Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Op kamp en offline


Joszy schreef op 19-08-2024 om 10:06:

Kan de telefoon wél gebruiken niet ook leiden tot meer pestgedrag? Rare foto's of video's van Sven die totaal niet op stelten kan lopen, of Eva die languit in een modderplas valt ofzo?

Bij sommige kampen mag de telefoon mee maar moeten ze het inleveren en krijgen het dan uitgereikt op een gezette tijd, bv half uur na het avondeten en na dat half uur weer inleveren. Ze lopen er dan niet de hele dag mee rond.

Zoon zit vanaf zijn zesde op acouting en is dus ook vanaf die leeftijd op kamp gegaan.

Mini logeerkampjes in de tuin rondom het gebouw en in de zomervakantie écht op kamp.

Het NPK is het mooiste, bijna 4000 scouts in de Marnewaard. Stromende regen, gloeiende hitte, alles heeft hij daar al gehad.

Jorni schreef op 19-08-2024 om 07:21:

Mijn kinderen hebben gelukkig nog niet de leeftijd voor een schoolkamp. Maar als dit de regel zou worden dan gingen ze toch echt niet mee en dan zou ik ze echt ziek melden.

Wij gingen vanaf 6 jaar al op schoolkamp en mijn kinderen ook met de zwemclub. Schoolkamp hoort gewoon bij school en daar zijn telefoons nu eenmaal verboden. Wat leer je je kind dan met thuishouden? Dat je de wereld naar je eigen hand kan zetten? 

noas_1993 schreef op 19-08-2024 om 09:54:

Helemaal geen telefoon mee/gebruiken vind ik inderdaad absurd!
Dat het overdag niet mag snap ik, maar ik denk inderdaad dat als er echt iets is kinderen liever hun ouders appen/bellen dan de leiding
Ik neem aan dat er ook nog zoiets als vrije tijd is..

Je weet hoe kinderen kunnen zijn. ''heb je geklikt bij de leiding, dan gaan we je nog meer pesten en/of buitensluiten''
Leuk kamp heb je dan..

Ik denk meer aan ergens pijn hebben of iets kwijt zijn. 

Klikken, pesten en buitensluiten zit wat mijn kinderen betreft helemaal niet bij de dingen waar ik aan denk. Ik weet dus helemaal niet hoe kinderen kunnen zijn, want het gebeurde hier nooit en ik hield er dus ook geen rekening mee*.

Sowieso is het in alle gevallen aan de leiding om er iets mee te doen, niet aan mij als ik thuis zit. 

(* uitzondering was toen de jongste nog in bed plaste, toen heb ik hem gewaarschuwd dat dat op kamp niet zo handig was. Gek genoeg was het toen ineens over.)

Wij gaan als VO-school elk jaar op kamp. De telefoons mogen mee en gaan overdag bij de docenten in een bak die op slot kan. 
Voor sommige activiteiten hebben ze een telefoon nodig en dan krijgen ze die, ze moeten hem nadien weer inleveren. 
Qua fotomaakbeleid gold eerst bij ons dat we voor publicatie leerlingen alleen van achteren mochten fotograferen maar inmiddels hebben we dat iedereen gefotografeerd mag worden tenzij ouders of leerling geen toestemming geeft. 

Valeria schreef op 19-08-2024 om 11:10:

[..]

Ik denk meer aan ergens pijn hebben of iets kwijt zijn.

Klikken, pesten en buitensluiten zit wat mijn kinderen betreft helemaal niet bij de dingen waar ik aan denk. Ik weet dus helemaal niet hoe kinderen kunnen zijn, want het gebeurde hier nooit en ik hield er dus ook geen rekening mee*.

Sowieso is het in alle gevallen aan de leiding om er iets mee te doen, niet aan mij als ik thuis zit.

(* uitzondering was toen de jongste nog in bed plaste, toen heb ik hem gewaarschuwd dat dat op kamp niet zo handig was. Gek genoeg was het toen ineens over.)

Kan ook zijn dat hij thuis veel dieper sliep dan op kamp  

noas_1993 schreef op 19-08-2024 om 09:54:

Helemaal geen telefoon mee/gebruiken vind ik inderdaad absurd!
Dat het overdag niet mag snap ik, maar ik denk inderdaad dat als er echt iets is kinderen liever hun ouders appen/bellen dan de leiding
Ik neem aan dat er ook nog zoiets als vrije tijd is..

Je weet hoe kinderen kunnen zijn. ''heb je geklikt bij de leiding, dan gaan we je nog meer pesten en/of buitensluiten''
Leuk kamp heb je dan..

Ik heb ruime ervaring met kampen mét en zónder mobiel en mijn ervaring is dat kampen zonder echt vele malen prettiger zijn voor iedereen dan kampen met. 

Joszy schreef op 19-08-2024 om 10:06:

Kan de telefoon wél gebruiken niet ook leiden tot meer pestgedrag? Rare foto's of video's van Sven die totaal niet op stelten kan lopen, of Eva die languit in een modderplas valt ofzo?

Absoluut. Ook geklooi ‘s nachts is vele malen extremer met de telefoon dan zonder. 

Desideria schreef op 19-08-2024 om 09:59:

[..]

Ik zou maar vast aan het idee gaan wennen dat het dus niet zo werkt bij 99% van de eindkampen. Als er iets is, dan hoor je het van de leerkracht.

Dan gaan ze toch echt niet mee en dan zou ik ziek melden als het voor school zou zijn. Met eventuele andere kampen zouden ze sowieso niet meegaan, nu niet nooit niet.

Dat ze tijdens een svhoolkamp bepaalde dagdelen de telefoon zouden moeten inleveren ok, dat zou ik wel kunnen snappen. Maar helemaal? Geen sprake van.  

Jorni schreef op 19-08-2024 om 12:00:

[..]

Dan gaan ze toch echt niet mee en dan zou ik ziek melden als het voor school zou zijn. Dat ze bepaalde dagdelen het zouden moeten inleveren ok, dat zou ik snappen. Maar helemaal? Geen sprake van.

Hoe jong zijn je kinderen en hoe jong ben je zelf, dat je zo vast zit aan die telefoon?

Met deze entitelde houding ga je je kinderen buiten heel veel dingen plaatsen, dat wil je ook niet. 

Jorni schreef op 19-08-2024 om 12:00:

[..]

Dan gaan ze toch echt niet mee en dan zou ik ziek melden als het voor school zou zijn. Met eventuele andere kampen zouden ze sowieso niet meegaan, nu niet nooit niet.

Dat ze tijdens een svhoolkamp bepaalde dagdelen de telefoon zouden moeten inleveren ok, dat zou ik wel kunnen snappen. Maar helemaal? Geen sprake van.

Zie je wellicht ook op tegen het op kamp gaan van je kinderen omdat je er zelf geen ervaring mee hebt? Of ging je zelf vroeger wel op kamp? Hoe heb je dat ervaren?

Ysenda schreef op 19-08-2024 om 12:04:

[..]

Hoe jong zijn je kinderen en hoe jong ben je zelf, dat je zo vast zit aan die telefoon?

Met deze entitelde houding ga je je kinderen buiten heel veel dingen plaatsen, dat wil je ook niet.

Zit er niet meer achter? Een vervelend verleden, een kind met wie iets aan de hand is? Dan kan ik me namelijk best voorstellen dat je altijd contact wilt kunnen hebben met je kind.

Jorni schreef op 19-08-2024 om 12:00:

[..]

Dan gaan ze toch echt niet mee en dan zou ik ziek melden als het voor school zou zijn. Met eventuele andere kampen zouden ze sowieso niet meegaan, nu niet nooit niet.

Dat ze tijdens een svhoolkamp bepaalde dagdelen de telefoon zouden moeten inleveren ok, dat zou ik wel kunnen snappen. Maar helemaal? Geen sprake van.

Serieus? Jij wil jouw kinderen de allerbelangrijkste dagen in het leven van een 12-13 jarige (groep 8 kamp/brugklaskamp) ontzeggen als ze zelf de telefoon niet bij zich mogen hebben eventueel op gezette tijden?

Kinderen moeten leren dat mama niet altijd bereikt kan worden om hun probleemjes op te lossen en daar is zo'n paar dagen kamp een prima manier voor. 

Peaches schreef op 19-08-2024 om 12:07:

[..]

Zit er niet meer achter? Een vervelend verleden, een kind met wie iets aan de hand is? Dan kan ik me namelijk best voorstellen dat je altijd contact wilt kunnen hebben met je kind.

Je hebt tegenwoordig zoveel gekken dat ik mijn kinderen (je hoeft de krant maar open te slaan) niet zomaar aan anderen toevertrouw en ik wil dat als er wat is dat ze me kunnen bereiken zodat ik wat kan doen voor ze mocht dat nodig zijn. Zelf ging ik pas op kamp op de middelbare school. Dat was prima en ik had ook gewoon een mobiel bij me toen. Mijn kinderen zouden alleen mee mogen met een schoolkamp (mits dingen goed geregeld zijn). Met een ander soort kamp echt niet. Je weet nooit of er in de leiding een of andere creep zit. En als kamp niet verplicht is dan gaan ze ook echt niet.

Bakblik schreef op 19-08-2024 om 12:10:

[..]

Serieus? Jij wil jouw kinderen de allerbelangrijkste dagen in het leven van een 12-13 jarige (groep 8 kamp/brugklaskamp) ontzeggen als ze zelf de telefoon niet bij zich mogen hebben eventueel op gezette tijden?

Kinderen moeten leren dat mama niet altijd bereikt kan worden om hun probleemjes op te lossen en daar is zo'n paar dagen kamp een prima manier voor.

Eventueel op ruim gezette tijden vind ik heel wat anders dan helemaal geen mobiel mogen gebruiken en niet bij zich mogen hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.