Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

17-09-2021 om 20:51 Topicstarter

Duiveninhetnieuws schreef op 17-09-2021 om 20:47:

Als opbeurende tegenhanger van al deze idylle zal ik vertellen hoe het bij ons thuis gaat.

Mijn man en ik werken allebei 4 dagen, bij mij is dat 40 uur en bij m’n man 36. Ik heb 1-2 keer per week avondverplichtingen van dat werk en soms een weekend. M’n man zelden. De drie dagen dat we allebei werken hebben we een gastouder aan huis. Degene die thuis is (ik/man/gastouder) draait elke dag minstens 3 wassen, kookt, ruimt alle zooi op en dealt met de tranen van de middelste die niet zo goed kan schrijven als hij zou willen en de driftbuien van de monsterpeuter. Als dat allemaal klaar is begint de avondshift, waarbij er één fulltime bezig is om het monster in bed te krijgen. Als de oudsten er ook in liggen wankelen wij naar de slaapkamer en storten zelf ook neer. De volgende dag begint alles weer van voor af aan. Ik ga heus soms eten met een vriendin, een uurtje sporten of weet ik veel, maar we zijn vooral blij als we het weer gerooid hebben met zijn tweeen.

Dit klinkt vermoeiend. Hoeveel kinderen hebben jullie? Je hebt het over de middelste, dus ik denk 3? 

Zoveel kinderen is een stuk lastiger dan wanneer je maar 1 of 2 kinderen hebt. Daarmee kun je je alleen prima redden, maar met 3 kinderen waaronder een peuter lijkt me dat niet te doen en erg uitputtend. 

Ik kan me voorstellen dat je dan niet zomaar meer iets anders gaat doen 's avonds. Je laat dat niet zomaar aan je partner over als het zo'n helse taak is. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 20:52

Tover-Feetje schreef op 17-09-2021 om 20:37:

[..]

Julali schreef op 16-09-2021 om 22:51:

[..]

Ik krijg zeker positieve energie van mijn kinderen, waarom moet het altijd als een tegenstelling worden gepresenteerd?Andere dingen zijn ook belangrijk voor mij en dat mag naast elkaar bestaan.

Als je 60 uur werkt, dan heb je geen tijd om je kinderen te zien. Je kunt dan ook je taken thuis niet oppakken, waardoor je dit op de ander afschuift. Daar zeggen mijn man en ik nee tegen. De afwezigheid van de ene ouder kan de andere ouder nooit compenseren. Thuis gaan zitten als je kinderen op school zijn lost het probleem niet op.



Dat is in tegenspraak met 2-3 avonden per week de deur uitgaan, dan wordt je afwezigheid ook niet gecompenseerd door de andere ouder dus.

Julali

Julali

17-09-2021 om 21:05 Topicstarter

Jillz schreef op 17-09-2021 om 20:18:

[..]

De meeste ouders zijn dol op hun kinderen.

Oprechte vraag: raak jij nooit geïrriteerd door de kinderen?

Herken je één van de onderstaande situaties?

- kind wil niet aangekleed worden. Heb je eindelijk die kleren aan trekt kind het zelf weer uit. Of heeft net een spuitluier en moet dus nog even gewassen. Terwijl jij kind naar de opvang wilt brengen en niet te laat op werk wil komen.

- kind gooit met eten. Zit te brullen dat het van tafel wil. Wil niet stilzitten.

- kind in de supermarkt zeurt om snoep of koek in de supermarkt en beland in driftbui.

- kind kleurt/verft bewust op de tafel/vloer/muur of gooit de klei door de kamer. Trekt bewust de stoelen om etc.

- kind huilt de hele dag en je hebt geen idee wat er aan de hand is.

En als je één van de bovenstaande situaties herkent voel jij dan helemaal geen irritatie? Ik bedoel niet dat je boos wordt of gaat schreeuwen. Maar gewoon dat je denkt ook dat nog of het is wel even hard werken.

Ik vind mijn dochter geweldig, ik ben blij dat ik haar heb. En zelfs als ze het bloed onder mijn nagels vandaan haalt kan ik nog wel bedenken dat ik haar straks weer leuk vind. Maar ik kan dan ook denken dit gedrag vind ik niet leuk en aan het eind van zo'n dag kan ik ook denken hè lekker ze ligt te slapen even rust.

Zelden. Ik heb dat wel eens gehad toen ze jonger waren, maar de laatste jaren niet meer. We hebben ze goed opgevoed, dus de situatie die je schetst kwamen voor toen ze 1 waren, of 2, maar dat hoort erbij. Ik ben daar nooit erg gefrustreerd door geraakt. 

Julali

Julali

17-09-2021 om 21:07 Topicstarter

BlueHeart schreef op 17-09-2021 om 20:52:

[..]

Dat is in tegenspraak met 2-3 avonden per week de deur uitgaan, dan wordt je afwezigheid ook niet gecompenseerd door de andere ouder dus.

Ik weet niet of je het concept slapen kent? Meestal liggen mijn kinderen te slapen als ik /we weg zijn. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 21:14

Julali schreef op 17-09-2021 om 21:07:

[..]

Ik weet niet of je het concept slapen kent? Meestal liggen mijn kinderen te slapen als ik /we weg zijn.

Ook als je meteen vanuit je werk uit eten gaat? 

dan

dan

17-09-2021 om 21:14

Julali schreef op 17-09-2021 om 19:49:

[..]

Wij laten dat soort klussen over aan onze schoonmaker. We wassen zelf, maar zij strijkt en vouwt het meeste op.

Tja, niet iedereen heeft een schoonmaker. Gelukkig heb ik wel een man die niet te beroerd is om ook iets in het huishouden te doen naast zijn fulltime baan (45 a 50 uur per week) als vrachtwagenchauffeur. 

Don't feed the troll, folks. Saga, je hebt het goed in de gaten. Laat je niet meetrekken. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 21:16

Julali schreef op 17-09-2021 om 21:05:

[..]

Zelden. Ik heb dat wel eens gehad toen ze jonger waren, maar de laatste jaren niet meer. We hebben ze goed opgevoed, dus de situatie die je schetst kwamen voor toen ze 1 waren, of 2, maar dat hoort erbij. Ik ben daar nooit erg gefrustreerd door geraakt.

Ik dacht dat ze nog klein waren, dan is de opvoeding pas net begonnen lijkt mij. 

Julali

Julali

17-09-2021 om 21:18 Topicstarter

BlueHeart schreef op 17-09-2021 om 21:14:

[..]

Ook als je meteen vanuit je werk uit eten gaat?

Nee, maar ik heb nu al meerdere malen beschreven hoe die 2-3x per week er voor mij uitzien. Gemiddeld ben ik er 1x per week 's avonds niet. Is dat echt zo vreselijk schokkend voor je? 

Hoe vaak zie jij je kind? 

Julali

Julali

17-09-2021 om 21:18 Topicstarter

dan schreef op 17-09-2021 om 21:14:

[..]

Tja, niet iedereen heeft een schoonmaker. Gelukkig heb ik wel een man die niet te beroerd is om ook iets in het huishouden te doen naast zijn fulltime baan (45 a 50 uur per week) als vrachtwagenchauffeur.

Wij doen het samen, met hulp van onze schoonmaker. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 21:20

Julali schreef op 17-09-2021 om 21:18:

[..]

Nee, maar ik heb nu al meerdere malen beschreven hoe die 2-3x per week er voor mij uitzien. Gemiddeld ben ik er 1x per week 's avonds niet. Is dat echt zo vreselijk schokkend voor je?

Hoe vaak zie jij je kind?

Wanneer ik maar wil. 

Julali schreef op 17-09-2021 om 21:18:

[..]

Wij doen het samen, met hulp van onze schoonmaker.

Julali houdt wel de kumbaya- sfeer in ere. Daar heb ik wel respect voor. 

Renmuis schreef op 17-09-2021 om 21:15:

Don't feed the troll, folks. Saga, je hebt het goed in de gaten. Laat je niet meetrekken.

Ja, ik heb het in de gaten. Vooral omdat mijn posts keer op keer genegeerd worden. 

Dat vind ik eigenlijk niet zo kumbaya. Ik voel me buitengesloten


Ik heb nog braaf de vragen in de OP beantwoord. Maar ja, dat gaat niet over TO, dus daar reageert TO niet op 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.