Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

15-09-2021 om 19:38 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 15-09-2021 om 19:37:

[..]

Met de bedoeling dat het ook zijn thuis zou worden/zijn, toch?

Ja, maar op termijn zouden we kijken naar iets anders. Ook iets groter, omdat het hier wel erg klein is. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 19:39 Topicstarter

Ma_Flodder schreef op 15-09-2021 om 19:38:

Ik begrijp ook niet waarom een werkster 2 a 3 keer per week een paar uurtjes te druk is. Net als een professionele nanny die voor de kinderen kan zorgen zodat TO en vader daar niet op hoeven te zitten.
Maar het eindeloze bezoek, dat is dan weer niet te druk.

Een werkster doet weinig aan het geruzie en geroep de hele dag. Een professionele nanny. Denk niet dat de vader daarmee akkoord zou zijn gegaan. 

Imi

Imi

15-09-2021 om 19:58

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:06:

[..]

Ik vind fysiek geweld wel een graad erger dan verbaal geweld. En hij kent me ook. Hij weet dat er soms dingen uitflappen die ik niet meen of maar half meen. 

Leuke poging om jezelf weer vrij te pleiten, maar  het is gewoon absoluut niet waar. Geestelijk geweld is minstens even schadelijk als fysiek geweld.
Lees met dat feit in gedachten de posting van Coreopsis nog even terug, want feitelijk is dat wat jij doet: je slaat iemand voor zijn kop (met woorden) en zegt dan dat hij je maar moet vergeven want jij hebt nou eenmaal weinig zelfbeheersing en je hebt toch sorry gezegd? Volgende stap: jij hebt mij boos gemaakt, daarom sla ik jou (met handen of met woorden, dat is hetzelfde).
 

-Verwijderd wegens het geven van een ongepaste medische indicatie. 


 Ik hoop echt dat je hulp zoekt.

Ik ben blij voor je ex-vriend dat hij eieren voor zijn geld gekozen heeft, want dit had nog veel gruwelijker uit de hand kunnen lopen.

A12345

A12345

15-09-2021 om 20:06 Topicstarter

Imi schreef op 15-09-2021 om 19:58:

[..]

Leuke poging om jezelf weer vrij te pleiten, maar het is gewoon absoluut niet waar. Geestelijk geweld is minstens even schadelijk als fysiek geweld.
Lees met dat feit in gedachten de posting van Coreopsis nog even terug, want feitelijk is dat wat jij doet: je slaat iemand voor zijn kop (met woorden) en zegt dan dat hij je maar moet vergeven want jij hebt nou eenmaal weinig zelfbeheersing en je hebt toch sorry gezegd? Volgende stap: jij hebt mij boos gemaakt, daarom sla ik jou (met handen of met woorden, dat is hetzelfde).

[...]

Ik ben blij voor je ex-vriend dat hij eieren voor zijn geld gekozen heeft, want dit had nog veel gruwelijker uit de hand kunnen lopen.

Af en toe er iets uitflappen tijdens een discussie, vind ik wel van een andere orde dan iemand een tik geven. 

Hulp heb ik al gezocht. Geen idee hoe je nu weer  [.... ongepaste diagnose verwijderd]  en dat het veel gruwelijker uit de hand had kunnen lopen.

A12345 schreef op 15-09-2021 om 20:06:

[..]

Af en toe er iets uitflappen tijdens een discussie, vind ik wel van een andere orde dan iemand een tik geven.

Hulp heb ik al gezocht. Geen idee [...] en dat het veel gruwelijker uit de hand had kunnen lopen.

Je flapt niet af en toe iets uit,  je geeft jouw eerlijke mening. Je hebt alleen moeite om hier op aangesproken te worden en duikt in een slachtofferrol. 

Imi

Imi

15-09-2021 om 20:18

A12345 schreef op 15-09-2021 om 20:06:

[..]
Geen idee hoe je nu weer bij [...] uitkomt en dat het veel gruwelijker uit de hand had kunnen lopen.

Wat ik zei: ik herken heel veel kenmerken bij jou. Ook nu weer geen enkele blijk van zelfinzicht. Nul. Hoe je alle kritiek ver van je af werpt en steeds weer ombuigt naar wat anderen fout doen. Je gebrek aan inlevingsvermogen en empathie. Maar ook de manier waarop je ruzies omschrijft. 

Ik vind het triest voor je, want hierdoor zijn relaties gedoemd te mislukken en kom je niet verder in het leven, als persoon.

A12345

A12345

15-09-2021 om 20:22 Topicstarter

Imi schreef op 15-09-2021 om 20:18:

[..]

Wat ik zei: ik herken heel veel kenmerken bij jou. Ook nu weer geen enkele blijk van zelfinzicht. Nul. Hoe je alle kritiek ver van je af werpt en steeds weer ombuigt naar wat anderen fout doen. Je gebrek aan inlevingsvermogen en empathie. Maar ook de manier waarop je ruzies omschrijft.

Ik vind het triest voor je, want hierdoor zijn relaties gedoemd te mislukken en kom je niet verder in het leven, als persoon.

Ik herken er amper. En al helemaal geen kenmerken waardoor je kunt stellen dat er sprake is van [...] of iets dat gruwelijk uit de hand kan lopen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

15-09-2021 om 20:30

Imi schreef op 15-09-2021 om 20:18:

[..]

Wat ik zei: ik herken heel veel kenmerken bij jou. Ook nu weer geen enkele blijk van zelfinzicht. Nul. Hoe je alle kritiek ver van je af werpt en steeds weer ombuigt naar wat anderen fout doen. Je gebrek aan inlevingsvermogen en empathie. Maar ook de manier waarop je ruzies omschrijft.

Ik vind het triest voor je, want hierdoor zijn relaties gedoemd te mislukken en kom je niet verder in het leven, als persoon.

Volgens mij is het niet aan forummers om een soort van diagnose te stellen. 

Ik denk ook niet dat je zoiets bij jezelf herkennen kunt. 

Imi

Imi

15-09-2021 om 20:44



A12345 schreef op 15-09-2021 om 20:22:

[..]

Ik herken er amper. En al helemaal geen kenmerken waardoor je kunt stellen dat er sprake is [...] of iets dat gruwelijk uit de hand kan lopen.

Dat dus. Je laat het hier al honderden reacties lang zien, maar zelf zie je het niet, zelfs niet als mensen je er meermaals expliciet op wijzen.

Ik herken het heel duidelijk.

Gelukkig worden niet alle mensen met

Diagnose verwijderd

maar jij bent met woorden al lekker bezig en je ontkent dat dat erg is, dus ik durf mijn hand niet voor je in het vuur te steken. 

Persoonlijke relaties van mensen met zo'n persoonlijkheid lopen meer dan eens gruwelijk fout. Lees er maar eens wat over. Ik ben er nog, maar het heeft meermaals weinig gescheeld. Hij had ook niet zoveel zelfbeheersing... Mijn ex vindt trouwens ook dat er helemaal niks mis met hem is. Hoort er meestal bij.

Imi

Imi

15-09-2021 om 20:46

Nose schreef op 15-09-2021 om 20:30:

[..]

Volgens mij is het niet aan forummers om een soort van diagnose te stellen.

Ik stel geen diagnose, ik vertel dat ik heel veel kenmerken herken. Een diagnose is aan een deskundige. 

MRI

MRI

15-09-2021 om 21:05

Imi schreef op 15-09-2021 om 20:44:


[..]

Dat dus. Je laat het hier al honderden reacties lang zien, maar zelf zie je het niet, zelfs niet als mensen je er meermaals expliciet op wijzen.

Ik herken het heel duidelijk.

Gelukkig worden niet alle mensen met een [...]  fysiek gewelddadig, maar jij bent met woorden al lekker bezig en je ontkent dat dat erg is, dus ik durf mijn hand niet voor je in het vuur te steken.

Persoonlijke relaties van mensen met zo'n persoonlijkheid lopen meer dan eens gruwelijk fout. Lees er maar eens wat over. Ik ben er nog, maar het heeft meermaals weinig gescheeld. Hij had ook niet zoveel zelfbeheersing... Mijn ex vindt trouwens ook dat er helemaal niks mis met hem is. Hoort er meestal bij.

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ts

Diagnose verwijderd

Het ging mij meer om de dynamiek van de reageerders: je merkt al 2000 berichten lang dat inlevingsvermogen een uitdaging is voor iemand en toch blijft men het maar uit proberen te leggen en zelfs verbaasd zijn dat iemand dat niet begrijpt. 

Maar sommige mensen missen gewoonweg dat schakeltje. Dat maakt hen geen slechte mensen maar dat maakt het uitleggen en benadrukken van de noodzaak tot empathie tot sisyfusarbeid: je begint steeds opnieuw maar het leidt nergens toe, het kwartje valt niet.



AcidicShark11

AcidicShark11

15-09-2021 om 21:07

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:39:

[..]

Een werkster doet weinig aan het geruzie en geroep de hele dag. Een professionele nanny. Denk niet dat de vader daarmee akkoord zou zijn gegaan.

Ja, echt alles ligt aan hem en zijn kinderen.


Kom op zeg. 

MRI schreef op 15-09-2021 om 21:05:

[..]

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ts […] behoort hoor. Het ging mij meer om de dynamiek van de reageerders: je merkt al 2000 berichten lang dat inlevingsvermogen een uitdaging is voor iemand en toch blijft men het maar uit proberen te leggen en zelfs verbaasd zijn dat iemand dat niet begrijpt.

Maar sommige mensen missen gewoonweg dat schakeltje. Dat maakt hen geen slechte mensen maar dat maakt het uitleggen en benadrukken van de noodzaak tot empathie tot sisyfusarbeid: je begint steeds opnieuw maar het leidt nergens toe, het kwartje valt niet.



Als ze daadwerkelijk tijd nodig heeft om genuanceerder te denken dan kan het best komen. Waarschijnlijk niet nu omdat ook ik confronteer. 

Ik hoop dat later het kwartje gaat vallen TO, ik denk namelijk ook niet dat je slecht bent. Ik denk wel dat relaties problematisch zullen verlopen als je niet leert om jezelf in een ander te verplaatsen en te reflecteren. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 15:56:

[..]

Meestal word ik na een tijdje wel toegeeflijker. Niet als iemand ergens over door blijft gaan of koppig blijft doen, maar wel als iemand gewoon normaal doet.

Maar goed, daar heeft hij dus geen zin meer in. Het klonkt echt 'n beetje van als ik niet weg zou gaan, dan zou je toch niks meer van mij hoeven te verwachten.

Begrijp je niet dat je met deze houding een volwassen dialoog onmogelijk maakt? Iemand geeft grenzen aan en jij gaat met je hakken in het zand en de ander mag dan hopen dat je na twee weken weer een beetje redelijk wordt en kan in de tussenliggende periode dan niet terugkomen op het onderwerp, omdat jij je dan nóg meer klem gezet voelt. 

Dat komt concreet neer op iemand die altijd maar rekening moet houden met hoe de boodschap voor jou valt en op eieren moet lopen om je maar niet tegen de haren in te strijken. Dat kan bijna geen volwassene lange tijd volhouden zonder zichzelf voorbij te lopen of jou intens te gaan haten. Het draait nl. ook hier weer compleet om jou en hoe er rekening gehouden moet worden met jouw enorm lange tenen.

Het is al een miljoen keer gezegd, maar je blijft het maar op een ander afschuiven en hebt ontzettend weinig inlevingsvermogen voor een ander en veel teveel voor jezelf. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.