Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Keetie schreef op 20-09-2021 om 15:46:

Eens met Desire ik noem het ook naïef en niet iedereen heeft de behoefte om mensen te mailen. Nu is gepest voelen niet leuk maar ik vind haar posts weleens hooghartig en neerbuigend overkomen dus kan me de reacties enigzins voorstellen.

Mensen te mailen? Ik ben iemand ik ga niet uit wat anderen me vertellen dan ga ik naar de persoon zelf ipv mee te lopen zonder dat je überhaupt die persoon apart gesproken hebt... dat noem ik eerder naïef 

Maargoed daar verschillen we dan in.

Rachel. schreef op 20-09-2021 om 15:47:

[..]

Dat kan dat ben jij, je mag dat naïef noemen maar ik heb geen reden haar een trol te noemen tenzij ik helderziend ben, jij bent jij en ik ben ik dus gelukkig hoef je ook niet te begrijpen waarom ik dit even wou plaatsen 😉 ik ga in ieder geval niet achter anderen aanlopen op wat ze me vertellen over iemand anders, ik hoor dat liever van de persoon zelf.

Fool me once shame on you but u can't fool me twice though 😉

Amen. 

Littledragon schreef op 20-09-2021 om 15:37:

[..]

Tsja, dat vind ik wel een beetje gek. Dan doe je het eigenlijk nooit goed. Als je iets negatiefs over het handenbindertje zegt mag dat niet en als je (misschien door momentopname en niet echt besef van zorg) kind lief en guitig noemt is het ook niet goed.

Ach, als spreker doe je het ook niet altijd goed. Ik kan me gewoon voorstellen dat je er zoiets uitflapt. Het is geen wet van meden en Perzen natuurlijk. 

Rachel. schreef op 20-09-2021 om 15:48:

[..]

Mensen te mailen? Ik ben iemand ik ga niet uit wat anderen me vertellen dan ga ik naar de persoon zelf ipv mee te lopen zonder dat je überhaupt die persoon apart gesproken hebt... dat noem ik eerder naïef

Maargoed daar verschillen we dan in.

Mooi van je 

DanGun schreef op 20-09-2021 om 15:51:

[..]

Mooi van je

Ja toch als iedereen zou aannemen  wat ze van anderen over me horen... dan zullen ze nooit de echte ik leren kennen en mijn intenties toch ..? Als je mn intenties wil weten moet je bij mij zijn denk ik dan toch..

OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 15:56

Rachel. schreef op 20-09-2021 om 15:48:

[..]

Mensen te mailen? Ik ben iemand ik ga niet uit wat anderen me vertellen dan ga ik naar de persoon zelf ipv mee te lopen zonder dat je überhaupt die persoon apart gesproken hebt... dat noem ik eerder naïef

Maargoed daar verschillen we dan in.

Nou excuus hoor. Mag het minder fel? 

Littledragon schreef op 20-09-2021 om 15:32:

Waarom vraag je het schoonzusje niet eens? Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien is het niet in haar opgekomen om te vragen, maar staat zij er wel positief tegenover. Uit mezelf aanbieden doe ik ook niet zo snel, dat vind ik ook cht aan de ouders om te bepalen 

Mevrouw75 schreef op 20-09-2021 om 15:34:

[..]

Oh, omdat je weleens op een dieptepunt zit en dan is zo’n opmerking dat je zoontje zó leuk is gewoon een druppel. Ja, hij is leuk, maar ook een handenbinder. Wil je het voelen?
de schrijfster denkt het ook al.

Littledragon schreef op 20-09-2021 om 15:37:

[..]

Tsja, dat vind ik wel een beetje gek. Dan doe je het eigenlijk nooit goed. Als je iets negatiefs over het handenbindertje zegt mag dat niet en als je (misschien door momentopname en niet echt besef van zorg) kind lief en guitig noemt is het ook niet goed.

M’n schoonzusje is lief hoor, en natuurlijk vind ik het fijn dat ze haar neefje graag mag! Zij heeft ook zo haar eigen sores, zou haar niet in een positie willen plaatsen dat ze wordt opgescheept met een enorme handenbinder terwijl ze daar helemaal geen puf voor heeft maar vanwege de lieve vrede ja zegt. 

Het is misschien meer dat wij soms echt met de handen in het haar zitten en wel wat praktische danwel mentale steun kunnen gebruiken, en dan geeft zo’n opmerking het gevoel dat het allemaal gebagatelliseerd wordt. 

Mevrouw75 schreef op 20-09-2021 om 15:50:

[..]

Ach, als spreker doe je het ook niet altijd goed. Ik kan me gewoon voorstellen dat je er zoiets uitflapt. Het is geen wet van meden en Perzen natuurlijk.


ach, dan is het fijn dat het soms wel in een topic als dit kan worden geuit  

Keetie schreef op 20-09-2021 om 15:56:

[..]

Nou excuus hoor. Mag het minder fel?

Sorry had ik het anders moeten verwoorden? was niet brutaal bedoelt maar wel een oprechte mening.

Julali

Julali

20-09-2021 om 16:01 Topicstarter

Rachel. schreef op 20-09-2021 om 15:09:

[..]

Maar jul dat komt omdat jij mensen aanvalt over niet genoeg thuis zijn als ze veel werken? Dat doe je zelf toch ook alleen dan niet in werk maar 3 x per week iets voor jezelf doen, daar komt dit vandaan

Tis niet dat mensen dat afkeuren, tis dat je iets afkeurt wat je eigenlijk zelf in een andere vorm doet, en vervolgens het balletje de andere kant opkaatst, terwijl wat je hierboven beschrijft doe je eigenlijk zelf he lieverd.

Ik vind dat dus echt iets anders, want meestal slapen mijn kinderen al wanneer ik bijvoorbeeld een uurtje ga hardlopen van 8 tot 9. 

Dan heb ik ze opgehaald, de ene dag is dat al om 12 uur, soms om 3 of 5 uur, dan hebben we samen al iets leuks gedaan, heb ik voor ze gekookt en dan hebben we samen gegeten en heb ik ze in bad gedaan, ze voorgelezen en een liedje gezongen. 

De leuke en minder leuke momenten hebben we doorgesproken en alle verdrietjes en angsten hebben ze naar me toe kunnen uitspreken. 

Dat is totaal iets anders dan wanneer je vijf dagen per week pas thuiskomt en je kinderen met wat geluk nog eventjes kan zien en soms helemaal niet meer. 

Julali schreef op 20-09-2021 om 16:01:

[..]

Ik vind dat dus echt iets anders, want meestal slapen mijn kinderen al wanneer ik bijvoorbeeld een uurtje ga hardlopen van 8 tot 9.

Dan heb ik ze opgehaald, de ene dag is dat al om 12 uur, soms om 3 of 5 uur, dan hebben we samen al iets leuks gedaan, heb ik voor ze gekookt en dan hebben we samen gegeten en heb ik ze in bad gedaan, ze voorgelezen en een liedje gezongen.

De leuke en minder leuke momenten hebben we doorgesproken en alle verdrietjes en angsten hebben ze naar me toe kunnen uitspreken.

Dat is totaal iets anders dan wanneer je vijf dagen per week pas thuiskomt en je kinderen met wat geluk nog eventjes kan zien en soms helemaal niet meer.

Maar ik denk dat er meestal nog een andere ouder is die dat thuis met ze doet? En anders dan is het miss dat ene moment dat de ouder wel thuis is, ja tis minder tijd idd maar ligt er aan wat voor band je met je kind hebt, dat ene moment kun je je alles geven aan je kind waardoor het kind ook weet wat zij of hij aan heeft. Je bent en blijft een de ouder hoeveel je ook werkt.

Julali schreef op 20-09-2021 om 16:01:

[..]

Ik vind dat dus echt iets anders, want meestal slapen mijn kinderen al wanneer ik bijvoorbeeld een uurtje ga hardlopen van 8 tot 9.

Dan heb ik ze opgehaald, de ene dag is dat al om 12 uur, soms om 3 of 5 uur, dan hebben we samen al iets leuks gedaan, heb ik voor ze gekookt en dan hebben we samen gegeten en heb ik ze in bad gedaan, ze voorgelezen en een liedje gezongen.

De leuke en minder leuke momenten hebben we doorgesproken en alle verdrietjes en angsten hebben ze naar me toe kunnen uitspreken.

Dat is totaal iets anders dan wanneer je vijf dagen per week pas thuiskomt en je kinderen met wat geluk nog eventjes kan zien en soms helemaal niet meer.

En zelfs dat is niet erg, als de basis goed is. Het gaat erom dat je kinderen goed in hun vel zitten.

Julali schreef op 20-09-2021 om 16:01:

[..]

Ik vind dat dus echt iets anders, want meestal slapen mijn kinderen al wanneer ik bijvoorbeeld een uurtje ga hardlopen van 8 tot 9.

Dan heb ik ze opgehaald, de ene dag is dat al om 12 uur, soms om 3 of 5 uur, dan hebben we samen al iets leuks gedaan, heb ik voor ze gekookt en dan hebben we samen gegeten en heb ik ze in bad gedaan, ze voorgelezen en een liedje gezongen.

De leuke en minder leuke momenten hebben we doorgesproken en alle verdrietjes en angsten hebben ze naar me toe kunnen uitspreken.

Dat is totaal iets anders dan wanneer je vijf dagen per week pas thuiskomt en je kinderen met wat geluk nog eventjes kan zien en soms helemaal niet meer.

Maar er zijn ook mensen die thuis werken en dan even vrij zijn als de kids er zijn en als ze op bed liggen verder werken toch (zoals jij gaat sporten)?

Duiveninhetnieuws schreef op 20-09-2021 om 15:58:

[..]

[..]

[..]

M’n schoonzusje is lief hoor, en natuurlijk vind ik het fijn dat ze haar neefje graag mag! Zij heeft ook zo haar eigen sores, zou haar niet in een positie willen plaatsen dat ze wordt opgescheept met een enorme handenbinder terwijl ze daar helemaal geen puf voor heeft maar vanwege de lieve vrede ja zegt.

Het is misschien meer dat wij soms echt met de handen in het haar zitten en wel wat praktische danwel mentale steun kunnen gebruiken, en dan geeft zo’n opmerking het gevoel dat het allemaal gebagatelliseerd wordt.




Het zit je dwars, helemaal niet gek om het eens bespreekbaar te maken hoor. Nu doe jij aannames en je schoonzusje misschien ook.

Ik zou zelf ook niet zo snel uit mezelf hulp aanbieden bij een zorgintensief kind en ook wel juist positieve dingen benoemen onder het mom van ‘hart onder de riem steken’, al is kind zorgintensief, hij kan natuurlijk nog steeds lief/guitig of wat anders zijn. 

Op jou komt het bagatelliserend over, terwijl dat misschien niet de bedoeling is. Ook kan je schoonzus misschien best willen helpen, maar dat niet durven vragen. 

Julali

Julali

20-09-2021 om 16:07 Topicstarter

Ik zie nu pas je bericht, Rachel. Dankjewel, je bent echt een lieve schat. Een van de weinige hier die echt het hart op de goede plek heeft 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.