Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali schreef op 17-09-2021 om 16:24:

[..]

Gelukkig is dat bij ons niet het geval. Wij zijn verre van perfect en dat proberen we ook niet te zijn. Het lijkt me doodvermoeiend om zo in het leven te staan. Daarbij doen mijn man en ik een heleboel dingen die totaal niet worden geaccepteerd door de goegemeente, dat bewijst dit topic wel weer.

Het verbaast me alleen hoe heftig de reacties zijn als een moeder eens een avondje niet thuis bij haar kinderen eet, terwijl het ondertussen aan de lopende band gebeurt dat vaders het avondeten niet redden. Maar dat is allemaal prima en heel normaal en heeft geen enkele invloed op de kinderen.

Hebben jullie zelf door hoe dubbel de moraal is die jullie hanteren?

Maar jul dat komt omdat jij mensen aanvalt over niet genoeg thuis zijn als ze veel werken? Dat doe je zelf toch ook alleen dan niet in werk maar 3 x per week iets voor jezelf doen, daar komt dit vandaan

 Tis niet dat mensen dat afkeuren, tis dat je iets afkeurt wat je eigenlijk zelf in een andere vorm doet, en vervolgens het balletje de andere kant opkaatst, terwijl wat je hierboven beschrijft doe je eigenlijk zelf he lieverd.

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:31:

[..]

Waar ik moeite mee heb zijn ouders die kinderen krijgen zonder dat ze daar tijd voor hebben, of zonder dat ze daar enige concessie voor willen doen. En dat allemaal onder het mom van: 'ik moet werken', terwijl je echt geen 100-120 uur in de week hoeft te werken met z'n tweeën om een beetje leuk rond te komen.

Als jij 's nachts werkt en elke middag urenlang met je kind in de speeltuin zit, dan is dat uiteraard hartstikke prima. Maar 60+ uur werken komt er in de meeste gevallen op neer dat je je kinderen nauwelijks ziet. Dan vraag ik me af waarom je de keuze maakt, terwijl je niet voor je kinderen kunt zorgen. Voor je kinderen zorgen begint met er te zijn.

3+ kinderen vind ik in 2021 niet meer kunnen, vanwege de klimaatcrisis.

De rest van de categorieën die je noemt vind ik prima, geen enkele moeite mee. Hoe kom je daarbij?

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet slecht of afkeurend als mensen met kinderen soms 60 uur werken en ik geloof dat de momenten die ze dan met hun kids hebben alle liefde geven die ze maar hebben. Ze werken hard, ook voor de kinderen, want de een wil miss een blackbanana's pack  de ander gucci, die weer een fiets, die ander wil graag na pretpark.. ik bedoel de meeste ouders werken zich te pleuris juisttt voor hun gezin, en zoals ik al zei ik denk die momenten die ze dan hebben met de kinderen dat ze die momenten hun kids hun alles geven. Miss ook voor de toekomst zodat de kinderen alvast een goede basis hebben. Niemand werkt 60 uur voor hun lol, tenminste ik ken ze niet. 


Nu heb je van die gevallen die idd weinig tijd met hun kinderen spenderen zich irriteren wanneer ze bij de kinderen zijn en alleen met zichzelf of werk bezig zijn, die heb je zeker weten, maar dat zijn weer aparte gevallen.

Littledragon schreef op 20-09-2021 om 14:46:

Kindvrij hier. Lang gedacht (niet echt, maar dat werd wel vaak gezegd door anderen, dus dat nam ik maar aan) dat ik na mijn 30e wel een wens zou krijgen, maar die bleef uit. Verder niet echt over na moeten denken. Ik heb wel eens de kinderen van mijn zus te logeren of van vrienden en dan ben ik een weekendje kindblij.
Ik stoor me bijna nooit aan andermans kinderen. Gillen en krijsen is niet fijn, maar dat maak ik niet vaak mee. Daarvan denk ik hooguit ‘gelukkig niet mijn kopje koffie’.
Toen ik wat jonger was vond ik het wel vervelend mijn ‘keuze’ te moeten verantwoorden, daar heeft m.i. niemand wat mee te maken en ik haal het ook niet in mijn hoofd om aan een ander te vragen waarom wel/niet.
Wegens ziekte heb ik een lange periode weinig tot niet kunnen werken. Daar wilden wat kennissen wel misbruik van maken. ‘Haal jij kind even uit school?’ Of ‘we gaan een weekend weg, jij past wel op hè?’ Als ik weigerde kwam de opmerking dat ik toch tijd genoeg had en zij hard moesten werken/opladen. Ja doei.

Dit is echt heel erg! Dan heb je echt een gaatje in je hoofd hoor.


Hoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat ik ook weleens zoiets gedacht heb  Onze jongste trekt een enorme wissel op het gezin, we hebben deskundige hulp maar het blijft nog zwaar. En dan m’n schoonzus die steeds zegt ‘ach ik vind het zo’n leuk mannetje! Zo guitig!’ En dat ik dan denk nou, vraag hem dan een keer een nachtje te logeren, hebben wij ook één avond rust en uitgebreid tijd voor onze oudsten. Terwijl zij natuurlijk op geen enkele wijze welke verplichting dan ook heeft met betrekking tot ons. Maar ik spreek die gedachte tenminste nog niet uit, omdat ik weet dat het nergens op slaat.

Duiveninhetnieuws schreef op 20-09-2021 om 15:19:

[..]

Dit is echt heel erg! Dan heb je echt een gaatje in je hoofd hoor.


Hoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat ik ook weleens zoiets gedacht heb Onze jongste trekt een enorme wissel op het gezin, we hebben deskundige hulp maar het blijft nog zwaar. En dan m’n schoonzus die steeds zegt ‘ach ik vind het zo’n leuk mannetje! Zo guitig!’ En dat ik dan denk nou, vraag hem dan een keer een nachtje te logeren, hebben wij ook één avond rust en uitgebreid tijd voor onze oudsten. Terwijl zij natuurlijk op geen enkele wijze welke verplichting dan ook heeft met betrekking tot ons. Maar ik spreek die gedachte tenminste nog niet uit, omdat ik weet dat het nergens op slaat.

Ik zou het nog pinnig of sarcastisch kunnen voorstellen. 

Ik heb ook al gezegd dat ik kindvrij ben hoor En dat ik juist zie dat vooral ouders heeeel erg kritisch zijn naar andere ouders en / of hun kids. Zoals je hier ook ziet.
Ben gek op kids, geef sportles aan ukkies van 4 tm 8 en dat is elke keer een feestje. Straks zie ik ze weer en daar verheug ik me nu al op. 
Gister met 3 kids op stap en dan heb ik een heerlijke middag. Ik hou van ondeugende, actieve, nieuwsgierige kids en ik kwam meer dan goed aanmijn trekken. Ik lag eraf gisteravond.
Vroeger kon ik heel fel reageren op opmerkingen over mijn kindvrij zijn. Nu ben ik er veel relaxter in en zie een opmerking 'dat jij geen kinderen hebt, je zou zo'n goeie moeder zijn' als compliment. Voorheen had ik dat impertinente bemoeizucht gevonden  

Mevrouw75 schreef op 20-09-2021 om 15:22:

[..]

Ik zou het nog pinnig of sarcastisch kunnen voorstellen.

Echt? Waarom? Het is haar kind toch niet? Wees blij dat ze jouw zoontje zo leuk vindt.

Duiveninhetnieuws schreef op 20-09-2021 om 15:19:

[..]

Dit is echt heel erg! Dan heb je echt een gaatje in je hoofd hoor.


Hoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat ik ook weleens zoiets gedacht heb Onze jongste trekt een enorme wissel op het gezin, we hebben deskundige hulp maar het blijft nog zwaar. En dan m’n schoonzus die steeds zegt ‘ach ik vind het zo’n leuk mannetje! Zo guitig!’ En dat ik dan denk nou, vraag hem dan een keer een nachtje te logeren, hebben wij ook één avond rust en uitgebreid tijd voor onze oudsten. Terwijl zij natuurlijk op geen enkele wijze welke verplichting dan ook heeft met betrekking tot ons. Maar ik spreek die gedachte tenminste nog niet uit, omdat ik weet dat het nergens op slaat.


Ik vond dat ook wel pijnlijk. Ten eerste omdat ik ziek was (blijkbaar niet ‘zichtbaar’ genoeg voor hun) en niet een lange vakantie aan het houden was. En ten tweede stond de gebiedende wijs me enorm tegen. Alsof zij wel even mijn leven, agenda en herstel konden bepalen. Dat zijn nu ook geen kennissen meer.

Mijn zus mag me daarvoor altijd bellen/aanschieten. Als ik kan, met plezier, kan ik niet, even goede vrienden. Kinderen van vrienden zijn iets ouder, die appen zelf.

Waarom vraag je het schoonzusje niet eens? Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien is het niet in haar opgekomen om te vragen, maar staat zij er wel positief tegenover. Uit mezelf aanbieden doe ik ook niet zo snel, dat vind ik ook cht aan de ouders om te bepalen. 

DanGun schreef op 20-09-2021 om 15:30:

[..]

Echt? Waarom? Het is haar kind toch niet? Wees blij dat ze jouw zoontje zo leuk vindt.

Oh, omdat je weleens op een dieptepunt zit en dan is zo’n opmerking dat je zoontje zó leuk is gewoon een druppel. Ja, hij is leuk, maar ook een handenbinder. Wil je het voelen? 
de schrijfster denkt het ook al. 

Mevrouw75 schreef op 20-09-2021 om 15:34:

[..]

Oh, omdat je weleens op een dieptepunt zit en dan is zo’n opmerking dat je zoontje zó leuk is gewoon een druppel. Ja, hij is leuk, maar ook een handenbinder. Wil je het voelen?
de schrijfster denkt het ook al.

Tsja, dat vind ik wel een beetje gek. Dan doe je het eigenlijk nooit goed. Als je iets negatiefs over het handenbindertje zegt mag dat niet en als je (misschien door momentopname en niet echt besef van zorg) kind lief en guitig noemt is het ook niet goed. 

Saga schreef op 17-09-2021 om 19:07:

Ik vraag het nog maar eens: heb jij in de gaten Julani, waarom je bij andere forummers irritatie oproept? Begrijp jij wat er gebeurd, waardoor anderen zo op je reageren?

Ik vraag me oprecht af of je daadwerkelijk iemand bent die het echt niet ziet, of dat je gewoon iemand bent die thuis vanachter de pc iedereen kei hard zit uit te lachen dat ze nog op je posts ingaan.

Dit vroeg ik mij ook af, ik heb dan ook een prive gesprek met julali gehad, ik had haar zelf een prive bericht gestuurd met uiteindelijk dezelfde soort vraag. Dit omdat ik me niet wil laten leiden door anderen, of wat ervaring anderen met haar hebben, maar puur zodat ik voor mezelf kan uitmaken wat ik er van vind en wat nu haar doel is? Ook heb ik dit gedaan omdat ik het erg belangrijk vind om zelf naar een persoon toe te stappen  ondank dat ik het meerdere keren niet eens ben met haar me niet wil laten leiden wat anderen zeggen over haar.




Ik heb julali dus toen een bericht gestuurd met hoe ik er oprecht over denk en dat ik van haar persoonlijk wil weten wat haar doel hier is, hoe ze het ervaart hoe er op haar ingegaan wordt ect.. zoals de meeste van mij weten als ik iemand zo benader schrijf ik mijn bericht heel eerlijk en zeg precies hoe ik het denk in het bericht.. zo dus ook bij julali gedaan.




Ik zeg eerlijk lieve forummers, ik geef haar absoluut voordeel van twijfel, ik geloof haar op haar eigen woord wat ze naar geschreven heeft en zie haar niet als een trol absoluut niet. 

Nu is het niet zo dat julali alleen als antwoord stuurd nee ik ben geen trol, naar mijn mening kwam haar bericht vanuit haar hart en was het absoluut oprecht, het was ook een lang antw waar ze moeite in heeft gestopt om mij te antwoorden.

Laat me vooropstellen van haar kant ( even buitenom hoe ze haar meningen brengt hier) voelt ze zich enorm maar dan ook enorm gepest, ik zie dit ook en val jullie niet aan maar wou dit gewoon even delen met jullie, het voelt niet  fijn en ze probeerd toch overal haar eerlijke mening op te geven of wij nu vinden of dat klopt of niet. Dit is julali hoe ze is en ze geeft eerlijk haar mening en doet dat niet om iemand dwars te zitten, ze is gewoon zichzelf.  Ik ben het ook absoluut niet altijd eens met haar, maar dat heb ik met anderen ook iedereen is zich zelf toch? Zou ik ze dan moeten gaan pesten? 

Nu zeg ik niet daar jullie haar helemaal lopen te pesten. Maar ik zelf heb ook berichten gezien waar ze een normaal kort antwoord geeft en er met een lach pest sarcastische reactie op haar gereageerd wordt.
 

Valt jullie ook niet op dat er altijd een negatieve reactie gegeven wordt op haar zelfs als t over eten gaat? Tuurlijk zijn veel berichten van haar miss niet fijn, maar ik kan daartussen ook echt wel gewoon bericht zien waar ik leuk en normaal op kan reageren. 

Ik oordeel niemand he begrijp me niet verkeerd maar julali had aangegeven dat ik dit gewoon mocht delen waar ik zag dat dat miss kon... 

Tuurlijk gaat ze dit zelf hier nie aangeven want niemand neemt iets van haar aan.

Maar naar mijn mening en zoals ik haar berichten las prive wil ze niemand dwarsbomen of trollen maar ze is gewoon volledig zichzelf.

Ik kies geen partijen maar geef hier gewoon eerlijk aan hoe ik het zie en dat ik haar apart benaderd hebt en dit kwam er voor mij dus uit

Wat jullie hiermee doen mogen jullie helemaal zelf weten net als ik, en miss zeggen sommige van jullie Rachel je gaat het nog meemaken of zien, well so be it, maar voor nu vertrouw ik haar op haar woord vanuit de persoon zelf.

Dus ook voor jou jul, als ik ergens tegen je in ga laat dat niet overkomen dat ik met een stoet mee loop of jou voor Paal wil zetten, maar tis gewoon als ik het ergens niet mee eens ben laat ik dat weten ook tegen mensen waar ik goed mee ben, niks tegen heb, of zelfs vriendinnen .

Heel bericht 😬 sorry maar wou het even delen 😊

Littledragon schreef op 20-09-2021 om 15:37:

[..]

Tsja, dat vind ik wel een beetje gek. Dan doe je het eigenlijk nooit goed. Als je iets negatiefs over het handenbindertje zegt mag dat niet en als je (misschien door momentopname en niet echt besef van zorg) kind lief en guitig noemt is het ook niet goed.

Exact. Zeg je niks, ben je afstandelijk. Zeg je iets negatiefs is het natuurlijk helemaal fout. Zeg je iets positiefs dan moet je uitkijken dat de moeder haar frustraties niet op je afreageert. 

tja, ik noem dat naïef Rachel, snap sowieso niet waarom je de behoefte voelt een forummer te komen verdedigen, laat dat lekker aan ieders eigen intuïtie over. Ik denk er in ieder geval heel anders over. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 15:46

Eens met Desire ik noem het ook naïef en niet iedereen heeft de behoefte om mensen te mailen. Nu is gepest voelen niet leuk maar ik vind haar posts weleens hooghartig en neerbuigend overkomen dus kan me de reacties enigzins voorstellen. 

Desire schreef op 20-09-2021 om 15:43:

tja, ik noem dat naïef Rachel, snap sowieso niet waarom je de behoefte voelt een forummer te komen verdedigen, laat dat lekker aan ieders eigen intuïtie over. Ik denk er in ieder geval heel anders over.

Dat kan dat ben jij, je mag dat naïef noemen maar ik heb geen reden haar een trol te noemen tenzij ik helderziend ben, jij bent jij  en ik ben ik dus gelukkig hoef je ook niet te begrijpen waarom ik dit even wou plaatsen 😉 ik ga in ieder geval niet achter anderen aanlopen op wat ze me vertellen over iemand anders, ik hoor dat liever van de persoon zelf.

Fool me once shame on you but u can't fool me twice though 😉

Littledragon schreef op 20-09-2021 om 15:32:

[..]



Waarom vraag je het schoonzusje niet eens? Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien is het niet in haar opgekomen om te vragen, maar staat zij er wel positief tegenover. Uit mezelf aanbieden doe ik ook niet zo snel, dat vind ik ook cht aan de ouders om te bepalen.

Precies. Ik vind het ook best lastig om mezelf als oppas aan te bieden of om ze een middagje mee te nemen. Want het zijn wel hun kinderen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat ouders hun kids 'zomaar' aan me toevertrouwen. Zoals gistermiddag, stukje met de auto, dan in de trein, een druk museum, 2 keer een druk station.... Dat is geen kattepis.

Wellicht is schoonzus een beetje aan het hinten om je zoon eens mee te nemen of te laten logeren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.