Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

15-09-2021 om 19:08 Topicstarter

Poezie schreef op 15-09-2021 om 19:07:

[..]

Nou, ik niet. Ik vind dat even erg.

Daar zijn we het dan niet over eens. Ik vind dat er wel een verschil zitten tussen als iemand, waarvan je weet dat er soms iets uitflapt in een discussie, iets zegt of dat iemand je op je neus slaat. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:08:

[..]

Daar zijn we het dan niet over eens. Ik vind dat er wel een verschil zitten tussen als iemand, waarvan je weet dat er soms iets uitflapt in een discussie, iets zegt of dat iemand je op je neus slaat.

Nee hoor, met woorden kun je iemand vreselijk kwetsen. Dat heelt niet, terwijl een gebroken neus wel heelt.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-09-2021 om 19:12

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:03:

[..]

Nee, geweld vind ik wel van een andere orde en niet acceptabel.

Wat dat betreft is hij erg rustig en lijkt het alsof hij beschikt over een oneindige zelfbeheersing. Wel is hij soms passief agressief met opmerkingen en acties.

Dat laatste kan heel goed een reactie zijn op jouw verbale geweld. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 19:13 Topicstarter

Coreopsis schreef op 15-09-2021 om 19:12:

[..]

Dat laatste kan heel goed een reactie zijn op jouw verbale geweld.

Dat zou kunnen, maar passieve agressiviteit is erg vervelend en leidt tot niks. Zeker bij mij niet. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-09-2021 om 19:14

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:13:

[..]

Dat zou kunnen, maar passieve agressiviteit is erg vervelend en leidt tot niks. Zeker bij mij niet.

Verbale agressie is erg vervelend en leidt tot niets. Zeker bij hem niet.

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:00:

[..]

Nee, maar is natuurlijk wel apart als ik wegga en zij blijven dan. Weekje weg, dan had ik bij mijn zus moeten gaan zitten of iets in die geest. Staat natuurlijk wel raar dat ik in m'n eentje een week ergens anders zou zijn gaan zitten.

Waarom zou dat raar zijn? Zijn kinderen komen in zijn huis. Het is juist raar dat zij niet bij hun vader thuis zouden mogen komen. Hoe moeten ze dan aan zijn huis wennen? Tegelijk ook aan een stiefmoeder en stiefbrussen wennen is best heel veel dat er nu gevraagd is van jonge kinderen. Daarom is het niet vreemd dat jij en je kinderen dan zelf een paar dagen er niet zouden zijn zodat de kinderen even konden landen. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 19:24 Topicstarter

Ysenda schreef op 15-09-2021 om 19:18:

[..]

Waarom zou dat raar zijn? Zijn kinderen komen in zijn huis. Het is juist raar dat zij niet bij hun vader thuis zouden mogen komen. Hoe moeten ze dan aan zijn huis wennen? Tegelijk ook aan een stiefmoeder en stiefbrussen wennen is best heel veel dat er nu gevraagd is van jonge kinderen. Daarom is het niet vreemd dat jij en je kinderen dan zelf een paar dagen er niet zouden zijn zodat de kinderen even konden landen.

De een zegt alleen ik, nu weer ik en mijn kinderen. Werkelijk waar geen idee waar ik met 2 kinderen van stel op sprong heen had moeten gaan. 

Ik denk dat "wennen" niet het probleem was in dit geval. Ze voelden zich goed thuis. Iets te goed zelfs, denk ik. 

Het is ook niet "zijn" huis. Het is een huis wat ik huur. 

Ysenda schreef op 15-09-2021 om 19:18:

[..]

Waarom zou dat raar zijn? Zijn kinderen komen in zijn huis. Het is juist raar dat zij niet bij hun vader thuis zouden mogen komen. Hoe moeten ze dan aan zijn huis wennen? Tegelijk ook aan een stiefmoeder en stiefbrussen wennen is best heel veel dat er nu gevraagd is van jonge kinderen. Daarom is het niet vreemd dat jij en je kinderen dan zelf een paar dagen er niet zouden zijn zodat de kinderen even konden landen.

En vergeet niet het vele bezoek dat er nog kwam. Daar was het huis blijkbaar niet te klein voor .. in tegenstelling tot de geopperde hulp om TO te ontlasten. Dat werd echt te druk hoor .. het was al zo vol met 6 mensen. 

Ook het eventjes zelf er op uit gaan is door heel veel forummers in het begin van dit al 160+ pagina's durende drama voorgesteld, maar werd - net als heel veel andere voorstellen - afgefakkeld. Pas nu het mis ging met de relatie leek het ineens een goed idee. Achteraf kijk je een koe in de kont en veel mensen leren daarvan. Ik ben bang dat TO daar niet toe hoort .. die blijft maar dezelfde 'argumenten' (lees: fouten van man en gedrag van de kinderen) aanvoeren om alsnog haar gelijk te halen. 

Ik hoop serieus dat de man een voor zijn gezin werkbare oplossing vindt. Of dat nu inhoudt dat hij alsnog in het andere land gaat wonen (en dan zelf minder gelukkig is, maar wél zijn kinderen vaak kan zien) .. of dat hij een huis in Nederland huurt/koopt. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:24:

[..]

De een zegt alleen ik, nu weer ik en mijn kinderen. Werkelijk waar geen idee waar ik met 2 kinderen van stel op sprong heen had moeten gaan.

Ik denk dat "wennen" niet het probleem was in dit geval. Ze voelden zich goed thuis. Iets te goed zelfs, denk ik.

Het is ook niet "zijn" huis. Het is een huis wat ik huur.

Als jullie echt een serieuze relatie hadden gehad was het jullie huis geweest. 

Niet zijn huis. Maar het was wel zijn thuis toch? 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:24:

[..]

De een zegt alleen ik, nu weer ik en mijn kinderen. Werkelijk waar geen idee waar ik met 2 kinderen van stel op sprong heen had moeten gaan.

Ik denk dat "wennen" niet het probleem was in dit geval. Ze voelden zich goed thuis. Iets te goed zelfs, denk ik.

Het is ook niet "zijn" huis. Het is een huis wat ik huur.

Er is een verschil tussen 'huis' en 'thuis'. Hij woonde bij jou, dus was het zijn thuis. Dat hebben mensen je in het begin van dit topic al proberen uit te leggen, maar je blijft maar hangen in futiliteiten. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 19:31 Topicstarter

Weedbee schreef op 15-09-2021 om 19:28:

[..]

En vergeet niet het vele bezoek dat er nog kwam. Daar was het huis blijkbaar niet te klein voor .. in tegenstelling tot de geopperde hulp om TO te ontlasten. Dat werd echt te druk hoor .. het was al zo vol met 6 mensen.

Ook het eventjes zelf er op uit gaan is door heel veel forummers in het begin van dit al 160+ pagina's durende drama voorgesteld, maar werd - net als heel veel andere voorstellen - afgefakkeld. Pas nu het mis ging met de relatie leek het ineens een goed idee. Achteraf kijk je een koe in de kont en veel mensen leren daarvan. Ik ben bang dat TO daar niet toe hoort .. die blijft maar dezelfde 'argumenten' (lees: fouten van man en gedrag van de kinderen) aanvoeren om alsnog haar gelijk te halen.

Ik hoop serieus dat de man een voor zijn gezin werkbare oplossing vindt. Of dat nu inhoudt dat hij alsnog in het andere land gaat wonen (en dan zelf minder gelukkig is, maar wél zijn kinderen vaak kan zien) .. of dat hij een huis in Nederland huurt/koopt.

Ja, er kwam bezoek. Als er constant iemand komt om te helpen, dan zijn er al 7 of 8 mensen. 

Dat hij een weekje of zo weg ging met zijn kinderen is achteraf een goed idee. Hoe ik mezelf had moeten oplossen, dat zie ik niet zo. 

Ik denk dat hij gewoon gaat doen wat hij altijd al deed. Deels daar en deels elders. Misschien dat hij probeert de regeling nog aan te passen naar om de 2 weken. Zoals ik het hier heb gezien, maakt het met de kinderen niet zoveel uit waar hij zit. Als zijn kinderen het naar hun zin hebben, heeft hij dat ook en vindt hij het verder prima. De rest is bijzaak. In z'n eentje zie ik hem daar niet zitten. Dan zal het wel weer om de week vakantie vieren worden. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 19:32 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 15-09-2021 om 19:29:

Niet zijn huis. Maar het was wel zijn thuis toch?

Ja, hij woonde hier ook. Maar is hier bij mij komen wonen. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:32:

[..]

Ja, hij woonde hier ook. Maar is hier bij mij komen wonen.

Met de bedoeling dat het ook zijn thuis zou worden/zijn, toch?

Ik begrijp ook niet waarom een werkster 2 a 3 keer per week een paar uurtjes te druk is. Net als een professionele nanny die voor de kinderen kan zorgen zodat TO en vader daar niet op hoeven te zitten.
Maar het eindeloze bezoek, dat is dan weer niet te druk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.