Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Op kamp en offline


Ysenda schreef op 22-08-2024 om 11:36:

Maar iedereen met oudere kinderen heeft allang geleerd dat zo'n telefoon ook maar 1 kant op werkt: jij moet binnen 3 seconden reageren op hun app, want bellen doen ze niet want dat is eng. Maar als iemand anders dan hun vrienden appt reageren ze gewoon niet of pas na een dag of 3 of de batterij is leeg en het kabeltje is kwijt of kapot.

Dus hoeven ze die telefoon ook helemaal niet bij zich te hebben.

Nou dit! De keren dat ik mijn kinderen aan de telefoon heb gekregen in de afgelopen 10 jaar als ik ze eens probeerde te bereiken, zijn te tellen op de duimen van één hand (mijn kinderen zijn inmiddels 23, 20, 17 en 15)


Ja die telefoon is zeker handig, maar mijn kinderen zijn 10 & 12. Die gaan naar het zwembad zonder telefoon, want dat kan alleen maar kapot raken of kwijt raken.
Naar de voetbal of buiten spelen/ afspreken, helft van de tijd is de telefoon thuis. Want onhandig, geen zakken enzo.
Daarbij vind ik het ook zelf niet nodig dat hij meegaat hoor, als er al wat gebeurt zijn er meestal genoeg mensen of vriendjes om te helpen (wat overigens nog nooit is voor gekomen gelukkig).

Ik ga mijn oudste straks ook niet ‘tracken’ op zijn telefoon als hij naar school gaat (13km verderop), hij heeft ook recht op privacy en ze kunnen ons altijd bereiken. 
Dit loslaten groei je denk ik ook wel in mee, zeker omdat je kinderen zelf ook een mening krijgen hoe ouder ze worden en een wil. 
En een kamp met school is denk ik meest vertrouwd om ze die dagen los te laten zonder de telefoon. Als je echt iets is kun je ze bereiken van school. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.