Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali schreef op 17-09-2021 om 17:38:

Herken en erken je ook je eigen dubbele moraal?

Kun je deze uitleggen? Ik ben niet zo scherp op de vrijdagmiddag

Nope, jij kunt dat vast met jouw superkrachten.

Julali schreef op 17-09-2021 om 17:38:

Herken en erken je ook je eigen dubbele moraal?

Kun je deze uitleggen? Ik ben niet zo scherp op de vrijdagmiddag

Volgens mij heb ik je heel duidelijk gemaakt wat die dubbele moraal van jou is. Samengevat: 60 uur werken volgens jouw per definitie niet ok. Beide ouders 2 tot 3 avonden per week spontaan weg wel oké.

Jij zegt wel steeds dat het gros van de mensen die 60 uur maken van smorgens vroeg tot savonds laat van huis zijn. Maar ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Ik vermoed dat je meer doelt op lange reistijd dan lange werkdagen. Voor corona misschien, maar nu werkt het gros van de mensen met lange reistijd gewoon nog vanuit huis en zijn die dagen helemaal niet zo lang.

dan

dan

17-09-2021 om 18:43

Julali schreef op 16-09-2021 om 22:23:

[..]

Het ene hoeft het ander niet uit te sluiten, het zijn geen tegengestelden. Jammer dat zoveel moeders nog altijd op die manier denken, alsof kinderen eronder lijden als hun vader, of moeder eens een avondje iets voor zichzelf doet.

Ik denk eerder het tegenovergestelde, dat plezier en die positieve energie neem je mee naar huis en dat straalt af op je kinderen. Ik denk dat kinderen daar meer aan hebben dan een uitgebluste moeder die zichzelf compleet wegcijfert.

Meestal had ik er geen behoefte aan om buitenshuis van alles te gaan doen want ik ben een huismus maar ik heb me ook niet helemaal weggecijferd. 

Jillz schreef op 17-09-2021 om 18:32:

[..]

Volgens mij heb ik je heel duidelijk gemaakt wat die dubbele moraal van jou is. Samengevat: 60 uur werken volgens jouw per definitie niet ok. Beide ouders 2 tot 3 avonden per week spontaan weg wel oké.

Jij zegt wel steeds dat het gros van de mensen die 60 uur maken van smorgens vroeg tot savonds laat van huis zijn. Maar ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Ik vermoed dat je meer doelt op lange reistijd dan lange werkdagen. Voor corona misschien, maar nu werkt het gros van de mensen met lange reistijd gewoon nog vanuit huis en zijn die dagen helemaal niet zo lang.

Respect dat je het nog uitlegt, ze weet dondersgoed dat ze zich aardig heeft vastgeluld. Een reactie blijft niet voor niets uit, ook niet op andere voorgaande posts.

Julali

Julali

17-09-2021 om 18:45 Topicstarter

Jillz schreef op 17-09-2021 om 18:32:

[..]

Volgens mij heb ik je heel duidelijk gemaakt wat die dubbele moraal van jou is. Samengevat: 60 uur werken volgens jouw per definitie niet ok. Beide ouders 2 tot 3 avonden per week spontaan weg wel oké.

Jij zegt wel steeds dat het gros van de mensen die 60 uur maken van smorgens vroeg tot savonds laat van huis zijn. Maar ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Ik vermoed dat je meer doelt op lange reistijd dan lange werkdagen. Voor corona misschien, maar nu werkt het gros van de mensen met lange reistijd gewoon nog vanuit huis en zijn die dagen helemaal niet zo lang.

Maar dan nog moet je om 60 uur te werken ramvolle dagen maken. 40 uur is al fulltime en daar moet je nog eens 20 uur bij optellen. 

Die 2-3x per week daar zitten ook keren bij dat ik ga sporten en alleen een uurtje weg ben als mijn kinderen slapen, of iets ga drinken of naar het theater ga, waar mijn kinderen niks van merken. Dat is niet te vergelijken met structureel elke doordeweekse dag er 's ochtends niet zijn, er ' s middags niet zijn als je kind van school komt en er 's avonds niet zijn met het eten. Dat is toch echt de realiteit van ouders die 5x 12 uur maken. 

Julali schreef op 17-09-2021 om 18:45:

[..]

Maar dan nog moet je om 60 uur te werken ramvolle dagen maken. 40 uur is al fulltime en daar moet je nog eens 20 uur bij optellen.

Die 2-3x per week daar zitten ook keren bij dat ik ga sporten en alleen een uurtje weg ben als mijn kinderen slapen, of iets ga drinken of naar het theater ga, waar mijn kinderen niks van merken. Dat is niet te vergelijken met structureel elke doordeweekse dag er 's ochtends niet zijn, er ' s middags niet zijn als je kind van school komt en er 's avonds niet zijn met het eten. Dat is toch echt de realiteit van ouders die 5x 12 uur maken.

Begrijpend lezen is niet echt je sterkste kant hè? 

Julali schreef op 17-09-2021 om 18:45:

[..]

Maar dan nog moet je om 60 uur te werken ramvolle dagen maken. 40 uur is al fulltime en daar moet je nog eens 20 uur bij optellen.

Die 2-3x per week daar zitten ook keren bij dat ik ga sporten en alleen een uurtje weg ben als mijn kinderen slapen, of iets ga drinken of naar het theater ga, waar mijn kinderen niks van merken. Dat is niet te vergelijken met structureel elke doordeweekse dag er 's ochtends niet zijn, er ' s middags niet zijn als je kind van school komt en er 's avonds niet zijn met het eten. Dat is toch echt de realiteit van ouders die 5x 12 uur maken.

Je doet weer een aantal aannames:

Wie zegt dat mensen die 60 uur maken verdeeld over 5 dagen? Stel voor hè dat die ouder nu eens thuis werkt volgens het volgende schema. Elke doordeweekse dag van 7:30 tot 17:30. Dat is 47,5 uur. En dan verdeeld over de avonden en weekenden nog eens 12,5 uur. Dat betekent over 7 dagen verdeeld slechts minder dan twee uur per dag. Bijvoorbeeld van 20:00 tot 22:00.

Bovendien zeg jij wel dat er veel mensen zijn die dat structureel doen, maar ik ken ze niet. Wel mensen die dat zoals ik heel zelden eens doen, omdat er een piek in het werk is. Simpelweg omdat dit in loondienst niet eens mag van de arbeidswet, dus er is niemand met een contract voor 60 uur per week.

Ik vraag het nog maar eens: heb jij in de gaten Julani, waarom je bij andere forummers irritatie oproept? Begrijp jij wat er gebeurd, waardoor anderen zo op je reageren? 

Ik vraag me oprecht af of je daadwerkelijk iemand bent die het echt niet ziet, of dat je gewoon iemand bent die thuis vanachter de pc iedereen kei hard zit uit te lachen dat ze nog op je posts ingaan. 

Saga schreef op 17-09-2021 om 19:07:

Ik vraag het nog maar eens: heb jij in de gaten Julani, waarom je bij andere forummers irritatie oproept? Begrijp jij wat er gebeurd, waardoor anderen zo op je reageren?

Ik vraag me oprecht af of je daadwerkelijk iemand bent die het echt niet ziet, of dat je gewoon iemand bent die thuis vanachter de pc iedereen kei hard zit uit te lachen dat ze nog op je posts ingaan.

Wat denk je zelf?

Desire schreef op 17-09-2021 om 19:08:

[..]

Wat denk je zelf?

Ik neig naar het tweede. En jij?

Julali schreef op 17-09-2021 om 16:24:

[..]

Gelukkig is dat bij ons niet het geval. Wij zijn verre van perfect en dat proberen we ook niet te zijn. Het lijkt me doodvermoeiend om zo in het leven te staan. Daarbij doen mijn man en ik een heleboel dingen die totaal niet worden geaccepteerd door de goegemeente, dat bewijst dit topic wel weer.

Het verbaast me alleen hoe heftig de reacties zijn als een moeder eens een avondje niet thuis bij haar kinderen eet, terwijl het ondertussen aan de lopende band gebeurt dat vaders het avondeten niet redden. Maar dat is allemaal prima en heel normaal en heeft geen enkele invloed op de kinderen.

Hebben jullie zelf door hoe dubbel de moraal is die jullie hanteren?

Gossiepietje, als barbamama-en nog geen werkwoord is, dan vanaf nu. Je bubbelt, bolt uit, bindt in, zwaait alle kanten op en verandert desnoods van mening en kleur met maar één doel: zelffelicitaties uitdelen. En vingertikken voor de rest van de wereld. 
Echt, Julali, bijzondere hobby heb je met je topics.

En on topic: mijn kinderen zijn (bijna) volwassen, dus er valt nog weinig echt tijdverslindend te zorgen, dus tijd zat voor alles. Wat wel fijn is, is dat mijn oren nog steeds een overlaad aan kindergeluid kan blokken. Super in een kinderrijke wijk en dat als (bijna) senior. Ook een zelffelicitatie waard!

Julali schreef op 17-09-2021 om 17:29:

[..]

Ik ben minder gaan werken. Voordat ik kinderen kreeg werkte ik 40 uur per week. Sinds ik kinderen heb ben ik naar 30-32 gegaan en mijn man ook van ft naar pt. Maar eigenlijk bevalt pt werken me erg goed en ik weet niet of ik nog wel terug wil naar fulltime.

Dit is de enige consessie die ik heb gedaan voor het krijgen van kinderen, maar het voelt niet alsof ik heb moeten inleveren.

Wauw echt respect 
Zomaar 8 uur ingeleverd en uiteraard je partner ook want alles moet natuurlijk wel gelijk verdeeld worden, stel je voor dat je een uurtje of taakje meer hebt/doet dan de ander.
Dus jullie hebben gezamenlijk 16 uur gereserveerd voor jullie twee nazaatjes, want volgens al jouw berichten is dit de enige concessie die jij hebt gedaan en leven jullie verder jullie levens zoals dat was voor de nazaatjes er waren....
Nu heb je me overtuigd, jij bent echt een supervrouw 

Julali

Julali

17-09-2021 om 19:29 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 17-09-2021 om 19:26:

[..]

Wauw echt respect
Zomaar 8 uur ingeleverd en uiteraard je partner ook want alles moet natuurlijk wel gelijk verdeeld worden, stel je voor dat je een uurtje of taakje meer hebt/doet dan de ander.
Dus jullie hebben gezamenlijk 16 uur gereserveerd voor jullie twee nazaatjes, want volgens al jouw berichten is dit de enige concessie die jij hebt gedaan en leven jullie verder jullie levens zoals dat was voor de nazaatjes er waren....
Nu heb je me overtuigd, jij bent echt een supervrouw

Onze kinderen wonen bij ons in huis, dus we spenderen veel tijd samen. Ik vind dat alleen maar leuk, dus dat voelt niet als een concessie. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 19:31

Julali schreef op 17-09-2021 om 19:29:

[..]

Onze kinderen wonen bij ons in huis, dus we spenderen veel tijd samen. Ik vind dat alleen maar leuk, dus dat voelt niet als een concessie.

En ze maken nooit rommel en veroorzaken geen bergen was? 

Desire schreef op 17-09-2021 om 18:48:

[..]

Begrijpend lezen is niet echt je sterkste kant hè?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.