Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tihama

Tihama

24-10-2016 om 20:18

Meeting 14 januari 2017: aanmelddraadje


ha, een invaller voor een afzegger!

Jammer Jippox (gezellig feest gewenst natuurlijk!) en welkom Mirreke (er zijn geen enge mensen bij )

Tihama

Tihama

11-01-2017 om 08:37

Mirreke

Hoi Mirreke,

Helaas zie ik hem nog steeds niet.
Er zijn wel andere mails binnengekomen, dus het mailadres functioneert wel. Kun jij misschien vanaf een ander account mailen?

Tihama

mirreke

mirreke

11-01-2017 om 11:52

okay

wel gek zeg. Wie zou dan nog meer mijn mail ineens niet ontvangen, denk ik dan. Het is een gewoon mailadres, van mijn eigen .com website...

Okay, doe het zo nog van een andere af...

mirreke

mirreke

11-01-2017 om 12:00

Gedaan...

dus laat je het even weten? Als je deze mail ook niet ontvangt mag het niet zo zijn, denk ik... )

Tihama

Tihama

11-01-2017 om 12:17

yes

Deze is binnen, Mirreke!

Hiephoi!

Zo'n driekwart heeft het geld al overgemaakt, een paar zijn er nog niet aan toegekomen. Lukt dat vanavond nog?

mirreke

mirreke

11-01-2017 om 20:57

Hoi Kenfan

Ik doe het vanavond

Update

Helaas heeft Allison zich afgemeld. Nu ben ik de enige van het minimeetingclubje van de Petattenclub. Ik zal de eer hooghouden, maar Ginny, Dorry,en Allison, volgende keer zijn jullie er toch weer gewoon bij?

En Ingridt, boehoehoe, een meeting zonder jou vind ik niet compleet. Met wie moet ik nu na afloop ehm evalueren?

Welkom Mirreke. Goed dat je de stap zet, tenslotte schrijf je hier ook al eeuwen trouw mee.

Om met Good Old Bald Mart te spreken: Mag ik dat allemaal zeggen? Ja dat mag ik zeggen. We hebben tenslotte de traditionele aanlooprel nog helemaal niet gehad. Zijn we dan toch, na 15 jaar een grote kliek geworden

En weten de dames eigenlijk al wat we aangaan trekken ?????

Alkes
Amaterasu
Bromvlieg
Egel
Fransien
Kenfan
Lidwientje Banaan-Walg
Lusithania
Marinade
Mirreke
Pennestreek
Sally MacLennane
Silver
Skik
Taruh
Thursday Next
Tihama
Vesper Lynd
IJsvogel

Taruh

Taruh

12-01-2017 om 14:23

schoenen

Nee, ik trek niet mijn metallic blauwe pumps aan. Ik heb ze nog wel, maar die liggen in de zomerdoos.

Ik trek mijn docs aan.

Hoef ik nu ook geen naamplaatje meer op?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

12-01-2017 om 14:26

Zie ik tot mijn verrassing Lidwientje staan! Is zij de afgelopen jaren gewoon terug geweest onder een andere naam, dat had ik dan toch moeten merken? Wat ik aan doe weet ik nog niet. Het schijnt bar koud te worden en ik moet ook een stukje OV'en.

Vesper

Voor zover ik weet is Lidwientje afgelopen jaren niet op OO geweest. Maar aangemoedigd door Kenfan komt ze nu wel

marinade

marinade

12-01-2017 om 14:58

Wat doen we aan?

Mijn verschrikkelijke sneeuwmanlaarzen, dacht ik. En meer vormeloos winterachtigs.
Ben een beetje zenuwachtig, want hoewel ik al een eeuwigheid meelees ben ik een dermate wikker en weger qua wat en hoe te schrijven, dat als ik dan iets wil schrijven, het inmiddels al tien keer voorbij is gekomen. En ik dus maar niets schrijf.
We gaan het beleven!

mirreke

mirreke

12-01-2017 om 19:07

Kan het kloppen dat ik nu

Sini niet op het lijstje zie staan? Afgemeld? Of via andere nick?

Ik heb nog geen idee wat ik aantrek trouwens. Ik probeer meteen ook nog wat andere afspraken te maken (ik kom uit Utrecht maar ben er niet meer vaak), dus ik kom denk ik afgespeigerd aanrennen. Moet lopen vanaf het vredenburg, dus ik kom niet speciaal netjes (meer). Kan ik appen (als ik later ben of het niet kan vinden of zo) met de nummers die in de mail staan?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-01-2017 om 19:13

Ja hoor!

Geen 10 paarden die mij thuis kunnen houden als het niet op de 14e is

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-01-2017 om 19:18

wat trek ik aan...

Qua weersverwachting zou het wel eens iets onflatteus en winters kunnen worden maar hey, geen probleem, het is de inhoud die telt

Tihama

Tihama

12-01-2017 om 19:54

Sini

heeft zich inderdaad helaas moeten afmelden.

Kenfan

Ik zit al weken tandenknarsend mee te lezen. Alle weekends in januari oke, behalve deze. Jubileum-familieweekend, met groots diner op zaterdag......
En nu komt zelfs lidwientje. boehoehoe!!!!! Het is niet eerlijk. jullie gaan vast samen op de paarse kamer. Grrrrrrrr.

Maar ik wens jullie wel allemaal heel veel plezier....
En dan moeten we maar even uitgebreid bijpraten over de mail of de app....

Ingrid

Volgende keer!

Ik kan echt niet. Moet me hier zelfs in tweeën splitsen. Veel plezier allemaal.

Alison

Alison

12-01-2017 om 23:27

Sneeuw

Ik moet vanuit het diepe zuiden komen en ik durf het niet aan. Er is heftig weer voorspeld en ik ben bang dat ik ergens strand. Ik vind het heel erg jammer, ik had me er erg op verheugd. Hopelijk volgende keer beter. Ik wens iedereen heel erg veel plezier en een veilige reis.

mirreke

mirreke

14-01-2017 om 12:16

Tja sneeuw

waar ik zit is het heerlijk weer nu: zonnig, vrijwel alle sneeuw weggesmolten. Maar ik sprak net iemand rond Utrecht: hagel, donker, grijs... Hoe zit het eigenlijk met het weer vanavond? Het is al wel slecht weer in Nijmegen bv. en ik zit oostelijk daarvan...

Ik heb een klein probleempje met oppas. Oudste blijkt ook afspraak te hebben, en ik wil jongste (epilepsie) niet alleen thuis laten met alleen broer van 15... En toevallig kunnen meerdere vriendjes allemaal niet vandaag (dat heb je bij een afspraak op de laatste nipper...)

Dus als het weer er bar en boos uitziet waardoor de terugreis bv. lang kan duren, zit ik niet lekker op die afspraak...

Ik zit dus even in dubio wat te doen...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

14-01-2017 om 12:26

weerbericht

Voor zover ik kan zien is er kans op een winterse bui en ligt de temperatuur vanavond rond het vriespunt. Bar en boos zou ik het niet willen noemen, dan zie ik sneeuwduinen à la 1979 voor me en allerlei chaos en gestrand verkeer, ik denk dat dat wel los zal lopen, maar hou wel rekening met gladheid na zo'n winterse bui, en op secundaire wegen, bruggen en zo. Gewoon voorzichtig rijden

Ik moet met de trein naar het noorden, maar ik waag het er gewoon op (pak wel voor de zekerheid de één na laatste trein ipv de laatste, maar dat doe ik sowieso sinds de nieuwe dienstregeling )

Sally MacLennane

Sally MacLennane

14-01-2017 om 12:33

het weer

Even voortbordurend op het weerbericht dat ik net gaf.

Ik ben al tientallen jaren (deels beroepsmatig) veel met het weer bezig en de berichtgeving en randverschijnselen, en mij valt steeds meer op dat mensen denken: och, ik heb winterbanden dus mij kan niks gebeuren.
Waardoor relatief onschuldig winterweer zoals nu opeens een Nationale Ramp lijkt te worden, met alle paniek van dien. Dat er een code geel is, lijkt me in dit geval vooral omdat De Moderne Mensch (en de treinen, helaas) het contact met het weer en de natuur is kwijtgeraakt en al in de stress schiet als er een natte sneeuwvlok neer komt. Tja, de winter van 1979 is alweer bijna veertig jaar geleden... Dát was pas een winter! (opoe leest voor uit eigen werk...)

Met name de doorgaande wegen zullen goed gestrooid zijn, maar als er net een winterse bui is geweest, hou dan rekening met gladheid en dat de pekel even opnieuw "ingereden" moet worden.
Je hoeft echt niet met het zweet in je handen te rijden, maar let gewoon goed op en pas je rijstijl aan.

Als je het niet ziet zitten moet je niet gaan rijden, maar er is echt geen sprake van extreme weersomstandigheden of zo. Dat maken de media en hun spektakelweermannen (grrr, ik wil een meteokenmerk!) er van.

Gewoon alert zijn. Net als vroeger toen er nog geen winterbanden waren

Taruh

Taruh

14-01-2017 om 12:46

kenmerk meeting

Ja, maar dit weer hebben we altijd bij onze meetings, dus het moet geen verrassing zijn.

Amersfoort was prachtig in de sneeuw.

Ha, dat klopt

Ik herinner me dat twee meetingbezoekers me toen overeind hebben gehouden op straat omdat ik meende hakjes aan te moeten doen. Die laat ik nu thuis

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-01-2017 om 12:58

Logistiek drama

Hier loopt het ook in de soep. Oudste heeft een afspraak en weet niet hoe laat ze thuis is, en jongste is haar huissleutel kwijt. Ik moet haar zo naar Leiden brengen voor sport, en dan wordt ze thuis gebracht als er niemand thuis is. Maar ja, ik moet tussentijds ook nog naar huis omdat ik niet in mijn aftandse huisoutfit naar de meeting wil.
Vanmorgen trouwens wel besloten om 100% met de auto te gaan en niet te gokken op OV, na de derde hagelbui die ik op mijn hoofd kreeg.

mirreke

mirreke

14-01-2017 om 13:06

Ik hou van rijden

dus dat is het niet hoor. Meer om het feit dat ik dan niet snel thuis kan zijn.

Ik moet even een afweging maken... Ik heb nu iets weten te regelen, maar dat is echt een soort noodoplossing waar de zonen niet blij meer zullen zijn. Ik laat het nog weten...!

(los van het feit dat ik baal natuurlijk, maar ik zit echt niet lekker op een leuke afspraak, als ik geen vertrouwen in de thuissituatie heb...).

Lusithania

Lusithania

14-01-2017 om 13:38

Vertrokken

Eerst gaan man en ik nog bij mij oom en tante op bezoek en dan word ik afgezet. Over de heenweg maak ik mij geen zorgen.
Terug met de trein, dat wordt lastig. Ik hoop dat er nog een aantal meeting gangers naar het station of zuidelijker met de trein moeten.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

14-01-2017 om 14:07

medetreiners

Zijn er nog mensen die treinen richting Zwolle vanavond? #voordegezelligheid

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-01-2017 om 15:31

de zon schijnt!

De zon schijnt, dus Thursday Next en ik stappen zo op de fiets. Het is best een eind fietsen voor ons, grotendeels door het natte bos, dus als jullie straks twee modderige dames binnen zien komen.... dan zijn wij het. Schone kleren gaan mee in de fietstas

Tot straks!

Lynn

Lynn

14-01-2017 om 16:32

Veel plezier

Ik was graag gekomen, maar ik kan niet. Heel veel plezier bij de meeting. Volgens mij weinig aan de hand met het weer en de wegen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.