Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

18-09-2021 om 15:24 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 15:19:

[..]

Als een vrouw dat tegen mij zou zeggen zou ik er meteen voor tekenen. Lekker doen waar je zin in hebt en iemand anders laten ploeteren zodat jij het alleen maar uit hoeft te geven. Dat lijkt mij fantastisch.

Ja? Jij zou alleen maar thuis willen zitten met kleine kinderen om voor te zorgen dag en nacht? Ik geloof daar niks van. De eerste jaren is dat trouwens behoorlijk aanpoten. Je kunt dan niet altijd doen waar je zin in hebt, want je bent thuis met een baby en een peuter. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 15:28

Julali schreef op 18-09-2021 om 15:24:

[..]

Ja? Jij zou alleen maar thuis willen zitten met kleine kinderen om voor te zorgen dag en nacht? Ik geloof daar niks van. De eerste jaren is dat trouwens behoorlijk aanpoten. Je kunt dan niet altijd doen waar je zin in hebt, want je bent thuis met een baby en een peuter.

Ik wel hoor. Ik vond de baby en peutertijd ook niet zo’n probleem of aanpoten. Natuurlijk ben ik wel van alle moderne gemakken voorzien. Maar jij zou dat niet kunnen begrijp ik?

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 15:15:

[..]

Ik heb er een die bij zijn moeder woont, ik vind het wel heel leuk om vader te zijn maar ook fijn als ie weer bij zijn moeder is en ik met niemand rekening hoef te houden. Gelukkig is het wel een leuk ventje, niet echt zorgintensief ofzo. Daar moet ik ook echt niet aan denken dat je een kind krijgt dat bijvoorbeeld wat heeft. Ik denk ook niet daar mee om zou kunnen gaan.

En wat als jouw zoon nu een ongeluk of een ziekte krijgt, waardoor het zorgintensief wordt? Dan heb je geen keus, je zal er mee moeten leren omgaan.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 15:36

Schemerlampje schreef op 18-09-2021 om 15:34:

[..]

En wat als jouw zoon nu een ongeluk of een ziekte krijgt, waardoor het zorgintensief wordt? Dan heb je geen keus, je zal er mee moeten leren omgaan.

Maar dan is ie er al en ken ik hem al. Als ie zo geboren was was het toch een ander verhaal. Dan had ik alleen alimentatie betaald en niet om een omgangsregeling gevraagd.

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 15:37

irmama schreef op 18-09-2021 om 15:23:

Is Julali : Lagirl of Pejeka?

Nope.

Julali

Julali

18-09-2021 om 15:48 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 15:28:

[..]

Ik wel hoor. Ik vond de baby en peutertijd ook niet zo’n probleem of aanpoten. Natuurlijk ben ik wel van alle moderne gemakken voorzien. Maar jij zou dat niet kunnen begrijp ik?

Niet willen. 

Maar jij hebt 1 kind en hebt daarmee toch nooit in 1 huis gewoond? Dus dan heb je nooit zelf in die situatie gezeten, hoe weet je dan hoe dat is?

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 15:36:

[..]

Maar dan is ie er al en ken ik hem al. Als ie zo geboren was was het toch een ander verhaal. Dan had ik alleen alimentatie betaald en niet om een omgangsregeling gevraagd.

Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Ik zal maar zeggen: "What's in a man's nickname ..."

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 15:57

Julali schreef op 18-09-2021 om 15:48:

[..]

Niet willen.

Maar jij hebt 1 kind en hebt daarmee toch nooit in 1 huis gewoond? Dus dan heb je nooit zelf in die situatie gezeten, hoe weet je dan hoe dat is?

Omdat ik de eerste maanden gewoon bleef slapen zodat ik samen met haar voor de kleine kon zorgen. En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk heel erg leuk vond. Lekker omstebeurt bankhangen met die kleine hummel op je, zwaar vonden we het niet echt. 

dan

dan

18-09-2021 om 16:00

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 15:57:

[..]

Omdat ik de eerste maanden gewoon bleef slapen zodat ik samen met haar voor de kleine kon zorgen. En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk heel erg leuk vond. Lekker omstebeurt bankhangen met die kleine hummel op je, zwaar vonden we het niet echt.

Ik moet toegeven dat ik de peutertijd niet echt leuk vond, de rest wel gelukkig. 

Julali

Julali

18-09-2021 om 16:01 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 15:57:

[..]

Omdat ik de eerste maanden gewoon bleef slapen zodat ik samen met haar voor de kleine kon zorgen. En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk heel erg leuk vond. Lekker omstebeurt bankhangen met die kleine hummel op je, zwaar vonden we het niet echt.

24/7 voor een kind zorgen, jarenlang is iets anders dan langs kunnen huppen na je werk wanneer je daar zelf zin in hebt om in iemand anders huis een tijdje met een baby op je buik op de bank te hangen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 16:01

dan schreef op 18-09-2021 om 16:00:

[..]

Ik moet toegeven dat ik de peutertijd niet echt leuk vond, de rest wel gelukkig.

Ja de ik ben 2 en ik zeg nee fase was ik ook niet zo gecharmeerd van, maar het duurt relatief kort.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 16:05

Julali schreef op 18-09-2021 om 16:01:

[..]

24/7 voor een kind zorgen, jarenlang is iets anders dan langs kunnen huppen na je werk wanneer je daar zelf zin in hebt om in iemand anders huis een tijdje met een baby op je buik op de bank te hangen.

Oh jouw kinderen zijn jaren babies gebleven ofzo? Die van mij groeide rap op, de moeder heeft trouwens dezelfde ervaring, die vond het ook niet zo zwaar als jij het hier neerzet. Misschien dat jij het anders ervoer maar hier was het vooral leuk.

AeonofWinter schreef op 18-09-2021 om 15:37:

[..]

Nope.

Lijkt wel een mix tussen hen toch😏

Julali

Julali

18-09-2021 om 16:10 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 16:05:

[..]

Oh jouw kinderen zijn jaren babies gebleven ofzo? Die van mij groeide rap op, de moeder heeft trouwens dezelfde ervaring, die vond het ook niet zo zwaar als jij het hier neerzet.

Dan hebben jullie waarschijnlijk een makkelijk kind. 

En nog over je eerdere opmerking: vind jij je baan zo vreselijk dat je er het liefst mee zou stoppen? Vind je financiële onafhankelijkheid niet belangrijk? Je zou toch juist het belang van zelfstandigheid moeten inzien nu je gescheiden bent? 

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 16:12

irmama schreef op 18-09-2021 om 16:08:

[..]

Lijkt wel een mix tussen hen toch😏

Ze hebben dezelfde Chinese Muur voor hun hoofd, maar verder?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.