Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Doornroosje75 schreef op 15-09-2021 om 11:29:

Ik vraag me dan ook af of de genoemde onverdraagzaamheid voorbehouden is aan kindvrijen of dat ook ouders zich rot kunnen ergen aan (andermans) kinderen.

Ouders (en vooral moeders) onderling zijn vaak onverdraagzamer over andermans kids dan kindvrijen. 

irmama schreef op 18-09-2021 om 16:08:

[..]

Lijkt wel een mix tussen hen toch😏

Denk bv aan een bloemperk en lila

Jesus jongens, moet dit gebash? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 16:22

Julali schreef op 18-09-2021 om 16:10:

[..]

Dan hebben jullie waarschijnlijk een makkelijk kind.

En nog over je eerdere opmerking: vind jij je baan zo vreselijk dat je er het liefst mee zou stoppen? Vind je financiële onafhankelijkheid niet belangrijk? Je zou toch juist het belang van zelfstandigheid moeten inzien nu je gescheiden bent?

Nee hoor, ik vind mijn baan best leuk maar als iemand anders voor mij gaat werken zodat ik de eerste jaren volledig voor ons kind had kunnen zorgen had ik geen nee gezegd. En nee, nooit getrouwd geweest dus ook niet gescheiden. Die eerste 4 jaar zijn zo voorbij en dan is er nog tijd genoeg om te werken. Nu heb ik veel van zijn ontwikkeling moeten missen omdat ik moest werken en ik het de moeder meer gunde dan mezelf.

Julali schreef op 18-09-2021 om 15:11:

Als een man zou zeggen: ga jij maar lekker thuis zitten vrouwtje, dan zorg ik er met mijn 60+ urige werkweek voor dat jij huisvrouw kan worden, dan zou ik gillend wegrennen  


Ben jij altijd zo respectloos naar mensen die anders in het leven staan?
Mijn broer neemt zijn verantwoordelijkheid als man. 
Wij zijn een traditionele familie die het gezin hoog in het vaandel hebben. Als je kiest voor kinderen, dan zal er iemand de centen moeten verdienen en een zal moeten zorgen. De kinderen van mijn broer gaan wel 2 keer per week naar de opvang, dat is voor sociale vorming met andere kinderen. 
Je ontwikkeling als vrouw stopt niet als je stopt met werken. Er is zoveel meer dan werken. 

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 15:36:

[..]

Maar dan is ie er al en ken ik hem al. Als ie zo geboren was was het toch een ander verhaal. Dan had ik alleen alimentatie betaald en niet om een omgangsregeling gevraagd.

Ik zit nu de hele tijd te bedenken hoe ik hier op kan reageren, maar ik weet het niet. Verbijsterend vind ik het.

Schemerlampje schreef op 18-09-2021 om 16:24:

[..]

Ik zit nu de hele tijd te bedenken hoe ik hier op kan reageren, maar ik weet het niet. Verbijsterend vind ik het.

Ik vind verbijsterend nog zwak uitgedrukt. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 16:37

Schemerlampje schreef op 18-09-2021 om 16:24:

[..]

Ik zit nu de hele tijd te bedenken hoe ik hier op kan reageren, maar ik weet het niet. Verbijsterend vind ik het.

Je hoeft er niet op te reageren, ik ben gewoon eerlijk in wat ik mentaal gezien niet aan zou kunnen.

Julali

Julali

18-09-2021 om 16:39 Topicstarter

Poni schreef op 18-09-2021 om 16:22:

[..]


Ben jij altijd zo respectloos naar mensen die anders in het leven staan?
Mijn broer neemt zijn verantwoordelijkheid als man.
Wij zijn een traditionele familie die het gezin hoog in het vaandel hebben. Als je kiest voor kinderen, dan zal er iemand de centen moeten verdienen en een zal moeten zorgen. De kinderen van mijn broer gaan wel 2 keer per week naar de opvang, dat is voor sociale vorming met andere kinderen.
Je ontwikkeling als vrouw stopt niet als je stopt met werken. Er is zoveel meer dan werken.

Dat is al heel lang niet meer zo. 2x pt kan tegenwoordig ook prima, dan zorgen zowel de vader als de moeder voor hun eigen kind en ze werken allebei. Wat vind je daar zo erg aan? 

Had je schoonzus zelf helemaal geen opleiding, geen ambities, niks? 

Julali schreef op 18-09-2021 om 16:39:

[..]

Dat is al heel lang niet meer zo. 2x pt kan tegenwoordig ook prima, dan zorgen zowel de vader als de moeder voor hun eigen kind en ze werken allebei. Wat vind je daar zo erg aan?

Had je schoonzus zelf helemaal geen opleiding, geen ambities, niks?

Mijn schoonzus heeft een goedlopend blog dat zij helemaal zelf beheerd, updatet plus het contact met bureaus. Zij is hoogopgeleid en daardoor kan zij dit zo goed en makkelijk. 
Waarom kun je alleen ambities hebben op het gebied van werk, heb jij daar wel eens over nagedacht?
Of ben jij gebrainwasht door de slogan: Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid

Julali

Julali

18-09-2021 om 16:41 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 16:37:

[..]

Je hoeft er niet op te reageren, ik ben gewoon eerlijk in wat ik mentaal gezien niet aan zou kunnen.

En wie zou het dan voor jou opknappen? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 16:43

Julali schreef op 18-09-2021 om 16:39:

[..]

Dat is al heel lang niet meer zo. 2x pt kan tegenwoordig ook prima, dan zorgen zowel de vader als de moeder voor hun eigen kind en ze werken allebei. Wat vind je daar zo erg aan?

Had je schoonzus zelf helemaal geen opleiding, geen ambities, niks?

Een ambitie om nieuwe wereldburgers groot te brengen niet goed genoeg? Ik vind huisvrouw ook gewoon een baan hoor. Een belangrijke ook nog.

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 16:37:

[..]

Je hoeft er niet op te reageren, ik ben gewoon eerlijk in wat ik mentaal gezien niet aan zou kunnen.

Je kunt hier beter eerlijk in zijn. Het opvoeden van een gehandicapt kind is ontzettend zwaar en niet te doen zonder goed netwerk en professionals. 

Julali

Julali

18-09-2021 om 16:45 Topicstarter

Poni schreef op 18-09-2021 om 16:41:

[..]

Mijn schoonzus heeft een goedlopend blog dat zij helemaal zelf beheerd, updatet plus het contact met bureaus. Zij is hoogopgeleid en daardoor kan zij dit zo goed en makkelijk.
Waarom kun je alleen ambities hebben op het gebied van werk, heb jij daar wel eens over nagedacht?
Of ben jij gebrainwasht door de slogan: Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid

Maar daar verdient ze dan toch ook geld mee? Ze heeft dus gewoon een baan. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 16:46

Julali schreef op 18-09-2021 om 16:41:

[..]

En wie zou het dan voor jou opknappen?

Als er met de 20 weken echo iets mis was geweest had zij er ook niet voor gekozen om toch de zwangerschap uit te dragen, dus in dat geval niemand dus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.