Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Marie

Marie

16-12-2012 om 12:02

Rauwer - vanmiddag en morgen op tv

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

18-12-2012 om 22:46

Eigen keus?

Ik vraag het me af. Moeder zette een bak sla op tafel en ging daar uit een potje een of andere drab in mikken. Tom zei nog nee, dat wil ik niet, maar moeder zette door: JAWEL, dat maakt de sla lekkerder. Eigen keus??

Richard

Richard

18-12-2012 om 22:48

Kortzichtigheid

Volgens de wet moet Jeugdzorg het kind en de ouders motiveren tot hulpverlening. In de praktijk komt Jeugdzorg binnen vallen met de mededeling: "Jullie doen het helemaal verkeert - Jullie moeten onze hulpverlening aanvaarden - Als jullie dat niet doen dan moet het kind uit huis". Dit noem ik dreigen (is misbruik maken van je gezag), en dat is niet motiveren.

Voordat een kind uit huis wordt gehaald wordt er geen afweging gemaakt wat het minst schadelijk is. Nadat het kind weg is gehaald wordt er ook geen adequate hulp ingezet.

Het valt mij op dat Tom nogal lang thuis heeft kunnen blijven. De meeste kinderen worden om veel lichtere redenen uit huis gesleurd. Ik vermoed dat Jeugdzorg voorzichtig is door de media aandacht en dat ze niet al te negatief in de publiciteit willen komen. Ze spelen er bewust op in om die moeder af te schilderen als een hardnekkig persoon.

Een beetje normale hulpverlener had zich eerst uitgebreid laten voorlichten in rauw voedsel. Om vandaar uit, samen met Tom en de moeder, een haalbaar plan op te stellen. Maar zoals je ziet, en dat is standaard bij Jeugdzorg, houden zich vast aan hun bekrompen tunnelvisie.

jeltje

jeltje

18-12-2012 om 23:23

Richard

Maar dan doen ze het nooit goed! Nu vind je dat jeugdzorg wel erg lang heeft gewacht wegens de media-aandacht. Dus zelfs als ze niet over 1 nacht ijs gaan is het niet goed.. Ik zou de kritiek op jeugdzorg echt een stuk serieuzer nemen als ook werd erkend dat ze soms iets goed doen, of nodig zijn.
( ik heb zelf geen enkele ervaring. Wel de eerdere draadjes met interesse gevolgd. Maar op de een of andere manier geloof ik het minder als alles zo pessimistisch wordt benaderd).

Overigens, jouw suggestie dat iemand zich eens moet verdiepen in dat dieet, en van daaruit hulp moet bieden is precies wat die arts van het AMC heeft gedaan. Zij heeft minimale wijzigingen in het dieet voorgesteld die dicht bij de moeder bleven. Ze heeft contact gezocht met moeder en met Tom zelf. Ze heeft brieven aan Tom gestuurd. En pas toen nergens op gereageerd werd heeft zij het haar taak gevonden een melding te doen.
Dat is precies waarom ik een hard hoofd heb in een zachtere aanpak: moeder lijkt zelf op escalatie af te stevenen.

Ik besef heel goed dat een uhp mogelijk nog schadelijker kan zijn. Daarom vind ik dit zo'n dilemma. De stap van 270? voorwaardelijke boete naar uhp is wel erg drastisch. Maar ik ken het dossier uiteraard niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

19-12-2012 om 09:22

Liora

Prachtig, dat filmpje. Chocola als mannelijke energie uit het hart van de zon (that would explain things), paddestoelen from outer space, zwaartekracht is een keuze, plagiaat is eigenlijk een eerbetoon. Ja ja. En zijn vader was osteopaat (en moordenaar), dus daar ga je al.
De mensen achter dit clipje zullen vast niet onbevooroordeeld zijn, dus een korrel zout (mag dat nog?) neem ik erbij, maar toch.

krin

krin

19-12-2012 om 09:27

Overigens

Vind ik een uithuisplaatsing voor deze jongen een kanon op een mug. Als hij nu nog drie jaar gewoon gaat eten (hoe goed is het eten trouwens, in tehuizen?) maakt dat dan zijn groei en ontwikkeling nog goed? Weegt dat op tegen de schade die je in zo'n jongen aanricht op alle andere vlakken?
Of gaan ze nu de kinderen van fanatieke anti-vaccinatiemensen ook oppakken, wegens gevaar voor hun gezondheid. Of de eerder aangehaalde Mac-kinders. Of de gehersenspoelde kinderen van eng streng gelovigen, die hun kinderen ook weghouden van de hele wereld behalve het eigen kringetje (waarin het aantal zelfmoorden relatief hoog is).
Hij is er bijna, nog een paar jaar dan kan hij zijn eigen leven en dieet inrichten. Hij komt er vast wel.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-12-2012 om 09:35

Interview vandaag in volkskrant

Vandaag een uitgebreid interview met moeder en zoon. Mooi om ook die kant van het verhaal te lezen. Tom zit trouwens op voetbal en ziet dagelijks zijn vrienden. Als hij naar een pleegezin moet, "dan loopt hij gewoon weg, terug naar zijn moeder.", aldus Tom. Met dat pesten viel het allemaal wel mee, vertelt hij in het interview, maar leuk vond hij het niet om 'de appeljongen' genoemd te worden. Dus at hij overdag maar helemaal niets meer.

Jeltje

Het is niet nodig om het dossier te kennen. Het is misschien nog wel beter om het dossier NIET te kennen. In de media worden partijen tenminste nog gedwongen om tot heldere argumenten te komen. In zo'n dossier zit een vergaarbak aan negatieve suggesties en meningen zonder feiten en argumenten, dat leidt alleen maar af van waar het om gaat.
Waar het om gaat is dat ook melders, ook deze arts van het AMC, af moet wegen wat BJZ toe te voegen heeft als het zelfs haar niet lukt om moeder tot andere gedachten te brengen. Met melden roept ze straf af over het gezin, een criminele procedure waar iedereen last van heeft, zoon nog wel het meest. Zo lang dit soort artsen hun handen in onschuld wast blijft de melding kindermishandeling een wassen neus, een criminele bende, een bedreiging voor de veiligheid van kinderen.
Verplichte hulpverlening werkt gewoon niet. Je kunt moeder niet dwingen anders voedsel aan te bieden en je kunt zoon niet dwingen om zich tegen moeders te verzetten en naar elders te vertrekken, bijvoorbeeld naar vader. Het zo laten als het is is dan nog de beste optie. Nu gaan de hakken alleen nog maar meer in het zand. Moeder, die al een neiging heeft tot fanatiek propageren van een nogal extreme voedselideologie heeft er inmiddels een hersenkoorts bij van de bedreigingen met UHP en gedwongen hulpverlening. De grond onder het bestaan van zoon zijn ook een moeras geworden. Hopelijk kan hij, net als Laura indertijd, onder woorden brengen wat dat met hem doet. En hopelijk kan hij daar zelf, net als Laura indertijd met haar vertrek naar sint Maarten, zelf een daad van verzet in plegen. BJZ, laat me niet lachen. Ik houdt artsen die melden, maar niet beseffen wat ze aanrichten voor medeschuldig aan dit soort schade aan mensen, die niet in verhouding staat tot de schade die er gesuggereerd en verwacht wordt, maar die misschien helemaal niet bestaat.

Vreselijke instanties

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3365804/2012/12/19/Rauwjongen-Tom-Watkins-Als-ik-in-een-pleeggezin-kom-dan-loop-ik-gewoon-weg.dhtml
"Ook als het betekent dat hij uit huis wordt geplaatst?
Francis: 'Dat laat ik niet gebeuren. Ik heb nu twee jaar ervaring met jeugdzorg en de kinderbescherming en ik kan uit de grond van mijn hart zeggen: het zijn vreselijke instanties.'
Tom: 'Bureau Jeugdzorg heeft altijd gezegd dat de voordelen van uithuisplaatsing niet opwegen tegen de nadelen. Ze zouden het beste met me voor moeten hebben. Maar dit is toch niet het beste voor mij? Als ik in een pleeggezin kom, dan loop ik gewoon weg. Zodra ik op school zit, ga ik gewoon terug naar mijn moeder. Niemand houdt me tegen."

Hoop

Ik hoop dat Tom en zijn moeder het gaan redden, maar vrees het ergste met de mensenvermalende machine die Jeugdzorg heet.

Jeltje, ik vind je opmerking die erop neerkomt dat je de negatieve verhalen over jeugdzorg niet zo serieus kunt nemen/geloven erg kwetsend voor de mensen die er slachtoffer van zijn. Als je slachtoffer bent van fouten in de Jeugdzorg dan treft dat het enige wat je lief is, namelijk je kind(eren)/gezin. Dat is met niets te vergelijken. Zoals je zelf zegt weet je niet waar je het over hebt. Dat wil echter niet zeggen dat je mensen die wel weten waar ze het over hebben (en veel leed daarvan ervaren) serieus niet serieus mag nemen.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

19-12-2012 om 10:04

Tegen

Toevallig heb ik de verwikkelingen rondom Tom nauwlettend gevolgd met mijn mentorklas (allen ongeveer even oud als Tom nu). Alle leerlingen vonden dat er een steekje los zit aan moeder qua extreme voedingsideologie. Ook zien ze (en we hebben het over VMBO'ers) allemaal hoe de moeder op allerlei manieren subtiel en minder subtiel druk uitoefent op Tom. En toch. Toen ik ze gisteren vertelde dat Tom nu met spoed uit huis zal worden geplaatst, was de verontwaardiging groot. Wat een onzin. Eerst waren er nog een paar leerlingen die de voordelen zagen ("Dan kan hij eindelijk naar de KFC"), maar die werden omgepraat door de anderen, die meteen inzagen dat Tom er met zo'n maatregel niet op vooruit gaat. De leerlingen vonden wel dat hij vaker bij zijn vader moet gaan logeren en dat die hem dan vis en andere dingen moet geven. O, en ze vonden - net als ik - die goeroe een engerd met zijn verhalen over Tom als voedselkrijger en chronische pijn genezen door met je voeten in het gras te lopen.
Kortom, volgens leeftijdsgenoten is het grote onzin om hem uit huis te plaatsen. Moet er wel bij zeggen dat ik twee uhp'tjes in de klas heb, allebei bepaald niet gelukkig met hun institutionele leven, dus er is ook nog ervaring aanwezig.
Zelf kan ik me in een aantal argumenten van moeder best vinden. Ik geloof met haar mee dat de meeste zuivelproducten niet gezond zijn, evenals alles waar veel suiker en zout in zit en alle producten die (veel) bewerkingen hebben ondergaan. En ja, vlees zit tegenwoordig vol rommel. En op je blote voeten lopen is niet verkeerd. Toen ik die hippie-achtige bijeenkomst zag, kon ik me zelfs voorstellen dat ik daar zou rondlopen. Niet als volgeling, wel als sympathisant in sommige opzichten. (Niet dat ik geloof dat calcium de bron van alle kwaad is, hahaha, juist die goeroe vond ik echt zo verschrikkelijk nep. Door het heel hard te schreeuwen wordt het nog niet waar, meneer).
Nou ja. Helemaal met Krin eens ook weer (zijn wij ooit gescheiden bij de geboorte ofzo?) dat je dan ook alle nietgevaccineerde kinderen, alle orthodox opgevoede kinderen, alle kinderen die leven op de drie p's en chips/cola/energydrankjes, kortom zo'n beetje een kwart van de samenleving, allemaal een uhp moet aansmeren. Ik stel voor dat je gewoon enorme verbeterkampen opzet in Limburg (gaat meteen de leegloop daar tegen).
Ik zou dan zelf overigens ook niet bij mijn eigen ouders zijn opgegroeid. Die waren EN streng gelovig EN macrobiotisch. Ik bedoel maar. En ik leef nog.

Averechts

Ik kan me zo voorstellen dat Tom, als hij uit huis geplaatst zou worden, van de weeromstuit nog loyaler aan zijn moeder wordt en ook of juist in een andere omgeving ander voedsel weigert en bepaald niet van harte naar school zal gaan.

skik

Fransien

Fransien

19-12-2012 om 10:36

Alleen maar verliezers

Zucht, dat is het idee wat ik erbij heb. Ja, ik vind de moeder extreem en denk dat ze het bij het verkeerde eind heeft. Ja, ik denk dat Tom toch echt met tekorten rondloopt en dat dat niet goed is voor zijn ontwikkeling. Maar dit is weer zo'n typisch gevalletje van waar trek je de grens. Bij ons op school lopen er ook een paar echt veel te dikke kinderen rond met mars en twix in hun 10-uur trommeltje en pannekoeken of pasteitjes in hun lunchtrommeltje omdat ze geen brood lusten. Ouders ook veel te dik, thuis wordt cola gedronken ipv water of sap. Dat is ook geen gezond eetpatroon en het kind hoeft geen fruit want lust het niet, groente ook niet, vinden de ouders zelf ook vies. Dikke kans dat deze kinderen tekorten oplopen. Nou zullen de betreffende ouders niet moeilijk doen over een multivitamientje als ze met BJZ in aanraking komen, dus geen ots/uhp vanwege tekorten, maar de kinderen blijven straks te dik en hebben een heel ongezond eetpatroon. Moeten we daar ook ingrijpen?
Wat ontzettend jammer dat de moeder niet zo nu en dan een rauw stukje zalm ofzo wil geven, dat is zo lekker, en een suplement, want b12 tekort is ook geen lolletje. De meeste veganisten die ik ken zitten ook aan de marmite, en mijn jongste zoon heeft dat ook veel gegeten (koemelk- en soja-allergie).

Tineke

Tineke

19-12-2012 om 10:42

School

Gisteravond met mijn kinderen gekeken. Onze conclusie was: Tom moet naar school. Hij leert teveel niet als hij onder deze omstandigheden thuisblijft. Verleidingen kunnen weerstaan, voor jezelf opkomen hoort ook bij wat pubers moeten leren. Ook het loskomen van je moeder, hoort erbij. Zélf leren nadenken. Een eigen mening leren vormen. Eigen keuzes maken. Dat hij nu deze dingen niet kan leren, vonden wij wel zorgelijk. Hij heeft geen enkele inspraak in wat hij eet. Uit huis plaatsen is onzin, maar naar schoolgaan een must. Lijkt mij een zeer gezonde omgeving, juist voor dit kind met zo'n zieke dwangmatige moeder.

Ook tegen

Ik heb het interview in de VK ook gelezen vanochtend. Uithuisplaatsing van deze jongen gaat volgens mij te ver. Daarvoor is hij veel te loyaal aan zijn moeder. Dat richt meer schade aan dan zijn dieet. Uit het interview blijkt wel dat hij de mening van zijn moeder over gekookt eten niet per se deelt.

Dat hij door de opvattingen van zijn moeder niet naar school gaat, lijkt mij een groter probleem. Daar zou wel iets aan moeten worden gedaan.

Chris

mama 5

mama 5

19-12-2012 om 10:51

Ook school

Ik ben het met voorgangers eens, die stellen dat deze jongen vooral naar school moet. Om de argumenten van Kaatje en haar kinderen.
Ik ben best wel voor thuisonderwijs, zou graag willen dat die mogelijkheid wat makkelijk beschikbaar was in Nederland. Maar dit verhaal vind ik een sterk argument tegen.
Uithuisplaatsing vind ik niets oplossen. Het middel is dan erger dan de kwaal.

School

Weer dat vooroordeel over naar school gaan, alsof dat een voorwaarde is voor een sociaal netwerk. Ook met thuisonderwijs kun je een sociaal netwerk hebben.
Tom zegt daat het volgende over: "Ze denken dat ik de hele tijd alleen maar thuis zit met mijn moeder, terwijl mijn sociale leven heel lekker gaat."
Op grond van vooroordelen word een kind dan uithuisgeplaatst? We zouden juist meer kinderen moeten toestaan om thuis onderwijs te krijgen. Het tekort schieten van het onderwijs in dit land komt zo op het bordje van individuele gezinnen te liggen.

koentje

koentje

19-12-2012 om 10:59

Maar mea

is het niet zo dat het inherent is aan de leeftijd dat zij denken het allemaal zelf wel te kunnen en te weten? Hercht jij dan zoveel waarde aan de mening van de kinderen uit je klas?

Tineke

Tineke

19-12-2012 om 11:01

Annej

Ohoh...je leest echt niet goed. Ik ben tegen de uithuisplaatsing. Hier ook velen met mij.
Ik zeg nergens dat school is voor het sociale netwerk. Dat zegt hier niemand. Ik ben voor homeschooling. Mijn eigen zoon heeft zelfs gedeeltelijke vrijstellingen, omdat het voor hem thuis beter is.
Maar in het geval van Tom zie ik (en ook mijn kinderen, waaronder ook mijn zoon) alleen maar argumenten om wel naar school te gaan. Dat heb ik hierboven duidelijk geformuleerd.

Kaatje

Je argumenten:
"Verleidingen kunnen weerstaan, voor jezelf opkomen hoort ook bij wat pubers moeten leren. Ook het loskomen van je moeder, hoort erbij. Zélf leren nadenken. Een eigen mening leren vormen. Eigen keuzes maken. Dat hij nu deze dingen niet kan leren, vonden wij wel zorgelijk".
Alsof je dat buiten school niet zou kunnen leren? In je eigen sociale netwerk? Bovendien kan deze jongen een hoop andere zaken ondervinden op school. Slecht gedrag van omstanders, vooroordelen en pesten. Dat is ook de tijdgeest. Het zou me niet verbazen als zo'n jongen in de jaren 60 een rolmodel zou zijn in de klas waarin ouders die alternatieven uit probeerden juist soms bewonderend bekeken werden. Macrobiotisch, terug naar het platteland, woongroepen en communes. En dan zou zo'n jongen nu sociaal buitengesloten worden. Al helemaal nu hij een publiek item is geworden. School kan hier ook meer kwaad dan goed doen. Dat realiseer je je misschien niet. Ik wel. Ik heb buitengewoon slecht gedrag gezien tegenover mijn ook wat uitzonderlijke kinderen waar ik ze toch liever niet aan had blootgesteld. Dat weegt niet op tegen de kansen die je krijgt. Buitengesloten krijg je een hekel aan mensen en het is slecht voor je zelfbeeld. Dat vergeten mensen. Ik heb bovendien niet het idee dat moeder haar zoon sociaal isoleert. Maar uiteraard wil iedereen Tom wel uit haar sociale kringetje halen. Haar kringetje dus. Als het om je eigen kringetje zou gaan wordt het natuurlijk een andere zaak.

Tineke

Tineke

19-12-2012 om 11:24

Sociaal gedrag

School is een vergaarbak voor kinderen uit alle soorten milieus, met allerlei gedrag, met allerlei meningen, en allerlei eetgewoontes. Juist die vergaarbak mist Tom. In zijn sociale netwerkje houdt iedereen rekening met de ideeën van zijn moeder.
Tom heeft geen stoornis waardoor hij en school geen goede combinatie zijn. Tom heeft alleen een moeder die hem ervan weerhoudt. Er is niks mis met Tom waardoor hij niet naar school zou kunnen gaan. De keuze voor thuisonderwijs moet gemaakt worden vanuit het kind, niet vanuit een dwangmatige moeder. Dat is mijn punt.
En om uit angst voor pesten niet naar school te gaan, vind ik niet goed. Als iedereen die een beetje anders doet/ eet/is, niet naar school gaat, dan zijn we als maatschappij niks meer gewend, De bandbreedte van 'normaal' zal dan nog smaller worden. Geen goede zaak. Om leren gaan met verschillen, leer je juist op school.

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2012 om 11:25

Koentje

Ja, dat is inherent aan de leeftijd. Maar desondanks hecht ik wel degelijk waarde aan de mening van pubers. Ik hoor vaak hele doordachte meningen als ik met hen over allerhande zaken, ook als het henzelf betreft.

School

Stel je voor Tom moet verplicht naar school. Het is nog maar de vraag hoe dat dan gaat. We zien dan het liefste dat hij gewoon volgzaam de vakken gaat volgen en ja, die kans is er natuurlijk ook gewoon, het is geen domme jongen en ook niet sociaal gehandicapt. De kans is echter groter dat hij de pest in krijgt. Herhaald wegloopt, achter gaat lopen, nog meer de pest in krijgt omdat het toch niet lukt om makkelijk mee te doen, niet past in zijn klas, die hem niet begrijpt, hij komt er als nieuw kind in met een geschiedenis. Wat gaat BJZ dan doen? Gesloten plaatsen?
Gedwongen hulpverlening en gedwongen scholing, waar ben je dan mee bezig.

Koentje

Koentje, ik schrik van jouw opmerking/vraag aan Mea of ze een 'pubermening zo serieus neemt.' Ik denk dat de reacties in de klas een prima graadmeter zijn! Deze kinderen kunnen zihc wat leeftijd betreft identificeren en deze kinderen zouden verplaatst in zijn situatie ook liever thuis blijven, zelfs als dat zou betekenen niet naar kfc te kunnen. Dat zegt toch heel veel?

Tineke

Tineke

19-12-2012 om 11:36

Waarom zou Tom willen weglopen van school? Achterlopen?
En nieuw kind in de klas? Dat zijn er zovelen in het VO, helemaal met al die keuzevakken. Ieder jaar een nieuwe klas. En met een geschiedenis? Helaas, daar is Tom ook niet bepaald uniek in. Ik weet niet beter dan dat toch een aanzienlijk aantal pubers al een behoorlijke geschiedenis achter de rug hebben. En dat dieet van de moeder van Tom is heus niet het bijzonderst. was dat maar zo.
Het is zo kortzichtig om te denken dat alle kinderen in het VO gewone gemiddelde doorsnee kinderen zijn. Weleens 'over de streep' gekeken?

Annej!

Ik ben niet tegen jou, meestal het volledig met je eens, maar vind dat je hier wel de logica voorbij redeneert! Je gaat nu onderhand het belang van school ondermijnen, pas op dat dit er neit toe leidt dat straks weer reacties ontstaan waarin jeugdzorgouders niet serieus genomen wordenm omdat 'ze zelf de problemen neit zien'! Je vergaande reactie komt mij een beetje over dat jij zo tegen jeugdzorg bent dat je bestaande problemen baggetaliseert en dat kan natuurlijk ook weer niet. Ik krijg de indruk dat je een beetje bij het antwoord begint, jeugdzorg is fout, DUS moeder is goed. Laat het nou alsjeblieft geen discussie zijn dat het kind niet naar school moet, die leg je af. De discussie is hier of de uhp de juiste oplossing is.

jeltje

jeltje

19-12-2012 om 11:47

Emine

Emine, ik heb je zeker niet willen kwetsen. Ik kan me inderdaad geen voorstelling maken van wat er met jou en je gezin kan gebeuren in dit soort situaties. Ik spreek me ook zeker niet uit over iemands specifieke situatie, daar weet ik niets van. En jouw verhalen hebben me zo nu en dan de rillingen over de rug doen lopen.

Mijn punt is dat ik merk dat zelfs als dingen (per ongeluk?) goed gaan, critici van de jeugdzorg daar nog iets kwaads in zien. Dat doet voor mij af aan de geloofwaardigheid en maakt dat ik het gevoel krijg dat er ook sprake is van tunnelvisie. Ik geloof wel dat de jeugdzorg nu veel schade aanricht/kan aanrichten. Maar ik vind dat als ze iets goed doen daar ook erkenning voor moet zijn.
En daarbij vind ik dat ik dat mag vinden, ook al heb ik geen ervaring met jeugdzorg.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emine

Als Tom een gewoon uitzonderlijk kind was zou je nog kunnen denken laat die maar naar school gaan. Maar daar gaan wij zelf niet over, daar gaan Tom en zijn moeder over. Als Tom een gewoon uitzonderlijk kind was en ze vonden beiden dat Tom gewoon naar school zou gaan dan lijkt me dat prima. Nu zou Tom gedwongen door de dreiging van de kinderbescherming, al dan niet UHP, naar school moeten gaan. Die situatie ondermijnt zijn ongestoorde leerproces. In stress kun je niet leren. Tja, dat klinkt misschien extreem, maar daar heb ik dus ook praktische ervaring mee. Je dwingt een kind naar school en vervolgens belt school dat je kind ziek opgehaald moet worden, in het geval van Tom, dat hij spijbelt of weggelopen is. Die jongen is 15 jaar oud. Wij kunnen er wat van vinden maar dwang gaat gewoon te ver en heeft overwegend negatieve effecten en gevolgen. Lijkt me geen extreme observatie.
Ik vind ook dat de paus voor condooms en het homohuwelijk moet zijn. Lekker makkelijk.

Richard

Richard

19-12-2012 om 12:11

Loyaliteit

Wat loyaliteit betreft weet ik dat Jeugdzorg dat een groot struikelblok vind. Het liefste willen ze de loyaliteit van kinderen ten opzichte van hun ouders breken.

Ik snap niet waarom die moeder Tom niet op het vliegtuig heeft gezet naar Engeland. Ze heeft nog het gezag, dus ze mogen naar het buitenland verhuizen. Alleen zal Jeugdzorg wel zo schijnheilig zijn om zich te beroepen op die drie kinderen die ondergedoken zitten in Duitsland. Daarvan is de kinderrechter zo dom geweest om de kinderen op valse gronden uit huis te laten halen. Hopelijk is Engeland niet zo achterlijk als Duitsland om Tom uit te gaan leveren aan leugenachtig Nederland.

Jetje, de corruptie in de Jeugdhulpverleningsland is onvoorstelbaar groot. Je verwacht dat dit soort praktijken in onderontwikkelde landen gebeurt. Maar in Nederland zijn ze wat dat betreft een heel stuk geniepig. Ik kon ook moeilijk geloven dat het er in Nederland zo rot aan toe gaat. Achter gesloten deuren wel te verstaan, zodat de gemiddelde Nederlander er niks van merkt.

Wat ik bedoel met hulp is dat je je verplaatst in het gezin. Die arts heeft als een kip zonder kop een dieet voorgeschreven en een melding gedaan. Ze kunnen ook uitgaan van het standpunt van de moeder. De boodschap die zij wil brengen is dat kinderen ongezond eten. In plaats daarvan zouden ze een school voor Tom kunnen proberen te vinden die wat meer gezonde dingen in de kantine willen neerzetten. De moeder zou daar een grote rol in kunnen spelen. Dan wordt ze ondersteund in haar overtuiging, en dan komt ze vanzelf wel los. Door die dwangmaatregels verhard ze zichzelf alleen maar. Dit is ook de kritiek die ik heb op Jeugdzorg. Ze zijn te gemakzuchtig hierin. Sleuren het kind dan maar uit huis zonder de consequentie ervan te overzien.

Micha de winter

Is voor UHP. Dat vergroot de kans dat het ook echt gaat gebeuren. Jammer dat dit soort deskundigen van die windvaantjes zijn.

liora

liora

19-12-2012 om 15:02

Niet uit huis plaatsen

Maar gewoon dwingen dat Tom drie maal per week ergens anders een calcium- en eiwitrijke maaltijd krijgt.

En naar school natuurlijk!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.