Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Littledragon schreef op 20-09-2021 om 16:05:

[..]




Het zit je dwars, helemaal niet gek om het eens bespreekbaar te maken hoor. Nu doe jij aannames en je schoonzusje misschien ook.

Ik zou zelf ook niet zo snel uit mezelf hulp aanbieden bij een zorgintensief kind en ook wel juist positieve dingen benoemen onder het mom van ‘hart onder de riem steken’, al is kind zorgintensief, hij kan natuurlijk nog steeds lief/guitig of wat anders zijn.

Op jou komt het bagatelliserend over, terwijl dat misschien niet de bedoeling is. Ook kan je schoonzus misschien best willen helpen, maar dat niet durven vragen.

Zo had ik het nog niet bekeken. Dank!

Julali schreef op 20-09-2021 om 16:07:

Ik zie nu pas je bericht, Rachel. Dankjewel, je bent echt een lieve schat. Een van de weinige hier die echt het hart op de goede plek heeft

Dit vind ik een heel minne opmerking. Ik heb ook een warm hart op de juiste plek. Maar het is mij opgevallen dat je niet antwoord geeft op vragen van anderen, gemakkelijk erover heen danst, met ‘ niet  gezien’, maar wel de tijd neemt om te ageren op info van anderen om je punt te maken.

Ik geloof wel dat je geen trol bent, maar dat je vooral wenst te laten zien hoe geweldig jij het wel niet doet. Net als de draad over VS, het gaat niet om jou, het gaat om de keuzes die de TS diende te maken.

Je zal best een aardig mens zijn, maar je draaft maar door.

Flanagan schreef op 20-09-2021 om 17:16:

[..]

Dit vind ik een heel minne opmerking. Ik heb ook een warm hart op de juiste plek. Maar het is mij opgevallen dat je niet antwoord geeft op vragen van anderen, gemakkelijk erover heen danst, met ‘ niet gezien’, maar wel de tijd neemt om te ageren op info van anderen om je punt te maken.

Ik geloof wel dat je geen trol bent, maar dat je vooral wenst te laten zien hoe geweldig jij het wel niet doet.

Je zal best een aardig mens zijn, maar je draaft maar door.

Eens. Hier ook een warm hart  

Eigenlijk denk ik dat je misschien heel onzeker bent, en je jezelf op internet volledig overschreeuwt. 

Dat bedoel ik echt niet om jou te pesten, maar dit is het gevoel wat je bij mij oproept. 

Jammer dat als je iets liefs over een kind zegt, dát negatief kan worden opgevat. Zo kan je het dus nooit goeddoen. 

Dat je er als ouders af en toe doorheen zit, snap ik best. Als je gaat zeggen: je kind kan best een draak zijn, heb jij erkenning, maar waarschijnlijk ben je dan beledigd. 

Hoe moet een ander reageren dat het in goede aarde valt? Zonder dat ik moet oppassen, daar heb ik nl. geen trek in. 

DanGun schreef op 20-09-2021 om 13:22:

[..]

Dat is dan toch echt jouw probleem.

Euh nee hoor. Je gaat maar naar buiten met je krijsend kind. Is voor niemand fijn

Vrijevlinder schreef op 20-09-2021 om 17:51:

Jammer dat als je iets liefs over een kind zegt, dát negatief kan worden opgevat. Zo kan je het dus nooit goeddoen.

Dat je er als ouders af en toe doorheen zit, snap ik best. Als je gaat zeggen: je kind kan best een draak zijn, heb jij erkenning, maar waarschijnlijk ben je dan beledigd.

Hoe moet een ander reageren dat het in goede aarde valt? Zonder dat ik moet oppassen, daar heb ik nl. geen trek in.

Gewoon niet oppassen en weten dat een ander soms een beetje bot over kan komen omdat er vast een reden is. 
(Zie mijn volgende post). 

Vrijevlinder schreef op 20-09-2021 om 17:51:

Jammer dat als je iets liefs over een kind zegt, dát negatief kan worden opgevat. Zo kan je het dus nooit goeddoen.

Dat je er als ouders af en toe doorheen zit, snap ik best. Als je gaat zeggen: je kind kan best een draak zijn, heb jij erkenning, maar waarschijnlijk ben je dan beledigd.

Hoe moet een ander reageren dat het in goede aarde valt? Zonder dat ik moet oppassen, daar heb ik nl. geen trek in.

Lees even mijn eerdere post voor enige context  

OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 19:39

Een vraag aan jou Julali: je werkt en gaat ongeveer 2 a 3 dagen per week weg met vriendinnen. Je doet mantelzorg en vrijwilligerswerk en je sport. Hoeveel uur zit er in jouw week dan? 

irmama schreef op 20-09-2021 om 18:05:

[..]

Euh nee hoor. Je gaat maar naar buiten met je krijsend kind. Is voor niemand fijn

Uuuh nee. Als jij zo nodig wilt werken op een plek die geen echte werkplek is dan ga je lekker ergens anders heen.

En als ik ergens in n koffietentje ofzo zit en er krijst een kind dan sluit ik me er gewoon voor af. Lijkt me gezonder voor iedereen. 

DanGun schreef op 20-09-2021 om 21:59:

[..]

Uuuh nee. Als jij zo nodig wilt werken op een plek die geen echte werkplek is dan ga je lekker ergens anders heen.

En als ik ergens in n koffietentje ofzo zit en er krijst een kind dan sluit ik me er gewoon voor af. Lijkt me gezonder voor iedereen.

Ik werk niet in een koffietentje

Het is gewoon fatsoen om je kind niet binnen te latern krijsen.

irmama schreef op 21-09-2021 om 06:04:

[..]

Ik werk niet in een koffietentje

Het is gewoon fatsoen om je kind niet binnen te latern krijsen.

A) dan moet je beter lezen op welke discussie je reageert. 
B kinderen huilen nu eenmaal soms. 

DanGun schreef op 21-09-2021 om 07:52:

B kinderen huilen nu eenmaal soms.

Mee eens, maar er is een verschil tussen huilen en krijsen. En ik denk dat als zo'n hummeltje moe en overprikkeld is dat de moeder dan even uit de situatie moet gaan, dus even naar buiten. 
In supermarkten raken kleine kinderen ook gauw overprikkeld, allemaal kleuren, geuren en geluiden. Veel vreemde mensen die langs lopen. Kinderen willen alles bekijken en aanraken en dat wordt ze teveel. 

irmama schreef op 21-09-2021 om 06:04:

[..]

Ik werk niet in een koffietentje

Het is gewoon fatsoen om je kind niet binnen te latern krijsen.

Buiten wel dan? Daar kunnen nog meer mensen het horen. 

Duiveninhetnieuws schreef op 21-09-2021 om 10:06:

[..]

Buiten wel dan? Daar kunnen nog meer mensen het horen.

Buiten kunnen mensen makkelijker zelf uit de situatie gaan als ze er last van hebben.

Buiten is het door andere omgevingsfactoren/geluiden ook minder overstemmend.

Denk aan een straat met auto’s veel winkelend publiek,enz.



MidasWolf schreef op 21-09-2021 om 10:18:

[..]

Buiten kunnen mensen makkelijker zelf uit de situatie gaan als ze er last van hebben.

Buiten is het door andere omgevingsfactoren/geluiden ook minder overstemmend.

Denk aan een straat met auto’s veel winkelend publiek,enz.



Eens. En sowieso waar moet je heen met je kind als het buiten ook al niet mag. Buiten op de openbare weg is een soort free for all vind ik, maar krijsjes horen gewoon niet in een restaurant ofzo thuis (ik bedoel dus echt krijsjes, geen huilies).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.