandachttrekkers, mensen die zich intens inzetten voor het goede doel, ook die meningen heb ik gelezen. Soms was ik het er mee eens, soms niet. Maar dat mag met meningen. Ik kan jou niet verbieden iemand een halve heilige te noemen vanwege zijn inzet, of een schreeuwerige mediageile aandachtstrekker. De waarheid zal vast wel ergens halverwege die meningen liggen.

Maar "ranzig" is een mening waar ik echt helemaal niks kan. En als die mening ook nog eens wordt uitgesproken door iemand die tijdens SR12 niet in Nederland was en nadrukkelijk aangeeft dat dit soort media buiten haar interesse vallen, en verder amper tv en radio consumeert als ze in Nederland is...

Tja, sorry, maar dan kan ik die iemand absoluut niet meer serieus nemen in welke mening dan ook.

Ik oordeel ook niet over een media-uiting en de presentatoren van zoiets, waar ik alleen maar op afstand wat van heb meegekregen. Over het doel van zo'n media-ding kan je een mening hebben, over de ranzigheid van de presentatoren niet, als je het niet hebt gezien en er überhaupt weigert naar te kijken. Dan wordt je geloofwaardigheid van alle meningen in het algemeen en die van SR12 in het bijzonder wat mij betreft meteen tot nul gereduceerd.

P

P

26-12-2012 om 11:52

Rode...

Applaus! Jij schrijft wat ik denk en niet onder woorden kan brengen (en dan ben ik iemand die nooit naar SR kijkt).

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2012 om 13:50

Rode... 2

Mijn bloeddruk steeg alweer, maar jouw bijdrage deed hem weer dalen. Ik hoef niets meer te zeggen.

Goh wat zit je lekker te overdrijven rvi

"Dan kan ik die iemand aboluut niet meer serieus nemen in welke mening dan ook"...lieve help zeg, de pedanterigheid druipt er van af.

Waarom zou ik alleen maar een mening over SR mogen hebben als ik in Nederland ben? En met de meute meeblaat dat het allemaal o-zo-nobel is en o-zo-belangrijk en wat-zijn-nederlanders-toch-een-vrijgevig-volkje?

Het Rode Kuis doet veel goeds, babysterfte bestrijden-natuurlijk, wie kan daar nou tegen zijn?

Ik HEB gewoon totaal niets met dit soort massatoestanden, ik wantrouw SR even hard als Pink Ribbon, dat ook al zo lekker gesponsord wordt. En ik heb foto's van de DJ's gezien, ik vond ze er nogal ranzig uitzien. Gelukkig deed die griezel die zich on air liet bevredigen door een prostituee dit keer niet mee. Maar gut moeten dat soort dikbetaalde mensen halfheilig verklaard worden?

Sjansje

Sjansje

26-12-2012 om 14:14

Griezel

Euh...Dirksmama, die "griezel" die zich liet bevredigen in de studio deed dus wel mee...

Verder vind ik elke actie die tot doel heeft kinder -en moederstrefte te voorkomen te prijzen.
Egaal wie de presentatoren en sponsors zijn.
Beter een massatoestand dan kinder -en moedersterfte zou ik denken, maar jij denkt daar blijkbaar anders over???

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2012 om 14:21

Dirksmama

Ik ben in stijgende lijn van mening dat als je leven zich in een ander land afspeelt en je alleen zijdelings nog kennis kunt nemen van wat zich in Nederland afspeelt (je volgt de Nederlandse tv niet, leest denk ik ook geen Nederlandse kranten), je geen correct beeld meer kunt hebben van bepaalde situaties of omstandigheden. Op een gegeven moment raak je vervreemd van onze maatschappij, ook al wip je hier af en toe nog even aan voor een vakantie.
Los van die mening, vind ik het ook raar dat je dj's die je verder niet kent tot ranzig bestempelt. Als je iets beter op de hoogte was geweest, had je geweten dat deze mannen er in het algemeen uitzien alsof ze een normaal besef van hygiëne hebben, dus ik zou niet weten waarom ik daaraan zou moeten twijfelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2012 om 14:24

Sjansje

Ik had dat ook al genoemd, maar daar gaat Dirksmama niet op in.

Sjansje

Sjansje

26-12-2012 om 14:59

Kaaskopje

Ik had jouw reactie ook gelezen, maar wou het graag nog even benadrukken
Wie weet komt er dan wel een reactie...

Ely

Ely

26-12-2012 om 15:43

Kaaskopje (ot)

Wat je schrijft herken ik wel, ook bij een aantal vrienden die geëmigreerd zijn, hoe en waarheen lijkt niet uit te maken, het gevoel gaat weg en de nuance ook. Jammer maar blijkbaar gaat dat zo. Ik ken trouwens ook een stel die zonder enige nuance naar de andere kant doorslaan; die idealiseren Nederland opeens, maar dat is dan weer het andere uiterste

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

26-12-2012 om 17:54

Iedereen overdrijft

Volgens mij. Het is een mooi bedrag voor een niet al te verkeerde organisatie), en daar doen de drie ventjes met inderdaad niet de meest frisse kopjes niks aan af.
Daarbij: Juist als je er van buiten naar kijkt, zie je het beter (of in elk geval neutraler) dan als je heerlijk in de kerstsfeer zit te genieten van de Glazen Huis traditie en het "o o o wat geven we lekker".
Je kunt er "niets mee hebben" zonder een zuurpruim te zijn, en je kunt het "fantastisch" vinden zonder een meeblatende meeloper te zijn. En ik zit lekker knusjes bij dichtjes bij de waarheid in het midden; vorig jaar zat ik er middenin en werd ik helemaal aangestoken door de warme gloed, en dit jaar was het ver van mijn bed en heb ik er nauwelijks aan gedacht.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

26-12-2012 om 20:19

Radiohead

Het zijn nou eenmaal radio dj's. Als ze superknap waren zouden ze wel iedere dag op tv komen

Maar serieus, zolang niet bewezen is dat al het geld in eigen zak verdwijnt snap ik niet zo goed dat er zoveel kritiek kan zijn op het inzamelen van geld voor een goed doel. Ik hoorde ook al klachten over dat het geld niet in Nederland blijft, omdat hier zoveel mensen het slecht hebben. Dan vraag ik je....

Fiorucci

Fiorucci

26-12-2012 om 20:57

Ehm

Niet de meest frisse koppies? Oh help,gaan we weer terug naar de tijden dat je alleen een fris koppie hebt als de tondeuse eraan te pas komt? Yech....Mijn zoon met lang haar wast zijn haar waarschijnlijk vaker dan menigeen....

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

26-12-2012 om 21:43

Ik ben echt verbijsterd!

Als iemand Giel Beelen ranzig zou vinden kan ik me dat nog wel enigszins voorstellen vanwege zijn orale seks-actie, zo'n 10-15 jaar geleden en nog een paar stunts. Maar Dirksmama dacht dat hij er niet in zat, dus die vlieger gaat al niet op.

Goed. Dus puur op basis van afbeeldingen wordt bepaald dat ze ranzig zijn. Begrijp ik dat goed? Inderdaad, Gerard Ekdom heeft niet vooraan gestaan toen de zeven schoonheden werden uitgedeeld. Hij is overigens wel een prima vader, is eerder dit jaar zelfs Papa van het Jaar geworden. Voor wat het waard is natuurlijk
En Michiel Veenstra vind ik er echt niet ranzig uitzien. Een beetje jongensachtig. Haar keurig gekapt. Is een fanatiek Disneyfan. En ook een brave papa tegenwoordig.
Alle drie de heren oefenen een beroep uit waar sommigen hun neus voor ophalen om wat voor reden dan ook, en Giel is ook niet bepaald mijn favoriet, maar ze hebben alle drie wel een geweldige vakkennis waar menig collega nog een puntje aan kan zuigen.

Ik spreek me niet uit voor of tegen 3FM, SR12 en het Rode Kruis. Ik verklaar niemand heilig. Maar mij krijg je echt de hoogste boom in als iemand puur op foto's en vage gegevens, zonder zich écht te verdiepen in de personen en hun prestaties (die er, zelfs van Giel en zijn vreemde streken, best mogen zijn), met kreten als "ranzig" gaat gooien, puur gebaseerd op vage kennis en wat fotootjes (en dan nog de blunder erbij door er van uit te gaan dat juist opper-ransaap Giel er "gelukkig" niet bij is). En zo wordt elke posting ongeloofwaardiger.

Borstvoeding is een goede zaak!!! We hebben allemaal het beste voor onze kinderen, voor alle kinderen, voor! En ook al klommen mijn wenkbrauwen in mijn haargrens toen ik de bezwaren tegen het logo van SR12 zag, ik kan me wel voorstellen waarom mensen zo kunnen denken.
Maar dit topic begint nu echt lachwekkend te worden.

Dirksmama, ik wil je echt niet persoonlijk aanvallen, al zitten jouw aannames op basis van vage info en fotootjes die je hebt me behoorlijk dwars. En als jij vervolgens één topic lager een titel post met de tekst "Hoe kun je nou tegen iets zijn als je niet weet wat het inhoudt?", dan gaat bij mij even het licht uit.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

26-12-2012 om 21:45

Fiorucci

De heren zijn niet eens zo langharig. Ook niet moeders mooiste, dat zeker niet maar de haren zijn, zeker bij Gerard en Michiel, behoorlijk kort.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

26-12-2012 om 21:47

Krin

Je schreef: "Je kunt er "niets mee hebben" zonder een zuurpruim te zijn, en je kunt het "fantastisch" vinden zonder een meeblatende meeloper te zijn." Ik ben het helemaal met je eens!

Fiorucci

Fiorucci

26-12-2012 om 21:51

Rode vulpeninkt

Dat weet ik,hoor. Maar het klinkt zo fifties, de aversie tegen deze kapsels. En inderdaad,Michiels haar zat zeer netjes, vast bij de heren van Schorem langsgeweest..
www.schorembarbier.nl

krin

krin

26-12-2012 om 21:59

Jamaar

Hoezo zou ze niet weten wat het inhoudt? Omdat ze niet het hele jaar door in Nederland vertoeft? Hoeveel moet je weten om er iets van te mogen zeggen? Dat een van de drie Papa van het Jaar is, zou dat haar mening over de actie zelf veranderen, denk je? Het valt me vaker op dat Dirksmama niet al te tegen iets mag zijn, omdat ze dan te horen krijgt dat ze er niets van kan weten omdat ze hier niet woont. Onzin. Waarom kan ze er niet gewoon een andere mening op nahouden?
En dat er wordt gevallen over 'ranzig' vind ik ook overdreven. Of dat er gelijk wordt gedacht dat ranzig betekent dat iemand denkt dat mensen met lang haar hun haren nooit wassen.
"Ik HEB gewoon totaal niets met dit soort massatoestanden, ik wantrouw SR even hard als Pink Ribbon, dat ook al zo lekker gesponsord wordt." Legitieme mening. Wat mij betreft.
"Maar gut moeten dat soort dikbetaalde mensen halfheilig verklaard worden?" Kan ik een heel eind in meegaan. Daar heb ik geen woorden als ranzig voor nodig, trouwens. Nogmaals: het is mooi dat er veel geld is opgehaald, maar de afkeer van mensen die hier de andere kant van de actie laten zien, slaat nergens op.
SR begint zo te lijken op een stille tocht, waarin iedereen die meeloopt laat zien dat hij te goeder trouw is, en iedereen die er een kanttekening bij plaatst wordt weggehoond als party pooper of erger nog, een van hullie. If you're not part of the solution, you're part of the problem, zoiets. Degenen die niet tot tranen toe beroerd zijn door SR, zijn er niet noodzakelijkerwijs tegen dat baby's in Malawi gered worden. Doe dan ook niet alsof Dirksmama dat wel is.

krin

krin

26-12-2012 om 22:00

Fiorucci

Het gaat niet om de kapsels. Niemand heeft het over kapsels gehad. Vraag anders eens eerst wat Dirksmama met 'ranzig' bedoelt, voordat je erover struikelt.

Vic

Vic

26-12-2012 om 22:16

Gottegottegot

Allereerst, vrede op aarde Maar hoe komt het toch dat je een opmerking als 'ranzig' direct naar je persoonlijke situatie doortrekt en roept dat mannen met lang haar dat heus wel wassen? Ik maak ook wel eens opmerkingen over ongeschoren langharig tuig, maar alleen in het ludieke. Ik geloof heus wel dat die mannen net zo vaak douchen als ieder ander

Betekenisgevoel van ranzig

Voor mij is ranzig gewoon 'ik vertrouw ze niet helemaal' of 'ik krijg er ern ongemakkelijk gevoel bij'.

Verder, ik ben ongeveer 50/50 wel en niet in Nederland en dankzij mijn internet abonnement lees ik dagelijks een Nederlandse krant.

Maar, als je buiten Nederland bent ga je sommige dingen in Nederland wel anders bekijken dan wanneer je er midden in zit. Ik zou zeggen: probeer het eens, het verheldert veel, en veel hollands wat heilig is lijkt minder heilig.

Ik ben helemaal niet tegen het redden van babietjes (anders dan de scgrijver van de column in NRC waar in gepleit werd voor anticonceptie omdat baby's redden voor een uitzichtloos leven wreed zou zijn).

Ik vind niet dat het doel alle middelen heiligt, ethiek hoort wel een rol te spelen.

Deze draad begon met een bv-actie voor SR, dus in dat opzicht lijkt het me niet vreemd dat ik vooral kijk naar de bv-kant van de actie.

Het lijkt jandorie wel of ik hier bepaalde dingen NIET mag schrijven of vindn die anderen wel mogen schrijven en vinden. Tijd voor eenandere nick of zo?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.