Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

18-09-2021 om 14:28 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 12:04:

[..]

In het tijdvak 19.00 - 21.00 uur? Ja, dan neem ik aan dat ze bij de andere ouder zijn. Op school iig niet.

Of ze zijn al wat groter en kunnen alleen thuis zijn, of ze zijn bij hun opa of oma, of een vriendje eten, of ze zijn zelf aan het sporten of naar een bepaalde hobby, of club.

Boven een bepaalde leeftijd hebben kinderen een eigen leven en daar hoef je als ouders niet constant meer bovenop te zitten. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 22:51:

Als je 60 uur werkt, dan heb je geen tijd om je kinderen te zien. Je kunt dan ook je taken thuis niet oppakken, waardoor je dit op de ander afschuift. 

Mijn broer heeft wel tijd om zijn kinderen te zien en ja hij werkt 60 uur in de week. Dat doet hij zodat mijn schoonzusje thuis kan blijven voor de kinderen. Want hij vindt het zijn verantwoordelijkheid dat er geld binnenkomt voor zijn gezin. Dat is zijn taak.
Hij heeft geen schoonmaakster nodig voor de 'rotklussen' die jij en je man niet willen doen.

Mijn vriend werkt trouwens ook (minstens) 60 uren per week en is elke ochtend bij het ontbijt, haalt ze van de opvang, samen eten en brengt ze naar bed. 
En hij doet ook nog dingen in het huishouden. 
Je hoeft die 60 uren niet binnen 4 dagen te maken he?

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 12:56:

Waar ging dit topic ook alweer over?

Kiezen voor en leven met wel of geen kinderen. Als ik al deze verhalen zo lees ben ik blij dat ik er geen heb in elk geval, ik ga liever mijn eigen gang.😅 Mij lijkt het ook heel heftig als je een zorgintensief kind hebt (psychisch of lichamelijk of zelfs beiden), daar ben ik ook heel bang voor mocht ik kinderen willen. Of van die zeer moeilijk opvoedbare kinderen bijvoorbeeld, ik had vroeger een klasgenoot die uiteindelijk naar een ZMOK basisschool is gestuurd omdat geen ene normale school hem meer wilde hebben. Hij heeft niet eens de middelbare school afgemaakt, hij kwam onder lichtplicht uit omdat geen ene middelbare school hem meer wilde en hij overal afgetrapt werd. Dat lijkt me echt de hel.

Julali

Julali

18-09-2021 om 15:07 Topicstarter

Poni schreef op 18-09-2021 om 14:56:

[..]

Mijn broer heeft wel tijd om zijn kinderen te zien en ja hij werkt 60 uur in de week. Dat doet hij zodat mijn schoonzusje thuis kan blijven voor de kinderen. Want hij vindt het zijn verantwoordelijkheid dat er geld binnenkomt voor zijn gezin. Dat is zijn taak.
Hij heeft geen schoonmaakster nodig voor de 'rotklussen' die jij en je man niet willen doen.

Nee, dat laat hij zijn vrouw allemaal doen 

Geld verdienen is een van je verantwoordelijkheden als ouder, maar lang de enige niet. 

Ik vraag me ook af of jouw schoonzusje wel thuis wil zijn, of wat er was gebeurt als zij dit niet had gewild, voor veel ouders is dit absoluut niet iets dat zij ambiëren. 

Julali

Julali

18-09-2021 om 15:08 Topicstarter

_melon schreef op 18-09-2021 om 15:00:

Mijn vriend werkt trouwens ook (minstens) 60 uren per week en is elke ochtend bij het ontbijt, haalt ze van de opvang, samen eten en brengt ze naar bed.
En hij doet ook nog dingen in het huishouden.
Je hoeft die 60 uren niet binnen 4 dagen te maken he?

7 dagen van 9 uur? 

Julali

Julali

18-09-2021 om 15:11 Topicstarter

Rockstar schreef op 18-09-2021 om 15:07:

[..]

Kiezen voor en leven met wel of geen kinderen. Als ik al deze verhalen zo lees ben ik blij dat ik er geen heb in elk geval, ik ga liever mijn eigen gang.😅 Mij lijkt het ook heel heftig als je een zorgintensief kind hebt (psychisch of lichamelijk of zelfs beiden), daar ben ik ook heel bang voor mocht ik kinderen willen. Of van die zeer moeilijk opvoedbare kinderen bijvoorbeeld, ik had vroeger een klasgenoot die uiteindelijk naar een ZMOK basisschool is gestuurd omdat geen ene normale school hem meer wilde hebben. Hij heeft niet eens de middelbare school afgemaakt, hij kwam onder lichtplicht uit omdat geen ene middelbare school hem meer wilde en hij overal afgetrapt werd. Dat lijkt me echt de hel.

Dat lijkt me erg heftig. Ik ben heel blij dat wij zoveel geluk hebben gehad met onze kinderen, maar dat heb je niet voor het kiezen. 

Als ik de verhalen lees van ouders zou ik er ook niet aan moeten denken  Het is dat wij het anders inrichten, maar onder heel veel omstandigheden had ik het absoluut niet gewild.

Als een man zou zeggen: ga jij maar lekker thuis zitten vrouwtje, dan zorg ik er met mijn 60+ urige werkweek voor dat jij huisvrouw kan worden, dan zou ik gillend wegrennen 

Maar kennelijk is dat in 2021 voor sommige vrouwen nog altijd een droom die uitkomt. 

Julali schreef op 18-09-2021 om 15:08:

[..]

7 dagen van 9 uur?

Nee natuurlijk niet. Je gaat toch niet elke dag werken. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 15:15

Rockstar schreef op 18-09-2021 om 15:07:

[..]

Kiezen voor en leven met wel of geen kinderen. Als ik al deze verhalen zo lees ben ik blij dat ik er geen heb in elk geval, ik ga liever mijn eigen gang.😅 Mij lijkt het ook heel heftig als je een zorgintensief kind hebt (psychisch of lichamelijk of zelfs beiden), daar ben ik ook heel bang voor mocht ik kinderen willen. Of van die zeer moeilijk opvoedbare kinderen bijvoorbeeld, ik had vroeger een klasgenoot die uiteindelijk naar een ZMOK basisschool is gestuurd omdat geen ene normale school hem meer wilde hebben. Hij heeft niet eens de middelbare school afgemaakt, hij kwam onder lichtplicht uit omdat geen ene middelbare school hem meer wilde en hij overal afgetrapt werd. Dat lijkt me echt de hel.

Ik heb er een die bij zijn moeder woont, ik vind het wel heel leuk om vader te zijn maar ook fijn als ie weer bij zijn moeder is en ik met niemand rekening hoef te houden. Gelukkig is het wel een leuk ventje, niet echt zorgintensief ofzo. Daar moet ik ook echt niet aan denken dat je een kind krijgt dat bijvoorbeeld wat heeft. Ik denk ook niet daar mee om zou kunnen gaan. 

dan

dan

18-09-2021 om 15:15

Rockstar schreef op 18-09-2021 om 15:07:

[..]

Kiezen voor en leven met wel of geen kinderen. Als ik al deze verhalen zo lees ben ik blij dat ik er geen heb in elk geval, ik ga liever mijn eigen gang.😅 Mij lijkt het ook heel heftig als je een zorgintensief kind hebt (psychisch of lichamelijk of zelfs beiden), daar ben ik ook heel bang voor mocht ik kinderen willen. Of van die zeer moeilijk opvoedbare kinderen bijvoorbeeld, ik had vroeger een klasgenoot die uiteindelijk naar een ZMOK basisschool is gestuurd omdat geen ene normale school hem meer wilde hebben. Hij heeft niet eens de middelbare school afgemaakt, hij kwam onder lichtplicht uit omdat geen ene middelbare school hem meer wilde en hij overal afgetrapt werd. Dat lijkt me echt de hel.

Dat is ook het lastige, je weet nooit van tevoren hoe je kinderen zich ontwikkelen. En zelfs al heb je erg weinig problemen, ook dán kunnen zich altijd nog situaties voordoen waardoor dat verandert. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 15:19

Julali schreef op 18-09-2021 om 15:11:

[..]

Dat lijkt me erg heftig. Ik ben heel blij dat wij zoveel geluk hebben gehad met onze kinderen, maar dat heb je niet voor het kiezen.

Als ik de verhalen lees van ouders zou ik er ook niet aan moeten denken Het is dat wij het anders inrichten, maar onder heel veel omstandigheden had ik het absoluut niet gewild.

Als een man zou zeggen: ga jij maar lekker thuis zitten vrouwtje, dan zorg ik er met mijn 60+ urige werkweek voor dat jij huisvrouw kan worden, dan zou ik gillend wegrennen

Maar kennelijk is dat in 2021 voor sommige vrouwen nog altijd een droom die uitkomt.

Als een vrouw dat tegen mij zou zeggen zou ik er meteen voor tekenen. Lekker doen waar je zin in hebt en iemand anders laten ploeteren zodat jij het alleen maar uit hoeft te geven. Dat lijkt mij fantastisch.

Julali

Julali

18-09-2021 om 15:19 Topicstarter

_melon schreef op 18-09-2021 om 15:12:

[..]

Nee natuurlijk niet. Je gaat toch niet elke dag werken.

Als je aan zoveel uren moet komen en je wil toch je kind af en toe zien, dan zul je wel moeten. Of je moet elke nacht werken, maar dan ga je kapot door je verschoven ritme. 

Julali schreef op 18-09-2021 om 15:19:

[..]

Als je aan zoveel uren moet komen en je wil toch je kind af en toe zien, dan zul je wel moeten. Of je moet elke nacht werken, maar dan ga je kapot door je verschoven ritme.

Dan kan je niet tellen ben ik bang.

dan

dan

18-09-2021 om 15:22

Julali schreef op 18-09-2021 om 15:11:

[..]

Dat lijkt me erg heftig. Ik ben heel blij dat wij zoveel geluk hebben gehad met onze kinderen, maar dat heb je niet voor het kiezen.

Als ik de verhalen lees van ouders zou ik er ook niet aan moeten denken Het is dat wij het anders inrichten, maar onder heel veel omstandigheden had ik het absoluut niet gewild.

Als een man zou zeggen: ga jij maar lekker thuis zitten vrouwtje, dan zorg ik er met mijn 60+ urige werkweek voor dat jij huisvrouw kan worden, dan zou ik gillend wegrennen

Maar kennelijk is dat in 2021 voor sommige vrouwen nog altijd een droom die uitkomt.

Voor mij niet, ik zou me er niet fijn bij voelen als mijn man als enige voor het inkomen zou zorgen. Al kan ik me ook voorstellen dat er situaties zijn waarbij het wel wenselijk is om het zo te doen. 

Is Julali   : Lagirl of Pejeka?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.