Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Id kaart moet gratis!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

28-09-2011 om 13:28

Hahaha miriam

Heb het hele draadje niet gelezen maar alleen jouw posting, wat ik me nou afvraag.... Zouden ze zich dat realiseren bij de PvdA... Dat ze gewoon een beetje dom overkomen... En dan niet eens WA-Maxima beetje dom

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

M Lavell

M Lavell

28-09-2011 om 16:01 Topicstarter

Niet mensen

Nee natuurlijk hebben ze dat niet door. Ze hebben zich allemaal mee laten slepen in populisme: dat is feitelijk bij ieder binnenbrandje er overheen zeiken in de hoop dat het vuur dan uit gaat.
Uit angst voor regent uitgemaakt te worden, wordt de principiele kant van de zaak vergeten. Het complete leger afgewegende politici lijkt uitgestorven.
Daar is een uitzondering op. De SGP is de enige die nog recht in de leer is als het om staatsrecht gaat. Maar dan wel weer naar het regentenmodel: alleen in precies die situaties waarin zij er zelf geen nadeel van hebben.
Maar dan toch. Ook in dit geval is het de SGP die de voet dwars zet tegen een spoedwetje.
Groet,
Miriam Lavell

ilsepilse

ilsepilse

28-09-2011 om 19:31

Argh val er net buiten..

zoonlief werd 14, van andere zoon kreeg ik ruime tijd ervoor een brief vd gemeente dat hij 14 werd en gratis een id kon ophalen (dit was eenmalig, was hij die later kwijt zelf betalen) ok, ik zit te wachten op brief voor zoon nr2 maar tot 5 sept zijn verjaardag niks ontvangen, hij heeft nog een paspoort dat geldig is tot juli 2012, tot ik de week erop hoorde dat het gratis was, ik ging de woensdag naar het stadhuis en men beaamde ok tis gratis, de donderdagavond (kon de hele week niet ivm school, werk en sporttrainingen van de jongens) ga ik samen met zoonlief naar het stadhuis, heeft minister Donner de avond ervoor nu beslist dat we wel weer moeten betalen, sorry 43 euro is echt heel veel , zat net in mijn geboortestadje in Belgie te googelen : 15 euro !!

Wat moet ik meebrengen bij het aanvragen?Mijn huidige identiteitskaart of kids-ID.
Bewijs van verlies of diefstal, al dan niet uitgereikt door de lokale politie.
Een recente en gelijkende pasfoto (zwart-wit of kleur) met witte egale achtergrond.
De som van € 15. Betalen kan

unquote

moet het hier allemaal zo duur zijn ??

ik heb voorlopig zijn paspoort gekopieerd en gelamineerd, ik weet dat illegaal is maar ik weiger nog een 2e betaald id aan te schaffen...

jessica 5

jessica 5

29-09-2011 om 00:50

Haha,raar maar waar!

Ik schreef het hier vorige week vrijdag al dat ze nota bene in Den Haag zelf nu dit doen!.
Hagenaars die een ID-kaart aanvragen, krijgen een brief mee van de gemeente. Daarin staat dat later mogelijk alsnog een rekening volgt. Dat zou gebeuren als het parlement instemt met het wetsontwerp dat minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) heeft ingediend om burgers weer te laten betalen voor de kaart die sinds kort gratis is.
Dus hier ook nog steeds gratis!.
Ik moet het nog zien of er betaald gaat worden,als het parlement instemt met het wetsontwerp.
Trouwens nog steeds geen brief ontvangen voor zoon die hem dus in aanmerking komt voor die teruggave.

M Lavell

M Lavell

29-09-2011 om 10:02 Topicstarter

Christen unie heeft een punt

http://www.christenunie.nl/k/nl/news/view/490849/59042
"De ChristenUnie begrijpt dat er iets moet gebeuren op het gebied van de uitgave van ID-kaarten maar vindt dat er zorgvuldig moet worden gekeken naar de mogelijkheden. Ortega-Martijn denkt dat de tijdelijke oplossing van het probleem mogelijk ligt in de verruiming van de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht. “Er zijn veel situaties waarin een persoon ook los van een paspoort of rijbewijs kan aantonen wie hij is, een stapeltje bankpasjes, school- college- of bibliotheekpas en een OV-abonnement geeft bij elkaar een behoorlijk beeld”, aldus Ortega-Martijn."
We kunnen dat punt nog scherper slijpen. In werkelijkheid hebben agenten meestal een digitaal apparaatje bij zich waarmee ze zelf op straat de opgegeven identiteit kunnen controleren.
http://www.kombijdepolitie.nl/Actueel/Pages/Politie-scant-vingerafdrukken-op-straat.aspx
Je hebt dus helemaal geen ID pas nodig. Je naam zeggen en ter ondersteuning een bibliotheekkaart afgeven, is genoeg.
Aanpassen van de identificatiewet zou een enorme besparing op kunnen leveren.
Groet,
Miriam Lavell

M Lavell

M Lavell

01-10-2011 om 11:28 Topicstarter

Door innovatie maar eentje

A., de kwestie is juist dat je dat zo niet hoeft te doen. Eén naamdrager in combinatie met de Blackberry van de agent, dekt identificatie voldoende af. En als dat dan nog niet genoeg blijkt (de machine komt er niet uit), kun je mee naar het bureau.
Die ene naamdrager, zelfs met sofinummer, heeft iedereen. De verzekeringspas. Voor vaststellen van iemands identiteit is 999 van de 1000 geen ID bewijs nodig.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

02-10-2011 om 16:21

Verplichte kaart

Miriam:
"Je hebt dus helemaal geen ID pas nodig. Je naam zeggen en ter ondersteuning een bibliotheekkaart afgeven, is genoeg."
Ik wil juist een verplichte ID-kaart: Dan moet die kaart namelijk ook gratis zijn.

M Lavell

M Lavell

03-10-2011 om 08:54 Topicstarter

Zonder kaart

tinus:"Ik wil juist een verplichte ID-kaart: Dan moet die kaart namelijk ook gratis zijn."
De grap is juist dat die kaart ook helemaal niet nodig is voor het doel. Iemands identiteit vaststellen kan zonder. En bij twijfel mee naar het bureau.
A:"Hoe gemakkelijk wordt het om je voor iemand anders uit te geven?"
Niet gemakkelijker dan met kaart.
A:"Tieners proberen in de kroeg alcohol te krijgen met een schoolpasje waarop staat dat ze wél 16 zijn."
Er bestaat geen identificatieplicht bij de supermarkt. De id-plicht is niet ingevoerd om tieners van de alcohol af te helpen. Fraude is juist, nu _iedereen_ kopietjes van je id maakt, veel gemakkelijker.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

03-10-2011 om 13:18

Buitenland

Miriam:
"De grap is juist dat die kaart ook helemaal niet nodig is voor het doel. Iemands identiteit vaststellen kan zonder. En bij twijfel mee naar het bureau."
Die ID-kaart gebruik ik vooral voor reizen naar het buitenland (ik ben op dit moment zelfs paspoortloos) -en dat kan niet met bibiotheekpasje ofzo. Dus ik vind een gratis ID kaart een fijn vooruitzicht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.