Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kinderhaters

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
M Lavell

M Lavell

13-01-2009 om 22:37 Topicstarter

Koek en zopie

Elisabeth:"Nee, één man hield dapper weerstand tegen zoveel winterpret en riep plots boos tegen mij: “Moeten jullie per sé hier schaatsen?!” I"
LOL!
Hier ook bordevol winterpret en natuurlijk allemaal mensen in mijn tuin om even uit te puffen of de schaatsen wat strakker te doen. We hebben de biertafel met banken op het ijs gezet. Fakkels erbij. Vuurtje zelfs. En natuurlijk af en toe erwtensoep en warme chocolade voor de gelukkigen die juist op dat moment in de buurt waren.
Is ook een manier namelijk.
Groet,
Miriam Lavell

Boetes helpen niet?

wat moeten we dan? gewoon lekker zeuren over de megafoongiller,en geen boetes uitdelen (want die helpen toch niet?)zullen we dan ons hele rechtssysteem maar afschaffen en vooral met zijn allen gaan relativeren?
wat een enorme puinzooi zal er dan ontstaan.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

13-01-2009 om 22:42

Humor

Dat is inderdaad de beste remedie, af en toe een beetje humor en relativeringsvermogen. Op zo’n laatste schaatsdag heeft het weinig zin je erf te bewaken en kan je beter van de nood een deugd maken met erwtensoep en chocomelk. Als het weer gaat vriezen weten we waar we welkom zijn!
Elisabeth.

Leuk bedacht miriam

Hier ook bordevol winterpret en natuurlijk allemaal mensen in mijn tuin om even uit te puffen of de schaatsen wat strakker te doen. We hebben de biertafel met banken op het ijs gezet. Fakkels erbij. Vuurtje zelfs. En natuurlijk af en toe erwtensoep en warme chocolade voor de gelukkigen die juist op dat moment in de buurt waren.

en dat meen ik serieus,echt een ontzettend leuk idee en heel erg gastvrij maar................
ook gemakkelijk gedaan natuurlijk,als de laatste keer dat dit kon 12 jaar geleden is!
vraag me af als de vorst nog tot half maart geduurd had en je tot die tijd elke dag mensen in je tuin had ,of je dan nog steeds zo gastvrij was gebleven.

Starry Night

Starry Night

13-01-2009 om 22:44

Maar elisabeth

Je verhaal samenvattend: enorme drukte en iedereen heeft plezier, één zak van een vent. Als dat het tijdsbeeld is dan maak ik me vooralsnog geen zorgen met mijn grut En dat gebeurde in 1952 dus ook al.

M Lavell

M Lavell

13-01-2009 om 22:44 Topicstarter

Grappig verwijt

Ik "Dan verval je al snel in kinderachtigheden als 'maar ik heb toch het recht om...'."
Starry Night:"Ja, awas dus Pieter's insteek. Toch...?"
Dat vind ik eigenlijk juist het allergrappigste aan deze zaak, dat iedereen hem dat verwijt. Nou was dat zijn punt helemaal niet. Hij vroeg zich af hoe het mogelijk was dat deze stichting in zijn eentje kon besluiten dat hij niet in die muziektent mocht. Het ging hem om de manier waarop.
Maar bovendien: als Pieter al wel die insteek had gehad, dan is het nogal bizar om hem dat te verwijten. Hij is tien.
Ondertussen is het juist die stichting die zich zonder enig oog voor de levenssfeer waarin die tent zich bevindt, op het botte bezitsrecht bezoekt 'het is mijn tent en ik wil niet dat jij...' Typisch pot verwijt de ketel, met dat verschil dat de ketel tien is en de pot een veelvoud van dat. Die pot had zich wat volwassener kunnen gedragen.
Groet,
Miriam Lavell

M Lavell

M Lavell

13-01-2009 om 22:47 Topicstarter

Het zomert hier ook

susanne, als het niet vriest komen hier boten, zwemmers, wandelaars, honden. Ik ben er niet altijd even blij mee, maar stampvoetend mijn bezit verdedigen heeft niet zo bar veel zin. Die mensen hebben plezier.
Ik heb er wel eens eentje door de politie weg laten halen trouwens. Die wilde zich verzuipen. Dat vond ik zelfs te ver gaan.
Groet,
Miriam Lavell

Elisabeth B.

Elisabeth B.

13-01-2009 om 22:47

Sterke arm

De Telegraaf bericht op haar website ook over de schreeuwende buren van de Amsterdamse crèche en daarin staat dat wel degelijk contact is geweest met de politie, zie hierna.
(...) Algemeen directeur Bettina Wolfenter van de crèche bevestigde dinsdag een bericht hierover in Het Parool. Volgens haar klagen buren al sinds de crèche zich in 2004 vestigde in een oud schoolgebouw tussen de huizen over lawaaiige kinderen.
De kinderen schrokken volgens Wolfenter de afgelopen tijd vooral van de man met de megafoon, die vanaf zijn balkon dingen zou schreeuwen als stelletje kutkinderen, koppen dicht! De laatste keer dat het gebeurde, belde de crèche de politie. Wolfenter: Maar we wisten toen nog niet wie het was. Dat weten we nu wel, als hij het nog een keer doet kunnen we bij de politie aangeven wie dit doet.
Het probleem is: alle gebouwen zitten hier te dicht op elkaar. We proberen met de buurt afspraken te maken om de geluidsoverlast van schreeuwende kinderen zoveel mogelijk te voorkomen. Maar we kunnen de kinderen niet de hele dag binnen houden, legt Wolfenter uit.

Starry Night

Starry Night

13-01-2009 om 22:47

Precies miriam

Iemand van tien mag kinderachtig zijn, helemaal met je eens.

En wat betreft die 'levenssfeer': dat is een puur persoonlijke waarneming, had Tinus een paar dagen terug al vastgesteld. En ik bevestigde dat: ik associeer een muziektent niet met voetballende kinderen. En daar gaat de vergelijking met een peuterspeelzaal dus mank.

Elizabeth b

*Nee, één man hield dapper weerstand tegen zoveel winterpret en riep plots boos tegen mij: “Moeten jullie per sé hier schaatsen?!”*

Zure zeur die man,maar zoals je zei ; het was enorm druk op die schaatsplek,en als er dan slechts 1 zure zeurpiet tussenzit,blijkt dat de maatschappij nog lang niet zo egoistisch is als sommige mensen menen.

sweetness

sweetness

13-01-2009 om 22:50

Man o man

>>Hij vroeg zich af hoe het mogelijk was dat deze stichting in zijn eentje kon besluiten dat hij niet in die muziektent mocht. Het ging hem om de manier waarop.< <

werkelijk waar....waar blijf het in Nederland als je niet eens meer je eigen bezit mag beschermen? Ik bedoel, het is niet zomaar een muziektentje....Het is cultuur, nostalgie weet ik veel hoe je het noemen wilt, maar boven al een MUZIEK-tent, geen speeltent, en nogmaals, er zijn genoeg andere mogelijkheden voor Pieter om te spelen, waren die er niet geweest, had ik het misschien zelf ook nog wel anders gezien. Maar die zijn er, in overvloed....En het heeft op geen enkele wijze iets te maken met het bericht over de WEL intolerante buren van de creche....

>>Ondertussen is het juist die stichting die zich zonder enig oog voor de levenssfeer waarin die tent zich bevindt, op het botte bezitsrecht bezoekt \'het is mijn tent en ik wil niet dat jij...\' Typisch pot verwijt de ketel, met dat verschil dat de ketel tien is en de pot een veelvoud van dat. Die pot had zich wat volwassener kunnen gedragen.< <

Welke levenssfeer? Waar haal je dat nu weer vandaan?
Tja, volgens mij heeft zij zich enkel verweerd, zij werd voor de rechter gedaagd, niet Pieter....

M Lavell

M Lavell

13-01-2009 om 22:51 Topicstarter

Levenssfeer

Starry Night:"En wat betreft die \'levenssfeer\': dat is een puur persoonlijke waarneming,"
Dat klopt. En dan vooral van de mensen die er wonen. Het is je uitzicht, je baken, je woongenot. Ieder verzint er wat bij. Sommigen voetballen, anderen oefenen er voor de dansclub.
Als je dat niet wil, dan moet je een list verzinnen. Je kunt niet volstaan met doen alsof dat ding niet tot de levenssfeer van de wijk hoort met een bordje 'verboden toegang'. Dat gaat niet werken. Het blijft namelijk het uitzicht, het baken, het woongenot van de mensen in de wijk. Verzint er straks weer iemand iets anders.
Groet,
Miriam Lavell

Starry Night

Starry Night

13-01-2009 om 22:52

Is het geen teken aan de wand...

... dat we hier op een forum voor ouders zitten, vol mensen die onmiddellijk luidkeels met voorbeelden op de proppen zouden kunnen komen ware dit werkelijk een tijdsbeeld, en dat dit.... dus helemaal niet gebeurt. Wij hier hebben één zo'n kinderhater in de buurt, die vindt dat mijn kinderen niet te dicht langs zijn glimmende auto mogen wandelen. Vooralsnog voel ik nog niet de behoefte mij tot de Rijdende Rechter te wenden (trouwens, hij is op tv nu

Elisabeth B.

Elisabeth B.

13-01-2009 om 22:53

Optimisme

Precies, gelukkig zijn er nog altijd veel meer fijne, leuke, gastvrije en vrolijke mensen en moeten we ons niet laten leiden door azijnpissers! Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je niet naar hun grieven moet luisteren, alleen dat men niet altijd in hun recht staat of zelfs hun recht kan krijgen, zoals Miriam in haar achtertuin.
Elisabeth.

Starry Night

Starry Night

13-01-2009 om 22:55

De mensen die er wonen...

... bevonden zich eerder in deze draad volgens mij. Papendrechters. Ze vonden de muziektent geen voetbalveld, herinner ik me.

sweetness

sweetness

13-01-2009 om 22:55

Elisabeth

>>Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je niet naar hun grieven moet luisteren, alleen dat men niet altijd in hun recht staat of zelfs hun recht kan krijgen, zoals Miriam in haar achtertuin. < <

???

Starry Night

Starry Night

13-01-2009 om 22:56

Maar elisabeth

Dat Miriam dat gezellig vindt in haar achtertuin is haar goed recht. Maar als ik daar in mijn achtertuin nou bijvoorbeeld niet zo'n zin in heb? Ben ik dan meteen zuur? Of is er toch nog wel een grijs gebiedje ergens

M Lavell

M Lavell

13-01-2009 om 22:59 Topicstarter

Tweedeling

Starry Night:"En wat betreft die \'levenssfeer\': dat is een puur persoonlijke waarneming,"
Er schijnt een ware scheuring in de wijk te zijn ontstaan over dat ding, las ik in het AD. Overigens: als ik de dames van de stichting goed begrijp, hadden ze hinkelende meisjes ook aan de oren weg gesleept. 'regel is regel' nietwaar?
Groet,
Miriam Lavell

sweetness

sweetness

13-01-2009 om 23:00

Uitdrukking

aan de oren wegslepen is in Papendrecht een vrij normale uitdrukking, ik zou dat niet al te letterlijk nemen....kan me niet herinneren dat dat gezegd is overigens

Starry Night

Starry Night

13-01-2009 om 23:02

Hinkelende meisjes?

Dat is voor mij nieuwe informatie. En de pers zou ik niet blindelings vertrouwen, eerlijk gezegd. Waarmee ik niet wil zeggen dat de mensen het heus niet allemaal met elkaar eens zullen zijn daar. Maar een 'scheuring'? Dat vinden over het algemeen vooral de media leuk. Diezelfde media die een tienjarig jongetje dit aandoen.

sweetness

sweetness

13-01-2009 om 23:03

Link?

>>over dat ding, las ik in het AD< <

Laat eens lezen dan?

Elisabeth B.

Elisabeth B.

13-01-2009 om 23:03

Keuze

Wat ik bedoel met het aanhalen van Miriam en haar voorbeeld over haar achtertuin, is dat haar tuin haar privé domein is en zij afgelopen zondag de keus heeft gemaakt er geen punt van te maken dat schaatsers in haar tuin te gaan zitten. Dat betekent niet dat ze voor altijd ‘tuinvredebreuk’ moet accepteren en een azijnpisser is als ze dat niet doet. En er zijn vele grijstinten want zoveel mensen zoveel wensen
Elisabeth.

M Lavell

M Lavell

13-01-2009 om 23:05 Topicstarter

Grijs

Bezit, zeker onroerend goed, is nu eenmaal een grijs gebied. Je kunt je niet weren tegen elk gebruik door vreemdelingen. Het is geven en nemen, afhankelijk van de omgeving en het gebruik van die omgeving, ook door anderen.
Of ik het leuk vind of niet, ik zal zomer en wintergasten moeten dulden. Dat hoort nu eenmaal bij aan het water wonen. Er zijn zelfs vaste gasten. De zeeverkenners weten dat ze bij mij kunnen aankloppen voor drinkwater. En niemand weet het, maar ik heb speciaal voor de fietsers een enorme ehbo doos (die ik ook minstens 2 keer per jaar moet gebruiken bij weer een bloedend geval)
Zo zal de bewoner van een portiekwoning moeten dulden dat er bij hevige regenval iemand even komt schuilen.
Kun je duizend bordjes ophangen, maar aan dat soort gebruik doe je niks.
En zo zal de bewoner van een wijk, welke wijk ook, zich kindergeluid moeten laten welgevallen. Kinderen zijn er ook.
Groet,
Miriam Lavell

Starry Night

Starry Night

13-01-2009 om 23:05

Dan zijn we het dus eens, Elisabeth Want om de vergelijking even door te trekken: in het Papendrechtse geval zal Miriam iedere dag en op elk willekeurig moment haar tuin vol mensen kunnen vinden.

sweetness

sweetness

13-01-2009 om 23:07

Sorry

maar dan begrijp ik nog niet wat dat met die muziektent te maken heeft ... alleen omdat zij er voor kiezen geen uitzondering te maken, omdat anders dat grijze gebied wel erg grijs wordt? Zoals al eerder gezegd, waarom Pieter van 10 wel met de voetbal, maar Pieter van 16 met zijn blowende en graffiti spuitende vrienden niet meer??? Nee, verboden is verboden.... En dat Miriam haar tuin openstelt, tja, dat is dus haar keuze, want haar tuin, maar is ze nog zo vriendelijk als ik van de zomer met mijn bootje langsvaar en in haar tuin mijn kampement opsla??

Starry Night

Starry Night

13-01-2009 om 23:08

Sweetness

... of gaat voetballen, hahaha?

sweetness

sweetness

13-01-2009 om 23:14

Of in de muziektent?

Zij blij, wij blij, Stichting ook, want het is muziek en Pieter blijft vanzelf wel weg dan....

Elisabeth B.

Elisabeth B.

13-01-2009 om 23:25

Gelijk hebben en gelijk krijgen

Verboden is verboden, ja. Gelijk hebben is echter helaas niet altijd hetzelfde als gelijk krijgen. Daarom is in een aantal gevallen niets mis met een vleug pragmatisme. Bijvoorbeeld bij de laatste vorst met betrekking tot je achtertuin die grenst aan een drukke schaatsroute. Of blowende provincialen in je portiek op Koninginnedag als je in een afgelegen woonstraat in het centrum van Amsterdam woont. Situaties die je normaal niet zou tolereren staan dan in ander licht.
Zijn er ook situaties te bedenken dat de eigenaren van de muziektent pragmatisch moeten zijn met betrekking tot handhaving van hun eigendomsrecht, bijvoorbeeld als Orange op het EK wint van Italië en kinderen de reddingen van Van der Sar naspelen? Gebeurt per slot van rekening ook niet vaak ...
Elisabeth.

sweetness

sweetness

13-01-2009 om 23:27

Van der sar

staat toch echt niet in een muziektent maar gewoon op een grasveld, dus pragmatisch of niet, dat kunnen de kinderen gewoon daar naspelen...

M Lavell

M Lavell

13-01-2009 om 23:33 Topicstarter

http://www.ad.nl/drechtsteden/2892968/Rijdende_Rechter_heeft_kritiek.html
"Ook Stichting Dorpsbehoud, de onbetwiste winnaar van de rechtszaak, komt niet ongeschonden uit de strijd. De Rijdende Rechter stelt dat Dorpsbehoud ‘door het domweg weren van spelende kinderen, een doodlopende weg bewandelt,’ enerzijds omdat het verbod nauwelijks te handhaven valt, anderzijds omdat het tot een tweedeling in de buurt heeft geleid."
En ja, ook hinkelende meisjes. De stichting hangt namelijk deze filosofie aan "Zoals al eerder gezegd, waarom Pieter van 10 wel met de voetbal, maar Pieter van 16 met zijn blowende en graffiti spuitende vrienden niet meer??? Nee, verboden is verboden...."
Terwijl dat flauwekul is. Alles verbieden is niet te handhaven. Sommige dingen toestaan (wel dansende meisjes, niet voetballen bijvoorbeeld) werkt veel beter. Al was het maar omdat de dansende meisjes het ding dan ook als eigen terrein op gaan eisen tegen vervelende broertjes die willen voetballen.
Sweetness:"En dat Miriam haar tuin openstelt, tja, dat is dus haar keuze,"
Ik heb geen keus, tenzij ik een enorm hek om mijn tuin zet, maar dan kan ik ook niet bij mijn steiger en bootje en leef ik in een gevangenis.
Nogmaals: alle gebruik verbieden of niet wensen, is onzin. Sommig gebruik toestaan, tolereren dus, werkt veel beter.
Nog iets vergeten? Ja, die oren. Pietertje en zijn makkers werden aan hun oren uit de muziektent gesleept. Zit echt in het programma en werd niet bestreden door de pot (die van verwijt de ketel).
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.