*corine*
15-07-2012 om 17:16
Overdrijf ik? (alcohol 6-7 jarige)
Heb zojuist onderstaand verhaal gespuid bij gezellig, maar ik vraag me opeens af: overdrijf ik?
Komt jongste met vriendje aan de deur. Vraagt vriendje (zelf 5 jaar): Mag Levi geen alcohol drinken... ZOoooo ik dacht dat ik uit mijn panty zou knappen, ware het niet dat ik nooit panty's draag. Loopt dat kereltje met een soort Shandy (1,2%) over straat, te lurken aan het flesje. Heb Levi toch wel eventjes verteld dat wanneer hij voor zijn 16e op wat voor manier dan ook alcohol nuttigt, ik hem aangeef bij de politie. Niet erg pedagogisch maar ik had echt zo iets van: Jakkesssss!!! Ik vind het nog zo niet nodig op die leeftijd. En dan al helemaal op die manier. Het was net Onslow van de Bucketfamily.........
Elisabeth B.
19-08-2012 om 16:06
Anne?
Niemand zet je weg als mishandelende-want-tolerante-ouder, echt niemand! Waarom die angst? Eerder heb je het ook al over BJZ, nog nooit gehoord dat een kind uit huis geplaatst is nadat hij alcohol onder de 16 had genuttigd. Er zijn ook geen consequenties voor ouders nadat hun kind zich in coma is gezopen en op de alcoholpoli komt.
De meerderheid hier lijkt jouw lijn te volgen, mijn lijn wordt niet net gejuich onthaald maar juist met veel scepsis: lukt toch niet, onrealistisch en ga zo maar door. Dat mag hoor, ik sta altijd open om oversnij te leren.
Leen13
19-08-2012 om 19:55
Bedankt
Evengoed bedankt voor deze discussie. Hopelijk komen er nog een paar waarmee ik iets gerichter kan gaan stemmen. Het wordt erg moeilijk. Bij Eva Jinek Mona Keizer, tegen versoepeling van het drugsbeleid en Hans Spekman, voor versoepeling van het drugsbeleid. Ik denk dat ik maar 50+ ga stemmen. Niets grijze AOW-muizen of ouderenpartij maar voor een stevig sociaal beleid. En tegen de wietpas.
Elisabeth B.
21-08-2012 om 22:22
Anne, een aanvulling
Eerder in deze draad noemde jij BJZ, ik schreef daarop dat ik daar nooit van gehoord heb en dat er ook geen consequenties zijn nadat een comazuipende puber op de alcoholpoli is beland.
Inmiddels heb ik het boek van kinderarts Nico van der Lely en lees ik dat volgens de meldcode kindermishandeling voor medici, een kinderarts bij een tweede alcoholintoxicatie van een puber dit meldt bij het AMK. Dit omdat artsen het als ernstige verwaarlozing van het kind beschouwen als het zichzelf tweemaal in coma kan zuipen. Dit citeer ik letterlijk uit het boek, het is niet 'mijn mening' oid. Ik meld het je even omdat ik eerder onvolledig geinformeerd onterecht opschreef dat er geen dergelijkecconsequenties zijn na comazuipen en ik proef uit jouw bericht dat dit voor jou een gevoelig punt is.
Leen13
22-08-2012 om 00:51
Elisabeth
Het zou voor iedereen een gevoelig punt moeten zijn. Het AMK kan namelijk al helemaal niet voorkomen dat een kind drinkt.