Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 17:01:

[..]

De vraag die overblijft:

Kun jij je er een voorstelling bij maken, dat andere ouders dat misschien anders ervaren? Omdat zij andere levens hebben, met andere kinderen, andere banen, andere hobby's, andere financiële situatie, andere prioriteiten en/of andere belastbaarheid?

Ik wel.

Ik denk het niet, volgens mij woont Julali op een roze wolk in een luchtkasteel waar altijd alles goed gaat. 

Alles gaat zoals ze het vantevoren heeft bedacht.  Op een andere roze wolk wonen haar vrienden en daar gaat ook alles op rolletjes.

Dan kun je heel makkelijk de dingen die anderen als "probleem" zien wegwuiven en je eigen fantastische leven beschrijven en dat zien als standaard zoals iedereen het zou moeten doen.

Julali

Julali

16-09-2021 om 17:41 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 17:01:

[..]

De vraag die overblijft:

Kun jij je er een voorstelling bij maken, dat andere ouders dat misschien anders ervaren? Omdat zij andere levens hebben, met andere kinderen, andere banen, andere hobby's, andere financiële situatie, andere prioriteiten en/of andere belastbaarheid?

Ik wel.

Ja hoor dat kan, maar is zeker niet altijd het geval. 

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 17:36:

[..]

Ik ook hoor. En dan woont mijn kind niet eens hier, ik ben na mn werk ook gewoon moe, dan nog dat pokkehuishouden, ik ben blij als ik mn huispak op de bank lig

Ja, lijkt mij best gedoe om na je werkdag een beeb van de opvang moet halen en voederen, je huishouden dooen, oppas regelen en dan daarna nog wat leuks willen doen. En dan de volgende dag weer 7 uur op? 😆

Julali

Julali

16-09-2021 om 17:44 Topicstarter

Rockstar schreef op 16-09-2021 om 17:43:

[..]

Ja, lijkt mij best gedoe om na je werkdag een beeb van de opvang moet halen en voederen, je huishouden dooen, oppas regelen en dan daarna nog wat leuks willen doen. En dan de volgende dag weer 7 uur op? 😆

Maar dat hoeft toch allemaal niet? Ik ga vaak direct na werk een hapje eten. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 17:41:

[..]

Ja hoor dat kan, maar is zeker niet altijd het geval.

Meer dan jij denkt. Gezinnen die er van afstand normaal uitzien dat kan achter de voordeur vanalles aan de hand zijn. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 17:45

Julali schreef op 16-09-2021 om 17:28:

[..]

Dat ervaar ik niet zo, we hebben de weekenden en de vakanties samen. De kinderen zijn twee dagen per week al om 12 uur vrij van school. Op die dagen ben ik of mijn man vrij. Dan nog alle uren voor en na school. We zien elkaar dus erg veel, genoeg tijd voor leuke dingen.

Mijn zoon begint om 8.30, zoveel uren heeft zn moeder volgens mij niet over als ie naar school moet. En vroeg opstaan met een niet vooruit te branden kind ziet ze niet als tijd om leuke dingen te doen dacht ik. Hoe laat beginnen je kinderen dan?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 17:48

Rockstar schreef op 16-09-2021 om 17:43:

[..]

Ja, lijkt mij best gedoe om na je werkdag een beeb van de opvang moet halen en voederen, je huishouden dooen, oppas regelen en dan daarna nog wat leuks willen doen. En dan de volgende dag weer 7 uur op? 😆

Oh nee, dat lijkt mij dus echt niet leuk, dan bende blij als je eindelijk zit en het kind slaapt en het huis toonbaar is denk ik.

Julali

Julali

16-09-2021 om 17:48 Topicstarter

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 17:45:

[..]

Mijn zoon begint om 8.30, zoveel uren heeft zn moeder volgens mij niet over als ie naar school moet. En vroeg opstaan met een niet vooruit te branden kind ziet ze niet als tijd om leuke dingen te doen dacht ik. Hoe laat beginnen je kinderen dan?

Tussen half 7 en 7 zijn ze wakker, dus we hebben 's ochtends ruim anderhalf uur met elkaar voordat de school begint. Ik vind dat zeker waardevolle tijd. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 17:59

Julali schreef op 16-09-2021 om 17:48:

[..]

Tussen half 7 en 7 zijn ze wakker, dus we hebben 's ochtends ruim anderhalf uur met elkaar voordat de school begint. Ik vind dat zeker waardevolle tijd.

Tijd waarin je ze aan moet kleden, eten geven en bakjes voor school klaar moet zetten en ook nog moet zorgen dat je zelf klaar bent om naar je werk te gaan noem jij waardevolle tijd met je kinderen? Anderen noemen dat moment spitsuur.

Julali schreef op 16-09-2021 om 17:48:

[..]

Tussen half 7 en 7 zijn ze wakker, dus we hebben 's ochtends ruim anderhalf uur met elkaar voordat de school begint. Ik vind dat zeker waardevolle tijd.

Ja, ik sta dus om 6.15 op en ga om 6.50 de deur uit. Dat is sommige dagen gewoon je kind pas om 18 uur zien. Die om 20 uur eigenlijk veel en veel te laat naar bed gaat, een jaar eerder om 19 uur. Niet dat ze om 7 uur klaar is met gedoe trouwens, maar dat terzijde.  En zo heel bijzonder lijkt me mijn leven niet. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 17:44:

[..]

Maar dat hoeft toch allemaal niet? Ik ga vaak direct na werk een hapje eten.

Met je kinderen? En waar tover je die dan vandaan? Of is het zonder je kinderen? Maar wat eten die dan? En hoe zit het dan met je eerdere bericht:

Julali schreef op 16-09-2021 om 17:28:

[..]

Dat ervaar ik niet zo, we hebben de weekenden en de vakanties samen. De kinderen zijn twee dagen per week al om 12 uur vrij van school. Op die dagen ben ik of mijn man vrij. Dan nog alle uren voor en na school. We zien elkaar dus erg veel, genoeg tijd voor leuke dingen.

🤨

Julali schreef op 16-09-2021 om 17:48:

[..]

Tussen half 7 en 7 zijn ze wakker, dus we hebben 's ochtends ruim anderhalf uur met elkaar voordat de school begint. Ik vind dat zeker waardevolle tijd.

Aankleden, ontbijten,  tandenpoetsen, broodtrommels in de tassen, schoenen aan en dan op weg naar school en werk. Ik kan mij van 8 tot 10 jaar geleden niet herinneren dat die uren gekwalificeerd konden worden als quality time.  Er was altijd wel een sok spoorloos,  er ging een beker melk over tafel of er was andere rampspoed. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 17:44:

[..]

Maar dat hoeft toch allemaal niet? Ik ga vaak direct na werk een hapje eten.

Dat was voor mij de allergrootste schok. Ik kon dus geen enkele avond ‘zomaar even een hapje eten’ na het werk, even een kwartiertje wat langer doorwerken of gewoon een beetje naar de Hema om een panty te kopen omdat me dat op dát moment het beste uitkwam. Mijn dagen waren echt keihard begrenst. 

Ik vraag me vooral af waarom iemand nog op TO reageert eigenlijk? 

🤔🤥

Julali

Julali

16-09-2021 om 18:15 Topicstarter

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 17:59:

[..]

Tijd waarin je ze aan moet kleden, eten geven en bakjes voor school klaar moet zetten en ook nog moet zorgen dat je zelf klaar bent om naar je werk te gaan noem jij waardevolle tijd met je kinderen? Anderen noemen dat moment spitsuur.

Het is maar wat je er zelf van maakt. Ik vind het altijd wel gezellig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.