Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


MRI schreef op 15-09-2021 om 18:11:

TO: sterkte met deze wending in je leven.

even off topic:
de reageerders:
Wat ik zo bijzonder vind aan dit draadje is dat, hoewel er bij TO toch een uitdaging op empatisch gebied lijkt te bestaan ( ik kan zo niet zien waardoor dat komt) men toch tot meer dan 2000 berichten blijft proberen haar daar te krijgen. En met daar bedoel ik inlevingsvermogen voor ex-partner en zijn kinderen.

Er bestaan mensen die gewoon meer van zichzelf uitgaan.
[….] gewist door moderator

disclaimer: ik zeg niet dat dat bij TO zo is, een uitdaging vwb inleven kan velerlei oorzaken hebben). Waar het mij om gaat is dat die neiging om het maar uit te blijven leggen, terwijl de ander het niet lijkt te kunnen begrijpen, dus heel wijdverbreid is, heel algemeen menselijk. Dat steunt mij omdat ik dacht dat ik zo'n doetje was die het maar bleef proberen en het maar tegen dovemansoren gezegd leek.

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat TO een slecht karakter of zo heeft hoor, het lijkt meer een schakeltje wat ontbreekt

Infobericht: post gewist ivm ongepaste verwijzing medische indicatie




MRI

MRI

15-09-2021 om 22:52

Wasmachine schreef op 15-09-2021 om 21:46:


Ik hoop dat later het kwartje gaat vallen TO,

Ja dat hoort dus bij het patroon: je blijft maar hopen én uitleggen, bijna 2500 berichten lang

Sophia_!

Sophia_!

15-09-2021 om 22:53

Waarschuwing: Het is niet toegestaan om ongepaste medische indicaties aan een TO te blijven geven. Nu daarmee stoppen. 

MRI

MRI

15-09-2021 om 22:55

Sophia_! schreef op 15-09-2021 om 22:53:

Waarschuwing: Het is niet toegestaan om ongepaste medische indicaties aan een TO te blijven geven. Nu daarmee stoppen.

Infobericht: verwijderd ivm offtopic 


MRI

MRI

15-09-2021 om 22:56

MRI schreef op 15-09-2021 om 22:55:

[..]

wie doet dat dan? Ik niet, juist niet

Infobericht: verwijderd ivm offtopic 


Sophia_! schreef op 15-09-2021 om 22:53:

Waarschuwing: Het is niet toegestaan om ongepaste medische indicaties aan een TO te blijven geven. Nu daarmee stoppen.

Infobericht: verwijderd ivm offtopic

Het is niet de bedoeling hier te discussiëren over moderatie ingrepen.


MRI

MRI

15-09-2021 om 23:05



Diyer schreef op 15-09-2021 om 22:50:

[..]

Ik heb ook zeer sterke vermoedens voor [...]

[...]


Ja het ging mij dus niet  om ts maar om hoe mensen reageren: men blijft maar proberen dingen uit te leggen. En ik heb dat ook gedaan in een relatie en toen begreep niemand hoe dat werkt maar ik zie het hier steeds weer gebeuren. Dat is een troost voor mij, dat het een normale menselijke reactie blijkt. wel off topic natuurlijk maar bijzonder om te zien

Infobericht: verwijderd ivm offtopic

Infobericht: verwijderd ivm offtopic

A12345, waarom zie je niet hoe je weg had kunnen gaan? 
Is het lastig voor jou om weg te gaan of houd je niet van vakantie, ergens anders zijn? 
Wil deze relatie nog enige kans van slagen hebben zul je die afgrenzing moeten gaan zoeken. Niet hij is verantwoordelijk voor jouw grenzen (en welzijn etc) maar jij bent dat zelf. 
Natuurlijk had ook hij weg kunnen gaan maar het gaat hier vooral over jouw grenzen die je blijkbaar niet goed bewaakt hebt. Hetgeen helemaal niet erg is want zoiets kun je ook leren. 
Maar je kunt er dus ook voor kiezen om voor jezelf te gaan zorgen: ik vind deze situatie veel te druk dus ga een paar dagen iets leuks doen voor mezelf. Met of zonder je kinderen. 
Tenzij dit soort zaken dus te moeilijk voor je zijn. 
( maar ook dan zijn er mogelijkheden om te leren dit wel haalbaar en fijn voor jezelf te maken)  
Let wel, dit zijn vragen van mij en geen kritiek! Ik snap de intensiteit van het oordelen over jou in dit draadje ook niet. 

Leene

Leene

16-09-2021 om 08:40

TO allereerst sterkte. Dit is een hele nare tijd voor je. Ik hoop ook dat de hulp die je hebt gezocht je verder gaat helpen. 
Ik heb de laatste  berichten hier en daar gelezen.  TO je mag natuurlijk zelf weten wat je doet maar zou je niet een keer stoppen. Helpt dit je echt verder?
Ik vraag me ook af wat sommige reageerders bezielt. Ook die mogen zelf weten wat ze doen maar ook bij hen vraag ik me af of het zin heeft wat ze zeggen. Het gaat al tijdenlang door. Proberen TO iets te laten zien, dat lukt niet en vervolgens daar weer op reageren. Heeft ook wel iets verslavend. Ik ben al een paar keer gestopt met lezen maar als de reacties blijven komen lees ik toch weer hap/snap mee. Maar het wordt wel een beetje 'pathetic' nu. 

Leene

Leene

16-09-2021 om 08:42

ik zie dat mijn emoji verkeerd is geplaatst. Had natuurlijk helemaal aan het einde moeten staan. Sterkte TO. Ik kap er nu echt mee.

A12345

A12345

16-09-2021 om 09:08 Topicstarter

Pinokkio schreef op 16-09-2021 om 00:35:

A12345, waarom zie je niet hoe je weg had kunnen gaan?
Is het lastig voor jou om weg te gaan of houd je niet van vakantie, ergens anders zijn?
Wil deze relatie nog enige kans van slagen hebben zul je die afgrenzing moeten gaan zoeken. Niet hij is verantwoordelijk voor jouw grenzen (en welzijn etc) maar jij bent dat zelf.
Natuurlijk had ook hij weg kunnen gaan maar het gaat hier vooral over jouw grenzen die je blijkbaar niet goed bewaakt hebt. Hetgeen helemaal niet erg is want zoiets kun je ook leren.
Maar je kunt er dus ook voor kiezen om voor jezelf te gaan zorgen: ik vind deze situatie veel te druk dus ga een paar dagen iets leuks doen voor mezelf. Met of zonder je kinderen.
Tenzij dit soort zaken dus te moeilijk voor je zijn.
( maar ook dan zijn er mogelijkheden om te leren dit wel haalbaar en fijn voor jezelf te maken)
Let wel, dit zijn vragen van mij en geen kritiek! Ik snap de intensiteit van het oordelen over jou in dit draadje ook niet.

Met 2 pubers ergens op een vakantiepark gaan zitten. Last-minute a 200 euro per dag of wat zoiets kost. Had meer voor de hand gelegen dat hij zelf de conclusie had getrokken dat het te druk is. 

En als ik dan mijn grenzen aangeef (volgende keer niet hier in huis), dan is het ook weer heibel. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 09:09

Het is toch uit? Hoe kut ook maar beter ga je verder met je leven. 

A12345

A12345

16-09-2021 om 09:10 Topicstarter

Leene schreef op 16-09-2021 om 08:40:

TO allereerst sterkte. Dit is een hele nare tijd voor je. Ik hoop ook dat de hulp die je hebt gezocht je verder gaat helpen.
Ik heb de laatste berichten hier en daar gelezen. TO je mag natuurlijk zelf weten wat je doet maar zou je niet een keer stoppen. Helpt dit je echt verder?
Ik vraag me ook af wat sommige reageerders bezielt. Ook die mogen zelf weten wat ze doen maar ook bij hen vraag ik me af of het zin heeft wat ze zeggen. Het gaat al tijdenlang door. Proberen TO iets te laten zien, dat lukt niet en vervolgens daar weer op reageren. Heeft ook wel iets verslavend. Ik ben al een paar keer gestopt met lezen maar als de reacties blijven komen lees ik toch weer hap/snap mee. Maar het wordt wel een beetje 'pathetic' nu.

Dat hoop ik ook. We gaan het zien.

Ik zie dat er veel berichten zijn gewijzigd. Ik kan wel tegen een stootje. Sommige mensen zijn erg fanatiek ja. Er zijn er bij die constructief zijn, maar een enkeling lijkt alleen te vitten. Vandaar dat ik ook niet op alles reageer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.