Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Flanagan schreef op 20-09-2021 om 13:06:

Doornroosje is de enige die op de vraag in de TO is ingegaan! Ze heeft uitgelegd waarom ze koos voor een leven zonder kinderen. Verder gaan de reacties alleen maar over hoe bijzonder te leven met kinderen en hoe dat ze dat dan wel niet geregeld hebben. De titel klopt niet; het gaat niet om kindvrij of kind blij, maar zie eens hoe ik het prima weet te regelen. Gehalte borstklopperij, wel eentje die nut van draad m.i. dwarsboomt.
——
Wij hebben kinderen en een fijn leven. Als we geen kinderen konden krijgen, zouden we ons leven nog steeds invulling geven op een manier waar wij achter staan en ons eveneens zou verrijken. Angst voor een eventuele eenzame toekomst zonder kinderen, daar geloof ik niet zo in. Dat is aan jezelf. Zo is het sociale leven van mijn moeder veel rijker sinds ze na de dood van mijn vader naar een zorgcentrum verhuisde. Het is dus maar wat je er zelf van maakt.
——
De kritische kindblijen zijn vaak zo kritisch omdat ze vinden dat ze het zelf beter doen, zo veroordelend.
Zo lees ik ook wel eens reacties over babies en kleuters in vliegtuigen, hoe die ouders het zelf wel voor elkaar krijgen hun kind stil te krijgen. Dan vraag ik mij wel eens af of ze begrijpen hoe pijnlijk de druk op een trommelvlies is, of hoe de eerste vluchten in een jong mensenleven indrukwekkend binnen kan komen. Maar nee, vooral klagen omdat ze er zelf zo last van hebben. Best egoïstisch, naar mijn mening.

Ik heb ook de vraag van TO beantwoord, ergens in het begin.

Ik ben kindvrij en kan me niet afsluiten voor baby gejank. VRESELIJK irritant is het, en de irritatie neemt exponentieel toe t.o.v de afname van de afstand tot het krijsje. Ik heb zo een keer een paar uur pal achter zo'n krijsbaby gezeten in een vliegtuig, ik voelde me al niet lekker en was gaar en wilde naar huis en dan ook nog dat, echt JEZUS aan het eind kon ik het kreng (en de ouders) wel schieten. Ik snap niet waarom ouders met hun beebs zo nodig op vliegvakantie met een vol vliegtuig moeten. Je weet dat ze last hebben, waarom doe je ze dat dan bewust aan? En waarom doe je je medereizigers dat bewust aan? Echt zielig voor het kind maar ook zielig voor iedereen die met JOUW wens om zo nodig naar Spanje te vliegen opgescheept zit. Wacht gewoon een paar jaar denk ik dan.

Julali

Julali

20-09-2021 om 13:30 Topicstarter

DanGun schreef op 20-09-2021 om 13:22:

[..]

Dat is dan toch echt jouw probleem.

Dat is het ook. Ik zeg alleen dat ik er nu meer last van heb, dan voordat ik kinderen had. Daar ging de discussie namelijk over. 

Julali

Julali

20-09-2021 om 13:35 Topicstarter

Rockstar schreef op 20-09-2021 om 13:27:

[..]

Ik heb ook de vraag van TO beantwoord, ergens in het begin.

Ik ben kindvrij en kan me niet afsluiten voor baby gejank. VRESELIJK irritant is het, en de irritatie neemt exponentieel toe t.o.v de afname van de afstand tot het krijsje. Ik heb zo een keer een paar uur pal achter zo'n krijsbaby gezeten in een vliegtuig, ik voelde me al niet lekker en was gaar en wilde naar huis en dan ook nog dat, echt JEZUS aan het eind kon ik het kreng (en de ouders) wel schieten. Ik snap niet waarom ouders met hun beebs zo nodig op vliegvakantie met een vol vliegtuig moeten. Je weet dat ze last hebben, waarom doe je ze dat dan bewust aan? En waarom doe je je medereizigers dat bewust aan? Echt zielig voor het kind maar ook zielig voor iedereen die met JOUW wens om zo nodig naar Spanje te vliegen opgescheept zit. Wacht gewoon een paar jaar denk ik dan.

Omdat sommige ouders familie hebben in het buitenland en hun familie graag af en toe willen zien. 

Omdat ze geëmigreerd zijn en het fijn vinden om af en toe naar het land terug te gaan waar ze jarenlang hebben gewoond. 

Omdat er iemand in een ander land is overleden en ze graag op de uitvaart willen zijn. Of omdat er iemand gaat trouwen die ze graag geluk willen wensen. 

Omdat ze voor hun werk in het buitenland moeten zijn, maar niet wekenlang weg kunnen zijn van hun baby/kind. 

Omdat ouders gewoon mensen zijn, die ook af en toe iets moeten of willen wat zich in een ander land afspeelt en dat belangrijker vinden dan het pleasen van een kindvrij persoon in een vliegtuig. 

Julali schreef op 20-09-2021 om 13:35:

[..]

Omdat sommige ouders familie hebben in het buitenland en hun familie graag af en toe willen zien.

Omdat ze geëmigreerd zijn en het fijn vinden om af en toe naar het land terug te gaan waar ze jarenlang hebben gewoond.

Omdat er iemand in een ander land is overleden en ze graag op de uitvaart willen zijn. Of omdat er iemand gaat trouwen die ze graag geluk willen wensen.

Omdat ze voor hun werk in het buitenland moeten zijn, maar niet wekenlang weg kunnen zijn van hun baby/kind.

Omdat ouders gewoon mensen zijn, die ook af en toe iets moeten of willen wat zich in een ander land afspeelt en dat belangrijker vinden dan het pleasen van een kindvrij persoon in een vliegtuig.

Maar die mensen bedoel ik niet. En dat zie je niet altijd dus dan baal ik nog steeds maar ja shit happens. De mensen voor mij waren overduidelijk op zonvakantie geweest. En geloof mij niet alleen de kindvrije mensen ergerden zich kapot. 😆

Julali

Julali

20-09-2021 om 13:41 Topicstarter

Rockstar schreef op 20-09-2021 om 13:40:

[..]

Maar die mensen bedoel ik niet. En dat zie je niet altijd dus dan baal ik nog steeds maar ja shit happens. De mensen voor mij waren overduidelijk op zonvakantie geweest. En geloof mij niet alleen de kindvrije mensen ergerden zich kapot. 😆

Hoe weet je dat?

Julali schreef op 20-09-2021 om 13:41:

[..]

Hoe weet je dat?

Omdat ze het over hun vakantie hadden.

Rockstar schreef op 20-09-2021 om 13:27:

[..]

Ik heb ook de vraag van TO beantwoord, ergens in het begin.

Sorry, dan heb ik je post over hoofd gezien. Maar het stoorde mij vanaf het begin al dat kindvrijen ergens genegeerd werden want één iemand in het bijzonder was zo blij, dat het draadje een vertaling werd van hoe zij het allemaal wist te combineren. Ik wil niemand bashen; gewoon eerlijk in gaan op de topic want waarom is deze anders opgestart? Terwijl het gewoon krom is, is het nu een platform voor iemand die zich m.i. stierlijk verveeld.

—-

Maar dat jij je ergert aan kindergekrijs; Ik denk dat het om het even is of je kindvrij of kindblij door het leven gaat.

Bakblik schreef op 20-09-2021 om 13:00:

[..]

Misschien ben ik erg blond hoor maar ik vraag me dan wel af hoe mensen op het idee komen om met hun laptop te gaan zitten werken in een koffietent. Daar is toch sowieso teveel afleiding en lawaai om je heen om je te kunnen concentreren op je werk?

Nu gaan zeggen dat mensen rekening moeten houden met elkaar in zulke situaties is natuurlijk de wereld op zijn kop. De een komt daar om de verjaardag van oma te vieren en zo'n groepje zal een lang zal ze leven aanheffen. Zeggen dat dat niet mag, omdat er ook mensen zitten te werken, dat botst nogal.

Ik vind het echt heerlijk om in een koffietent te werken. Het geroezemoes stoort me niet maar vormt een prettige achtergrond. Soms zijn er mensen die wat te lawaaiig zijn of drukke kinderen. Dan gaat de koptelefoon op en dan heb ik er verder ook geen last meer van. Verder zijn sommige zaken beter dan anderen als je wilt werken. Ik weet precies welke hier in de omgeving het fijnst zijn en op welke tijdstippen het daar het beste is. 

Flanagan schreef op 20-09-2021 om 13:50:

[..]

Sorry, dan heb ik je post over hoofd gezien. Maar het stoorde mij vanaf het begin al dat kindvrijen ergens genegeerd werden want één iemand in het bijzonder was zo blij, dat het draadje een vertaling werd van hoe zij het allemaal wist te combineren. Ik wil niemand bashen; gewoon eerlijk in gaan op de topic want waarom is deze anders opgestart? Terwijl het gewoon krom is, is het nu een platform voor iemand die zich m.i. stierlijk verveeld.

—-

Maar dat jij je ergert aan kindergekrijs; Ik denk dat het om het even is of je kindvrij of kindblij door het leven gaat.

Ja ik weet het, ik probeer het onderwerp een beetje te draaien naar het leven als kindvrije of kindblije en hoe de ander daar dan op kijkt en zo. Want dat geschrijf over wie hoeveel werkt en hoeveel tijd met de kids doorbrengt vind ik ook niet zo relevant (maar als jullie er blij van worden be my guest hoor Ik ben gewoon aan het WOGen nu).

@ Rockstar (Ot) misschien gekke vraag, maar wat is WOGen? Klinkt heerlijk, als een uurtje in een hangmat luieren..

Rockstar schreef op 20-09-2021 om 13:27:

[..]

Ik heb ook de vraag van TO beantwoord, ergens in het begin.

Ik ben kindvrij en kan me niet afsluiten voor baby gejank. VRESELIJK irritant is het, en de irritatie neemt exponentieel toe t.o.v de afname van de afstand tot het krijsje. Ik heb zo een keer een paar uur pal achter zo'n krijsbaby gezeten in een vliegtuig, ik voelde me al niet lekker en was gaar en wilde naar huis en dan ook nog dat, echt JEZUS aan het eind kon ik het kreng (en de ouders) wel schieten. Ik snap niet waarom ouders met hun beebs zo nodig op vliegvakantie met een vol vliegtuig moeten. Je weet dat ze last hebben, waarom doe je ze dat dan bewust aan? En waarom doe je je medereizigers dat bewust aan? Echt zielig voor het kind maar ook zielig voor iedereen die met JOUW wens om zo nodig naar Spanje te vliegen opgescheept zit. Wacht gewoon een paar jaar denk ik dan.

Ik vind dit persoonlijk wel wat overdreven. Natuurlijk zijn er kinderen die veel last hebben van het opstijgen en landen. Maar op de gemiddelde vlucht zie je van de tien kleine kinderen er vaak maar één huilen. Vinden kinderen het leuk om uren lang stil te zitten in het vliegtuig, nee dat denk ik niet. Maar vinden diezelfde kinderen het wel leuk om nog veel langer in de auto naar Spanje te zitten? Of mogen ouders kinderen helemaal niet mee op vakantie nemen?

Bakblik schreef op 20-09-2021 om 13:00:

[..]

Misschien ben ik erg blond hoor maar ik vraag me dan wel af hoe mensen op het idee komen om met hun laptop te gaan zitten werken in een koffietent. Daar is toch sowieso teveel afleiding en lawaai om je heen om je te kunnen concentreren op je werk? 

Waarschijnlijk hangt ze graag de hippe digital nomad uit.
Lekker hip blogs schrijven in een koffietent.

Kindvrij hier. Lang gedacht (niet echt, maar dat werd wel vaak gezegd door anderen, dus dat nam ik maar aan) dat ik na mijn 30e wel een wens zou krijgen, maar die bleef uit. Verder niet echt over na moeten denken. Ik heb wel eens de kinderen van mijn zus te logeren of van vrienden en dan ben ik een weekendje kindblij.
Ik stoor me bijna nooit aan andermans kinderen. Gillen en krijsen is niet fijn, maar dat maak ik niet vaak mee. Daarvan denk ik hooguit ‘gelukkig niet mijn kopje koffie’. 
Toen ik wat jonger was vond ik het wel vervelend mijn ‘keuze’ te moeten verantwoorden, daar heeft m.i. niemand wat mee te maken en ik haal het ook niet in mijn hoofd om aan een ander te vragen waarom wel/niet. 
Wegens ziekte heb ik een lange periode weinig tot niet kunnen werken. Daar wilden wat kennissen wel misbruik van maken. ‘Haal jij kind even uit school?’ Of ‘we gaan een weekend weg, jij past wel op hè?’ Als ik weigerde kwam de opmerking dat ik toch tijd genoeg had en zij hard moesten werken/opladen. Ja doei. 

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 22:46:

Tja, eigenlijk zouden mensen in de transportsector, zorg, horeca, politiek, media, etc. niet aan kinderen moeten beginnen. Die kunnen immers geen warm thuis creëren.

Oepsie   te laat! 🤣🤣 


nee mijn kleine heeft het enorm goed en een lekker warm thuis en genoeg liefde  en aandacht van ons 🥰

Flanagan schreef op 20-09-2021 om 14:10:

@ Rockstar (Ot) misschien gekke vraag, maar wat is WOGen? Klinkt heerlijk, als een uurtje in een hangmat luieren..


WerkOntwijkendGedrag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.