tonny
12-04-2012 om 15:02
(on)tevreden met je naam?
Geregeld lopen hier op OO namendraadjes. Hoe je kind te noemen en waarom. Wat is mooi, wat niet.
Zonet stuit ik op het volgende bericht: 'Angela Schijf is woensdag 11 april bevallen van een meisje, dat de naam Zus heeft gekregen. Het is de derde dochter van de actrice en haar man, acteur en muzikant Tom Van Landuyt. Alles is goed met moeder en kind, zo laten de trotse ouders weten. Het echtpaar, dat in juli tien jaar is getrouwd, kreeg in 2004 dochter Bloem. Twee jaar later volgde dochter Mensje.'
Bloem, Mensje en Zus.
Origineel hoor, vast, maar zouden die meiden daar blij mee zijn?
Zijn jouw kinderen tevreden met hun naam? Zo niet, wat dan? Mag hij/zij iets anders verzinnen?
Ben je zelf tevreden met je (voor)naam of heb je jezelf inmiddels omgedoopt?
Genista
16-04-2012 om 08:57
Vrouw pier! (o.t.)
Wat leuk, nog iemand die dat kent! Overigens hebben wij het geleerd met allerlei wiebellichaamsdelen, wiebelhandjes, wiebelvoetjes - ik vond het zo grappig.
vaasje
16-04-2012 om 16:17
Prima
Vind mijn naam prima. Achternaam is lastig, maar inmiddels na trouwen moet ik ook mijn nieuwe naam spellen
Ik hoop dat onze zoon zijn naam ook mooi vindt. Hij luistert er wel naar in ieder geval.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Geerke
16-04-2012 om 16:36
Onze namen
Ben tevreden over mijn eigen naam - alleen maar Geerke - en de namen van mijn kinderen Reimer, Enzo, Neo.
Het blijft gewoon heel mooi vind ik.
Relithe
17-04-2012 om 09:24
Niet tevreden
Ik zelf was vroeger nooit tevreden met mijn naam, ik vond het een tuttige naam.
Ik had vroeger liever een gewone naam gehad zoals Linda, Jeanette of Anita Zo heetten veel meisjes in mijn tijd.
Inmiddels heb ik er vrede mee maar ik kan me leukere namen bedenken
Mijn kinderen hebben alledrie een naam die redelijk origineel is maar niet buitennissig.
Alleen mijn dochter is niet tevreden met haar naam en had net als ik vroeger, liever een naam gehad die nu populair is
Ik zadel haar dus op met hetzelfde gevoel als ik vroeger had, haha
marjanne
19-04-2012 om 09:35
Racefiets
Ooit tijdens het eten toen mijn kinderen tieners waren hadden we het over rare namen.......nou als mijn dochter een kind kreeg ging hij racefiets helen...........15 jaar later heeft mijn kleinzoon in wording 7 maanden racefiets geheten. Gelukkig heeft hij na de geboorte een naam gekregen doe zijn verdere leven mee kan
Ely
19-04-2012 om 10:39
Gazelle
Na een lange bevalling? (of maakt gazelle wel racefietsen?) ))
Tirza G.
19-04-2012 om 19:43
Nou
Mijn beide kinderen zijn vernoemd en ik vind het hele leuke, normale, Nederlandse namen. Blijkbaar denkt de buitenwereld daar anders over. Op beide namen kunnen flauwe rijmpjes gemaakt worden, maar ja, dat kan op elke naam. Het is meer het bééld. Bij dochter verwachten mensen een struise blonde deerne met acteertalent, bij zoon verwachten mensen een klein donker ventje met specifieke religieuze achtergrond. Mis - en mis
Tirza
Maylise
19-04-2012 om 20:47
Tirza
Ik meen dat ik de naam van je zoon een keer gelezen heb hier. Ik weet het niet helemaal zeker meer of jij dat nou was. Als dat zo is dan is het een kortere vorm van de naam van mijn oudste zoon. Dat is inderdaad een mooie naam. Bij de versie van mijn zoon zijn er soms uitspreek problemen omdat het niet zo'n bekende naam is heb ik gemerkt. Althans buiten kringen met veel religieuze mensen.
Merel
19-04-2012 om 21:07
Halverwege gestopt
Jee ik ben halverwege gestopt met dit draadje. Bijna niemand noemt werkelijk de namen van zijn kind, of eventueel een soortgelijke naam zodat je weet waar het over gaat.
Dit is voor mij werkelijk een soort van raadseldraadje, kan er niets mee hoor.
Maylise
19-04-2012 om 21:20
Merel
Ik wil de namen best noemen maar als ik ze allemaal in een draadje noem dan is de connectie wel heel makkelijk gelegd. Ik heb de namen allemaal wel eens een keer in andere onderwerpen genoemd maar ze allemaal in een draadje noemen vind ik wat minder. Het is jammer dat je hier op het forum niet de mogelijkheid hebt om na afloop je eigen berichten te bewerken. Dan kon iedereen de namen noemen en vervolgens ook weer weghalen tegen de tijd dat het onderwerp in het archief verdwijnt.
neteret mut
19-04-2012 om 21:56
Maylise
dan neem je bv 3x een nummer en dan steeds maar een paar kinderen. Ik denk dat ik zo ga doen, anders weet ook iedereen meteen dat ik ik ben.
Tirza G.
19-04-2012 om 22:53
Maylise
Dat denk ik niet Zijn naam is niet ingewikkeld om uit te spreken en voor zover ik weet, heb ik hem echt nog nooit genoemd. En dat ga ik ook niet doen, want hoewel het een klassieke religieuze naam is, komt hij in NL niet vaak voor. In Engelstalige landen vreemd genoeg wel
Tirza
Maylise
19-04-2012 om 23:20
Tirza
Ik kan me inderdaad vergissen. De naam van mijn zoon heb ik hier wel eens genoemd. Het begint met een N en betekend geschenk van God en bedraagt 9 letters. Ik dacht dus dat jij een zoon had met een naam die er erg op lijkt maar wat korter is maar wel met dezelfde begin klank.
Het klinkt wel heel erg vaag Ik heb overigens de naam al wel eens hier genoemd meen ik.
Maylise
19-04-2012 om 23:21
Neteret mut
Ja, dat kan ik wel doen. Het gaat me er overigens ook niet om dat iemand het hier kan lezen maar wel dat als mensen bijvoorbeeld in het archief lezen en ze alles op een rijtje hebben staan het wel heel makkelijk is. Zo anoniem ben ik al niet,
Twee jongens
20-04-2012 om 09:40
Goed idee p!
ben hieronder begonnen. Dit soort draadjes zijn inderdaad vaak onleesbaar en zouden het goed doen in de spelletjes-rubriek.
neteret mut
20-04-2012 om 15:11
Een vraag
dus ik kan niet meerdere keren met een wisselende tijdelijke nick een bericht plaatsen in 1 draadje? In dat geval ga ik geen namen plaatsen, want als ze in 1x plaats is het toch wel duidelijk wie ik ben en daqt ben ik eigenlijk al teveel
Maylise
20-04-2012 om 15:31
Lijkt me geen probleem
Lijkt me in dit geval geen probleem. Het is niet de bedoeling om met twee verschillende namen aan een discussie mee te nemen maar in dit geval is het sowieso met andere namen dus lijkt me geen probleem voor een keer? Als het mag dan doe ik ook mee.
Risama
20-04-2012 om 23:09
Bloem, mensje, zus en peer
Zijn allemaal ouderwetse originele hollandse namen, de niet veel meer vookomen. Ik vind ze leuk, maar mijn zoon heet dan ook Peer. (en dat werd door veel mensen op zijn zachts gezegd niet erg enthousiast ontvangen) Ik vind het een prachtige, sterke en vrolijke naam!
Ely
20-04-2012 om 23:49
Risama
Ik vind Peer ook heel leuk! Al is het alleen al dat wij vroeger een leuke, toffe man bestempelden met: 'da's een aardige peer'
Leuker kan niet toch?
Wisse
21-04-2012 om 00:04
Jan, pier, tjoris en corneel
Er is een mooi oud-Hollands liedje, ik dacht eerst dat het refrein luidde: Jan, Piet, Joris en Corneel, maar het is: Jan, Pier, Tjoris en Corneel. "Pier" en "Tjoris", rare namen vond ik dat...
dirksmama
21-04-2012 om 08:26
Nee hoor gewoon jan piet joris en corneel
in de tekstboekjes die ik heb tenminste.
Juliea
21-04-2012 om 09:28
Peer
Het zal best een stoere naam zijn maar je kind moet daar maar zijn hele leven mee doen. Ik begrijp gewoon niet waarom je je kind meteen opzadelt met een naam waarvan je weet dat niet 1% van de bevolking die naam raar vindt maar minstens 50%.
Lizelot
21-04-2012 om 09:41
Peer,niet vreemd
Waar ik woon wordt iedere Pieter en Peter afgekort naar Peer.Niets vreemds aan.Ik vind het een leuke jongensnaam.
Ely
21-04-2012 om 10:01
Juliea
'Ik begrijp gewoon niet waarom je je kind meteen opzadelt met een naam waarvan je weet dat niet 1% van de bevolking die naam raar vindt maar minstens 50%. '
Waar baseer je die statistieken op dan?
En ik ken Peer ook gewoon als naam, al van jongst af aan. Net als Pier trouwens. En Spijker
En is dat het kriterium: dat de overgrote meerderheid een naam niet raar mag vinden?
Ik hou wel van een beetje raar Heb ook overwogen een dochter Jan te noemen, lekker internationaal
FayW
21-04-2012 om 10:28
Beetje raar
Dat was nou toch net de discussie, als ouders kan je een aparte naam leuk vinden, maar doe je de kinderen daar een plezier mee?
Zag laatst op tv (denk bij de tv makelaar) een volwassen man die Frodo heette. Kan er niets aan doen, maar ik vind dat toch wel een beetje sneu. Misschien is Frodo er blij mee, maar ik had dan liever Jan geheten.
Josefien
21-04-2012 om 11:55
Hier
Hier zou Peer een rare naam zijn, en Spijker eigenlijk ook wel. Maar goed, wij wonen in het Gooi. Hier zijn de oudhollandse, klassieke namen meer 'in'. Als je je kind hier Sharona, Sharita, Dylano of misschien een voetballersnaam zou geven, val je hier ook een beetje uit de toon.
Toch denk ik zelf dat kinderen het liefste een wat meer doorsnee naam zouden hebben, tenminste ik heb een paar collega's met een wat uitzonderlijke naam (of hele gekke spelling, bijv. Aleks of Sjakkelien) of een vreemde combi met achternaam, iets in de trant van Jos Vos of Koen Schoen, en die waren hier toch echt niet blij meer (maar ja, alles went)
Mea Proefrok
21-04-2012 om 12:48
Hier op de bso
Hier heb je een broer-en-zus-paar op de bso: Shaylando en Shanaiska. Ik vind het best grappige namen, maar denk dat je op die manier wel uitsluit dat je kind ooit minister wordt .