Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali schreef op 18-09-2021 om 08:41:

[..]

Waarom denk je dit? Ik weet niet over wat voor soort zaken je het hebt, maar stel het is een sport, zit daar dan niemand op die kinderen heeft en door is gegaan met die sport?

Ik heb het niet over andere mensen. Ik heb het over mijn leven met mijn partner. Als ik aan het sporten ben tref ik in de sportschool zeker mensen aan die kinderen hebben. Hun partner is dan thuis. Mijn partner is dan ook aan het sporten. Of muziek aan het maken. Of aan het vergaderen.

Ik oordeel over mijn broer; een alcoholist die voor kinderen koos met een vrouw die verre van stabiel was. Zijn kinderen hebben bepaald geen veilige jeugd, zeg maar. Nogal een aanname dat ik zijn situatie nodig heb om mijn keuze te rechtvaardigen. 

Saga schreef op 17-09-2021 om 19:07:

Ik vraag het nog maar eens: heb jij in de gaten Julani, waarom je bij andere forummers irritatie oproept? Begrijp jij wat er gebeurd, waardoor anderen zo op je reageren?

Ik vraag me oprecht af of je daadwerkelijk iemand bent die het echt niet ziet, of dat je gewoon iemand bent die thuis vanachter de pc iedereen kei hard zit uit te lachen dat ze nog op je posts ingaan.

Je mist optie 3

Maar goed, het houdt het forum een beetje levendig. 

Sommigen trappen erin, en de rest wordt genegeerd 

Julali schreef op 18-09-2021 om 08:41:

[..]

Waarom denk je dit? Ik weet niet over wat voor soort zaken je het hebt, maar stel het is een sport, zit daar dan niemand op die kinderen heeft en door is gegaan met die sport?

Het is een heel simpel rekensommetje hoor. Of verveelde jij je te pletter voor je kinderen had? 

dan

dan

18-09-2021 om 09:40

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 09:05:

[..]

Ik heb het niet over andere mensen. Ik heb het over mijn leven met mijn partner. Als ik aan het sporten ben tref ik in de sportschool zeker mensen aan die kinderen hebben. Hun partner is dan thuis. Mijn partner is dan ook aan het sporten. Of muziek aan het maken. Of aan het vergaderen.

Ik oordeel over mijn broer; een alcoholist die voor kinderen koos met een vrouw die verre van stabiel was. Zijn kinderen hebben bepaald geen veilige jeugd, zeg maar. Nogal een aanname dat ik zijn situatie nodig heb om mijn keuze te rechtvaardigen.

Jeetje, dat is wel erg triest inderdaad, de situatie in het gezin van je broer. 



Al met al bevalt mijn kindvrije bestaan me goed. Veel van de zaken waaraan ik mijn tijd en energie besteed, zou ik niet of minder kunnen doen als ik kinderen had gehad. Ook zie ik in mijn omgeving enkele mensen die veel verdriet ervaren door hun (inmiddels volwassen) kinderen. Dat gaat mij in ieder geval niet gebeuren.

Waarom denk je dit? Ik weet niet over wat voor soort zaken je het hebt, maar stel het is een sport, zit daar dan niemand op die kinderen heeft en door is gegaan met die sport?



Dat is toch een feit.
Iedere minuut die je aan je kind(eren) besteed is een minuut die je voorheen anders invulde simpelweg omdat er toen nog geen kinderen waren waar je tijd aan "moest" besteden.
Dat jij dat niet als concessie/opoffering etc voelt lijkt mij redelijk normaal.
Het is namelijk inherent aan het krijgen van kinderen dat je er ook tijd aan besteed.

Nu ga jij vast vertellen dat jij als kinderloze ook regelmatig een middag in het speelparadijs doorbracht.

Julali

Julali

18-09-2021 om 10:28 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 09:05:

[..]

Ik heb het niet over andere mensen. Ik heb het over mijn leven met mijn partner. Als ik aan het sporten ben tref ik in de sportschool zeker mensen aan die kinderen hebben. Hun partner is dan thuis. Mijn partner is dan ook aan het sporten. Of muziek aan het maken. Of aan het vergaderen.

Zijn de kinderen dan nooit op school? Of ergens anders? Altijd bij een van de ouders? Of is dat een aanname van jou? 

Julali

Julali

18-09-2021 om 10:33 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 18-09-2021 om 09:39:

[..]

Het is een heel simpel rekensommetje hoor. Of verveelde jij je te pletter voor je kinderen had?

Ik deed veel vaker niks. Dat doe ik nu ook, maar dan met mijn kinderen erbij. Dat was in de beginjaren anders, omdat baby's en peuters nu eenmaal intensieve zorg verlangen, maar nu is dat niet meer zo. We chillen nu veel met elkaar waar ik dat eerder alleen of met mijn man samen deed. 

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 11:22

Vet chill ja.
Klinkt als een nachtmerrie.

NinjeTurtle schreef op 18-09-2021 om 09:19:

[..]

Je mist optie 3

Maar goed, het houdt het forum een beetje levendig.

Sommigen trappen erin, en de rest wordt genegeerd

Ja, ergens vind ik het zelf ook wel lekker om een beetje mee te doen. 

Jammer om dan zo genegeerd te worden. Misschien dat TO dat ook bij haar eigen kinderen doet als ze iets zeggen of vragen wat een pijnlijk puntje blootlegt  en maar lekker doorwalsen met haar eigen visie. 

Saga schreef op 18-09-2021 om 11:43:

[..]

Ja, ergens vind ik het zelf ook wel lekker om een beetje mee te doen.

Jammer om dan zo genegeerd te worden. Misschien dat TO dat ook bij haar eigen kinderen doet als ze iets zeggen of vragen wat een pijnlijk puntje blootlegt en maar lekker doorwalsen met haar eigen visie.

Welke eigen kinderen? 

Julali schreef op 18-09-2021 om 10:28:

[..]

Zijn de kinderen dan nooit op school? Of ergens anders? Altijd bij een van de ouders? Of is dat een aanname van jou?

In het tijdvak 19.00 -  21.00 uur? Ja, dan neem ik aan dat ze bij de andere ouder zijn. Op school iig niet. 

Jouw kinderen hebben nu nog geen clubjes of sport of iets dergelijks, maar ik denk dat dat wel nog binnen afzienbare tijd komt. En dan zullen ze daar ook heen gebracht en gehaald moeten worden. Ze worden ouder, gaan later naar bed. Hoeft geen probleem te zijn maar een avondje theater met een vriendin terwijl je man de oudste moet brengen en ophalen bij sport en de jongste ligt in bed is niet iets wat je dan spontaan bedenkt.

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 12:17

Wel nee, bij haar kan echt álles als je maar goed plant. No problemo 2 vingers in de neus.

MamaE schreef op 18-09-2021 om 12:11:

Jouw kinderen hebben nu nog geen clubjes of sport of iets dergelijks, maar ik denk dat dat wel nog binnen afzienbare tijd komt. En dan zullen ze daar ook heen gebracht en gehaald moeten worden. Ze worden ouder, gaan later naar bed. Hoeft geen probleem te zijn maar een avondje theater met een vriendin terwijl je man de oudste moet brengen en ophalen bij sport en de jongste ligt in bed is niet iets wat je dan spontaan bedenkt.

Zelfs groter groeien en zelfstandig naar sport, clubjes en naar bed kunnen gaan is nog geen garantie dat je dan voortaan zelf kunt doen wat je wilt. Een trein die zomaar niet rijdt kan er voor zorgen dat je een kind ineens toch moet halen. (Tenminste ik liet dochter van 16 niet urenlang wachten in Amsterdam of er ineens toch iets zou gaan rijden)

Van dichtbij meegemaakt: een puber die ineens ernstig ziek werd en nu een kind is dat wordt geschaard onder de grote groep "zorgintensief". Dan denk je dat je leven wat makkelijker is geworden, omdat oppas regelen niet meer altijd nodig is, ze kunnen zelf hun spullen inpakken voor een dagje weg, een simpele maaltijd kunnen ze zelf maken als je onverhoopt niet thuis bent en dan ben je door die rotziekte in een klap terug bij af. Het ene brusje wil je als ouders ook niet steeds belasten met zorgen voor het zieke brusje dus doe je het maar zelf. Alle spontane gezellige dingen konden niet meer, altijd overleg plegen wie wat doet.

Maar goed, in Julaliland zal dat niet gebeuren, zij heeft alles goed op de rit.

Edit: 

Het betreffende gezin is nog steeds kindblij maar heeft wel een nieuwe balans moeten vinden die niet geheel past in het plaatje dat ze hadden bedacht toen ze het gezin stichtten en het voldoet ook niet aan wat ze voor hun kinderen hadden gewenst toen ze geboren werden. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 12:56

Waar ging dit topic ook alweer over? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.