Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Als wij zoveel verdienden hoeft onze dochter theoretisch gezien nooit te gaan werken.
Je bent gewoon ontzettend geprivilegieerd. Das fijn voor je maar andere mensen hebben dat voorrecht niet dus zijn ze genoodzaakt andere keuzes te maken. Anders is niet beter of slechter en daar hoef je niet op neer te kijken. Als je denkt dat jouw situatie normaal of gemiddeld is; dat is niet zo.

Mug schreef op 03-08-2022 om 15:26:

dit topic wordt steeds grappiger. Nu dat salaris weer erbij....

Een roze luchtkasteel in lalaland denk ik inmiddels.

Dit topic wordt steeds onwaarschijnlijker, klopt weinig van. Maar het is ze van harte gegund als het klopt!

Topic openen, niks zelf zeggen wat met het topic te maken heeft op de kinderopvang na. En verder alleen maar opscheppen en anderen afzeiken, lijkt me nergens voor nodig.  Zeg dan gewoon in je topic titel dat je even heel erg graag wil opscheppen en even behoefte hebt aan aandacht omdat het vakantie is.

Ik vind het fantastisch om te lezen;

Mooi duur huis, beiden een mooie auto, allebei een fantastisch goedlopend bedrijf, helemaal modern bezig met o.a. energieneutraal huis, crypto etc, kinderen worden financieel goed opgevoed want er wordt geen geld over de balk gesmeten en ze laten zich niet leiden door wat anderen doen bij feestjes, hun kookkunsten zijn van hoogwaardige kwaliteit, besteden ondanks de drukke eigen bedrijven veel tijd aan hun kinderen, ze gaan zo goed dat ze met 50 kunnen stoppen met werken en dan gaan emigreren en hun leven voortzetten met nuttig vrijwilligerswerk ( waarschijnlijk het begeleiden van de Rita's van de samenleving), en lopen ook nog eens veel meer stappen op een dag dan het geadviseerde aantal. 

Echt...daar kan geen soapserie tegenop. Ik zou het aan Netflix voorleggen. In de volgende afleveringen komt vast ter sprake dat de kinderen hoogbegaafd zijn, ze allemaal slank zijn, en op hoog niveau sporten, en als ouders van jonge kinderen toch nog veel sex hebben want moe zijn ze nooit.

Maar blijft dan wel jammer dat het allemaal inhoudelijk zo weinig met het topic te maken heeft, want daar was ik dan eigenlijk vooral benieuwd naar en dat hoor je dan weer niet.

MamaE schreef op 03-08-2022 om 15:47:

Als wij zoveel verdienden hoeft onze dochter theoretisch gezien nooit te gaan werken.
Je bent gewoon ontzettend geprivilegieerd. Das fijn voor je maar andere mensen hebben dat voorrecht niet dus zijn ze genoodzaakt andere keuzes te maken. Anders is niet beter of slechter en daar hoef je niet op neer te kijken. Als je denkt dat jouw situatie normaal of gemiddeld is; dat is niet zo.

Het zegt ook niet alles want iedereen besteedt zijn geld op zijn eigen manier. Wij hebben de keuze gemaakt de studie en het rijbewijs van onze zoon te betalen maar ik ken ook mensen, met ongeveer hetzelfde inkomen of misschien zelfs iets meer, die hierin andere keuzes hebben gemaakt. Die vinden studeren maar onzin, iets wat de kinderen zelf maar moesten bekostigen als ze dat echt hadden gewild. Want ja, al dat studeren en later zitten ze dan ook bij de Appie aan de kassa, werd er gezegd. 

met dat inkomen kun je je huis dus in 15 jaar afbetalen zonder in te hoeven leveren qua luxe. Tja je bent gewoon een mazzelaar. 

Pistache

Pistache

03-08-2022 om 16:32 Topicstarter

Decembermamma schreef op 03-08-2022 om 16:14:

met dat inkomen kun je je huis dus in 15 jaar afbetalen zonder in te hoeven leveren qua luxe. Tja je bent gewoon een mazzelaar.

Een deel is geluk, een ander deel is hard werken, risico nemen op z'n tijd en je kop boven het maaiveld uitsteken. Als wij andere keuzes hadden gemaakt in het verleden hadden we nooit deze inkomsten kunnen genereren.

Hiermee zeg ik niet dat alles maakbaar is. Voor veel mensen is dit niet haalbaar, dat snap ik ook wel, maar voor een ander deel van de mensen is het wel haalbaar, maar zij maken andere keuzes. Dat is net zo prima als dat je gelukkig maakt.

Pistache schreef op 03-08-2022 om 16:32:

[..]

... maar voor een ander deel van de mensen is het wel haalbaar, maar zij maken andere keuzes. Dat is net zo prima als dat je gelukkig maakt.

Val Rita dan niet aan, ieder zijn keuze.

Pistache

Pistache

03-08-2022 om 16:51 Topicstarter

Gingergirl schreef op 03-08-2022 om 16:45:

[..]

Val Rita dan niet aan, ieder zijn keuze.

Als je er zelf voor betaalt, dan is het ieder eigen keuze, maar dat is anders als je allerlei extra toeslagen krijgt. Veel mensen zijn hierin erg berekenend, daar heb ik moeite mee.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 16:52

ik heb nog geen baan aanbod gekregen. Jammer weer.🤪

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 16:54

Pistache schreef op 03-08-2022 om 16:51:

[..]

Als je er zelf voor betaalt, dan is het ieder eigen keuze, maar dat is anders als je allerlei extra toeslagen krijgt. Veel mensen zijn hierin erg berekenend, daar heb ik moeite mee.

Ja die laten het systeem gewoon optimaal voor ze werken. En dat kan gewoon. Ik ken er zat die er op achteruit met meer werken dus dan loont het niet. En gelijk hebben ze.

Pistache schreef op 03-08-2022 om 13:04:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in, maar ik heb niet de illusie dat ik in mijn eentje het hele systeem kan veranderen. Daarom laat ik het systeem liever voor me werken, dan dat ik een slaaf ben van het systeem.

If you can't beat them join them.

Rita zou dit ook kunnen zeggen over haar toeslagen. Is toch net zo berekenend als jouw plan om het kapitalisme in je voordeel te gebruiken? Laat Rita dan ook lekker haar gang gaan.

Pistache

Pistache

03-08-2022 om 16:59 Topicstarter

KittyFantastico schreef op 03-08-2022 om 16:54:

[..]

Rita zou dit ook kunnen zeggen over haar toeslagen. Is toch net zo berekenend als jouw plan om het kapitalisme in je voordeel te gebruiken? Laat Rita dan ook lekker haar gang gaan.

Dat is iets anders, want waar denk je dat de toeslagen van Rita vandaan komen? Dat is iets anders dan leven van je eigen verdiende geld.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 16:59

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 16:54:

[..]

Ja die laten het systeem gewoon optimaal voor ze werken. En dat kan gewoon. Ik ken er zat die er op achteruit met meer werken dus dan loont het niet. En gelijk hebben ze.

Dat zei ik dus ook al. Waarom zou ik meer werken als het minder oplevert? En ik werk hard zat hoor, wel meer dan de 24u uit mijn contract. Maar die werk ik nagenoeg vrijwillig. Heb nu de kinderen niet, dus werk morgen van 7u tot 1800 waarschijnlijk.  Maar dat doe ik vrijwillig, niet omdat het moet. Of eigenlijk indirect wel.omdat het moet, want er is niemand anders die mijn werkzaamheden overneemt. Maar de uren die ik extra werk dus 3 uur, die schrijf ik niet. 

Pistache schreef op 03-08-2022 om 16:32:

[..]

Een deel is geluk, een ander deel is hard werken, risico nemen op z'n tijd en je kop boven het maaiveld uitsteken. Als wij andere keuzes hadden gemaakt in het verleden hadden we nooit deze inkomsten kunnen genereren.

Hiermee zeg ik niet dat alles maakbaar is. Voor veel mensen is dit niet haalbaar, dat snap ik ook wel, maar voor een ander deel van de mensen is het wel haalbaar, maar zij maken andere keuzes. Dat is net zo prima als dat je gelukkig maakt.

Voor ons zou het niet haalbaar zijn, dan hadden we al jarenlang het bedrag wat momenteel mijn maandsalaris is of liefst nog iets meer apart moeten zetten. Nu streven we er ook niet naar om FIRE te zijn, dat scheelt. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 17:00

Pistache schreef op 03-08-2022 om 16:59:

[..]

Dat is iets anders, want waar denk je dat de toeslagen van Rita vandaan komen? Dat is iets anders dan leven van je eigen verdiende geld.

We zijn nu eenmaal een zorgstaat. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 17:01

Pistache schreef op 03-08-2022 om 16:59:

[..]

Dat is iets anders, want waar denk je dat de toeslagen van Rita vandaan komen? Dat is iets anders dan leven van je eigen verdiende geld.

Ja die moet jij ook betalen, Rita zal je dankbaar zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.