Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali schreef op 17-09-2021 om 15:37:

Ik merk dat er hier heel negatief wordt gereageerd als een moeder vertelt dat ze iets voor zichzelf doet 's avonds. Waarom zijn jullie daar zo negatief over? Ik probeer het te begrijpen en te snappen waar deze heftige reacties vandaan komen.

Ik heb niet het idee dat er negatief wordt gereageerd als een moeder (of vader) iets voor zichzelf doet, wat mij betreft ga je je goddelijke gang maar.
Ik vraag me alleen wel af waarom jij het wel toelaatbaar vindt om "spontaan" 2 of 3 avonden per week afwezig te zijn maar het niet toelaatbaar vindt dat een andere ouder die tijd aan zijn werk besteed.
Dan ineens, en ik vat jouw uitspraken even samen, vindt die ouder zijn kind niet belangrijk, stelt andere prioriteiten, is een uitgebluste moeder die zich volledig wegcijfert en een afwezige ouder wat de andere ouder nooit kan compenseren.
Jij daarentegen zit gezellig met je gelijkgestemden te pimpelen, want dat maakt jullie betere ouders 

Julali schreef op 17-09-2021 om 15:37:

[..]

Ben jij van mening dat ouders nooit ergens naartoe mogen zonder de kinderen? Nooit eens naar een verjaardag 's avonds zonder je kinderen, of sporten, of met een vriendin bijkletsen?

Ik merk dat er hier heel negatief wordt gereageerd als een moeder vertelt dat ze iets voor zichzelf doet 's avonds. Waarom zijn jullie daar zo negatief over? Ik probeer het te begrijpen en te snappen waar deze heftige reacties vandaan komen.

Zelf ken ik niet anders dan dat ouders ook gewoon nog een eigen leven hebben. Mijn ouders hadden dat ook en ik heb dat als kind nooit gezien als iets negatiefs.

Nou, nou niet zo overdrijven. Ik heb in dit hele topic nog niemand heel heftig zien reageren op dit punt, de enige die heftig reageert ben jij.

Iets met pot en ketel, zelf regelmatig weggaan en daar trots op zijn. Hier benoemen dat je een eigen leven hebt maar toch veel bij je kinderen bent en mensen die zeggen dingen anders te regelen en soms in piektijden wat minder tijd met hun kinderen hebben worden door jou snoeihard aangepakt.

Stop daar eens mee! Je schrijft in je OP: In dit topic mag je los, geen onderwerp is taboe maar als mensen het taboe doorbreken en zelf zeggen hoe ze iets doen worden ze door jou keihard aangepakt. Niet leuk dit.

Julali

Julali

17-09-2021 om 16:06 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 17-09-2021 om 15:50:

Zucht. Je opent een topic en bent echt zo niet geïnteresseerd in de antwoorden op de vragen die je stelt in je OP. Je wilt echt alleen maar ageren op vooroordelen die niet bestaan. Niemand veroordeelt ouders, die naast werk en gezin ook nog andere dingen doen. Wel vinden veel mensen - inclusief andere ouders - het bijzonder dat jij de tijd en energie vindt om dat meermaals per week te doen. Om de doodsimpele reden dat veel ouders ervaren dat ze die tijd en energie niet hebben.
Dat niet hebben van die tijd en energie is een ervaring van veel ouders en een waarneming van mensen met ouders in hun familie/vriendenkring. Jij noemt dat voor het gemak graag een (voor)oordeel.

Nee hoor, ik snap best dat dit voor sommige ouders zo werkt. Het wordt alleen vaak zo gebracht alsof het geldt voor alle ouders en dat is niet zo. 

Ik denk dat het hebben van een warm gezin helemaal niet afhangt van de precieze uren die met kinderen doorgebracht worden.
Ik denk dat kinderen er totaal geen last van hebben dat hun ouder(s) ook nog een eigen leven hebben. 
Ik denk wel dat kinderen last hebben van een ouder die zich superier voelt ten opzichte van alle anderen, omdat ze het qua werk en financiën nou toevallig heel voordelig hebben kunnen regelen. Van ouders die naar de buitenkant het perfecte plaatje veinzen,  terwijl niemand perfect is. 

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:06:

[..]

Nee hoor, ik snap best dat dit voor sommige veel ouders zo werkt. Het wordt alleen vaak zo gebracht alsof het geldt voor alle ouders en dat is niet zo.

ff corrigeren.

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:06:

[..]

Nee hoor, ik snap best dat dit voor sommige ouders zo werkt. Het wordt alleen vaak zo gebracht alsof het geldt voor alle ouders en dat is niet zo.

En reageer nu ook eens op de voorgaande berichten!

AcidicShark11

AcidicShark11

17-09-2021 om 16:21

Waarom ben jij zo negatief over mensen die 60uur p/w werken?
Waarom ben jij zo negatief over kinderlozen?
Waarom ben jij zo negatief over mensen met meer dan 2 kinderen?
Waarom ben jij zo negatief over bijstandsmoeders?
Waarom ben jij zo negatief over vaders?
Waarom ...etc.

Ik snap het echt niet hoor.

Julali

Julali

17-09-2021 om 16:24 Topicstarter

Saga schreef op 17-09-2021 om 16:10:

Ik denk dat het hebben van een warm gezin helemaal niet afhangt van de precieze uren die met kinderen doorgebracht worden.
Ik denk dat kinderen er totaal geen last van hebben dat hun ouder(s) ook nog een eigen leven hebben.
Ik denk wel dat kinderen last hebben van een ouder die zich superier voelt ten opzichte van alle anderen, omdat ze het qua werk en financiën nou toevallig heel voordelig hebben kunnen regelen. Van ouders die naar de buitenkant het perfecte plaatje veinzen, terwijl niemand perfect is.

Gelukkig is dat bij ons niet het geval. Wij zijn verre van perfect en dat proberen we ook niet te zijn. Het lijkt me doodvermoeiend om zo in het leven te staan. Daarbij doen mijn man en ik een heleboel dingen die totaal niet worden geaccepteerd door de goegemeente, dat bewijst dit topic wel weer. 

Het verbaast me alleen hoe heftig de reacties zijn als een moeder eens een avondje niet thuis bij haar kinderen eet, terwijl het ondertussen aan de lopende band gebeurt dat vaders het avondeten niet redden. Maar dat is allemaal prima en heel normaal en heeft geen enkele invloed op de kinderen. 

Hebben jullie zelf door hoe dubbel de moraal is die jullie hanteren? 

Desire schreef op 17-09-2021 om 16:14:

[..]

En reageer nu ook eens op de voorgaande berichten!

Ik herhaal mijn vraag nog maar een keer voor Julali.

Desire schreef op 17-09-2021 om 16:14:

[..]

En reageer nu ook eens op de voorgaande berichten!

Berichten met bepaalde inhoud worden systematisch overgeslagen. Die berichten zijn waarschijnlijk te confronterend.

Ik prik gaten in het luchtkasteel en daar is Julali "bang" voor. Straks loopt het leeg en dondert van de roze wolk als ze op mijn berichten moet reageren.

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:24:

[..]


Hebben jullie zelf door hoe dubbel de moraal is die jullie hanteren?

Herken en erken je ook je eigen dubbele moraal?

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:24:

[..]

Gelukkig is dat bij ons niet het geval. Wij zijn verre van perfect en dat proberen we ook niet te zijn. Het lijkt me doodvermoeiend om zo in het leven te staan. Daarbij doen mijn man en ik een heleboel dingen die totaal niet worden geaccepteerd door de goegemeente, dat bewijst dit topic wel weer.

Het verbaast me alleen hoe heftig de reacties zijn als een moeder eens een avondje niet thuis bij haar kinderen eet, terwijl het ondertussen aan de lopende band gebeurt dat vaders het avondeten niet redden. Maar dat is allemaal prima en heel normaal en heeft geen enkele invloed op de kinderen.

Hebben jullie zelf door hoe dubbel de moraal is die jullie hanteren?

Gevalletje pot/ketel? 💡

Julali

Julali

17-09-2021 om 16:31 Topicstarter

AeonofWinter schreef op 17-09-2021 om 16:21:

Waarom ben jij zo negatief over mensen die 60uur p/w werken?
Waarom ben jij zo negatief over kinderlozen?
Waarom ben jij zo negatief over mensen met meer dan 2 kinderen?
Waarom ben jij zo negatief over bijstandsmoeders?
Waarom ben jij zo negatief over vaders?
Waarom ...etc.

Ik snap het echt niet hoor.

Waar ik moeite mee heb zijn ouders die kinderen krijgen zonder dat ze daar tijd voor hebben, of zonder dat ze daar enige concessie voor willen doen. En dat allemaal onder het mom van: 'ik moet werken', terwijl je echt geen 100-120 uur in de week hoeft te werken met z'n tweeën om een beetje leuk rond te komen. 

Als jij 's nachts werkt en elke middag urenlang met je kind in de speeltuin zit, dan is dat uiteraard hartstikke prima. Maar 60+ uur werken komt er in de meeste gevallen op neer dat je je kinderen nauwelijks ziet. Dan vraag ik me af waarom je de keuze maakt, terwijl je niet voor je kinderen kunt zorgen. Voor je kinderen zorgen begint met er te zijn. 

3+ kinderen vind ik in 2021 niet meer kunnen, vanwege de klimaatcrisis. 

De rest van de categorieën die je noemt vind ik prima, geen enkele moeite mee. Hoe kom je daarbij? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 16:31

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:24:

[..]

Gelukkig is dat bij ons niet het geval. Wij zijn verre van perfect en dat proberen we ook niet te zijn. Het lijkt me doodvermoeiend om zo in het leven te staan. Daarbij doen mijn man en ik een heleboel dingen die totaal niet worden geaccepteerd door de goegemeente, dat bewijst dit topic wel weer.

Het verbaast me alleen hoe heftig de reacties zijn als een moeder eens een avondje niet thuis bij haar kinderen eet, terwijl het ondertussen aan de lopende band gebeurt dat vaders het avondeten niet redden. Maar dat is allemaal prima en heel normaal en heeft geen enkele invloed op de kinderen.

Hebben jullie zelf door hoe dubbel de moraal is die jullie hanteren?

Zoals?

Julali schreef op 17-09-2021 om 15:37:

[..]

Ben jij van mening dat ouders nooit ergens naartoe mogen zonder de kinderen? Nooit eens naar een verjaardag 's avonds zonder je kinderen, of sporten, of met een vriendin bijkletsen?

Ik merk dat er hier heel negatief wordt gereageerd als een moeder vertelt dat ze iets voor zichzelf doet 's avonds. Waarom zijn jullie daar zo negatief over? Ik probeer het te begrijpen en te snappen waar deze heftige reacties vandaan komen.

Zelf ken ik niet anders dan dat ouders ook gewoon nog een eigen leven hebben. Mijn ouders hadden dat ook en ik heb dat als kind nooit gezien als iets negatiefs.

Nee hoor, mensen reageren op jouw fictie. Dat is iets heel anders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.