Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali schreef op 16-09-2021 om 22:01:

[..]

Ik bedoel: andere prioriteiten stellen, het staat er wat bot. Excuses!

Weer zo'n prachtige nuance 
Ik lees toch echt voornamelijk van jou dat jouw prioriteit is vooral jouw leven zoveel mogelijk, als het even kan geheel, in te vullen naar jouw behoeftes.
Mijn prioriteit lag in de eerste plaats bij mijn kind, zeker in de jonge jaren.

Julali

Julali

16-09-2021 om 22:23 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 16-09-2021 om 22:13:

[..]

Weer zo'n prachtige nuance
Ik lees toch echt voornamelijk van jou dat jouw prioriteit is vooral jouw leven zoveel mogelijk, als het even kan geheel, in te vullen naar jouw behoeftes.
Mijn prioriteit lag in de eerste plaats bij mijn kind, zeker in de jonge jaren.

Het ene hoeft het ander niet uit te sluiten, het zijn geen tegengestelden. Jammer dat zoveel moeders nog altijd op die manier denken, alsof kinderen eronder lijden als hun vader, of moeder eens een avondje iets voor zichzelf doet.

Ik denk eerder het tegenovergestelde, dat plezier en die positieve energie neem je mee naar huis en dat straalt af op je kinderen. Ik denk dat kinderen daar meer aan hebben dan een uitgebluste moeder die zichzelf compleet wegcijfert. 

Rockstar schreef op 16-09-2021 om 20:56:

[..]

Dus je werkt 3 dagen 32 uur, dat is 10.6 (zeg 10) uur per dag. Je bent 5 uur klaar met werken zeg je dus je begint 17:00-10:00=7:00 met werken (en ga je dus eerder van huis, tenzij je thuis werkt). Eerder had je het over dat je uren samen doorbrengt 's ochtends, dus vandaar dat ik dacht dat je laat begon met werken, maar 's ochtends zie je dus je kinderen vrijwel niet (of staan die om 5:00 op?). Ik vind 3 dagen 10 uur werken niet gemiddeld eigenlijk, ik dacht eerder aan 4x8 als je 32 echt gemiddeld stelt.

Er zijn meer momenten waarop de rekenkundigheid en realistische werkelijkheid met elkaar schuren. TO Schreef dat beiden 2-3x per week iets met anderen deden en sporten en date night hadden en toch nog avonden met gezin. Sorry TO, maar er gaat wel iets mis in mijn tellende hoofd. Of je spiegelt zaken mooier voor dan ze zijn of je jokt een beetje. 

Je OP vroeg om vragen. Mijn vraag aan jou; wat was nu echt je gedachte toen je dit draadje aanmaakte? Je kent je reputatie op het forum, een groot gedeelte van het draadje draait om jou en je houdt dan in stand. En je schrijft in je OP vraag het de ouder of niet-ouder; alsof deze mensen volledig gesegregeerd leven. Je schrijft zelf ergens dat dat in jouw ogen niet het geval is. 

Ik begrijp het gewoon niet zo goed. Wat wil je nu bereiken? Want iets klopt er gewoon niet. In ieder geval niet voor mensen die kunnen tellen en zelfs in bevoorrecht Nederland wonen, zoals ik. Ben superbevoorrecht en de mensen om me heen ook. 

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 21:26:

gaan jullie ook tegelijkertijd naar bed? Vraag aan de users die hier meeschrijven.

Ja eigenlijk altijd. Hebben ook ongeveer dezelfde slaapbehoefte, dat is wel handig. We kijken nog een serie in bed, kletsen nog wat, rond 22 gaat t licht uit. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 21:54:

[..]

Niet iedereen zit in de fase met jonge kinderen. Ik heb zelf jaren in de horeca gewerkt, dat was voor mij een bijbaan die goed te combineren was met mijn fulltime studie. Op dit moment zou ik geen 60 uur meer willen maken zoals toen. Ik vind het namelijk belangrijk mijn kinderen veel te zien, anders had ik ze niet op de aarde gezet.

Als andere ouders dat niet belangrijk vinden, dan is dat ook prima, maar dat heeft wel consequenties voor je kinderen, je partner en je voor jezelf. Zo werkt het leven nu eenmaal. You can't have your cake and eat it.

Als een van de ouders altijd overdag werkt en de ander in de avond hebben kinderen juist altijd één van hun ouders aanwezig. Je ziet je kinderen dan juist wel veel, alleen elkaar minder. 
En ouders die veel werken vinden hun kinderen niet onbelangrijk. Maar je moet ook ergens wonen en te eten hebben. Dat moet ergens van betaald worden.

Julali

Julali

16-09-2021 om 22:37 Topicstarter

Julali schreef op 16-09-2021 om 16:24:

[..]

Wij hebben dus ook activiteiten, maar dat staat allemaal niet zo ramvast, daarom is er veel ruimte voor waar we maar zin in hebben.

Etentjes, sporten, theater, waar we maar zin in hebben. Gemiddeld ben ik een avond of 2-3 weg om iets leuks te doen en voor mijn man geldt hetzelfde, dan nog onze vaste date-night en de avonden dat we lekker kneuterig met een dekentje op de bank zitten.

@doemijdieglazenbol: Ik quote mijn eigen post nog maar even, want jij verdraait mijn woorden en dat is niet netjes. Om je gerust te stellen: dat ik die paar avonden weg ben, betekent niet dat ik er nooit ben voor mijn kinderen.

De ene avond ga ik bijvoorbeeld alleen een uurtje hardlopen zodra mijn kinderen erin liggen. De andere avond ga ik naar theater dat begint rond 8.15 tot een uur of 10, ook daar merken mijn kinderen weinig van. Dan nog een avond dat ik na werk met collega's ga borrelen (vrijmibo) of met vrienden ga eten, dat is de enige avond dat mijn kinderen mij niet zien in de avond. 

AcidicShark11

AcidicShark11

16-09-2021 om 22:39

Julali schreef op 16-09-2021 om 21:54:

[..]

Niet iedereen zit in de fase met jonge kinderen. 

Jij wel.

Julali

Julali

16-09-2021 om 22:40 Topicstarter

MamaE schreef op 16-09-2021 om 22:32:

[..]

Als een van de ouders altijd overdag werkt en de ander in de avond hebben kinderen juist altijd één van hun ouders aanwezig. Je ziet je kinderen dan juist wel veel, alleen elkaar minder.
En ouders die veel werken vinden hun kinderen niet onbelangrijk. Maar je moet ook ergens wonen en te eten hebben. Dat moet ergens van betaald worden.

Je bent dan alleen nooit als gezin samen, dat werd hier als ontzettend sneu voor de kinderen beschreven. 

Ik hoop dat mensen erover nadenken hoe ze het gaan organiseren voordat ze aan kinderen beginnen. Kinderen hebben niet alleen onderdak nodig, maar ook een warm thuis en dat ga je niet creëren als je altijd op je werk bent. 

Het gaat om het vinden van een balans waar iedereen blij van wordt. 

Julali

Julali

16-09-2021 om 22:42 Topicstarter

AeonofWinter schreef op 16-09-2021 om 22:39:

[..]

Jij wel.

Daarom werk ik niet in de horeca en ook niet als vrachtwagenchauffeur. Ik sluit niet uit dat ik ooit nog in die sectoren ga werken, maar in deze fase is dat geen optie. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 21:54:

[..]

Niet iedereen zit in de fase met jonge kinderen. Ik heb zelf jaren in de horeca gewerkt, dat was voor mij een bijbaan die goed te combineren was met mijn fulltime studie. Op dit moment zou ik geen 60 uur meer willen maken zoals toen. Ik vind het namelijk belangrijk mijn kinderen veel te zien, anders had ik ze niet op de aarde gezet.

Als andere ouders dat niet belangrijk vinden, dan is dat ook prima, maar dat heeft wel consequenties voor je kinderen, je partner en je voor jezelf. Zo werkt het leven nu eenmaal. You can't have your cake and eat it.


Julali schreef op 16-09-2021 om 22:23:

[..]

Het ene hoeft het ander niet uit te sluiten, het zijn geen tegengestelden. Jammer dat zoveel moeders nog altijd op die manier denken, alsof kinderen eronder lijden als hun vader, of moeder eens een avondje iets voor zichzelf doet.

Ik denk eerder het tegenovergestelde, dat plezier en die positieve energie neem je mee naar huis en dat straalt af op je kinderen. Ik denk dat kinderen daar meer aan hebben dan een uitgebluste moeder die zichzelf compleet wegcijfert.



Het ene sluit het ander inderdaad niet uit.
Jij stelt dat een ouder die 60 uur maakt het niet belangrijk vindt  andere prioriteiten stelt dan zijn/haar kind veel te zien.
Het zou zomaar kunnen dat de partner van deze ouder niet of heel weinig werkt waardoor deze heel veel tijd met de kinderen doorbrengt.
Het zou ook zomaar kunnen dat degene die 60 uur maakt positieve energie krijgt van de tijd die hij/zij met zijn kinderen doorbrengt en dat verkiest boven een avondje uit.
Dat jij dat wel nodig hebt om plezier of positieve energie te krijgen wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, en zijn genoeg mensen die dat plezier en positieve energie uit hun kinderen halen.
Hoe kom je eigenlijk op een uitgebluste moeder die zichzelf compleet wegcijfert, waar is in dit geval dan de vader?

Tja, eigenlijk zouden mensen in de transportsector, zorg, horeca, politiek, media,  etc. niet aan kinderen moeten beginnen. Die kunnen immers geen warm thuis creëren.

AcidicShark11

AcidicShark11

16-09-2021 om 22:47

Julali schreef op 16-09-2021 om 22:40:

[..]

Ik hoop dat mensen erover nadenken hoe ze het gaan organiseren voordat ze aan kinderen beginnen. Kinderen hebben niet alleen onderdak nodig, maar ook een warm thuis en dat ga je niet creëren als je altijd op je werk bent.

Het gaat om het vinden van een balans waar iedereen blij van wordt.

Ah daar is ze weer, de voorvechtster der kinderen die precies weet hoe het allemaal zit en moet. Met opgeheven belerend vingertje en al. 

Vermoeiend.

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 22:46:

Tja, eigenlijk zouden mensen in de transportsector, zorg, horeca, politiek, media, etc. niet aan kinderen moeten beginnen. Die kunnen immers geen warm thuis creëren.

Ik vind dat we een soort training/sollicitatietraject al voorwaarde moeten stellen voor je je voort mag planten. Tot die tijd gewoon gesteriliseerd. 

Alleen als je in x-sectoren werkt, voor Max 32 uur per week, geen uitzondering en toch nog elke week meerdere keren uit eten en naar theater (als dat ooit weer echt kan), dan mag je babies bouwen. Komen er vanzelf minder. Ook beter voor het klimaat. Moeten we wel snel robotiseren, want handjes komen we nog wat tekort in ons mooie land. Zeker op lange termijn. 

Ps: ook alleen volledig gezonde kinderen we geboren worden, programmaatje veilig gehecht voorgeprogrammeerd. Anders lukken al deze scenario’s ook niet. Kapitaalvernietiging. 

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 19:49:

[..]

En jouw man vind al die spontane plannen oke? Je kinderen zijn er gewoon altijd ongeacht jouw uitstapjes en je man. 2 avonden per week vind ik vaak, gewoon bij je kerel zijn is niet zo waardevol als op stap gaan met je vriendinnen? En mag hij dan ook twee avonden lekker op stap en dan blijf jij alleen met jullie meerdere kinderen? Dit is zo niet het beeld van een echt functionerend gezin wat ik voor me zag.

Nou, stel je eens niet zo aan allemaal. Alsof 1 a 2 avonden per week weg meteen een dysfunctioneel gezin is. De meeste mensen zullen toch wel 1 tot 2 avonden iets buitenshuis hebben? Sport, vergadering, bezoekje aan iemand. Soms onder etenstijd, soms daarna. Als beide ouders dat doen eet je toch nog zo'n 4 a 5 dagen met zijn alleen aan tafel, prima toch?

Julali

Julali

16-09-2021 om 22:51 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 16-09-2021 om 22:45:

[..]


Julali schreef op 16-09-2021 om 22:23:

[..]

Het ene hoeft het ander niet uit te sluiten, het zijn geen tegengestelden. Jammer dat zoveel moeders nog altijd op die manier denken, alsof kinderen eronder lijden als hun vader, of moeder eens een avondje iets voor zichzelf doet.

Ik denk eerder het tegenovergestelde, dat plezier en die positieve energie neem je mee naar huis en dat straalt af op je kinderen. Ik denk dat kinderen daar meer aan hebben dan een uitgebluste moeder die zichzelf compleet wegcijfert.



Het ene sluit het ander inderdaad niet uit.
Jij stelt dat een ouder die 60 uur maakt het niet belangrijk vindt andere prioriteiten stelt dan zijn/haar kind veel te zien.
Het zou zomaar kunnen dat de partner van deze ouder niet of heel weinig werkt waardoor deze heel veel tijd met de kinderen doorbrengt.
Het zou ook zomaar kunnen dat degene die 60 uur maakt positieve energie krijgt van de tijd die hij/zij met zijn kinderen doorbrengt en dat verkiest boven een avondje uit.
Dat jij dat wel nodig hebt om plezier of positieve energie te krijgen wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, en zijn genoeg mensen die dat plezier en positieve energie uit hun kinderen halen.
Hoe kom je eigenlijk op een uitgebluste moeder die zichzelf compleet wegcijfert, waar is in dit geval dan de vader?

Ik krijg zeker positieve energie van mijn kinderen, waarom moet het altijd als een tegenstelling worden gepresenteerd?Andere dingen zijn ook belangrijk voor mij en dat mag naast elkaar bestaan. 

Als je 60 uur werkt, dan heb je geen tijd om je kinderen te zien. Je kunt dan ook je taken thuis niet oppakken, waardoor je dit op de ander afschuift. Daar zeggen mijn man en ik nee tegen. De afwezigheid van de ene ouder kan de andere ouder nooit compenseren. Thuis gaan zitten als je kinderen op school zijn lost het probleem niet op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.