Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

16-09-2021 om 18:16 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 16-09-2021 om 18:08:

[..]

Dat was voor mij de allergrootste schok. Ik kon dus geen enkele avond ‘zomaar even een hapje eten’ na het werk, even een kwartiertje wat langer doorwerken of gewoon een beetje naar de Hema om een panty te kopen omdat me dat op dát moment het beste uitkwam. Mijn dagen waren echt keihard begrenst.

Waarom? Haalde jouw man de kinderen nooit op? 

Julali

Julali

16-09-2021 om 18:17 Topicstarter

er.is.maar.1.Pino schreef op 16-09-2021 om 18:04:

[..]

Met je kinderen? En waar tover je die dan vandaan? Of is het zonder je kinderen? Maar wat eten die dan? En hoe zit het dan met je eerdere bericht:

[..]

🤨

Nee, zonder mijn kinderen. Mijn man haalt dan de kinderen en eet met hen. Een andere avond doe ik dat, zodat hij eens iets kan doen na zijn werk. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 16-09-2021 om 18:04:

[..]

Met je kinderen? En waar tover je die dan vandaan? Of is het zonder je kinderen? Maar wat eten die dan? En hoe zit het dan met je eerdere bericht:

[..]

🤨

Ja dat vraag ik me ook af. 🤣 Al zou het kunnen dat pappie met kids thuis eet en mamma met vriendinnen ergens anders natuurlijk. Maar dat is wel sneu voor de kids, als mamma vaak niet mee eet vind ik.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 18:21

Julali schreef op 16-09-2021 om 18:15:

[..]

Het is maar wat je er zelf van maakt. Ik vind het altijd wel gezellig.

Dan ligt de lat voor qualitytime ook niet echt hoog. En je man kan gedachtenlezen of bel je die wel dat hij de kinderen van de opvang moet halen en zonder jou moet eten en de klein mannen in bed moet leggen omdat jij de hort op gaat? Ik als man zou dat niet waarderen. 

Desire schreef op 16-09-2021 om 18:12:

Ik vraag me vooral af waarom iemand nog op TO reageert eigenlijk?

🤔🤥

Het is een beetje als het kijken van een James Bond film. In theorie kan alles wat er gebeurt, maar het is zo ongeloofwaardig. Dat je ergens balanceert tussen je rot ergeren ('Dat kan toch helemaal niet?!') en het wel vermakelijk vinden. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 18:24

Rockstar schreef op 16-09-2021 om 18:19:

[..]

Ja dat vraag ik me ook af. 🤣 Al zou het kunnen dat pappie met kids thuis eet en mamma met vriendinnen ergens anders natuurlijk. Maar dat is wel sneu voor de kids, als mamma vaak niet mee eet vind ik.

Vooral sneu voor paps vind ik eigenlijk, ik zou niet blij worden van een vrouw die spontaan van alles afspreekt zonder overleg en verwacht dat ik wel even alleen voor onze kinderen zorg. 

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 18:24:

[..]

Vooral sneu voor paps vind ik eigenlijk, ik zou niet blij worden van een vrouw die spontaan van alles afspreekt zonder overleg en verwacht dat ik wel even alleen voor onze kinderen zorg.

Nou ja, dat spreek je als relatie af met elkaar dus als pappie het goed vindt (en misschien zelf ook doet) lijkt me dat niet erg, alleen ik weet wel dat ik het niet leuk vond als beeb als mijn vader moest overwerken en laat thuis was (of thuis kwam als jij al lag te slapen), dus dan vind ik het sneu dat Julali d'r beebs zo vaak alleen laat. Maar ja, daar wen je vast aan als kind. Ik weet niet of ik het zou kunnen zonder een knagend gewetenstemmetje in elk geval maar ik ben zo zacht als een ei met dat soort dingen.😆

Julali schreef op 16-09-2021 om 18:16:

[..]

Waarom? Haalde jouw man de kinderen nooit op?

Nee, hij brengt. 

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 16:54:

[..]

Ja dat lijkt mij ook een stuk lastiger als je fulltime kinders hebt, je moet je altijd aanpassen aan het ritme van je kind, een hevig huilend kind laat je ook niet bij de oppas achter, dan zit ik zelf ook niet lekker.

Ons kind maakte het leven (tijdelijk tijdens oppassen) van de oppas zo zuur, dat we het begrip oppas maar gewoon geschrapt hebben. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 18:40

Rockstar schreef op 16-09-2021 om 18:28:

[..]

Nou ja, dat spreek je als relatie af met elkaar dus als pappie het goed vindt (en misschien zelf ook doet) lijkt me dat niet erg, alleen ik weet wel dat ik het niet leuk vond als beeb als mijn vader moest overwerken en laat thuis was (of thuis kwam als jij al lag te slapen), dus dan vind ik het sneu dat Julali d'r beebs zo vaak alleen laat. Maar ja, daar wen je vast aan als kind. Ik weet niet of ik het zou kunnen zonder een knagend gewetenstemmetje in elk geval maar ik ben zo zacht als een ei met dat soort dingen.😆

Dat is niet spontaan toch. Indien paps en mams afspreken wie wanneer de kindjes ophaalt zodat de ander de hort op kan lijkt me dat die verplichte datenight hard nodig is om op de hoogte te blijven van elkaars leven enzo. Alsof TO om het hardste beweert dat het leven van zij die wel kinderen hebben niet veel verschilt van dat van mensen die ze niet hoeven/kunnen krijgen. Alle gezinnen en vormen daarvan zijn anders met een andere portemonnee en geen werk wat pas begint als de kindjes naar school zijn. Er zijn voor en nadelen aan beide situaties. 

AcidicShark11

AcidicShark11

16-09-2021 om 19:03

Wat leuk, heb je toch weer je zin en het verloopt weer eens precies zoals verwacht.

Je kan toch met elkaar overleggen? Als een vriendin mij vanmiddag belt en vraagt of ik vanavond wat wil eten samen. Dan bel ik mijn man (als er nog geen andere plannen zijn) en dan overleggen of dat ok is. Als hij geen andere plannen heeft vind hij dat meestal prima. Ik hou wel de balans wat in de gaten omdat ik weet dat ik sowieso vaker wat buitenshuis doe en ik wil natuurlijk niet dat alles altijd op hem neerkomt. En als het niet uitkomt dan stel ik voor dat we het morgen doen of dat ze bij ons komt eten of iets anders. 

Wat ik ook wel eens doe is afspreken als de kinderen al in bed liggen. Dan is het geen hele avond maar gewoon even wat drinken in het plaatselijk cafe rond 20:30-21:00. En dan is het ook niet bezwaarlijk voor mijn partner aangezien de kinderen dan al in bed liggen. 

Julali

Julali

16-09-2021 om 19:25 Topicstarter

Rockstar schreef op 16-09-2021 om 18:19:

[..]

Ja dat vraag ik me ook af. 🤣 Al zou het kunnen dat pappie met kids thuis eet en mamma met vriendinnen ergens anders natuurlijk. Maar dat is wel sneu voor de kids, als mamma vaak niet mee eet vind ik.

Zo zielig is dat niet hoor als mama een keer ergens anders eet. Ik denk dat het gemiddeld 1, max. 2x per week voorkomt. Ik vind het een achterhaald beeld dat dit gelijk zielig zou zijn.

Of vind je het ook zielig voor de kinderen als papa met vrienden een hapje in de stad gaat eten en een keer niet thuis is bij het eten? Of nog aan het werk is? Of naar sport gaat? 


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 19:25

Asha schreef op 16-09-2021 om 19:21:

Je kan toch met elkaar overleggen? Als een vriendin mij vanmiddag belt en vraagt of ik vanavond wat wil eten samen. Dan bel ik mijn man (als er nog geen andere plannen zijn) en dan overleggen of dat ok is. Als hij geen andere plannen heeft vind hij dat meestal prima. Ik hou wel de balans wat in de gaten omdat ik weet dat ik sowieso vaker wat buitenshuis doe en ik wil natuurlijk niet dat alles altijd op hem neerkomt. En als het niet uitkomt dan stel ik voor dat we het morgen doen of dat ze bij ons komt eten of iets anders.

Wat ik ook wel eens doe is afspreken als de kinderen al in bed liggen. Dan is het geen hele avond maar gewoon even wat drinken in het plaatselijk cafe rond 20:30-21:00. En dan is het ook niet bezwaarlijk voor mijn partner aangezien de kinderen dan al in bed liggen.

Maar spontaan vanaf je werk lekker de hort op gaan is het niet, met kinderen is het leven gewoon anders dan zonder kinderen, overleg is noodzakelijk en spontaan is bijna onmogelijk tenzij je kinderen al groot/volwassen zijn.

Julali

Julali

16-09-2021 om 19:27 Topicstarter

Asha schreef op 16-09-2021 om 19:21:

Je kan toch met elkaar overleggen? Als een vriendin mij vanmiddag belt en vraagt of ik vanavond wat wil eten samen. Dan bel ik mijn man (als er nog geen andere plannen zijn) en dan overleggen of dat ok is. Als hij geen andere plannen heeft vind hij dat meestal prima. Ik hou wel de balans wat in de gaten omdat ik weet dat ik sowieso vaker wat buitenshuis doe en ik wil natuurlijk niet dat alles altijd op hem neerkomt. En als het niet uitkomt dan stel ik voor dat we het morgen doen of dat ze bij ons komt eten of iets anders.

Wat ik ook wel eens doe is afspreken als de kinderen al in bed liggen. Dan is het geen hele avond maar gewoon even wat drinken in het plaatselijk cafe rond 20:30-21:00. En dan is het ook niet bezwaarlijk voor mijn partner aangezien de kinderen dan al in bed liggen.

Eens. Dat laatste doe ik ook geregeld. Kinderen naar bed brengen rond 8 uur en daarna gelijk de deur uit. Wij wonen midden in de stad, dus binnen vijf minuten zit ik op een gezellige plek op het terras en als ik moe ben, dan ben ik na vijf minuten weer thuis. Zoveel energie heb ik daar niet voor nodig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.