Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache

Pistache

03-08-2022 om 13:26 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 13:19:

[..]

De vraag is eerder hoeveel je nodig hebt om de lasten die blijven te kunnen betalen en daarna pas hoeveel je nodig hebt om lekker te leven. Het geld wat je nu spaart voor je kinderen is dus straks weg. En zaken die mensen nastreven? Ik lees dat jullie ook meerdere auto’s hebben en meerdere keren per jaar op vakantie gaan en ook dat je weinig idee hebt wat die kinderen echt nog gaan kosten.

We zetten natuurlijk meer geld apart. Niet alleen voor onze kinderen, maar ook voor wat we zelf nodig denken te hebben. Het huis verkopen en in het buitenland een appartement huren is ook een serieuze optie voor ons. Er zijn plekken op de wereld waar dat heel goedkoop kan. Dan kun je het een heel lange tijd uitzingen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 13:43

Pistache schreef op 03-08-2022 om 13:26:

[..]

We zetten natuurlijk meer geld apart. Niet alleen voor onze kinderen, maar ook voor wat we zelf nodig denken te hebben. Het huis verkopen en in het buitenland een appartement huren is ook een serieuze optie voor ons. Er zijn plekken op de wereld waar dat heel goedkoop kan. Dan kun je het een heel lange tijd uitzingen.

Maar dan zit je wel weer met extra vaste lasten te kijken, ook al is het goedkoop en je kinderen bouwen hier hun levens op en waarschijnlijk niet in het buitenland. 

Pistache

Pistache

03-08-2022 om 13:47 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 13:43:

[..]

Maar dan zit je wel weer met extra vaste lasten te kijken, ook al is het goedkoop en je kinderen bouwen hier hun levens op en waarschijnlijk niet in het buitenland.

Welke extra vaste lasten? We hebben dan het geld van ons huis, dat is 8 ton, daar kun je aardig wat maanden huur van betalen. 

Waar onze kinderen gaan wonen tegen die tijd mogen ze helemaal zelf weten. Ze zijn dan volwassen.

Pistache schreef op 03-08-2022 om 12:03:

[..]

Ik vind de helft van mijn inkomen betalen echt veel. Bijna nergens in de wereld betalen mensen met een goed inkomen zoveel belasting als in Nederland.

Maar het is ook een keer genoeg. Ik ben niet aan het werk om mijn leven lang de toeslagen van Rita te betalen die ervoor kiest maar 2 dagen te werken. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. We zijn allemaal volwassen mensen.

Dan mag je nog eens gaan rekenen want je betaalt niet de helft. Ik geloof dat je ongeveer 7000 euro per jaar mag verdienen zonder daar belasting over te betalen. Dus iemand met een klein bijbaantje betaalt geen belasting. Jij ook niet over die eerste 7000 euro. En dan betaal je over het eerste deel erboven iets van 38% maar blijkbaar mis je wat informatie en is het makkelijk te roeptoeteren dat je de helft aan je inkomen kwijt bent aan belasting. 

Degenen die nog 15 jaar belasting mogen betalen van jou werken potdorie net zo hard of hebben wellicht een zwaardere baan maar krijgen gewoon minder betaald. Wees blij dat je zoveel belasting MAG betalen of ga lekker naar dat andere land. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 14:00

Pistache schreef op 03-08-2022 om 13:47:

[..]

Welke extra vaste lasten? We hebben dan het geld van ons huis, dat is 8 ton, daar kun je aardig wat maanden huur van betalen.

Waar onze kinderen gaan wonen tegen die tijd mogen ze helemaal zelf weten. Ze zijn dan volwassen.

Huur, energie,  zorgverzekering, andere verzekeringen, auto enzovoort. 

En het is natuurlijk de vraag of je huis dat gaat opbrengen want wat de markt doet kun je vooraf niet zeggen, wat de inflatie doet ook niet. 

Wow dit topic is uit de hand gelopen! Lijkt meer op online pesten! Chic hoor!

Mischa83 schreef op 03-08-2022 om 14:59:

Wow dit topic is uit de hand gelopen! Lijkt meer op online pesten! Chic hoor!

Dat gebeurt best vaak dat topics helemaal ontsporen en vaak niet op een leuke manier. 

Pistache

Pistache

03-08-2022 om 15:06 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 14:00:

[..]

Huur, energie, zorgverzekering, andere verzekeringen, auto enzovoort.

En het is natuurlijk de vraag of je huis dat gaat opbrengen want wat de markt doet kun je vooraf niet zeggen, wat de inflatie doet ook niet.

Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen, maar we zijn daarvoor nu aan het werk om dat straks te kunnen betalen. Met een inkomen van 8- 10k per maand gaat dat redelijk goed.

Pistache schreef op 03-08-2022 om 15:06:

[..]

Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen, maar we zijn daarvoor nu aan het werk om dat straks te kunnen betalen. Met een inkomen van 8- 10k per maand gaat dat redelijk goed.

Dat geloof ik goed, misschien kan ik jouw baan wel overnemen? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 15:13

Pistache schreef op 03-08-2022 om 15:06:

[..]

Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen, maar we zijn daarvoor nu aan het werk om dat straks te kunnen betalen. Met een inkomen van 8- 10k per maand gaat dat redelijk goed.

En je dan beklagen dat je zoveel belasting moet betalen? 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 15:21

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 15:13:

[..]

En je dan beklagen dat je zoveel belasting moet betalen?

Ik voel me ineens arm.

Maar goed, ik ben rijk aan fantasie misschien telt dat ook. 😜 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-08-2022 om 15:26

dit topic wordt steeds grappiger. Nu dat salaris weer erbij....

Een roze luchtkasteel in lalaland denk ik inmiddels.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 15:34

zit nu ineens te bedenken dat TO maar 2 maanden hoeft te werken voor mijn hele jaarsalaris. 

Nu zoek ik nog een andere baan. TO? 
Ik doe het voor de helft, maar wel maar 24u. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 15:36

ik ga hier maar eens aan de slag.. zit al de hele dag wat te lummelen, maar moet nog een hal schilderen. 

Ach ja, eigenlijk ben ik nu ook tevreden met het salaris wat mijn man en ik elke maand binnen halen, al is dat flink veel minder dan bij Pistache en haar man. We kunnen goed rondkomen, geld apart zetten en leuke dingen doen. Daarnaast hebben we de studie en het rijbewijs kunnen betalen van onze zoon. We komen zeker niks tekort.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.