Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

17-09-2021 om 16:32 Topicstarter

Bakblik schreef op 17-09-2021 om 16:26:

[..]

Berichten met bepaalde inhoud worden systematisch overgeslagen. Die berichten zijn waarschijnlijk te confronterend.

Ik prik gaten in het luchtkasteel en daar is Julali "bang" voor. Straks loopt het leeg en dondert van de roze wolk als ze op mijn berichten moet reageren.

Ik ga teruglezen. Ik heb weinig tijd gehad vandaag. 

Julali

Julali

17-09-2021 om 16:37 Topicstarter

Bakblik schreef op 17-09-2021 om 15:59:

[..]

Nou, nou niet zo overdrijven. Ik heb in dit hele topic nog niemand heel heftig zien reageren op dit punt, de enige die heftig reageert ben jij.

Iets met pot en ketel, zelf regelmatig weggaan en daar trots op zijn. Hier benoemen dat je een eigen leven hebt maar toch veel bij je kinderen bent en mensen die zeggen dingen anders te regelen en soms in piektijden wat minder tijd met hun kinderen hebben worden door jou snoeihard aangepakt.

Stop daar eens mee! Je schrijft in je OP: In dit topic mag je los, geen onderwerp is taboe maar als mensen het taboe doorbreken en zelf zeggen hoe ze iets doen worden ze door jou keihard aangepakt. Niet leuk dit.

Ik zei juist dat als het een korte periode is, dat het geen enkel probleem is. Ik heb zelf ook wel eens zo'n week ertussen zitten dat er een groot project start, of afgerond moet worden en dat ik alles op alles moet zetten om mijn werk klaar te krijgen. In zo'n week tik ik ook de 60 uur aan. 

En soms zit ik wel eens een paar dagen in het buitenland (hier zal ik wel helemaal voor aan de schandpaal genageld worden), maar alle overige weken is mijn werk klaar in een uur of 30. 

Meer zouden wij beiden echt niet willen, want ik weet hoe weinig ik mijn kinderen zie in zo'n werkweek van 60 uur (nauwelijks), het lijkt me vreselijk als dat je leven is en mijn man zou daar ook niet mee akkoord gaan. Zijn leven wordt er namelijk ook radicaal anders van en niet in positieve zin. 

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:37:

[..]

Ik zei juist dat als het een korte periode is, dat het geen enkel probleem is. Ik heb zelf ook wel eens zo'n week ertussen zitten dat er een groot project start, of afgerond moet worden en dat ik alles op alles moet zetten om mijn werk klaar te krijgen. In zo'n week tik ik ook de 60 uur aan.

En soms zit ik wel eens een paar dagen in het buitenland (hier zal ik wel helemaal voor aan de schandpaal genageld worden), maar alle overige weken is mijn werk klaar in een uur of 30.

Meer zouden wij beiden echt niet willen, want ik weet hoe weinig ik mijn kinderen zie in zo'n werkweek van 60 uur (nauwelijks), het lijkt me vreselijk als dat je leven is en mijn man zou daar ook niet mee akkoord gaan. Zijn leven wordt er namelijk ook radicaal anders van en niet in positieve zin.

Je brengt het als ikboodschap maar door het door mij vet gemaakte zinnetje zit er toch weer een veroordeling in. 

Als je taboedoorbrekend wil discussiëren zonder elkaar te veroordelen moet je als je dat soort teksten werkt typen even op je handen gaan zitten. 

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:31:

[..]

Waar ik moeite mee heb zijn ouders die kinderen krijgen zonder dat ze daar tijd voor hebben, of zonder dat ze daar enige concessie voor willen doen. En dat allemaal onder het mom van: 'ik moet werken', terwijl je echt geen 100-120 uur in de week hoeft te werken met z'n tweeën om een beetje leuk rond te komen.

Als jij 's nachts werkt en elke middag urenlang met je kind in de speeltuin zit, dan is dat uiteraard hartstikke prima. Maar 60+ uur werken komt er in de meeste gevallen op neer dat je je kinderen nauwelijks ziet. Dan vraag ik me af waarom je de keuze maakt, terwijl je niet voor je kinderen kunt zorgen. Voor je kinderen zorgen begint met er te zijn.

3+ kinderen vind ik in 2021 niet meer kunnen, vanwege de klimaatcrisis.

De rest van de categorieën die je noemt vind ik prima, geen enkele moeite mee. Hoe kom je daarbij?

Aldus degene die zo graag beweert dat ze nog alles kan doen wat ze voorheen deed 

Verder zegt vrijwel niemand hier 60+ uur te werken. Wel dat ze werk- en reistijden hebben die niet in jouw perfecte plaatje passen. De oordelen en dubbele moralen bestaan in jouw hoofd, niet in dit topic. 

Julali schreef op 17-09-2021 om 15:37:

[..]

Ben jij van mening dat ouders nooit ergens naartoe mogen zonder de kinderen? Nooit eens naar een verjaardag 's avonds zonder je kinderen, of sporten, of met een vriendin bijkletsen?

Ik merk dat er hier heel negatief wordt gereageerd als een moeder vertelt dat ze iets voor zichzelf doet 's avonds. Waarom zijn jullie daar zo negatief over? Ik probeer het te begrijpen en te snappen waar deze heftige reacties vandaan komen.

Zelf ken ik niet anders dan dat ouders ook gewoon nog een eigen leven hebben. Mijn ouders hadden dat ook en ik heb dat als kind nooit gezien als iets negatiefs.

Waar lees jij in mijn bericht dat ik denk dat moeders niks anders mogen? Ik reageerde op jouw opmerking over 60 uur in de week werken en dat ik dan beter niet aan kinderen had kunnen beginnen. Terwijl ik mijn dochter in weken van 60 uur meer zie dan jij in een week met 30 uur. Dat is de dubbele moraal van jou. Jij hebt een vooroordeel over ouders die veel werken dat die geen tijd hebben voor hun kinderen. Maar de mensen die ik ken die zoveel uren maken doen dat vooral in de avond uren als de kinderen slapen. En die halen daar vaak ook meer voldoening uit dan uit een avond Netflix of borrelen.

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:32:

[..]

Ik ga teruglezen. 

Goed plan, benieuwd naar je antwoorden. Heb gemakshalve sommige posts even voor je herhaald, zodat je er, door de drukte, niet overheen kunt lezen.

Desire schreef op 17-09-2021 om 16:26:

[..]

Herken en erken je ook je eigen dubbele moraal?

Deze vergat ik nog even in de herhaling.

Julali

Julali

17-09-2021 om 17:24 Topicstarter

Bakblik schreef op 17-09-2021 om 16:45:

[..]

Je brengt het als ikboodschap maar door het door mij vet gemaakte zinnetje zit er toch weer een veroordeling in.

Als je taboedoorbrekend wil discussiëren zonder elkaar te veroordelen moet je als je dat soort teksten werkt typen even op je handen gaan zitten.

Het ligt eraan hoe die uren zijn ingedeeld. Voor de meeste ouders houdt dat in dat ze om 6 uur de deur uit moeten, voordat hun kinderen wakker zijn en pas om 7 uur weer thuis zijn, waar ze net  hun kinderen nog een uurtje kunt zien. 

Het betekent ook dat de andere ouder elke doordeweekse dag op tijd thuis moet zijn en gelijk het eten bereiden, daar zit geen enkele speling in. Geen enkele vrijheid dus, we waren al eerder tot de conclusie gekomen dat dit erg heftig en benauwend is. Daar zeggen mijn man en ik dus nee tegen, wij willen niet zo leven en met elkaar omgaan. 

Als je die 12 uur in de nacht maakt dan kan ik me voorstellen dat je veel tijd hebt met je kinderen in de middag, maar of je dan fit bent? Je bent de hele nacht opgeweest en dus ben je de dag erna zo gaar als een garnaal. In de praktijk komen de uren overdag dan vaak aan op degene die overdag werkt. De nachtwerker ligt brak in bed met slaapmasker en oordoppen in, waardoor de rest van het gezin op de tenen door het huis moet. 

gelukkig hebben we jou nog op het forum Julali, ons Grote Voorbeeld om ons De Juiste Wijze Van Leven te tonen  

Julali

Julali

17-09-2021 om 17:29 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 17-09-2021 om 16:47:

[..]

Aldus degene die zo graag beweert dat ze nog alles kan doen wat ze voorheen deed


Ik ben minder gaan werken. Voordat ik kinderen kreeg werkte ik 40 uur per week. Sinds ik kinderen heb ben ik naar 30-32 gegaan en mijn man ook van ft naar pt. Maar eigenlijk bevalt pt werken me erg goed en ik weet niet of ik nog wel terug wil naar fulltime. 

Dit is de enige consessie die ik heb gedaan voor het krijgen van kinderen, maar het voelt niet alsof ik heb moeten inleveren. Mijn werk is nog even uitdagend. 

Dus zeker ik heb een concessie gedaan, maar nee dat betekent niet dat ik nu niet doe wat ik wil doen. Als ik echt graag zou willen, dan zou ik inmiddels weer terug kunnen naar 40 uur, maar voorlopig ga ik dat niet doen, omdat het me prima bevalt. 

AcidicShark11

AcidicShark11

17-09-2021 om 17:32

er.is.maar.1.Pino schreef op 17-09-2021 om 17:27:

gelukkig hebben we jou nog op het forum Julali, ons Grote Voorbeeld om ons De Juiste Wijze Van Leven te tonen

Nou, zeg dat! Zou niet weten wat ik anders met mijn onbeduidende leventje aanmoet.

Bakblik schreef op 17-09-2021 om 16:45:

[..]

Je brengt het als ikboodschap maar door het door mij vet gemaakte zinnetje zit er toch weer een veroordeling in.

Als je taboedoorbrekend wil discussiëren zonder elkaar te veroordelen moet je als je dat soort teksten wIL typen even op je handen gaan zitten.

Julali schreef op 17-09-2021 om 17:24:

[..]

Het ligt eraan hoe die uren zijn ingedeeld. Voor de meeste ouders houdt dat in dat ze om 6 uur de deur uit moeten, voordat hun kinderen wakker zijn en pas om 7 uur weer thuis zijn, waar ze net hun kinderen nog een uurtje kunt zien.

Het betekent ook dat de andere ouder elke doordeweekse dag op tijd thuis moet zijn en gelijk het eten bereiden, daar zit geen enkele speling in. Geen enkele vrijheid dus, we waren al eerder tot de conclusie gekomen dat dit erg heftig en benauwend is. Daar zeggen mijn man en ik dus nee tegen, wij willen niet zo leven en met elkaar omgaan.

Als je die 12 uur in de nacht maakt dan kan ik me voorstellen dat je veel tijd hebt met je kinderen in de middag, maar of je dan fit bent? Je bent de hele nacht opgeweest en dus ben je de dag erna zo gaar als een garnaal. In de praktijk komen de uren overdag dan vaak aan op degene die overdag werkt. De nachtwerker ligt brak in bed met slaapmasker en oordoppen in, waardoor de rest van het gezin op de tenen door het huis moet.

??????

Als er om reacties gevraagd wordt dan wel graag antwoord op de vraag of in ieder geval iets dat matcht met de inhoud. Deze reactie is alleen maar weet bedoeld om anderen de maat te nemen. 

Wat ik zo bijzonder vind is dat jij blijkbaar niet begrijpt waarom je (met al je nicks) zo'n irritatie oproept bij anderen Julani. Ergens gaat er p het gebied van sociale communicatie iets verkeerd, en ik kan me niet voorstellen dat dit in je echte leven niet meer problemen oplevert. 
Dat is geen jaloezie of afgunst want ik gun je je leventje dat jij naar je eigen normen hebt kunnen inrichten. 
Maar er is gewoon iets wat niet klopt. 

Saga schreef op 17-09-2021 om 17:36:

Wat ik zo bijzonder vind is dat jij blijkbaar niet begrijpt waarom je (met al je nicks) zo'n irritatie oproept bij anderen Julani. Ergens gaat er p het gebied van sociale communicatie iets verkeerd, en ik kan me niet voorstellen dat dit in je echte leven niet meer problemen oplevert.
Dat is geen jaloezie of afgunst want ik gun je je leventje dat jij naar je eigen normen hebt kunnen inrichten.
Maar er is gewoon iets wat niet klopt.

Dat dit leven niet bestaat misschien 

Julali

Julali

17-09-2021 om 17:38 Topicstarter

Herken en erken je ook je eigen dubbele moraal?

Kun je deze uitleggen? Ik ben niet zo scherp op de vrijdagmiddag 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.