Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Op kamp en offline


Annaniem2023 schreef op 21-08-2024 om 22:18:

[..]

En jij denkt dat kinderen die uit zichzelf begrijpen als het ze nooit is uitgelegd? Ten eerste moet je al weten op welk bord je moet kijken, dus bij welke eindbestemming, als je naar een ministation moet. Ik heb het geoefend toen mijn kinderen een jaar of tien waren en ze snapten het echt niet zonder uitleg. En ze zijn erg intelligent, dus daar ligt het niet aan.

Geen idee waar je het hebt geleerd, maar vanaf het station waar ik met de trein ging kon je maar 2 kanten op: west of oost. Dan weet je prima welke trein je moet hebben. Kom je dan op een complexer station, dan ken je de basis al. Tienertoer vroeger was echt niet ingewikkeld.

Het is geen probleem waar je per se een telefoon bij nodig hebt, zoals iemand suggereerde.

Jorni schreef op 22-08-2024 om 07:59:

[..]

Dat vind ik allemaal totaal wat anders dan op kamp gaan met een totaal mobielverbod. School is bovendien een vertrouwde afgesloten plek waar ze zijn om te leren. Een kamp is voor de leuk in een vreemde omgeving. Helemaal geen mobiel mogen meenemen is niet gaan.

Kamp op school is niet voor de leuk. Het is vaak wel leuk, maar dat is wat anders. 

Mevrouw75 schreef op 22-08-2024 om 09:01:

[..]

Kamp op school is niet voor de leuk. Het is vaak wel leuk, maar dat is wat anders.

Bakblik schreef op 22-08-2024 om 08:25:

[..]

Tja, dan gaan ze naar de middelbare en dan moet de telefoon in de kluis. Dan kunnen ze niet voor ieder wissewasje mama bellen, want ze moeten zich houden aan de regels van de school en als je ze inschrijft op die school heb jij je ook te houden aan die regels.

Waarom zou je als moeder op ieder moment van de dag contact moeten kunnen hebben met je kind? Kind krijgt toch ook recht op een eigen leven, wil dingen doen die mama niet hoeft te weten.

Zoals ik al zei op school vind ik dat niet meer dan normaal. Dagenlang in een vreemde omgeving op pad zijn vind ik heel wat anders. Juist dan is een mobiel handig en eerder nodig. Dan vind ik een totaal verbod niet passend en totaal onacceptabel. 

Ysenda schreef op 21-08-2024 om 23:58:

[..]

Dat is nu al verplicht voor het vo en met ingang van dit schooljaar zijn mobiele telefoons ook verboden op de basisschool.

En aangezien een kamp gewoon onder schooltijd valt zijn mobiele telefoons daar niet toegestaan.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/mobiele-apparaten-in-de-klas

Dat hebben we hier al meermalen gezegd maar sommige mensen houden nogal vast aan hun eigen standpunten. 

Jorni schreef op 22-08-2024 om 09:19:

[..]

Zoals ik al zei op school vind ik dat niet meer dan normaal. Dagenlang in een vreemde omgeving op pad zijn vind ik heel wat anders. Juist dan is een mobiel handig en eerder nodig. Dan vind ik een totaal verbod niet passend en totaal onacceptabel.

Tenzij je kind zijn diabetes moet controleren met zijn mobiel (insulinepomp en sensor voor de bloedsuikerspiegel) is een mobiel nooit echt nodig.  Het is een handig ding dat wel maar echt nodig is hij nooit. 

Jorni schreef op 22-08-2024 om 09:19:

[..]

Zoals ik al zei op school vind ik dat niet meer dan normaal. Dagenlang in een vreemde omgeving op pad zijn vind ik heel wat anders. Juist dan is een mobiel handig en eerder nodig. Dan vind ik een totaal verbod niet passend en totaal onacceptabel.

Besef je wel dat jij zelf diegene bent met issues? Waar komt dat toch vandaan? Is jou iets overkomen? Ik zou hier echt iets mee gaan doen want je gaat het echt nog heel moeilijk krijgen. 

En natuurlijk groei je met je kinderen mee hierin, ze zijn nu nog klein, maar je bent hier zo rigide in… Of heb je iets van ASS? 

SuzyQFive schreef op 22-08-2024 om 09:35:

[..]

Besef je wel dat jij zelf diegene bent met issues? Waar komt dat toch vandaan? Is jou iets overkomen? Ik zou hier echt iets mee gaan doen want je gaat het echt nog heel moeilijk krijgen.

En natuurlijk groei je met je kinderen mee hierin, ze zijn nu nog klein, maar je bent hier zo rigide in… Of heb je iets van ASS?

Hoe onwaarschijnlijk het nu misschien nog lijkt, je groeit beslist mee in elke fase van je kinderen. Ik kon me er  destijds ook geen voorstelling van maken dat mijn zoon ooit ook in groep 8 terecht zou komen toen ik hem naar de kleutergroep bracht. En dat was bij elke fase zo. Hij is inmiddels het huis uit en woont samen in het midden van het land, zo'n 200 km bij ons vandaan en daar zijn we ook aan gewend. 

Je schrijft zelf; ik ben de ouder en daarom kan en mag ik te alle tijden bepalen of, hoe vaak en wanneer ik contact heb met mijn kinderen, dat bepaalt een ander niet.
Maar uiteindelijk bepaalt een ander dat soms wel. Bijvoorbeeld de school. Maar ook een sportclub. Ik accepteer het niet dat kinderen tijdens de training met hun telefoon bezig zijn. Ook niet als de ouders dat willen. Je hoeft van mij niet op sport en je hoeft ook niet op te komen dagen, maar als je er bent doe je mee, zonder telefoon.

SuzyQFive schreef op 22-08-2024 om 09:35:

[..]

Besef je wel dat jij zelf diegene bent met issues? Waar komt dat toch vandaan? Is jou iets overkomen? Ik zou hier echt iets mee gaan doen want je gaat het echt nog heel moeilijk krijgen.

En natuurlijk groei je met je kinderen mee hierin, ze zijn nu nog klein, maar je bent hier zo rigide in… Of heb je iets van ASS?

Doe eens normaal zeg. Ik heb geen issues alleen maar een andere mening hierover. En nee die mening stel ik nu niet bij. Alsof dat andersom wel gebeurt (en nee dat hoeft ook niet).  

SuzyQFive schreef op 22-08-2024 om 09:28:

[..]

Dat hebben we hier al meermalen gezegd maar sommige mensen houden nogal vast aan hun eigen standpunten.

Iedereen hier. Jij ook. 

Jorni schreef op 22-08-2024 om 09:19:

[..]

Zoals ik al zei op school vind ik dat niet meer dan normaal. Dagenlang in een vreemde omgeving op pad zijn vind ik heel wat anders. Juist dan is een mobiel handig en eerder nodig. Dan vind ik een totaal verbod niet passend en totaal onacceptabel.

Ook dan is een mobiel meer storend dan handig of überhaupt nodig. 

Maar goed, je kan het je gewoon nog niet voorstellen dat je ooit iets minder te vertellen hebt over je grut. 

Jorni schreef op 22-08-2024 om 10:25:

[..]

Doe eens normaal zeg. Ik heb geen issues alleen maar een andere mening hierover. En nee die mening stel ik nu niet bij. Alsof dat andersom wel gebeurt (en nee dat hoeft ook niet).

Succes dan als je kind later weleens niet bereikbaar is. 

Jorni schreef op 22-08-2024 om 10:26:

[..]

Iedereen hier. Jij ook.

nee, we houden ons aan de wet, dat is wat anders.

Maar iedereen met oudere kinderen heeft allang geleerd dat zo'n telefoon ook maar 1 kant op werkt: jij moet binnen 3 seconden reageren op hun app, want bellen doen ze niet want dat is eng. Maar als iemand anders dan hun vrienden appt reageren ze gewoon niet of pas na een dag of 3 of de batterij is leeg en het kabeltje is kwijt of kapot.

Dus hoeven ze die telefoon ook helemaal niet bij zich te hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.